Jouluna liikkuu isot määrät rahaa kun ihmiset ostavat ruokaa, suklaata ja lahjoja. Olisi kiva jos tuosta potista osa jäisi suomeen työllistämään ihmisiä. ostakaa siis mahdollisimman paljon kotimaista tavaraa jos vain rahavarat sallivat. Ruoan suhteen on helppoa. Tanskalaisen kinkun sijasta voitaan ostaa kotimaista kinkkua ja pandan tai fazerin konvehteja lahjapakettiin. ulkomaiset konvehtit eivät makunsa puolesta ole yhtään sen parempia.Tavaroitten suhteen on vähän hankalampaa, koska yritykset on siirtänyt tuotantoaan kiinaan. Tässä olisi lyhyt lista kotimaisista vaihtoehtoista. suomessa painetut kirjat, kotimaiset vaatteet vaikka kalliita ovat, marjaviinit juomienystäville, suomessa tehtyjä maljakoita ja astioita. jos jollain on jo riittävästi rojua nurkissa, niin antakaa jokin lahjakortti vaikka kirjakauppaan, alkoon, oopperaan tai mistä nyt lahjan saaja pitää.
ostakaa suomalaisia lahjoja
jotaintähän
2
79
Vastaukset
- suosisuomea
Suomalaisia tuotteita myyviä verkkokauppoja
http://www.ostosvinkit.com/suomalaiset.html
Valitettavasti tänäkin jouluna joululahjojen ostosta hyötyvät monet ulkomailla toimivat verkkokaupat, osin johtunee että suomalaiset isot ketjut vasta avanneet omia verkkokauppojaan. - tonttu2
Suomessa valmistettuja lahjoja tarjoushintaan ilman toimituskuluja saa osoitteesta www.suomikoti.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1606981
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264088- 473397
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1353138- 512906
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432256
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722013Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551975- 291856