Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Evanda = kateellisen naapurin auto?

Audisti

Mielenkiintoinen havainto:

Työkaveri osti toukokuussa uuden Saabin. Parin viikon päästä hänen kateellisuudestaan tunnetut naapurit osti pihaan täsmälleen saman värisen Evandan kuin työkaverin Saab.

Meikäläinen puolestaan osti kaks viikkoa sitten pari kuukautta vanhan Audin. Ja eikös naapuri tuonut eilen kotiin uuden Evandan! Hiukkasen nyt vaikuttaa siltä, et kateelliset naapurit ostaa Evandaa, saadessaan halpaa korean (tai mitä lie) rautaa isossa ja kiiltävässä pakkauksessa. Ensin nähdään et "nyt tolla naapurilla on uus auto", pari päivää pähkäillään vaimon kanssa ja sit astellaan halvimman autoliikkeen ovesta sisälle. Että näin... ei tietenkään millään pahalla.

26

9719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Evanda

      Kun Evanda noin paljon houkuttaa, niin osta vaan. Kannattaa kysyä kateelliselle naapurille annettavaa alennusta. Miettisit nyt näitä teorioitasi hieman ennen kuin kirjoitat.

    • Ville

      Ei se kateutta ole, jos naapuri auton ostaa. Usein on niin, että jos joku esim. rivitaloyhtiössä osta uuden auton, se antaa vauhtia muillekin jotka ovat suunnitelleet uuden auton ostoa.

      Sehän on positiivista, että suomessa saa vielä näyttävän auton kohtuu hintaan, mitä Evanda juuri on.
      En yhtään ihmettele, vaikka useat päätyvätkin Daewoohon.
      Kaikille kun se imago ei ole tärkeintä, vaan se mitä rahalle saa vastinetta.

      • Audisti

        Niin, puhumattakaan Evandan vaihtoarvosta viiden vuoden kuluttua.


      • Automyyjä
        Audisti kirjoitti:

        Niin, puhumattakaan Evandan vaihtoarvosta viiden vuoden kuluttua.

        .. arvo kuin esim. Audissa, rahassa mitattuna. Prosenteilla kun autoa ei osteta.
        Ensinnäkään harva ajaa 3 vuotta kauempaa samalla autolla, joka on päässyt uuteen autoon kiinni.


      • Automyyjä
        Automyyjä kirjoitti:

        .. arvo kuin esim. Audissa, rahassa mitattuna. Prosenteilla kun autoa ei osteta.
        Ensinnäkään harva ajaa 3 vuotta kauempaa samalla autolla, joka on päässyt uuteen autoon kiinni.

        Takuu kattaa Evandan 3 vuodeksi, eli minkäänlaisia ylimääräisiä kuluja huoltojen lisäksi ei ole odotettavissa, niinkuin esim. Audissa, jonka takuu on vain 2 vuotta.


      • joo
        Automyyjä kirjoitti:

        Takuu kattaa Evandan 3 vuodeksi, eli minkäänlaisia ylimääräisiä kuluja huoltojen lisäksi ei ole odotettavissa, niinkuin esim. Audissa, jonka takuu on vain 2 vuotta.

        Pitääkin ostaa Kia,siihen saa viiden vuoden takuun;)


      • hymiö?
        joo kirjoitti:

        Pitääkin ostaa Kia,siihen saa viiden vuoden takuun;)

        Viiden vuoden takuu on sellainen juttu, jota ei voi enää ohittaa olankohautuksella. Jos Kialta tulee myyntiin Evandan kaltainen iso, hyvinvarusteltu malli edullisesti, niin aivan varmasti pistän harkintaan sellaisen oston.


      • Jamppu
        hymiö? kirjoitti:

        Viiden vuoden takuu on sellainen juttu, jota ei voi enää ohittaa olankohautuksella. Jos Kialta tulee myyntiin Evandan kaltainen iso, hyvinvarusteltu malli edullisesti, niin aivan varmasti pistän harkintaan sellaisen oston.

        Kia on Hyundain omistuksessa oleva autoyhtiö. Tuotekehittely osittain yhteistä. Isoin malli on tuo väyrysmersua keulaltaan jäljittelevä Opirus
        http://www.motorportal.com/KIA-MOTORS-NEW-LARGE-SEDAN.jpg


      • tuo
        Jamppu kirjoitti:

        Kia on Hyundain omistuksessa oleva autoyhtiö. Tuotekehittely osittain yhteistä. Isoin malli on tuo väyrysmersua keulaltaan jäljittelevä Opirus
        http://www.motorportal.com/KIA-MOTORS-NEW-LARGE-SEDAN.jpg

        ei kyllä vedä vertojaa Evandalle, mutta kauneushan on katsojan silmässä. Jotenkin vain nuo 90-luvun alun pyöreät peränmuodot vähän oudoksuttavat.

        No, Daewoot olisivat taatusti saman näköisiä, elleivät ne olisi palkanneet italialaista suunnittelijaa.


    • kateeton naapuri

      ...pelkkä hauska sattuma?

      Korealaisen auton ostaa varmaan sellainen joka ei viitsi paljon ottaa paineita siitä mitä naapuri sanoo ja millä naapuri ajelee.

      Minusta ihan kiinnostavia vaihtoehtoja nuo korealaiset, itse ajan tällä hetkellä ranskalaisella.

    • wanha

      Taidat itse olla enemmän kiinnostunut naapureittesi autokannasta kuin päinvastoin.
      Eiköhän se naapurisi kuitenkin ostanut sen korealaisensa ihan pelkästä autontarpeesta.
      Aika harvinaista tuo autoilla pröystäily alkaa olla. Lähes kuka tahansa voi jo nykyisin hankia BMW:n tai Mersun, Audista ja Saabista nyt puhumattakaan.
      Onhan se Evanda tilava ja kivan näköinen auto jopa Saabinkin väreissä. Aika paljon niitä jo alkaakin tulla vastaan. Kovin saavat eurooppalaiset merkit kiristää vyötä jos aikovat edes riittävät markkinaosuudet säilyttää.

    • kinuski

      Sinähän se tänne kadesävyssä kirjoittelet naapurin uutukaisesta taevoosta. Näköjään nyt on alkanut jäytää sisikunnassa epäilys oman kaupan mielekkyydestä: Hankittu Audi on kuitenkin käytetty eikä uusi, malli on tarkemmin katsoen yksi yleisimpiä autoja liikenteessä. Naapuri saattoikin siis saada hyvän ja pakasta vedetyn pelin ja vielä jäi montakyt tonnii välirahaakin vaikka prätkään tai veneeseen käytettäväksi!

      • KYSEINEN NAAPURI

        Joo todellakin ostelimme tässä jo toisen EVANDAN ja naapuriimme näkyi ilmaantuvan viimeaikoina aikapa ruma Audin rottelo...

        Joo, eipä luulis muille kuuluvan vaikka kolmannen Daewoon ostaisi. Joten jos jatkaisit vaimosi kanssa riitelyä siellä kotonasi ja ostaisit siihen Audiisi öljyä, että pääset käymään mutkan kaupungilla ja antaisit olla naapureittesi rauhassa!!


    • Vertaillen

      Naapuris ois saanu samaan hintaan uuden A kolmosen.

      Minkäs audin muuten itse hankit ? Ettet vaan ois ostanut halvinta A kolmosta ja nyt harmittaa ku naapurillas on iso komea korean mersu jossa on kaikki herkut vakiona.

      • Audisti

        A kutosen ostin, ja piru kun olen kateellinen että naapuri sai viis kertaa halvemmalla yhtä tilavan auton! (tai ainakin näin kateellisena mua täällä pidetään)


      • Daewoo
        Audisti kirjoitti:

        A kutosen ostin, ja piru kun olen kateellinen että naapuri sai viis kertaa halvemmalla yhtä tilavan auton! (tai ainakin näin kateellisena mua täällä pidetään)

        Amispoika siellä taitaa olla juttujen tasosta päätellen.


      • usko-ilmari
        Audisti kirjoitti:

        A kutosen ostin, ja piru kun olen kateellinen että naapuri sai viis kertaa halvemmalla yhtä tilavan auton! (tai ainakin näin kateellisena mua täällä pidetään)

        vai oliks se kumminkin se 560-heppainen bentley? no, jompikumpi kuitenkin, ei meillä riisipusseja katsellakaan. koruton tosielämä: vittu kun se naapuri osti uuden ja ite sain kallilla käytetyn ja vanhan näköisen. ja velkaakin jäi viideks vuodeks.


      • Opel
        Audisti kirjoitti:

        A kutosen ostin, ja piru kun olen kateellinen että naapuri sai viis kertaa halvemmalla yhtä tilavan auton! (tai ainakin näin kateellisena mua täällä pidetään)

        naapuri maksoi Evandasta about 25000€ ja teikäläinen Audista 5x enemmän... eli siis 125 000€... huh mikä hinta!!!

        Eli naapurillasi on nyt saman kokoinen auto kuin sinulla ja (125000€ - 25000€) = 100000€ enemmän rahaa.

        Menikös se noin ja nyt harmittaa :o/


      • naapureita
        Opel kirjoitti:

        naapuri maksoi Evandasta about 25000€ ja teikäläinen Audista 5x enemmän... eli siis 125 000€... huh mikä hinta!!!

        Eli naapurillasi on nyt saman kokoinen auto kuin sinulla ja (125000€ - 25000€) = 100000€ enemmän rahaa.

        Menikös se noin ja nyt harmittaa :o/

        tömmosella tulotasoerolla? tai älykkyysosa?
        Veikkaan että audisti(tuskinpa vaaan skoda?) on se tyhmempi näistä


    • neighbor

      se naapurisi vaan tarvitsi autoa ja osti sellaisen mikä hänelle sopi parhaiten. Sinä ostit sellaisen minkä katsoit sopivan itsellesi.
      Mielestäni Evanda on kyllä paljon näyttävämpi kuin tuo premiumautoksi jotenkin aneemisen näkoinen Audi. Yllättävän moni tuttavani ei edes miellä Audia miksikään erityisen arvokkaaksi. Monille ainoastaan Mersu ja Volvo (ja sitten tietysti se yksi jolla ne kuninkaalliset menee kirkkoon) ovat jotenkin niitä paremman väen vehkeitä.
      Eli voihan se tietysti olla niinkin että, naapurisi halusi ostaa vähän näyttävämmän auton. Ehkäpä hän ei edes tiedä mitä Audisi maksaa ja nyt luulee ajavansa paremmalla autolla kuin sinä. Kipaise kuule nyt siellä naapurissa korjaamassa tämä epäkohta niin on korttelissasi sitten taas asiat kohdallaan.

    • Naapurisi

      Mieluummin tosiaan laadukas evanda kuin joku vanhempi loppuunajettu saksanraato.

      • Laaduton

        Mikä vaan auto taitaa lyödä tuon laadussa.
        Ei ikinään halua tuollaista.


      • Kapa
        Laaduton kirjoitti:

        Mikä vaan auto taitaa lyödä tuon laadussa.
        Ei ikinään halua tuollaista.

        ..väärälle palstalle. Fillaripalsta löytyy osiosta: Urheilu & kuntoilu.


    • Camry-mies

      Ovat piru vieköön menneet kopioimaan laatuauto Camryn linjat tuohon Korean mersuun. Haluan huomauttaa, että näissä autoissa ei sitten ole mitään muuta yhtenevää kuin ulkonäkö. Camry on vuosikymmeniä jatkuneen kalliin ja onnistuneen kehitystyön tulos, Evanda on halvalla huitaistu traktoritekniikan tusinatuote.

    • Audi=Skoda=Seat

      Niinpä niin. GM:n tuotehan tuo Evanda on sisältäen rutkasti luotettavaa teknologiaa, eikä tarvitse maksaa ylihintaa merkistä. Itselläni on Skoda ja kappas vain, Audin merkit tulevat vastaan monessa kohtaa, mm. jarrurummussa. Että se siitä merkkien välisestä laatukuilusta...

    • evanda automaatti

      Tuli hankittua keväällä evanda automaatti, enkä ole katunut itse auton ostoa, mutta olen hikeentynyt sen pensamittariin, jota on yritetty saada toimimaan jo neljällä korjaamoreissulla Jyväskylässä turhaan.
      NYT HE TIETTÄVÄT KONSTAILUN SYYT kun tehtaalla on paikallistettu tietokoneen moka.Se kaiketi nyt korjaantuu kun on kulkua Jyväskylässä joskus.
      Eihä tietokone ole tarpeellinen autoissa jota käyttää tavallinen pulliainen ,
      Onhan ne autot kulkenut paljon varmemmalla rutiinilla ennen tietokoneita ja jos tuli jotain hämminkiä tulpissa tai kärjissä niin siitä vaan varaosamyymälään ja laitat itse uudet, jos nimittäin pysyy ruuvimeiseli kourassa. NYT ET PEUKALOI AUTOASI ITSE. Ajan vielä jonkun aikaa trippimittarin seurannalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2364
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2064
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1883
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1658
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1582
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1420
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe