Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miksi V50 täristää tyhjäkäynnillä?

Uuden V50 ominaisuus

Helmikuussa -12 käyttöönotettu V50 Drive s/s 1.6D Classsic. Itselle hankittu tuossa toukokuun kieppeillä. Kesällä ei haittaa/huomannut, kun tuo start/stop systeemi sammuttaa moottorin risteyksessä. Nyt kun pitää autoa lämpimänä tyhjäkäynnillä, niin huomaa häiritsevän ratin tärinän. 20 tkm:n huollossa totsivat, etä ei voip mitään, kun tyhjäkäynti ei säädettävissä, kuitenkin huoltomies löysi ruudultaan pääkonttorista (Ruotsista??) tulleen huolto-ohjeen, jossa ymmärtääkseni ratin jonnekin väliin laitetaan joku "palikka", jonka tulisi tuota tärinää ehkäistä. Tehtiin autolleni, ehkä heikkeni, ei poistanut tärinää kokonaan. Mites muut olette asian kokeneet, vaikka oletteko edes huomanneet kiusalliseksi??

9

5993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ämis1

      Sun autos on Diesel, sen kuuluukin täristä. Siellä nimittäin veivaa vähä isommat limput mitä pentsiinissä. Ja ootko muuten koskaan Volkkarin nakussa ollut, ei sen jälkeen varmaan psa:n koneen ravistukset paljoo tunnu

      • ei saa täristä

        On, on diesel ja ymmärrän ajatuksesi. Mutta, mutta lieneekö noin viides diesel tässä reilu 10 v:n aikana ja pitää sanoa, jotta ei se nykydiesel minusta ole viime aikoina paljoakaan täristellyt. Esim. oli pari tuollaista Opel 1.9 dieselfarmaria ja oli kyllä saatu tärinät pois, joten ihmettelen kun Volvo ei ole sitten saanut???(Jos jopa Ooppeli on saanut tärinät pois?).

        Ja jotain kertoo sekin, että oli huollossa ohjelmassa tällainen korjauskikka, joka ei sitten ihan toiminut...


      • ämis1
        ei saa täristä kirjoitti:

        On, on diesel ja ymmärrän ajatuksesi. Mutta, mutta lieneekö noin viides diesel tässä reilu 10 v:n aikana ja pitää sanoa, jotta ei se nykydiesel minusta ole viime aikoina paljoakaan täristellyt. Esim. oli pari tuollaista Opel 1.9 dieselfarmaria ja oli kyllä saatu tärinät pois, joten ihmettelen kun Volvo ei ole sitten saanut???(Jos jopa Ooppeli on saanut tärinät pois?).

        Ja jotain kertoo sekin, että oli huollossa ohjelmassa tällainen korjauskikka, joka ei sitten ihan toiminut...

        Toki voihan siinä jotain vikaakin olla... Tulee mieleen esim. moottorin tuet ja kannakkeet. Myös rikkinäinen ruiskutus-suutin voisi saada ko. efektin syntymään, mutta sitten näkyis jo muitakin ongelmia. En ole aivan varma onko koneessa kaksoismassa vauhtis, mutta kun se on loppu alkaa ainakin isompi D5 kolisemaan ja rynkyttämään.


      • uusi volvomies
        ämis1 kirjoitti:

        Toki voihan siinä jotain vikaakin olla... Tulee mieleen esim. moottorin tuet ja kannakkeet. Myös rikkinäinen ruiskutus-suutin voisi saada ko. efektin syntymään, mutta sitten näkyis jo muitakin ongelmia. En ole aivan varma onko koneessa kaksoismassa vauhtis, mutta kun se on loppu alkaa ainakin isompi D5 kolisemaan ja rynkyttämään.

        Itsellä sama ominaisuus juuri hankitussa, samanlaisessa 1.6d Classic Volvossa.
        Muutenkin alkanut jo hiukan kaduttamaan tähän "premium" merkkiin vaihtaminen Opel Corsa dieselin jälkeen. Siinä ei sentään rämissyt joka paikka niin kuin tässä!
        Esim. kun autolle antaa kenkää niin (moottorin tärinöistä johtuen?) hopeinen etupaneeli jne. resonoi hemmetisti. Onko muut törmännyt tällaiseen?
        Onneksi takuuta on vielä jäljellä..


      • Jotain häikkää on..
        uusi volvomies kirjoitti:

        Itsellä sama ominaisuus juuri hankitussa, samanlaisessa 1.6d Classic Volvossa.
        Muutenkin alkanut jo hiukan kaduttamaan tähän "premium" merkkiin vaihtaminen Opel Corsa dieselin jälkeen. Siinä ei sentään rämissyt joka paikka niin kuin tässä!
        Esim. kun autolle antaa kenkää niin (moottorin tärinöistä johtuen?) hopeinen etupaneeli jne. resonoi hemmetisti. Onko muut törmännyt tällaiseen?
        Onneksi takuuta on vielä jäljellä..

        Niin juuri. Itellä ollut aikoinaan Volvoja, mutta vähän niitä isompia tuotesarjoja. Nyt ei noin 8 vuoteen. Tulikohan hankittua liian "peruskoulumalli", hämäsi tuo hyvä, siis pieni, kulutuslukema päästöarvo.

        Jos sulla vielä takuuauto, niin kuin minullakin (ajettu n. 30 tkm), tekevät merkkihuollossa (ainakin minulla) sen yrityksen vaimentaa jollain lisäpalikalla tuota ohjauspyörän tärinää. Huolto löytää tietsikaltaan ohjeet. Minulla tehtiin noin 2 kk sitten, kun kävin valittamassa aihetta. Vei aikaa noin puoli tuntia, ohjauspyörä kuulemma piti irrottaa. Ensin kaveri arveli, jotta ei se mitään tärise eli kuuluu ominaisuuksiin, ei vika. Mutta häpeä minusta Volvolle, kun ei meikäläisen Opel Astra 1.9 cdt (jonka siis vaihdioin ähän) ei tärissyt lainkaan.


      • uusi volvomies
        Jotain häikkää on.. kirjoitti:

        Niin juuri. Itellä ollut aikoinaan Volvoja, mutta vähän niitä isompia tuotesarjoja. Nyt ei noin 8 vuoteen. Tulikohan hankittua liian "peruskoulumalli", hämäsi tuo hyvä, siis pieni, kulutuslukema päästöarvo.

        Jos sulla vielä takuuauto, niin kuin minullakin (ajettu n. 30 tkm), tekevät merkkihuollossa (ainakin minulla) sen yrityksen vaimentaa jollain lisäpalikalla tuota ohjauspyörän tärinää. Huolto löytää tietsikaltaan ohjeet. Minulla tehtiin noin 2 kk sitten, kun kävin valittamassa aihetta. Vei aikaa noin puoli tuntia, ohjauspyörä kuulemma piti irrottaa. Ensin kaveri arveli, jotta ei se mitään tärise eli kuuluu ominaisuuksiin, ei vika. Mutta häpeä minusta Volvolle, kun ei meikäläisen Opel Astra 1.9 cdt (jonka siis vaihdioin ähän) ei tärissyt lainkaan.

        Kiitos vinkistä, pitääpä käydä kysäisemässä.


    • HIENOSTI HYRRÄÄ

      Laita 5-sylinterinen bensa niin ei täristä. Eikä tarvitse paleltua.

    • 220hv

      Itellä on tuo sama auto t5 koneella kyllä se vähän tärisee.

    • Volvo, hyvä auto

      Juu ja kattokaas mootorihan on psa:n eli (peugeot- citroen yhtymän tekemä)
      niin jotenkin ne säädöt eivät ole oiken sopineet siihen juttuun.
      Mutta sen sanon että jos moottoriin tulee joku vika niin ei kannata volvoa syyttää sillä se ei ole volvon oma moottori niinkuin esim. D5 on oma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2077
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1788
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1413
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1338
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe