Canon 5D Mark II ja objektiivien yhteensopivuus

Kikkurankäkkyrä

Olen hankkimassa Canon 5D Mark II:ta, ja pohdin, kun omistan ennestään objektiivit Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 LD 1:2 macro ja Canon EF 50mm f/1.8 II.
Käykö nuo putket uuteen kameraan? Oon koittanu tutkia asiaa mutta ei oo ihan selvää kuitenkaan.

12

1390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfkwqjf

      Canon EF 50mm f/1.8 II käy ilman muuta ja tuon Tamroninkin pitäisi toimia, mutta jos et sitä jo omista niin hanki joku muu. Ei ole hääppöinen.

    • 60 D

      5DMKII ei käy ns EF-S objektiivit, jotka on suunniteltu croppikennoisille ( 1100d, 60 D jne ). Nuo molemmat pelkät EF :t käy kyllä tuohon täyskennoiseen.

    • Kikkurankäkkyrä

      Okei. Tamron on ihan paska ja perseestä, mutta se tuolla kaapissa mulla lojuu (on lojunu jo monta vuotta). Ostan myöhemmin varmaan sen CANON EF 24-105 MM F4 L IS USM, mitä kittinäkin tuossa rungossa myydään.

    • 24-105
    • Kikkurankäkkyrä

      No nyt olis tosiaan edullinen, oon kauppoja seuraillut tässä kovasti, mut vielä puuttuu muuan satanen säästöistä! Pahusi. Jospas uusia tarjouksia ilmaantusi.

    • Jake ----

      Canon EOS 5D mark II Sigma 50/1.4 on helkutin hyvä yhdistelmä.

      Canonin 50/1.8 on naurettava rimpula ja 50/1.4 lähes samanlainen.

      Kokeilkaa hypistellä kädessä Sigmaa ja Canonin omaa, niin huomaatte kumpi vaikuttaa laadukkaammalta. Sigma 50/1.4 piirtää myös paremmin.

      • jgkasjbf

        Osaako se tarkentaa myös?


      • Kikkurankäkkyrä

        50mm 1.8 on kyllä aika rimpula, mutta tähän saakka on mulle välttänyt. Rahaa kun ei oo pahemmin ollut, mutta kuvata on haluttanut.


    • 8 28

      Vastaamatta alkuperäiseen kysymykseen, kysynkin, mikä kamera on ollut käytössä, onko se rikki, vai kasvoiko vain nälkä syödessä, ja hinku parempaan runkoon iski?
      Itselläni on ekana hankintana ollut C 450D, (alkuun tuli joku croppirunkoon sopiva Sigmakin hankittua) pian kuitenkin aloin ennakoida myös rungon uusimista, (joka nyt onkin jo toteutunut, markkuIII) jolta pohjalta sitten uudemmat putkihankinnat muokkautuivat EF mukaan. Koskapa vanha runkokin vielä toimii, olen myös huomannut varsin näppäräksi kulkea välillä molemmat rungot mukana. Useinmiten täyskennoisessa on 50mm f1,2 kiinteä, ja croppirungossa joku vanha zoomi, tai laajakulma (toki tilanteesta riippuen). Kaveritkin kyselleet välillä, myynkö vanhan pois, mutta en myy. Hinta olisi mitätön ja kyllävain sille on edelleenkin käyttöä, vaikka se uusi runko onkin ykkösvehkeenä. Näinollen myös vain croppirunkoon sopiville putkillekin on käyttöä. Tosin pari putkista möin pois, muuten tarpeettomina.

      Jos siis vanha runko on toimintakuntoinen, kannattaa miettiä, luopuako siitä vai ei. Käytetyn hinta on usein surkea.

    • Kikkurankäkkyrä

      Nykyinen kamera on Canon EOS 350D. Se toimii vielä, mutta pelkään vähän että milloin se leviää, sillä ostin sen käytettynä yli 5 vuotta sitten. En ole saanut tarkistettua mistään itse, kuinka monta kertaa suljin on läpsähtänyt, mutta melko paljonhan se varmaan jo on.
      Tarkoitus tosiaan jättää se itselle, vaikka sitäkin raatoa on minulta kyselty. Liian rakas myytäväksi, ja kätevä toisena runkona.

      Minusta tuntuu, että vanha kamera on aika pölynen sisältä, putsaavatko kameraliikkeissä?

      • bzvcv

        "Minusta tuntuu, että vanha kamera on aika pölynen sisältä, putsaavatko kameraliikkeissä?"

        Eivät putsaa liikkeissä, ellei lähde pelkällä puhalluspumpulla. Irtopölyä pahempi lika vaatii huollon, tai tee se itse puhdistuskitin, jolla sen voi itsekin puhdistaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4783
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1536
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1102
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1091
    Aihe