Tuli noista treffiprofiileista mieleen

mitämieltä?

Pidättekö että ihannekumppaninanne olisi mielummin "eronnut" vai "sinkku"?

Itse ainakin,tarkemmin ajatellen, haluan"eronneen" kuin sinkun, koska olen jo yli 35.

Kukaan järkevä ja sitoutumiskykyinen ei voi yli 35v. olla pelkkä sinkku, kyllä normaalisti on takana ainakin yksi (mieluiten ei kuitenkaan monta) pitkä avo- tai avioliitto.

34

161

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Citynainen

Näin on. Minulla vaan kallistuu useimmiten niihin ukkomiehiin joten siinä olisi opittavaa. Vuosia retkahtanut ja heikko kohtani.

• hrnskeol

En tiiä, aikoinaan kun miestä etsiskelin niin sinkkuus oli ihan must. Eiis saanut olla varattu tietenkään. Ihan sama oli onko joskus eronnut vai ei, kunhan ei ollut menossa mitään suhdetta samaan aikaan, kun muhun tutustuu.

No mistä niistä kaikista tietää, jollain olikin jotain sutinaa muuallekin päin ja selvisi sitten jälkeenpäin sekin juttu.

Jos joskus vielä sinkuksi jäisin, niin emmä mitään miestä edes enää itelleni kattelis. En naistakaan. Liian rasittavaa alkaa aina alusta jonkun kanssa. Pthyi.

• ap.

Varatun jätin itsestään selvänä pois. Leski voisi olla jopa parempi kuin eronnut,mutta eihän sellaista voi toivoa..

• ap.

Eli pointti oli, että takana olisi oltava pitkä(hkö) avo-tai avioliitto jo tuon ikäisenä. Siksi "sinkku" ei kelpaa. Toli eronneetkin kutsuvat itseään sinkuiksi, mutta voisivat kutsua eronneeksi, nostaa arvoa, ainakin minun silmissäni.

• "Pthyi"?

Teijakos se siellä?

• kirjoittelee vain
        ap. kirjoitti:

Eli pointti oli, että takana olisi oltava pitkä(hkö) avo-tai avioliitto jo tuon ikäisenä. Siksi "sinkku" ei kelpaa. Toli eronneetkin kutsuvat itseään sinkuiksi, mutta voisivat kutsua eronneeksi, nostaa arvoa, ainakin minun silmissäni.

Se on sinun mielipiteesi. Joitakin ärsyttää eronnut-mainostus, josta ei saisi sanoa.

Pitää olla oikeus sanoa olevansa eronnut.

• .............
        ap. kirjoitti:

Keskustelet ex-voopon kanssa, joten turhaan yrität pysyä asialinjalla..

• ap.
        kirjoittelee vain kirjoitti:

Se on sinun mielipiteesi. Joitakin ärsyttää eronnut-mainostus, josta ei saisi sanoa.

Pitää olla oikeus sanoa olevansa eronnut.

En ole koskaan ajatellut, että kukaan mainostaisi eroaan. Eikö ero nolostutua ihmisiä? ja ihan turhaan, koska se kertoo vain,että on ollut parisuhteessa.

• ap.
        ............. kirjoitti:

Keskustelet ex-voopon kanssa, joten turhaan yrität pysyä asialinjalla..

En tunne ex-voopoja, mutta kyllä hän melko asiallisesti vastasi, vaikkei ihan aiheeseen.

• gensikel
        ap. kirjoitti:

Ymmärsin kyllä pointtisi, mutta lisäsin omani. :)

Ite en ole ollut pahoillani, vaikkei toisella oliskaan takana pitkää/pitkiä parisuhdetta/parisuhteita. Tärkeintä on se asenne ja suhtautuminen siihin mitä meillä tulis olemaan yhdessä. Uskon, että ihminen kykenee ilman parisuhdehistoriaakin sitoutumaan löydettyään sen jonka kanssa homma toimii ja yhdessä on hyvä olla.

Eli ettei ole myöhäistä tuossakaan iässä asettua ja vakiintua ekan ja viimeisen kerran aloilleen.

Ihan hyvin menee, vaikka kumppanina on mies jolla ei ole pitkää historiaa parisuhteissa eikä liion lyhyitäkään parisuhteitakaan taustallaan. Sinkkuvuosia eläneelläkin saattaa olla ajatus ettei ketään ole pakko ottaa tai saada, voi odotella sopivaa vanhemmaksikin.

• hensmk
        ap. kirjoitti:

Varatun jätin itsestään selvänä pois. Leski voisi olla jopa parempi kuin eronnut,mutta eihän sellaista voi toivoa..

Ok.

• ap.
        gensikel kirjoitti:

Ite en ole ollut pahoillani, vaikkei toisella oliskaan takana pitkää/pitkiä parisuhdetta/parisuhteita. Tärkeintä on se asenne ja suhtautuminen siihin mitä meillä tulis olemaan yhdessä. Uskon, että ihminen kykenee ilman parisuhdehistoriaakin sitoutumaan löydettyään sen jonka kanssa homma toimii ja yhdessä on hyvä olla.

Eli ettei ole myöhäistä tuossakaan iässä asettua ja vakiintua ekan ja viimeisen kerran aloilleen.

Ihan hyvin menee, vaikka kumppanina on mies jolla ei ole pitkää historiaa parisuhteissa eikä liion lyhyitäkään parisuhteitakaan taustallaan. Sinkkuvuosia eläneelläkin saattaa olla ajatus ettei ketään ole pakko ottaa tai saada, voi odotella sopivaa vanhemmaksikin.

Minusta taas tuo yli 35 vuoden ikä on maaginen. Jos ei ole edes yrittänyt asua siihen mennessä kenenkään kanssa, tuntuu jotenkin ongelmaiselta tapaukselta.

• kensmi
        gensikel kirjoitti:

Ts. en kyseenalaistaisi kenenkään järkevyyttä vaikkei ihminen olisikaan ollut pitkässä parisuhteessa. Joskus jopa parisuhteettomuus voi olla järkevämpää, kun olla vaan jonkun kanssa vaikkei huvitakkaan olla. Eli siis mielummin pitkään sinkku, kun ollakseen jonkun kanssa väärin perustein tai vaihdellakseen kumppania lennossa.

Hiukan nirppanokkakin saa olla, jos on. Ihan hyvä, jos ei kaikki kelpaakkaan.

• nejdkeo
        ap. kirjoitti:

Minusta taas tuo yli 35 vuoden ikä on maaginen. Jos ei ole edes yrittänyt asua siihen mennessä kenenkään kanssa, tuntuu jotenkin ongelmaiselta tapaukselta.

Voi olla. Tunnen kyllä miehen joka on jo 38 eikä ole asunut naisen kanssa koskaan. Minusta hän ei vaikuta ongelmaiselta, kovin sinkkuuteensa tyytyväiseltä vain.

• ap.
        kensmi kirjoitti:

Ts. en kyseenalaistaisi kenenkään järkevyyttä vaikkei ihminen olisikaan ollut pitkässä parisuhteessa. Joskus jopa parisuhteettomuus voi olla järkevämpää, kun olla vaan jonkun kanssa vaikkei huvitakkaan olla. Eli siis mielummin pitkään sinkku, kun ollakseen jonkun kanssa väärin perustein tai vaihdellakseen kumppania lennossa.

Hiukan nirppanokkakin saa olla, jos on. Ihan hyvä, jos ei kaikki kelpaakkaan.

Mutta josyli 35-vuotiaana ei ole ketään kelvannut seurusteluun, herää kysymys, onko kelpaamattomuus ollut molemminpuolista ja onko kyse jotenkin liian sitoutumiskyvyttömästä henkilöstä. Yleensä kuitenkin tuohon ikään mennessä on ehtinyt jo rakastua.

• ap.
        nejdkeo kirjoitti:

Voi olla. Tunnen kyllä miehen joka on jo 38 eikä ole asunut naisen kanssa koskaan. Minusta hän ei vaikuta ongelmaiselta, kovin sinkkuuteensa tyytyväiseltä vain.

Niin, sinkkuuteensa tyytyväiseltä. Eli ei parisuhde-suuntautunut.

• kemensiek
        ap. kirjoitti:

Mutta josyli 35-vuotiaana ei ole ketään kelvannut seurusteluun, herää kysymys, onko kelpaamattomuus ollut molemminpuolista ja onko kyse jotenkin liian sitoutumiskyvyttömästä henkilöstä. Yleensä kuitenkin tuohon ikään mennessä on ehtinyt jo rakastua.

Niin, en tiedä varmaksi sanoa. Luulen, että syitä on monia miksi on vältellyt tai välttynyt parisuhteelta. Toiset rakastuu ja ryhtyy helpommin suhteisiin, kuin toiset. Kyllä mäkin joskus ajattelin, että ihmisessä on jotain pielessä jollei se ole jo tiettyyn ikään mennessä ehtinyt sitoutua ja suhteilemaan. Ehkei ole kyse aina kelpaamisestakaan, välttämättä.

Mutta kun nykyään asiaa pohdiskeltuani vielä mietin, niin ehkä he ovat halukkaampia, kyvykkäämpiä olemaan yksinkin? Ehkei ole tarvettakaan suhteille kovin varhain. Onko se kypsymisestä kiinni vai hyvästä olosta ominpäin, sen he varmaan itse tietää kaikista parhaiten. Minä voin vaan spekuloida ja mutuilla.

Kun jälkeenpäin mietin, niin itsekin olisin voinut olla fiksumpi ja vähemmän innokas ryhtymään uusiin suhteisiin, ois voinut säästyä monelta ihan turhaltakin murheelta, jos olis osannut nauttia omasta sinkkuudestaan eikä pitää sitä rasitteena. Ja parisuhdetta tavoitteena, jonka myötä onni aukeaa.

Mut nyt alkaa mulla aihe karkaamaan. Jättäisin asian vielä avoimeksi, niin paljon on erilaisia ihmisiä kuultua, että alan tajuamaan jonkun tosiaan nauttivan sinkkuudesta hyvin paljon, ettei se olekaan vain kelpaamista ja kelpuuttamistakaan. Se on enemmän.

Kiitos kuitenkin ajatuksistasi.

• jnekdoem
        ap. kirjoitti:

Niin, sinkkuuteensa tyytyväiseltä. Eli ei parisuhde-suuntautunut.

Niin. Mutta kuitenkin on ilmaissut halunsa joskus ehkä vielä asettua. Muttei koe asialla olevan kiirettä. Elää hetkessä kai.

• AP.
        kemensiek kirjoitti:

Niin, en tiedä varmaksi sanoa. Luulen, että syitä on monia miksi on vältellyt tai välttynyt parisuhteelta. Toiset rakastuu ja ryhtyy helpommin suhteisiin, kuin toiset. Kyllä mäkin joskus ajattelin, että ihmisessä on jotain pielessä jollei se ole jo tiettyyn ikään mennessä ehtinyt sitoutua ja suhteilemaan. Ehkei ole kyse aina kelpaamisestakaan, välttämättä.

Mutta kun nykyään asiaa pohdiskeltuani vielä mietin, niin ehkä he ovat halukkaampia, kyvykkäämpiä olemaan yksinkin? Ehkei ole tarvettakaan suhteille kovin varhain. Onko se kypsymisestä kiinni vai hyvästä olosta ominpäin, sen he varmaan itse tietää kaikista parhaiten. Minä voin vaan spekuloida ja mutuilla.

Kun jälkeenpäin mietin, niin itsekin olisin voinut olla fiksumpi ja vähemmän innokas ryhtymään uusiin suhteisiin, ois voinut säästyä monelta ihan turhaltakin murheelta, jos olis osannut nauttia omasta sinkkuudestaan eikä pitää sitä rasitteena. Ja parisuhdetta tavoitteena, jonka myötä onni aukeaa.

Mut nyt alkaa mulla aihe karkaamaan. Jättäisin asian vielä avoimeksi, niin paljon on erilaisia ihmisiä kuultua, että alan tajuamaan jonkun tosiaan nauttivan sinkkuudesta hyvin paljon, ettei se olekaan vain kelpaamista ja kelpuuttamistakaan. Se on enemmän.

Kiitos kuitenkin ajatuksistasi.

Yleistämistähän tämä on. Poikkeuksia on aina mukana.Mutta koska olen laatimassa treffi-ilmoitusta,niin pitää yrittää ymmärtää ja määrittää millaista ihmistä etsii. Minä tajusin, että haluan nyt rakastua ja parisuhteeseen, näiden muutamien onnellisten sinkkuvuosieni jälkeen, pitkän,alussa hyvin onnellisen parisuhteen läpikäyneenä. Ja, että haluan miehen, jolla on myös kokemusta parisuhteesta, koska etsin kuitenkin itseni ikäistä tai vanhempaa miestä. Ajatus miehestä, jolla ei ole 35-50v.vielä ollut parisuhdetta, ei vain houkuttele. Kenties jotakuta muuta houkuttelee, sitä en kiellä.

• ejnfjri
        AP. kirjoitti:

Yleistämistähän tämä on. Poikkeuksia on aina mukana.Mutta koska olen laatimassa treffi-ilmoitusta,niin pitää yrittää ymmärtää ja määrittää millaista ihmistä etsii. Minä tajusin, että haluan nyt rakastua ja parisuhteeseen, näiden muutamien onnellisten sinkkuvuosieni jälkeen, pitkän,alussa hyvin onnellisen parisuhteen läpikäyneenä. Ja, että haluan miehen, jolla on myös kokemusta parisuhteesta, koska etsin kuitenkin itseni ikäistä tai vanhempaa miestä. Ajatus miehestä, jolla ei ole 35-50v.vielä ollut parisuhdetta, ei vain houkuttele. Kenties jotakuta muuta houkuttelee, sitä en kiellä.

Ymmärrän, toivon että löydät mitä etsit. Niinhän se on. Onnea matkaan. :)

• höh,
        ap. kirjoitti:

En ole koskaan ajatellut, että kukaan mainostaisi eroaan. Eikö ero nolostutua ihmisiä? ja ihan turhaan, koska se kertoo vain,että on ollut parisuhteessa.

voihan sitä olla eronnut vaikka viidennestäkymmenennestään kuukauden mittaisesta parisuhteestaan. Minusta 'eronnut'/'sinkku' treffiprofiilissa ei kerro mitään sitoutumiskyvystä. Saatat siis mennä täysin harhaan jo ensimmäisellä sekunnilla, kun luet jonkun profiilia. Suosittelen ottamaan hiukan avarakatseisemmin tämän homman...

• dvdvdv.

Harvoin enää nelikymppinen joka ei ole asunut koskaan vastakkaisen sukupuolen kanssa, enää koskaan siihen kykenee, syystä tai toisesta.

• Sinkku sanana

ei soinnu mitenkään houkuttelevalta. Kun joku ilmoittaa olevansa sinkku, voi siitä helposti päätellä hänen olevan sellainen jeejee-muotivirtausten mukana vietävänä laumasieluna.

Eronnut taas herättää kysymyksen, että milloin on eronnut ja miksi. Ei houkuttelisi sekään, jos eronnut hakisi eronsa jälkeen heti seuraavaa kenestä voisi mahdollisesti erota.

En haluaisi ihannekumppanini olevan kumpaakaan. Enkä oikein usko sellaiseen, että ihannekumppanin voisi löytää nettitreffien kautta. En oikein usko siihen, että kukaan löytää ihannekumppania etsimällä. Mutta onnea nyt kuitenkin etsinnöillesi!

• anteeksi,

• Pessimistinen?
        anteeksi, kirjoitti:

mutta nauroin makeasti täällä itsekseni. Sulla on kyllä aivan mahtavan pessimistinen asenne. Ettet vaan olis maankuulua pessimistisukua....
        http://www.puolanganpessimistit.fi/puolanganpessimistit.fi/Tervetuloa.html

:D

Ei suinkaan, vaan kokemuksen syvä rintaääni. En ole löytänyt ainuttakaan kumppania tietoisesti etsimällä. Ei sen puoleen, en ole ikinä erityisemmin etsinytkään. Asioita vaan joskus tapahtuu.

En edelleenkään usko siihen, että joku löytää jostain nettitreffeistä ihannekumppaninsa. Kumppanin sieltä voi löytää helposti, mutta ihannekumppanin...? Enkä usko muuten siihenkään, että kovinkaan moni edes tietää minkälainen se ihannekumppani on. Tuskin kukaan. Minä en ainakaan tiedä, vaikka tähän ikään mennessä ja tällä kokemuksella pitäisi jo tietää. Tiedän ainoastaan minkälainen hän ei ole. Hän ei ole ainakaan sinkku eikä eronnut. Eikä monia muitakaan asioita...

• No minä kutsuisin itseäni sinkuksi, vaikka olisin eronnut 20-vuotisesta avoliitosta, koska en olisi ollut naimisissa ja näin ollen siviilisäädyltäni eronnut.

• Tuli ihan sama mieleen...vain avioliitosta eronneen status on "eronnut".

• Eri tuli mieleen
        Richartti kirjoitti:

Tuli ihan sama mieleen...vain avioliitosta eronneen status on "eronnut".

Niin ja miksi sittenkään laittaa siihen eronnut, kun ei tuo ole kuin jonkun uskovaisen silmissä eri asia.

• sxth

En lue treffiproofiileja ollenkaan, paitsi ne mitä vili esittänyt. Elikkä en vaan osaa ajatella ottavani yhteyttä kuvan perusteella, et tavataaks kun näin sun kuvasi netissä ja vaikutit mukavalta.

En ajattele sitoutumista... Pidän ihmisitä joiden kanssa viihdyn. Ööö...

• Nii

Niin tosin moni laittaa vaan sinkku, vaikka onkin kuinka eronnut. Oikeastaan en ymmärrä, että kuka vittu laittaa siihen eronnut. Titteli on ku leski. Leskenä laittaisin siihen sinkku, jos olen sinkku.

• Näin se menee

Siis hetkonen. Eronnut viittaa nettideitissä entiseen AVIOLIITTOON. Eronneet ovat olleet aiemmin naimisissa. Sinkut ovat niitä, jotka eivät koskaan ole olleet naimisissa. Toki sitä on voitu asua jonkun kanssa yhdessä ja seurustella, jne. mutta eivät he ole eronneita.

En ole koskaan tullut ajatelleeksikaan, että AVOliitto voisi hämärtää tällaisen käsite-eron. Jos avoliitto on mennyt päin mäntyä, ei silti ole eronnut, koska ei ole koskaan ollut naimisissa.

Tällöin ymmärtänette, miksi kaikki eivät automaattisesti laita nettideittiin olevansa sinkkuja. Ei ole kyse siitä, haluaako korostaa olevansa eronnut, vaan kyse on siitä, että ilmaistaan, onko aiemmin ollut naimisissa.

• S Etämies

Sinkku ei ole virallinen tittelii, kuten ei neiti ja rouva, ei tarvitse olla edes nainen käyttämään noita nimityksiä--------rouva Ratikka esim. on vain pelkkä nukke.

Viralliseksi sain titteliksi sinkkukerho xxxxxx.ry:n puheenjohtaja kun perustin sinkkukerhon--------yhdistysrekisterin hyväksymä sääntönä oli, että suunnattu
        30-50vuotiaille, muutta jäseneksi hyväksytään ilman ikärajoitusta ja jäsenksi liittyi
        yx 18v ja vanhin 64v
        Periaatteena olikin tehdä ystäväpiiri vain mukavista ihmisistä ja yx sääntö, jota rahtusen jotkut kiertelikin-----pitää erota yhdistyksestä, jos on vakituinen parisuhde tai peräti asuu yhdessä.
        Maksavia jäseniä kertyi yli 60 henkilöä jokseenin fiftyfifty miehiä ja naisia.
        Parhaimmillan ystäväpiiri toimi kun esim. menen vaihtamaan hennon naisen autonrenkaat, vein samalla kuluneet kalsarini parsittavaksi:)
        Sai seksilläkin maksaa kalsareitten parsimisen, muttei vakituisesti sextailla

Kerran menimme porukalla kapakkaan, jok mainosti sinkkuiltaa sisäänpääsymaksuineen ja ohjelmaa luvattu _sinkuille_
        heh, baari olkini täynnä teinejä väärillä henkkareilla. :D

Huippuna yx vili.mäinen pikkupoika kysyi riidanhaluisesti vessassa, että mitäs sinä wanaha ukkeli täällä teet? Olin silloin 34v..............................?
        Kerholaisten mielipide oli , ettei alle 30v ole aito sinkku, vaan etsikkoikäinen kakara vielä.........on siis mielipide-eroja paljonkin
        Sakkolihatyttö kokee itsensä sinkuksi , ellei 13v tytölää ole poikaystävää imemässä fritsuja kaulaan tai ilman poikaystävää tekee pölynimurilla fritsuja kaulaan, ettei näyttäisi vanhapiialta:)
        50v äijä katsoo 25v naisen vielä tytönhupakoksi.

Räsäskä voisi tehdä lakialoitteen siitä, mikä virallisesti määritellään _sinkuksi_
        Ei edes just uusimassani passisakaan ole minkäänlaista mainintaa
        "siviilisäädystä" jota kaikissa virkapapereissa pitää ruksata siksi, että virkamiehihille olisi jotain puuhaa ajankuluksi ja syytä palkankorotuksiin

• mikä oikein

mitäs jos itse ei ole eroa hakenut vaan toinen, onko silloin erotettu?

• kapish?

eronnut ja leski ovat sinkkuja jos asuvat yksin. Single = yksi/ talous

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      269
      1637
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      37
      1512
    3. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1316
    4. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      18
      1300
    5. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1217
    6. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1037
    7. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      950
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      925
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      901
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      890
    Aihe