Koko yön taas valvonut, hermot tässä menee!

univajeinen

En voi sietää enää yläkerran naapuria. Ilta alkoi sillä kun hän alkoi imuroida juuri sillä kellonlyömällä kun kello tuli 22:00. Koko yö on taas tömistelty ja astuttu kantapäillä kuin norsulauma konsanaan, televisiota, kaiutinkaappeja ja mikroa huudatettu vuoronperään. Paiskottu astioita ja kaapinovia ja vedetty vessaa jatkuvalla syötöllä. Kuka ihme tuota tekee keskellä yötä? Onpa mukavaa olla töissä kun sekuntiakaan en ole nukkunut. PRKL...

25

3099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moksmoks

      Töissä? Mitä sä Suomi24:ssä sitten teet?. Lopetappas se viinan juonti välittömästi, kuvittelet jo olevasi työssä käyvä ihminen.

    • Näin on.

      Jos ei nukkumaan pysty, niin ei ole silloin niin väsynytkään että unta tarvitsee.

      • ssdfsdfsdf

        On ihmisiä jotka valvovat päiväkausia putkeen, kunnes ovat hulluuden partaalla, kun eivät vaan pysty nukahtamaan. Älä puhu asioista mistä et mitään tiedä.


      • äänetön asukas
        ssdfsdfsdf kirjoitti:

        On ihmisiä jotka valvovat päiväkausia putkeen, kunnes ovat hulluuden partaalla, kun eivät vaan pysty nukahtamaan. Älä puhu asioista mistä et mitään tiedä.

        Aloittaja hei. Valintahan on yksinomaan sinun.
        Käyttäytymiselläsi olet valinnut ne naapurit, eivät he sinua.
        Joten ala pakkaamaan tai pulinat pois.
        Tai järjestä ulos ne naapurit.


      • Anonyymi
        ssdfsdfsdf kirjoitti:

        On ihmisiä jotka valvovat päiväkausia putkeen, kunnes ovat hulluuden partaalla, kun eivät vaan pysty nukahtamaan. Älä puhu asioista mistä et mitään tiedä.

        Pitäisi kommentoida asiallisesti !. Siis, jos metelillä häiritään naapuria, niin poliisin mukaan se ei ole rikos. Mutta taloyhtiön hallituksen olisi näihin puututtava, mutta näinhän ei kaikissa taloyhtiöissä ole. Poliisin mukaan kotirauhan häiritseminen ei ole rikos, kävin viime viikolla poliisilta kysymässä.


    • .........

      No otappas uusavuton vaikka yhteyttä siihen isännöitsijään jos niin häiritsee.

    • Siellähän...

      on somali, jokapuolella sama juttu.

    • Samako talo

      Sama täällä, mekkala jatkuu.. Mis päin suomea ap? Tiiä vaikka samassa talossa.. Onko ko asunnossa monta mustatukkaa. Tehdäänkö yhteisvalitus?

    • Electric noise

      Hanki avain talon sähkökaappiin ja käy vaihtamassa rikkinäinen sulake ehjän tilalle. Tulee hiljaista.

    • fgdsgdgfdg

      Käytä korvatulppia, kuten minä. Yli kymmenen vuotta niitä käyttänyt, melkein joka yö. Kuulo on entisestään herkistynyt, ja hälyäänet häiritsevät päivällä entistä enemmän, mutta saanpahan ainakin nukkua. Pese kädet huolellisesti ennen tulppien laittoa, jotta et saa korvatulehdusta. Minulla ei ole ollut, vaikka niin kauan olen niitä käyttänyt.

      Haaveilen hiljaisesta maaseutupaikasta. Sielläkin tosin on se kuorsaava mies...

      Mieluummin tulpat kuin unen puutteesta aiheutuva hulluus.

    • REdmeta

      Joo korvatulpat ei paljoo maksa. ei tietenkään pidä imuroida yöllä mutta itsellenä ainakin 3-vuoro työ joten esim iltavuorossa suihkuun pääsen vasta 23.00 ja aamuvuorossa menen ennen töitä 05.00 suihkuun.

      Välillä tulee myös valvottua aamuyöhön ja lähteehän siitä elämisen ääniä kun pitää olutta hakea jääkaapista ja kusella ravata yms.

      Mut ne on niitä elämisen ääniä ja jos häiritsee niin muuta pois, osta korvatulpat tai pyydä paremmat äänieristetyt ovet yms. Tietysti ihan kaikki meluaminen ei ole suvaittavaa mutta ihmisillä on kuitenkin oikeus elää kotonaan oli kello mitä tahansa. :) Lääkäriltä saa myös unilääkettä. Tulpat nukahtamislääke. Ei varmaan valvota enää.


      Itse 3-vuorotyö niin joudun yövuoron jälkeen nukkumaan naapurin remontoinnin säestyksellä. Tulpat vaan korviin. Kyllä sitä sit unta saa jos väsyttää tarpeeks.

      • Kohtuus_kaikille

        Unilääkkeet ei ole mikään ratkaisu, niillä ei tule virkistävää unta ja saattavat häiritä keskittymistä seuraavana päivänä. Niihin voi jäädä myös koukkuun.

        Aloittajalle: Voi myös olla, että naapurillasi on sama ongelma kuin sinulla eikä saa nukutuksi. Jos on kovin herkkäuninen (kuten minä), niin on pakko käydä vessassa, jotta nukahtaa tai ehkä jopa syödä ym. ja silti saattaa saada unta vasta aamulla.

        Suosittelen ostamaan korvatulppia, itse nukun niillä aina öisin. Oon nukkunu monta vuotta siitä huolimatta, vaikka mitään ei kuuluis. Niihin pitää ensin toki tottua ja pitää ostaa semmoiset pehmeät ja oikean kokoiset. Voi olla että aluks saattavat tuntua epämukavilta, mut myöhemmin tuntuvat ihan normaaleilta korvissa.

        Jos on yöihminen ja unirytmi helposti häiriintyy, niin ei sille mitään voi. Suosittelisin ennemmin, että taloyhtiössä tehtäisiin remonttia, koska tommoiset äänet ei pitäis hirveästi kuulua. Naapurisi ei välttämättä astu kantapäilleen (ja vaikka astuisikin niin oishan se kohtuutonta vaatia toista ihmistä muuttamaan kävelytyyliään!), voi olla että lattiakin väärin asennettu tai jotain sellasta.

        Voin sanoa että on paljon ikävämpää yrittää saada unen päästä kiinni aamulla. Naapurillasi on todennäköisesti ehkä jopa vaikeampaa nukahtaa aamulla kuin sinulla, koska voin sanoa kokemuksesta että ihmiset jostain syystä kuvittelevat että kun hiljaisuus loppuu niin samalla kellonlyömällä (tai 10min ennen sitä) voi alkaa tamppaamaan mattoja tai juosta raput töihin alas! Lasten äänet kuuluu, ihmisten autojen äänet kuuluu, bussi lähtee pysäkiltä, lunta kolataan, pyykkiä pestään. Pahinta on jos joku aloittaa remontin samantien kun säännöt sallii. En ymmärrä mikä pakko on esim. eläkeläisellä tampata matot juuri tasan kello "hiljaisuus päättynyt" -aikaan - kyllä sitä ymmärrystä pitäisi olla toiseenkin suuntaan. Ei öisin elävillä ihmisilläkään oo helppoa - on mahdollisesti paljon pahempia uniongelmia kuin sinulla, ihmiset metelöi silloin kun saisi unenpäästä kiinni, ei uskalla tehdä mitään vapaa-ajallaan, koska tietää ettei saa metelöidä.

