kuinka se on kun haettiin eläkkeensaajan asumistukea lapselleni, ja itse olen tietenkin lapseni omaishoitaja, niin vaikuttaako tämä minun saama omaishoidon tuki lapseni eläkkeensaajan asumistuen määrään.
Vastaukset 5
- ,-.-.,-
En ole ikinä kuullut tällaisesta.
Mutta maalaisjärjellä ajatellen ei sinun saamasi omaishoidontuen pitäisi vaikuttaa, mikäli jatkat hoitamista entiseen tapaan. - kuinka lie
Niin Asun lapseni kanssa saman katon alla, että sikäli kyselen.
- Kysyvä ei eksy
Asia on helppo selvittää kysymällä Kelasta :-)
- kuinka lie
Niinpä on tullut tutuksi Kela :) Kuinka muuten olisimme tässä. Anteeksi että vaivasin, kun ennen Kelaan menoa kysyin foorumilta, jos joku kenties tietäs. No kela sen ainakin tietää :)
- oma.hoitaja
Jos lapsi hoitaa vanhempaansa omistamassaan asunnossa, niin Kela myöntää asumistuen asunnon sille osuudelle, joka on hoidettavan käytössä. Asunnon omistajan täytyy toki ilmoittaa vuokratulo verotuksessa ja maksaa siitä vero (30%) . Eli useinkin on kyseenalaista, kannattaako tukea hakea, koska veron määrä voi olla suurempi kuin asumistuki.. Eri asia sitten jos omaishoitaja ja hoidettava asuvat vuokra-asunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1092250- 103896
- 67861
- 48835
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???22832Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha538761- 80687
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76650Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23600- 57561