Olen ensimmäisellä kolmanneksella raskaana (viimeiset kuukatiset olivat vasta marraskuun alussa ja ensimmäinen äityisneuvolakäynti ja tietty ensimmäinen ultrakin vielä edessä). Tämä on mieheni ja minun ensimmäinen lapsemme ja heti tärppäsi kun ruvettiin yríttämään vauvaa. Käyn työssä jossa joutuu tekemään nostamista, mutta nostettavan tavaran painoa voi rajoittaa hyvinkin tehokkaasti. Mieheni on kuitenkin huolesta hulluna jo pelkkien kävellen tehtyjen työmatkojen ja pienen nostamisen vuoksi. Tässä vaiheessa minulla ei ole oikeastaan vaihtoehtona lopettaa töitä koska olen opiskelija ja niin on miehenikin. En mielellään ainakaan näin alkuvaiheessa raskautta lopettaisi töitä (ainakaan jos ei ole lääkäriltä käskyä) ja anoa opintolainaa.
Miehen edellisessä avioliitossa ex-vaimon kaksi raskautta päätyi keskenmenoon ns. ilman syytä raskauden toisella tai kolmannella kuulla.
Miten oikein saisin rauhoitettua mieheni mielen? Vai onko hän oikeassa siinä että tällaiset työt pitäisi lopettaa jo nyt?
Onko omia kokemuksia?
Odotus + miehen pelko keskenmenosta
2
241
Vastaukset
- ffdhrq2r
Keskenmenot tulee jos on tullakseen. Ei ne ihan pelkästä työnteosta tule, jos ok raskaus.
- Maya5
Pitää muistaa että raskaus EI OLE sairaus! Tietty mahan isontuessa kannattaa miettiä mitä tekee. Yleensä se mikä tuntuu itsestään hyvältä on vauvalle hyväksi. Kuntoa kannattaa pitää yllä ja jopa kohentaa synnytystä varten. Eli aktiivisesti jumppaa ja reipasta lenkkeilyä. Synnytys on kuitenkin iso ponnitus koko keholle. Teet työtä niin kauan kun sinusta tuntuu hyvälle tai kunnes lääkäri kehottaa lopettamaan. Keskenmeno tulee jos on tullakseen. Et siihen kauheasti pysty vaikuttaa. Eli kuuntele kroppaasi ja tee sen mukaan. Tsemppiä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2672461Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762401- 1201578
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis481482Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641377- 1331349
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711240Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821039Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731019Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999