        Uskon, että ihmiset aika hyvin pyrkii välttelemään mahdollista kiusaa. En minäkään halua tahallani öisin ketään herätellä, jos satun itse olemaan hereillä. Tietenkin pitää pyrkiä tekemään kaikki myös muut huomioiden, mutta se koskee myös aamua, päivää, iltapäivää, jne. - eikä se tarkoita että pitää elää varpaisillaan! Kun kaikki ottavat huomioon muut, niin yhteiselämäkin on helpompaa. Ihan vain maalaisjärjellä tarttee toimia. Ja jos joku naapuri tekee jotain häiritsevää, niin ehkä kannattaa pohtia sitäkin, kuinka usein on tapahtunut ja voisiko asia olla paljon huonommin? Jos jotain melua tulee kerran tai kaksi, niin itse en ole ainakaan lähtenyt siitä vielä valittamaan, vaikka olisi ollut häiritsevääkin.


    • mek

      Kyppä seuraavan kerran sanomassa suoraan henelle ja soitat ovikelloa ja kerrot että talossa on hiljaisuus klo22-7 välillä niin voi loppua tai sitten on yöihminen ja nukkuu päivät.

      • Anonyymi

        Minun naapurit on siis nuoria työttömiä. Metelöivät kaiket yöt ja tätä on ollut jo hyvin pitkään. Tässä ei paljoa auta korvatulpatkaan, niitä on toki pidettävä koko ajan. Meteli on naapuri puolella ehkä 100 desibeliä, ei koko ajan, mutta useita tunteja vuorokaudessa kuitenkin. Valituksia on tehty, mutta minun valituksia ei isännöitsijä ota edes huomioon, koska teen niitä yksin. Isännöitsijä sanoi jopa, etten saisi niitä valituksia edes tehdä, koska ei ole todistajaa. Sanoin isännöitsijälle suorat sanat, että "älähän höpise asiattomia".


    • HerkusPöröö

      Naapurisi käyttää Amfetamiinia.
      Yhteys Poliisiin auttaa.

    • Anonyymi

      Huono äänieristys, rakenteissa vikaa. Tätä se on nykyäänkin asunnoissa. Nurkat ja listat pitäisi ehdottomasti tiivistää.

      • Anonyymi

        Niimpä.. huonoa tuuria asua tälläisessä vuokra asunnossa missä ei olla ajateltu asumismukavuutta vaan mahdollisimman halvalla tehty asunto.. Naapurina ulkomaalainen perhe mutta onneksi pääsee muuttamaan pois 4kk päästä pohjoisempaan.👍


    • Anonyymi

      Kuvaa hyvin nykymeininkiä kun valittajaa täällä haukutaan kun ei enään oteta huomioon muita talossa asujia , omiakin kokemuksia on , ei ennen moisia ongelmia ollut , nykyisin kun mamut yms . muut ongelmaiset vallannut asunnot ei osata huomioida muita , lienee niin huono olo että pitää koittaa jotenkin päteä ja jakaa sitä paskaoloa ympäristöönsä , pitäisi bunkkereita rakennella että saisi hiljaisuuden , ei siinä mitään kyllä ääntä maailmaan mahtuu eikä häiritse juuri ketään kunhan melutaan kohtuudella edes.

      • Anonyymi

        Tämä kommentti on niin asiaa, en voisi olla enempää samaa mieltä!

        Esim tässäkin talossa kun muutin yli 10 vuotta sitten oli hyvinkin rauhallista ja asukkaatkin valittiin tarkemmin kun nykyään ja sen todellakin huomasi. Nykyään kaiken maailman yhteiskunnan elätit ja mielenterveysongelmaiset alkoholistit täällä melkeinpä enemmistönä. Muutkin talon asukkaat on kyllä huomanneet tämän ilmiön, en pelkästään minä.

