mielenhäiriö bulimiasta?

Zelda

Miten bulimia voi syövyttää mielenkin? Aloitin puoli vuotta sitten, kun laihdutuksen takia sain ahmimishäiriön. Mutta silloin mä olin psyykkisesti tasapainoisen puolella.

Nykyään kartan ihmisten seuraa, ahdistaa koko ajan ja saan raivo-itkukohtauksia vaikka keskellä kaupunkia! Pilasin täysin suhteen poikaystäväänkin.

Mietin jo päivittäin itsemurhaa, enkä ole edes mikään teini, vaan 20-vuotias.
Tänään varasin ajan lääkäriltä, vaikka en usko että auttaa.

Kaikki(?) ihmiset, jotka ovat parantuneet syömishäiriösta ovat läskistyneet. Pelkkä itseni kuvitteleminen pariakin kiloa painavampana aiheuttaa oksettavan tunteen, ja oon 168/50.

Minkälainen tämäkin elämä on- jatkuvaa ahmimista, oksentamista, peiliin tuijottamista. Ihan hiton yksinäistä ja tappavaa.

Saavatko kaikki bulimikot mielialalääkityksen?

2

526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liselle

lääkityksestä en tiedä. itse sen sain, mutta en usko että parempi tilanteeni johtuu siitä. olet huomattavasti alipainoinen ja olen varma etteivät kilot tee sinusta rumaa tai läskiä. saatat jopa kaunistua! itse olisin tehnyt joúlun aikaan varmaan itse murhan jos olisin tiennyt että minulle tulle kevään aikana reilut 9 melkein 10 kiloa lisää. ja silti kun nyt katson peiliin en tunne enää samanlaista tuskaa mitä olen tuntenut. myönnän etten todellakaan ole tyytyväinen, mutta minkäs teen. minä haluan elää ja normalisoitua. jos peili ärsyttää myy se. olen oppinut ettei olo parane peiliin tuijjottamalla.

• Kaunis mieli

Bulimia on ihmisen korvien välissä, sillä on täysin suora vaikutus mielenterveyteen ja käyttäytymiseen. Hävettää minuakin ajatella, miten käyttäydyin neljä-viisi vuotta sitten.. Bulimikko olen ollut 5 vuotta, sitä ennen anoreksiaa ("vain" puoli vuotta). Onneksi tämä vuosi on ollut helpompi ja uskallan jo toivoa että pääsen kuiville. En ole koskaan syönyt mielialalääkitystä enkä käynyt terapiassa (koska en katsonut olevan apua -monille varmasti on) Ja kyllä, olen "läskistynyt", mutta suurimmaksi osaksi se johtuu nimenomaan ahmimis-oksentelukierteestä. Valitse elämä. Pari kiloa ei sinua tapa, bulimia voi tappaa. Jaksamista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2252
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      222
      2127
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      119
      1441
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      17
      1196
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1190
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      104
      1061
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      959
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      949
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      899
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      875
    Aihe