Olisiko sieltä suunnalta asiallisia ihmisiä, joiden kanssa voisi keskustella Lyöttilän kylän tilojen muodostumisesta nykyiseen muotoonsa?.
Jopa ajalta ennen v. 1800. Kiinnostaisi Kymentaka?.
On olemassa Hiski ym. mutta ajattelin, että tämä voisi olla nopein muoto.
Uskon, että jopa asiallisiakin löytyy.
Ne Lyöttilän vanhat tilat?
1
289
Vastaukset
- Kiintoisaa
Kirjastoista löytyisi nopeimmin asiallista tietoa, sillä vanhaa polvea ei kai enää apljon ole kertomassa. Iitistä on olemassa kirjoja ja eri kirjoissa tietoa Iitistä.
Varmaan kirjastoissa auttavat tietoa etsivää. Itse olen joskus lukenut vanhaa teosta, missä paljon kerrottiin Iitin menneisyydestä. Mm. kunnan nimen muodostumisesta aikojen saatossa Itimästä Iittiin.
Turha tietty oli mainita, kun en muista kirjan nimeä. Iitissä oli Samolaa ja Halilaa ym. Löytyisikö näillä tekijähauilla mitään?
Kirkonkylässäkin taitaa olla vain uusasukkaita. Harva käy edes näitä nettisivuja vilkuilemassa. On sen verran perinnekunta, ettei netti kuulu päivittäiskäyttöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.683208Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91851- 1111740
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241259- 1291048
- 99992
- 60944
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67926Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6875- 84869