        Tuo " lienee niin huono olo että pitää koittaa jotenkin päteä ja jakaa sitä paskaoloa ympäristöönsä" kuvaa niin täydellisesti yläkerrassani asuvaa luuseria ja sitä mitä siitä k-usipäästä ajattelen! Juuri sanoinkin yhdelle kaverilleni että sillä varmaan on niin huono olla itsensä kanssa ja on kateellinen siitä kun muilla menee hyvin että ei kestä sitä niin yrittää kaikkensa pilatakseen muidenkin asumisen ja elämän ylipäätään. Huvittavaa vaan se sen niinsanottu päteminen, kun raukkaparka ei osaa yhtään mitään jossa päteä.

        Olen itse muuttamassa täältä piakkoin pois, on tämä talo mennyt niin paljon alaspäin ja tuon luuserin takia asuminen täällä on todella sietämätöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kommentti on niin asiaa, en voisi olla enempää samaa mieltä!

        Esim tässäkin talossa kun muutin yli 10 vuotta sitten oli hyvinkin rauhallista ja asukkaatkin valittiin tarkemmin kun nykyään ja sen todellakin huomasi. Nykyään kaiken maailman yhteiskunnan elätit ja mielenterveysongelmaiset alkoholistit täällä melkeinpä enemmistönä. Muutkin talon asukkaat on kyllä huomanneet tämän ilmiön, en pelkästään minä.

        Tuo " lienee niin huono olo että pitää koittaa jotenkin päteä ja jakaa sitä paskaoloa ympäristöönsä" kuvaa niin täydellisesti yläkerrassani asuvaa luuseria ja sitä mitä siitä k-usipäästä ajattelen! Juuri sanoinkin yhdelle kaverilleni että sillä varmaan on niin huono olla itsensä kanssa ja on kateellinen siitä kun muilla menee hyvin että ei kestä sitä niin yrittää kaikkensa pilatakseen muidenkin asumisen ja elämän ylipäätään. Huvittavaa vaan se sen niinsanottu päteminen, kun raukkaparka ei osaa yhtään mitään jossa päteä.

        Olen itse muuttamassa täältä piakkoin pois, on tämä talo mennyt niin paljon alaspäin ja tuon luuserin takia asuminen täällä on todella sietämätöntä.

        Ymmärrän ajatuksesi !. Tässä on minullakin naapuri, joka on pari vuotta käyttänyt huumausaineita. Viime yönäkin pisti musiikin täysille kello 03 ja se on ihan normaalia hänen käytöstään. Isännöitsijä väitti, ettei mies käyttäisi huumausaineita, mutta se on ihan itsestään selvää. Mies on siis sekakäyttäjä, ottaa alkoholiakin tietenkin. Mutta ei hän oikeastaan musiikkia kuuntele, vaan pelkästään jonkinlaista meteliä. Lataa tietokoneelta ne musiikit varmaan hakusanalla METELI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän ajatuksesi !. Tässä on minullakin naapuri, joka on pari vuotta käyttänyt huumausaineita. Viime yönäkin pisti musiikin täysille kello 03 ja se on ihan normaalia hänen käytöstään. Isännöitsijä väitti, ettei mies käyttäisi huumausaineita, mutta se on ihan itsestään selvää. Mies on siis sekakäyttäjä, ottaa alkoholiakin tietenkin. Mutta ei hän oikeastaan musiikkia kuuntele, vaan pelkästään jonkinlaista meteliä. Lataa tietokoneelta ne musiikit varmaan hakusanalla METELI.

        tikkuja oven lukkoon tai pikaliimaa. Koiran paskat postiluukusta,vanhat kananmunat postiluukusta. Tai sitte se normi poliisi joka kerta


    • Anonyymi

      Suosittelen väkivaltaa takaosaston poraamista.

    • Anonyymi

      Onnistunut kahdeksan vuotta vanhan aloituksen nosto heti vuoden alussa !

    • Anonyymi

      Hollolassa ihan normaalia

    • Anonyymi

      Juu. Aika hurjaa. Mitenköhän on ap:n asiat nykyään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5841
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2017
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1775
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe