Kysyn nyt täältä, koska kaikki löytämäni keskustelusivut ovat vuosilta 03-09, joten haluisin hieman ajankohtaisemman sivun.
En kaipaa kettuilijoita tai "ole huolellisempi"-saarnaajia, tiedän todella itse, mistä tässä tällä hetkellä on kyse.
Tilanne on tämä: Olimme yhdynnässä viime torstai aamuna, kunnes jossain kohdassa aloin tuntemaan, että joku on nyt oudosti. Huomasin, että kondomi oli päässyt tipahtamaan keskenkaiken. En tiedä, kauanko olimme ilman kumia olleet, mutta heti huomattuamme laitoimme kumin. En ole syönyt pillereitä/muita ehkäisyvalmisteita viimeiseen vuoteen. Kävin varmuuden vuoksi tapahtuman jälkeen n. 6h kuluttua ottamassa Norlevo jälkiehkäsypillerin. Mies ei tullut, mutta olimme kuitenkin olleet ilman kumia jonkin aikaa yhdynnässä.
Nyt mietityttää, minulla pitäisi keskiviikkona alkaa nyt menkat. Jos ne alkavat, kielivätkö ne siitä, että pilleri olisi tehonnut, enkä olisi raskaana? Vai voiko olla mahdollista, että nyt tulisi menkat, mutta kuukauden päästä ei enää tulisikaan? Voihan tietämättömyys. Tänään on kuitenkin jo hieman tiputellut, joten toiveikkaana täällä olen, että kunnon menkatkin sieltä vielä saapuisivat. Jotenkin mieli sanoo, että ei olisi, koska tosiaan mies ei tullut ja tuo jälkiehkäsypillerikin, mutta aina kun on tuo mutta..
En kaipaa kettuilijoita tai "ole huolellisempi"-saarnaajia, tiedän todella itse, mistä tässä tällä hetkellä on kyse.
Tilanne on tämä: Olimme yhdynnässä viime torstai aamuna, kunnes jossain kohdassa aloin tuntemaan, että joku on nyt oudosti. Huomasin, että kondomi oli päässyt tipahtamaan keskenkaiken. En tiedä, kauanko olimme ilman kumia olleet, mutta heti huomattuamme laitoimme kumin. En ole syönyt pillereitä/muita ehkäisyvalmisteita viimeiseen vuoteen. Kävin varmuuden vuoksi tapahtuman jälkeen n. 6h kuluttua ottamassa Norlevo jälkiehkäsypillerin. Mies ei tullut, mutta olimme kuitenkin olleet ilman kumia jonkin aikaa yhdynnässä.
Nyt mietityttää, minulla pitäisi keskiviikkona alkaa nyt menkat. Jos ne alkavat, kielivätkö ne siitä, että pilleri olisi tehonnut, enkä olisi raskaana? Vai voiko olla mahdollista, että nyt tulisi menkat, mutta kuukauden päästä ei enää tulisikaan? Voihan tietämättömyys. Tänään on kuitenkin jo hieman tiputellut, joten toiveikkaana täällä olen, että kunnon menkatkin sieltä vielä saapuisivat. Jotenkin mieli sanoo, että ei olisi, koska tosiaan mies ei tullut ja tuo jälkiehkäsypillerikin, mutta aina kun on tuo mutta..
Vastaukset 4
Vanhimmat
Aika pieni tod. näk., että olisit raskaana, jos mies ei lauennut ja je-pillerin otit noinkin nopeasti (itse yli 12h päästä, tosin merkkiä en muista, liekö niillä eroa. Onko edes montaa merkkiä?). Mutta ainahan kannattaa tehdä raskaustesti vaikka ihan varmuuden vuoksi. Ja tuo je-pilleri saattaa vaikuttaa myös menkkoihin. Että mikäli eivät kuitenkaan nyt tule, voi johtua ihan vain siitä pilleristä. Itsellä ainakin sekoitti paritkin.
Se tiputtelu johtuu siitä je-pilleristä.
Raskaustesti sitten 3 viikkoa pillerin otosta kuten ohjekin ohjeistaa....
"Jos ne alkavat, kielivätkö ne siitä, että pilleri olisi tehonnut, enkä olisi raskaana?2 Ei välttämättä.
Siemensyöksyssä siittiöitä tulee muutama sata miljoonaa, jotka saattavat elää pisimmillään kuusi vuorokautta.
Eli, kun siittiöt ovat päässeet, sinne minnekä hekuuluvat alkavat he kilpailemaan, kuka pääsee ensimmäiseksi hedelmöittämään munasolun.
Lue lisää Kehityspsykologia Solunettisivuilla.
http://www.solunetti.fi/fi/kehitysbiologia/siemensyoksy/2/
---------
Mullakin ois kysymys tosta je-pilleristä.. Eli olin yhdynnässä 10pv sitten ja kondomia käytettii, mutta itse olin hieman humalassa joten en ele ihan varma, että oliko sen käyttö ihan oikeaa.. Otin ton je-pillerin 10 tuntia myöhemmin. Mulla ois pitäny alkaa tnä menkat, mutta ei alkanu. Maanantaina oli vatsa vähän kipee ja sekasin, ja yleensä mun kuukautisten aikaan maha on juuri sekasin. Oisko kuitenkin mahdollista, että oon raskaana? Vaiko vain viivästyneet? Ottaen huomioon, että olen ollut erimmäisen stressaantunut viimeisen viikon ajan ja menkat eivät aina tietenkään ala samaan aikaan.. Tää tilanne stressaa viellä enemmän...