Onko lääkityksenne kunnossa?

Lääkkeetön mies

Äkkiseltään aloin pöhköilemään elikkä pähkäilemään tarvitseeko ihminen lääkitystä niin paljon kuin lääkärit tuputtavat?

Mietin itseäni, tietenkin, kuinka paljon niitä olisi tullut syötyä, jos olisi käynyt valittamassa pieniä vaivojaan ja saanut, tottakai reseptin mukaansa. Ihan sama mikä vaiva. Ymmärrän kyllä, joillakin on deabeettesta ja painetta joista voi olla haittaa arjessa, silloin muutama nappi poskeen on paikallaan. Mutta kokonaisuutena on paljon humpuukkilääkitystä.

Itse en ole lääkityksen alainen. Hyvin harvakseltaan nappaan palan reseptivapaata närästyslääkettä. Sen tarvekin on omaa tyhmyyttä, unohdan vatsani ja syön sopimatonta.

Tämä asia tuli mieleen kun kävin läpi papereita vuosien vuosien ajalta, mitä oli kertynyt, mitä roskikseen heti. Löytyi reseptejäkin pari-kolme jotka olin hakenut. Mutta toistakymmentä jotka olin jättänyt hakematta. Turhuutena. Muun muassa sellainen, että menin pyytämään lähetettä nilkan tutkimukseen ja röntkaamiseen, kun nilkka ei ole 100% niin eikös lääkäri kekannut kirjoittaa tulehduskipulääkettä. Itse olin kyllä mieltä, että ortopedinen toimenpide, leikkaus olisi se oikea toimenpide, ei pilleri.

Oli joku toinenkin ja kolmas. Antibioottia, antibioottia - idioottia. Eipä ole kroppani romahtanut vaikka olen kiertänyt lääkitykset. Mutta eivät pienet vaivat ole parantuneetkaan täysin, joskaan eivät huonontuneet. Elikkä tahdon sanoa että hupia olisin syönyt lääkkeitä, onko ihminen liian hyväuskoinen ja menee lankaan mitä lääkäri määrää?

Tulkoon myös sanotuksi että yhtäkään kuuria en ole syönyt loppuun. Ehkä päivän kaksi.
Ei ole kauan kun otin lääkekorin (varalta-varasto) esille. Kävin läpi kaikki, laastarit, harsot, reseptivapaat ja resepteillä saadut, yskänlääkkeet... Kaikissa oli eräpäivä mennyt menojaan. Hävitin. En ehkä oikeaoppisesti mutta silti.

En tiedä edes, mikä on painoindeksi. Ihminen pannaan vaa`´alle....miten lääkäri tai muu pystyy laskea ihannepainon? Mikä se on, yleensä? Itse painan jotakin kahdeksankymmentä. Kai terveystieto luokittelisi minut lihavaksi koska on ikää yli viisikymmentäviisi ja lähelle kuusikymmentä. Kuka on keksinyt ja millä perusteella, että ihmisen on painettava joku "sopiva" kilomäärä??? Utopiaa. Mihin se perustuu?

Kuljen yhä jalan ja yleisillä eikä pyörrytä yhtään. Eikö se riitä?

35

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kehuskele vaan

Riittää tasan niin kauan kun todella sairastut . Lääkkeet kelpaavat satavarmasti ja kehuskelu ja v1*tuilu loppuu.

Kerralla menee ns "saavutetut edut" sinultakin, vaikka toisin luulit.

Valitettavsti sairaus voi yllättää, tulla "puuntakaa".

Yhtään pilleriä en söisi, mutta kun on niin kovat kivut, niin on pakko.

• k/k

Tuli vaan mieleen et miks sulla on niit reseptejä ellet oo aikonutkaan niit tapletteja syörä.
      Pikkasen ylimieliseltä kuulostat mut kuten tos alempana sanottiin ,mailma opettaa hiljaa kävelemään.
      Melkosen ravakka työmies oon itekkin mut sydän meinas minutkin tappaa muutama vuos takaperin se opetti et mikään ei oo ikusta.
      Siin ollaan samaa mieltä et ei kannata kaikkia ihmisiä tunkea samaan muottiin,ikäni olen ollut paksu pötikkä ja hyvin oon jaksanu.
      Toivon vaan et askeleet riittää hautaan asti.

• Terve mieheen!

Oikiassa oot aloittaja. Jätit vaan mainitsematta, että laihduttaminen, jos on aihetta, liikunnan lisääminen, ruokavalioon huomion kiinnittäminen ja sen saattaminen terveyttä tukevaksi, ovat auttaneet välttämään 2-tyypin diabeteksen (minulla näin), verenpainetta alentamaan (minulla näin), ja hengityselinten kunnossa pysymisessä (minulla näin) tukeneet esmes.

"voiko painoa pudottamalla päästä eroon diabeteksesta. "
      http://iltalehti.fi/diabetes/2011062813965140_di.shtml

Eppu Normaali
      http://www.youtube.com/watch?v=39NgR1dVamA

• Tase pappa

Ihmettelenpä suuresti - miksi sinne Lääkärin pakeille ylipäänsä vaivaudut, jos et Lääkärin määräämiä lääkekuureja vaivaudu syömään loppuun asti.
      Luuletko, että Lääkärin tutkimus vaivastasi, tai luulotaudistasi, riittää parantamaan vian.

Olet ilmeisesti niitä tyyppejä jotka tietävät Lääkärille kertoa vaivansa diknoosin - lääkityksen - lääkityksen aiheuttat sivuvaikutukset - ja vaihtoehdot.
      Jos lekuri on jotakin muuta vaivaa tarjottelemassa, on lekuri, mielestäsi ammattitaidoton.

Kaveriporukassa sitten parjaat, jotta, " kävinpähän arvauskeskuksessa, mutta ei siellä mitään tiedetä . Määräsi jotakin Antibioottia, jota en kyllä suuhunu pistä".

Miksi ihmeessä vaivaat - ylipäätään - terveydehuoltoa, koska oikeasti lääkärin tarpeessa olevia kyllä jonoissa riittää ihan piisalle asti. Joku ehtii jopa kuolla kupsahtamaan, ennen kun jono on hänen kohdallaan.

• hevat

Lääkärit nauttivat,kun paljon saavat myydyksi ihmisille lääkkeitä .Heille tulee boonuksia
      Lääkefirmat lahjovat lääkärit... Olen ohitusleikattu ja sen jälkeen usein olin seurannassa,lääkäri tuli tutuksi,niin kertoili,kuinka lääkefirmat heille seminaari matkoja järjestävät...Menihän minunkin kalloon ahaa noin sitä yhdysvalloissa reissataan ja oppia saadaan. Popsi tyttö vaan lääkkeitä-esim. koletrolilääkkeitä,jotka tosi kalliita,eikä ikinä ole ollut kolestrolia väitettiin sydänleukkaukkausen jälkeen on syötävä.No söinhän muutaman kuukauden ja omin päin sitten lopetin enkä kertoilut lääkärille.

• Terve mieheen!

Kolesterolilääkkeet meinasi lääkäri väkisin minullekin kirjoittaa.
        Alkoi uhkailla jo, ettei enää labratutkimuksiin laita, ellen ota reseptiä kolesterolilääkkeeseen. Kaksi kertaa oli kolesteroliarvo yli nykyisen lääkitysrajan.
        Olin noiden kahden kokeen välillä laihduttanut, lisännyt liikuntaa ja syönyt terveellisesti.
        Olin varma, että joku syömässäni ruoassa on aiheuttaja, koska minulla on ollut vuosikymmenet kolesteroliarvot kunnossa.
        Kovin piti olla tomerana minun, että lääkäri taipui toiveeseeni ruokavalioni tarkasta tutkimisesta ravitsemusterapeutin kanssa.
        Vaan taipuihan tuo, kun näki, etten minä taivu.
        Syy oli todellakin syömisissäni! Olin syönyt maksaa ja muita sisäelimiä, koska niissä ei ole rasvaa. Vaan enpä ollut muistanut, että ne rasvattomuudestaan huolimatta nostavat huonoa kolesterolia.
        Siis ei lääkitystä tarvittu.

http://www.youtube.com/watch?v=eQ84_Z12VUc

• meeriamanda

Ei minuun vaikuta lääkäreiden saamat " etuudet " , en tiedä niistä.
      Mutta se minuun vaikuttaa miten lääkemääräykseni / säännöllisyys luo turvallisuutta.

Sairauteni tuli ns. puun takaa... illalla nukkumaan menin ( mielestäni ) terveenä ja kaverini ripeys aamulla suo minulle nyt mahiksen näpytellä tätäkin viestiä.

Sinusta en tiedä mutta suhtautumisesi hieman sapettaa, toivottavasti saat olla terveenä ...ja lähtösi tapahtuu saappaat jaloissa. ( tämä aloittajalle )

• nappiveikot ry.

Suomessakin kuolee virallisten arvioiden mukaan vuosittain n.300 ihmistä pelkästään tulehduskipulääkkeisiin. Todennäköisesti määrä on oikeasti suurempi. Samat lääkkeet myös aiheuttavat lukuisia vakavia sivuoireita, joihin ihmiset hakevat hoitoa. Vaikka lääkkeillä onkin toisinaan paikkansa, ehkä olisi jo aika löytää uusia tapoja huolehtia terveydestämme.
        Ihmisillä on opittu tapa kokea lääkkeet turvallisiksi. Tuon 300- lisäksi
        tulee vielä toiset 300, jotka liian monen syömansä lääkkeen vuoksi
        kuolevat vuotavaan vatsahaavaan. Nämä ovat niitä asioita, joista ei pal-
        jonkaan kerrota. Olemmehan pillereitten ihmemaa!

• Lääkkeetön mies
        nappiveikot ry. kirjoitti:

Suomessakin kuolee virallisten arvioiden mukaan vuosittain n.300 ihmistä pelkästään tulehduskipulääkkeisiin. Todennäköisesti määrä on oikeasti suurempi. Samat lääkkeet myös aiheuttavat lukuisia vakavia sivuoireita, joihin ihmiset hakevat hoitoa. Vaikka lääkkeillä onkin toisinaan paikkansa, ehkä olisi jo aika löytää uusia tapoja huolehtia terveydestämme.
        Ihmisillä on opittu tapa kokea lääkkeet turvallisiksi. Tuon 300- lisäksi
        tulee vielä toiset 300, jotka liian monen syömansä lääkkeen vuoksi
        kuolevat vuotavaan vatsahaavaan. Nämä ovat niitä asioita, joista ei pal-
        jonkaan kerrota. Olemmehan pillereitten ihmemaa!

Tätäkin ajoin takaa yöllisellä aloituksella.
        En kirjoittanut ylimielisyydellä, en ketään haluten loukata tai vähätellä. Onhan paljon lääkkeitä joilla on paikkansa.
        Kuten kivut ja muu, pakolliset lääkittävät asiat.

Omat kokemukset ajoittuu 12 - 15 vuoden ajalle. Hyvin harvoin olen tarvinnut asioida henkilökohtaisista syistä. Paremminkin käynnit olleet työhön/ammattiin/työterveys huoltoon liittyviä. Helpommin saa/tarjotaan resepti kuin tarkastellaan syitä.

Olisinhan voinut tehdä aloituksen tuonne 70 tai 80 palstalle. Ehkäpä siellä ikäluokassa on enemmän kokemuksia ja mietittävää, syökö joku lääkkeitä turhaankin kun voisi pärjätä ilman.

Kiitos kuitenkin kaikille vastaajille. Ainahan on puhuttavaa. Aidanseipäätkin voisi olla hyvä aihe, vitsisti sanoen.

Olen kai itsepäinen saappaat jalassa mies. Hevin en sorru vaivojani valittamaan. Olisi kertoa vielä yksi huvittava juttu vuoden takaa joka johti kolmen reseptin saamiseen. Mutta vielä en ole saanut pöytäkirjaa löytyikö syy, mikä oli tai ehkä on vaiva? Ympäripyöreitä arvauksia sain. Joten en noutanut lääkkeitäkään kun en tiedä mihin vaivaan niitä olisin syönyt?

Hiilihappovesi ja kahvi ja nortti ovat hyvät reseptivapaat lääkkeet.

• L - L
        Lääkkeetön mies kirjoitti:

Tätäkin ajoin takaa yöllisellä aloituksella.
        En kirjoittanut ylimielisyydellä, en ketään haluten loukata tai vähätellä. Onhan paljon lääkkeitä joilla on paikkansa.
        Kuten kivut ja muu, pakolliset lääkittävät asiat.

Omat kokemukset ajoittuu 12 - 15 vuoden ajalle. Hyvin harvoin olen tarvinnut asioida henkilökohtaisista syistä. Paremminkin käynnit olleet työhön/ammattiin/työterveys huoltoon liittyviä. Helpommin saa/tarjotaan resepti kuin tarkastellaan syitä.

Olisinhan voinut tehdä aloituksen tuonne 70 tai 80 palstalle. Ehkäpä siellä ikäluokassa on enemmän kokemuksia ja mietittävää, syökö joku lääkkeitä turhaankin kun voisi pärjätä ilman.

Kiitos kuitenkin kaikille vastaajille. Ainahan on puhuttavaa. Aidanseipäätkin voisi olla hyvä aihe, vitsisti sanoen.

Olen kai itsepäinen saappaat jalassa mies. Hevin en sorru vaivojani valittamaan. Olisi kertoa vielä yksi huvittava juttu vuoden takaa joka johti kolmen reseptin saamiseen. Mutta vielä en ole saanut pöytäkirjaa löytyikö syy, mikä oli tai ehkä on vaiva? Ympäripyöreitä arvauksia sain. Joten en noutanut lääkkeitäkään kun en tiedä mihin vaivaan niitä olisin syönyt?

Hiilihappovesi ja kahvi ja nortti ovat hyvät reseptivapaat lääkkeet.

Lääkäri >< lääkäri.

Parissa tapauksessani terveyskeskuslääkäri tarjosi tulehduskipulääkettä ja toisessa tapauksessa kortisonipiikkejä.
        En kelpuuttanut kumpaakaan.

Yksityinen passitti kuvauksiin, sieltä leikkauksiin ja kuntoutuksen jälkeen on kaikki kunnossa.

Jos jänne on 85%sti poikki ja rispaantunut, luun pää kulunut teräväksi ja jännetupet harsuuntuneet niin ei kai pilleri niitä paranna?
        Puukko paransi, pysyvästi.

Toinen oli yksinkertaisempi kierukkajuttu joka lopulta johti 2,5h:n leikkaukseen.

• Hoikka/sairas

Aloittajan ylimielisyys.........................
      No jätän sanomatta.

• Pirre*

Miksi haaskata lääkärien aikaa ja yhteiskunnan varoja turhilla vastaanottokäynneillä, on sinne oikeastikin sairaita menossa...

• L - L

Toivottavasti on kunnossa.

Uskon eturauhaseni viestiin parin päivittäisen pillerin tarpeesta.

Leikkausten jälkeiset makuukuukaudet herättivät verenpainelääkitykseen mutta kokeillaan tepsiikö siihen uudelleen herätetty liikunta.

Topakampi liikuntaharrastus yhdessä koti-intressien kanssa sujuvat paremmin täydennystestojen vauhdittamina. Muuten olisi hieman joko - tahi tilanne ja kohta ehkä vain tahi.

Vielä 1-vuosi ja 5kk viimeisen leikkauksen ja muutaman kuukauden kuntoilun jälkeen on rasvani 1,1kg edeltävää tasoa korkeampi ja lihasmassani 2,3kg alhaisempi vaikka painoindeksini on sama 30,2 ( 30,4 ).

Vartin kuluttua lähden äheltämään aerobispainotteisesti yrittäen vieraannuttaa elimistöäni paineesta.

Toivottelen lääkkeetöntä ja huimaamatonta jatkoa aloittajalle!

• meidän osa.

No ei tarvitse. Mutta täytyyhän
      meidän kunnioittaa heidän dii-
      lejään.

• Mars vasen kaks koo

Aloittaja taitaa kaivaa omaa hautaansa kun kertoo ettei syö lääkekuurejaan loppuun. Se on aika vaarallista - ainakin jos antibioottikuurit lopettaa kesken. Ei ehkä juuri nyt mutta sitten kun ko. lääkekuuria totisesti tarvitset ja reseptin saat niin se ei ehkä tehoakaan, noista kesken lopetuksista johtuen.

Mutta itsehän elämästäsi vastaat. Lääkäriä on turha noiden kommenttien jälkeen syyttää.

• antibioottia - idioottia

• paree pysyä kunnossa

Samankalataisia olen itsekin ajatellut. On tietenkin olemassa tarpeellisia lääkkeitä vakaviin sairauksiin, mutta aika suurelle osalle lääkkeitä on luotu keinotekoisesti tarve, eikä ihmiset älyä kyseenalaista niiden tarpeellisuutta.

Mulla oli useita kuukausia kestänyttä kuitenkin uutta vaivaa käsivarsissa. Kävin terveyskeskuksessa. Sen kummemmin tutkimatta lääkäri kirjoitti pari särkylääkereseptiä, tietenkin. Menin sen jälkeen yksityislääkärille, joka vaivautui tutkimaan minut ja antoi lähetteen fysioterapeutille, jonka antama hoito ja jumppaohjeet olivat tehokkaampia ja terveellisempiä kuin särkylääkkeet ja poistavat vaivan syytä. Särkylääke poistaa pelkästään kipua, jos nyt edes sitäkään, jätten olemassa olevan vaivan ennalleen.

Tulehduskipulääkereseptit ovat vakiintuneet nopeaksi ja edulliseksi tavaksi hoitaa potilasvirta nopeasti terveyskeskuksen vastaanoton läpi. Terveyskeskuksen rinnakkaisnimeksi voisikin antaa särkylääkkeenantokeskus, mutta arvauskeskus on lyhyempi sana, ja sekin kuvaa hyvin siellä annettavaa palvelua. Arvauskeskuksen lääkärit ovat varmaan jo leipiintyneet vaihetyömäiseen ihmisten käsittelyyn ja joutuvat pysymään budjetissa, jonka puitteissa ei ole mahdollista tarjota potilaalle muuta kuin pala paperia, mikäli välittömästä hengenvaarasta ei ole kyse. Terveyskeskuksen nimikkeen enimmäinen sana terveys onkin pahasti harhaanjohtava.

Antobioottiakin lääkärit määräävät ihmisille pieneenkin flunssaan, joskus jopa kurkkuun katsomatta. Sitten syytetään ihmisiä antibioottien liiasta syömisestä. Ainakin vielä nykyään antibioottiin tarvitaan lääkärin määräys.

Nää painoindeksit, lautasmallit sun muut oikeaoppisen ihmisen ja elämän kriteerit ovat menneet vähän liian pitkälle. Oliskohan niissä sellaista laumaeläimen pyrkimystä kontrolloida ryhmää ja tarvetta kokea, että lauma liikkuu oikeassa aitauksessa asiantuntijoiden kouluttamien paimenkoirien valvonnassa. Meidän yhteiskuntamme perustyy nykyään näennäiseen itseohjautuvuuteen, jota ohjaillaan tarjoamalla syyllisyyttä siitä, ettei täytä annettuja asiantuntijoiden vahvistamia hyvää tarkoittavia kriteerejä.

• demeter

Luin aloituksen ja vasta sitten huomasin nimimerkin "lääkkeetön mies". Sen jälkeen en enää ihmetellyt kirjoitusta..))
      Onkohan miehillä tyypillisesti sellainen asenne, että toisten "määräysten" mukaan ei mennä, omillaan on tultava toimeen ? Ei tietenkään voi yleistää, koska tässäkin ketjussa oli miesten kirjoituksia, joissa oli "järkeä"..))
      Huomaa, ettet (aloittaja) ole paljon ollut tekemissä lääkäreitten/lääkkeitten kanssa, koska viljelet noita tyypillisiä ennakkoluuloja: lääkkeet ovat myrkkyä, lääkärit ovat korruptoituneita, antibiootteja syödään turhaan.
      Tottahan on, että moni sairaus paranee itsestään, kun odottaa tarpeeksi kauan. Mutta voi myös käydä toisin: viattoman oireen takana onkin isompi juttu ja silloin ei vähättely enää auta.
      Onnekas olet "lääkkeetön mies" . Lääkkeetön olen minäkin, mutta se ei mielestäni ole ylvästelyn vaan ihmetyksen ja kiitollisuuden aihe. Yhtäkkiä kaikki voi olla toisin ja silloin osaan toivon mukaan hakea apua ja luottaa lääkäreihin.

• ................

Kenelle ne kiitokset osoitetaan?

• demeter
        ................ kirjoitti:

Kenelle ne kiitokset osoitetaan?

Tuntemattomaan osoitteeseen..))

• Terve mieheen!

Minä olen nainen!
        Ettet vaan mieheksi laskenut "tutkimuksessasi" :D

"tässäkin ketjussa oli miesten kirjoituksia, joissa oli "järkeä"..))"

• Lääkkeetön mies
        demeter kirjoitti:

Tuntemattomaan osoitteeseen..))

Kiitos.
        Vähänpä olen tarvinnut lääkäreiden palveluja. Kokonaisuutena ikään nähden. Meni jopa 25 vuotta, etten kulkenut edes ohitse. Mutta hälykellot soi silloinkin jos on kurkku kipeä eli feikkiangiina joka häipyy kahdessa päivässä, mutta lääkäri luokittelee sen keuhkoputken tulehdukseksi ja määrää antibioottia.

Lääkkeille kun tulee immuuniksi jos niitä liikaa syö. Toleranssi kasvaa kuin narkkareilla tai viinaa runsaasti juoneilla.

Nyky terveyskeskuslääkäreihin luotan vähemmän haudankaivajaan. Hyvin harva alkaa olla (on enää) suomalainen ja ne suomalaisetkin keskenkasvuisia kandeja näprimässä facebookkia ja älypuhelimiaan.

Kuolemaa vartenhan täällä ollaan eikä elämää varten koska henkiin ei jäädä.
        Nautin satasella joka hetkestä.

• Mun yks setäkin oli lääkkeetönmies vielä vuosi sitten ja nyt joutuukin syömään melkein kymmenen eri lääkettä päivässä. Toinen setä kuoli parisen viikkoa sit ja ei koskaan syönnyt mitään lääkkeitä vaikka olisi pitänyt.

• demeter

Mun tuttu sukulaismies ei koskaan käynyt lääkärissä, kuoli kuusvitosena - saappaat jalassa. Syöpä oli levinnyt joka paikkaan... Mutta eipähän valittanut turhista - kesti kuin mies...

• Lääkkeetön mies
        demeter kirjoitti:

Mun tuttu sukulaismies ei koskaan käynyt lääkärissä, kuoli kuusvitosena - saappaat jalassa. Syöpä oli levinnyt joka paikkaan... Mutta eipähän valittanut turhista - kesti kuin mies...

Tuollaisia ihmisiä kunnioitan ja nostan hattua. Sellainen pitäisi olla eikä mekko korvissa kitisijä.

• 1+14

Minulle jalkakipuihin lääkäri tunki reseptin kouraan, vaikka sanoin että edelliset lääkkeet tekivät pään sekaiseksi, eivätkä kipuihin edes auttaneet, vaan olivat enemmänkin unilääkkeitä. En syö enää lääkkeitä, ennemmin kärsin kipuja.

Painoindeksi on aika omituinen juttu. Riippuu ihan ihmisen luustosta ja ruumiinrakenteesta. Joillain on hennot luut, jotkut taas ovat rotevia olematta silti lihavia. Silti nämä kaikkitietävät lääkärit tuijottavat painoindeksiin, vaikka ei se kerro kaikkea.

• luut on syyttömiä

Kahden saman pituisen ihmisen luiden painoero on maksimillaan vain kilo.

• L - L
        luut on syyttömiä kirjoitti:

Kahden saman pituisen ihmisen luiden painoero on maksimillaan vain kilo.

Noin on. Minun kokoisteni ukkojen luuston painohajonta mahtuu 780g:aan.

• No siihen painoindeksiin ikää tarvita!!

Pituus painon lisäks.

Ja oot jessen pölhö, jos jätät antibiootit kesken.Just sillä kehitetään lääkkeille resistenttejä bakteerikantoja.

• L - L

Indeksit anukseen!

Onhan joku indeksi jonkinlainen suuntaa antava lukema mutta kyllä siihen tulee mielestäni suhtauta kriittisesti ja yksilöllisesti.

Indeksi ei tunnista ikää mutta, ainakin vaimolleni painon lisäystä perusteltiin mm. sillä, että ikääntyessä tulisi painon hiljalleen nousta.

Oma indeksini terveenä oli 30,2. Urheiluopiston tyyppien mukaan ihannepainoni oli 3,5kg alempana.
        93,5:stä 9-kymppiin oli helppo vetää vaikka se ei ollutkaan elämän ja kuoleman kysymys.
        10kk viimeisen leikkauksen ja muutama kuukausi liikunnan aloittamisen jälkeen, lihasta oli edelleen kateissa ja rasvaa jäänyt mutta indeksi oli noussut vain 0,2 pykälää!

Indeksien asemesta, katsokaa peiliin, mittanauhan lukemiin ja tunnustelkaa millaista on liikkumisenne!

• L - L kirjoitti:

Indeksit anukseen!

Onhan joku indeksi jonkinlainen suuntaa antava lukema mutta kyllä siihen tulee mielestäni suhtauta kriittisesti ja yksilöllisesti.

Indeksi ei tunnista ikää mutta, ainakin vaimolleni painon lisäystä perusteltiin mm. sillä, että ikääntyessä tulisi painon hiljalleen nousta.

Oma indeksini terveenä oli 30,2. Urheiluopiston tyyppien mukaan ihannepainoni oli 3,5kg alempana.
        93,5:stä 9-kymppiin oli helppo vetää vaikka se ei ollutkaan elämän ja kuoleman kysymys.
        10kk viimeisen leikkauksen ja muutama kuukausi liikunnan aloittamisen jälkeen, lihasta oli edelleen kateissa ja rasvaa jäänyt mutta indeksi oli noussut vain 0,2 pykälää!

Indeksien asemesta, katsokaa peiliin, mittanauhan lukemiin ja tunnustelkaa millaista on liikkumisenne!

"L-L"

Oma terveys ja kunto on tietysti aina kehaisemisen aihe.
        Painoindeksi on tarkoitettu tavalliselle ihmiselle ohjenuoraksi, kuten 102/88 senttiä mittanauhalla.
        Vaikka yletön bodaus tai yletön juokseminen saattaakin olla mielenhäiriön merkki, niin uskoisin moisten surman-ajajien tajuavan että kaikki mittaus ei ole heitä varten.
        H.

• Lääkkeetön mies
        hunksz kirjoitti:

"L-L"

Oma terveys ja kunto on tietysti aina kehaisemisen aihe.
        Painoindeksi on tarkoitettu tavalliselle ihmiselle ohjenuoraksi, kuten 102/88 senttiä mittanauhalla.
        Vaikka yletön bodaus tai yletön juokseminen saattaakin olla mielenhäiriön merkki, niin uskoisin moisten surman-ajajien tajuavan että kaikki mittaus ei ole heitä varten.
        H.

Ikänäni en ole kuntoillut raskastakin työntekoa enempää. Paino on jämähtänyt kahdeksankymmenen kilon korvikkeille.
        Yksi huvittava asia löytyy. Pituuttani ei ole mitattu oikein, ei varmaan koskaan. Sillä sitä on merkitty eri papereihin ja muisteihin 182 - 185 välisillä lukemilla. Hieman on hajontaa.
        Rasvaprosenteista ja muista huuhaa rooleista en ymmärrä tuon taivaallista. Eihän niitä tarvita haudassa enää. Vai vieläkö mittarit surraa kun tyyppi on arkussa? Verenpaine oli normaali toista vuotta sitten mikä se sitten onkin. Jotain lukuja.

• Lääkkeetön mies kirjoitti:

Ikänäni en ole kuntoillut raskastakin työntekoa enempää. Paino on jämähtänyt kahdeksankymmenen kilon korvikkeille.
        Yksi huvittava asia löytyy. Pituuttani ei ole mitattu oikein, ei varmaan koskaan. Sillä sitä on merkitty eri papereihin ja muisteihin 182 - 185 välisillä lukemilla. Hieman on hajontaa.
        Rasvaprosenteista ja muista huuhaa rooleista en ymmärrä tuon taivaallista. Eihän niitä tarvita haudassa enää. Vai vieläkö mittarit surraa kun tyyppi on arkussa? Verenpaine oli normaali toista vuotta sitten mikä se sitten onkin. Jotain lukuja.

"Lääkkeetön mies"

Eipä minulla ole tuonkaan vertaa kehumista.
        Painoindeksi on kohtuullinen ja mittanauha oli kesällä 96.

Jenkeissä ovat jotkut krematoriot liitetty kaupungin lämpöverkkoon.
        Tosin aikasti lihavaa kansaa on se.
        Toivottavasti meillä eivät energia-yhtiöt joudu ottamaan paino-indeksiämme tosissaan.
        Varsinkaan Neste Oil.
        H.

• oikea paikka
        hunksz kirjoitti:

"Lääkkeetön mies"

Eipä minulla ole tuonkaan vertaa kehumista.
        Painoindeksi on kohtuullinen ja mittanauha oli kesällä 96.

Jenkeissä ovat jotkut krematoriot liitetty kaupungin lämpöverkkoon.
        Tosin aikasti lihavaa kansaa on se.
        Toivottavasti meillä eivät energia-yhtiöt joudu ottamaan paino-indeksiämme tosissaan.
        Varsinkaan Neste Oil.
        H.

Vyötärönympärys mitataan vyötäröstä eikä mahan alta.

• Tänään ei ole, kun hymyilyttää niin paljon. :)))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3285
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      118
      1312
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1245
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1028
    5. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1021
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      187
      1006
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      947
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      921
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      900
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      855
    Aihe