Eli siis mulla on suokki jolle haluaisin kuolaimet nyt vaihtaa. Ensin mentiin normaaleilla nivelillä, mutta koulutunneilla kun herra vähän juoksi sinne ja tänne repimällä koko voimillaan niin opettaja käski laittaa olympiat suuhun (olivat siis ainoat kuolaimet mitä meillä nivelien tilalle oli laittaa). Itse en tykkää olympioista oikeastaan ollenkaan ja sen takia haluaisin nyt vaihtaa. Meillä siis on niissä toisissa renkaissa ohjat ja jos päättää kuskata taas joka puolelle niin niissä viimeisissä (ihan siis tunneilla käyn jne. opettaja käskenyt!), onko teillä ehdottaa mitään muita kuolaimia joilla kuitenkin pysyisi hevonen kontrollissa?
Mikä kuolain nykyisen tilalle?
4
232
Vastaukset
- katherine__
Hevosta ei hallita voimalla vaan taidolla. Vahvemmilla kuolaimilla saadaan hevonen ehkä pysymään hallinnassa, mutta se ei opi toimimaan yhtään sen paremmin ja rennommin. Pahimmillaan käy niin, että vahvoillakaan kuolaimilla hevonen ei pysy hanskassa.
Ekana vaihda opettaja parempaan. Yksikään fiksu opettaja ei suosittele olympiaa. Seuraavaksi pyydä uutta valmentajaa ratsastamaan hevosella väh. kerran viikossa. Kuolaimia mieti vasta sen jälkeen.
Todennäköisesti ongelma on siinä, että hevonen ei ymmärrä pidätteitä. Ne tulee opettaa sille, ei lähteä väkivalloin hevosta pitelemään.
Tai toinen vaihtoehto on, että hevonen on kipeä. Pyydä hieroja tarkistamaan selkä ja raspaajaa hoitamaan hampaat. - luuppana
Kokeile kuolaimettomia eli hackamorea tai brindlessiä. Niistä on ollut apua monelle kovasuiselle, jarruttomalle hevoselle.
- kuolainmeton
Suosittelen kanssa kuolaimettomia. Oma ryntäilevä ja jarruton tamma rupesi toimimaan kun vaihtoi kuolaimettomiin suitsiin.
- pelham
itse suosittelen ehkä pelhameita, meen melkolailla vallan niillä (ihan tuntihevosilla) ja hyväksi todettu. myötää helposti vähemmälläkin taidolla ja käyttää selkäänsä paremmin. eikä niistä ole tarkoitus kiskoa :) mutta ihan tosi paljon sormien liikuttelua, että kuolain liikkuu suussa ja houkuttelee hevosta käyttään sitä suutaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1192324- 1331864
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631226Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1011191En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k731077Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311060Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451029Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉79984HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio23975Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56932