Voiko islannin hevonen hypätä yms.!!!?

Issikkafani<3

Elikkäs kaverini on saamassa 3islanninhevosta [issikkaa] ja minä saan yhden niistä periaatteessa omaksi mutta vain koko ylläpitoon. Saan tehdä ponin kanssa ihan mitä vaan mutta minua mietityttää että voiko issikoilla hypätä ja kuinka korkeita jos voi?

Ajattelin ny täs vähä kysellä muutakin ku en oo ikinä omistanu omaa pollee mut osaan siiis pestä, hoitaa, ottaa kaviot yms., ruokkia, eläinlääkärillä käynti jos on jotain vialla tai perustarkastus yms, kengitys. Mä tiiän kaikki noi jutut mut voisko joku kertoo jos on muutaki ku noi (:

//Anna-Lotta

16

4313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasiro

      Tottakai issikalla voi hypätä, ne ovat jopa hyviä siinä. Tai ainakin ne joilla minä olen mennyt. Niillä voi tehdä ihan samoja juttuja kuin muillakin hevosilla.
      Mainitsemasi taidot ja tiedot riittä kyllä ja jos jotakin uutta tulee niin asia kerrallaan. Onnea yritykseen!

      • Islanninheppafani<3

        Kiitos tiedosta! :)
        Ja kiitos muutenkin :D

        Oon keskustelun aloittaja mutta piti laittaa eri nimi joten laitoin ny ton: islanninheppafani


    • Issikan hoitaja

      Totta kai voi hypätä. Niin kuin muillakin hevosilla ja poneilla. Ja se että kuinka korkeaa estettä se pääsee riippuu ihan hevosesta. Toinen pääsee korkeampia toiset matalampia. :)

    • issikka98

      Ite korkein este mitä oon issikalla hypänny on 50cm . Itellä on kokemusta viis vuotta issikoista ja jos issikan hankkii nii mun mielestä oos hyvä osata ratsastaa tölttiä ja erottaa meneekö hevonen tölttiä vai "possupassia", mutta noi taidot riittää hyvin hevoseen! Onnea teille!:)

    • issikkavaan :))

      Islanninhevoset ei ole kovin hyviä hyppäämään (en tarkoita kaikkia) ne on luotu kävelemään jalat maassa;) toki poikkeuksia löytyy. Esim. Minun issikka. Olen viimekesänä kilpaillut sillä seurakiaoissa 60-80cm radoilla. Reeneissä olen mennyt 90cm rataa ja tänä kesänä olisi tarkoitus sitä korkeutta kisata. Yksittäisenä "ennätys" 115cm. Ja ikäähän tällä tammalla on vain 21-vuotta nyt:D eli kyse on vain hevosesta! :)) onnea teille!! (käykää youtubesta kattomassa -veera turunen- nii sillä kanavalla on videoita hypyistä (::: )

      • vanha valkoinen

        Jaaha, että vanhaa (vaikkei issikaksi oelkaan mikään ikäloppu) hevosta oikein urakalla hyppäytetään, äly hoi!
        Päästä nyt se vehosvanhus jo helpommalla, sillä on varmasti jo polvissa ja vuohisnivelissä kulumaa ja nivelrikkoa ja hyppääminen voi sattua.

        Hevonen ei näytä kipuaan kuin vasta äärimmäisessä hädässä, se vain sietää sitä -ja kärsii!!!!!!


      • Anonyymi
        vanha valkoinen kirjoitti:

        Jaaha, että vanhaa (vaikkei issikaksi oelkaan mikään ikäloppu) hevosta oikein urakalla hyppäytetään, äly hoi!
        Päästä nyt se vehosvanhus jo helpommalla, sillä on varmasti jo polvissa ja vuohisnivelissä kulumaa ja nivelrikkoa ja hyppääminen voi sattua.

        Hevonen ei näytä kipuaan kuin vasta äärimmäisessä hädässä, se vain sietää sitä -ja kärsii!!!!!!

        Eihän se sun hevonen ole. Meidän tallilla 27 vuotias hevonen hyppii vielä. Vanhat hevoset voi hyppiä jos kestää.


    • Niinpäniin

      Jos et tiiä tuolasta asiaa niin ootko nyt ihan valmis hevoseen?

      • HAISTA PASKAA VITUN

        VOI VIITTUU MIKÄ SUN ONGELMA ON??? JUST TOSSA SE YRITTÄÄ SE YRITTÄÄ SELVITTÄÄ ASIOITA JOTTA HÄN TIETÄISI!! ÄLY HOPI ÄLÄ JÄTÄ PAITSI ET JÄTIT JO!!


    • lalalallalalalaaa

      Juu kyllä issikat voi hypätä, vaikka jumala ei niitä siihen luonutkaan, ja meidän tallilla on ainakin yks sellanen heppa, joka rakastaa esteitä ja on hyvä niissä! Kyseessä siis issikka!!

    • )),,,2

      Vanha valkoinen olihan hihs:ssä viime vuonnakin 160cm luokassa 19 vuotias puoli niin ei tuo 21-vuotias issikka vielä mikään ikäloppu ole ja jos on hyvässä kunnossa nii voi kyllä hypätä ;)

    • issikkatyyppi

      Issikoilla voi hypätä, mutta ei kuitenkaan kannata lähteä rymistelemään kahta metriä 8D.

    • Issikoidenrakastaja67

      Tää tulee nyt tosi myöhään, mutta joo voi! Oon käyny tallil jossa hyppäsin issikalla 60cm esterataa :3

    • 12hepan12vuotiasystävä

      Kyllä niillä voi hypätä, itse olen mennyt jopa 80cm luokkaa! Kisoihin niistä ei kuitenkaan ole. Ja vielä yksi juttu, issikat on HEVOSIA, ei poneja!! Islantilaiset suuttuu ihan kauheasti jos heidän upeaa rotuaan sanotaan poniksi :)

      • Anonyymi

        Tää, issikat ei oo mitää helvetin poneja. 😂


    • Anonyymi

      What, tietenkin issikoilla voi hyppiä?😂😂

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe