Vuokra poni?

heppalööv

Olen ratsastanut nyt kohta 5 vuotta ja olen 13. Ajattelimme vanhempieni kanssa ottaa vuokra/ylläpitohepan kun täytän 15,ja saan mopokortin. Siksi vasta kun saan mopokortin että pääsen itse hepan luo ajamaan. Kannattaisiko ottaa vuokra vai ylläpitö poni? Hevosten sairauksista jonkin verran tiedän ja hoitaa osaan.
Ajattelin ottaa "opetusmestarin" vuokra/ylläpitoponiksi. Olen 155cm pitkä(vain) joten ajattein ottaa ponin koska tästä en kauheasti kasva. Ruokintaan saisin apua tallinomistajalta/muilta hevosten omistajilta ja tiedän milloin eläinlääkärille pitää soittaa/mitä tehdä jos on ähky yms. Joten kannattaisiko ottaa sillo 15 vuotiaana?
Kävisin tietenkin tunneilla/valmennuksissa säännöllisesti. JOs otan yläpitoon,otan kesäksi:) Kertokaa mielipiteenne ja jos on vuokris/ylläpito kertokaa mitä teette senkanssa/paljon maksaa kuukausi :)

3

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katherine__

No kaksi vuotta on vielä pitkä aika, joten turha kovin tarkkaan miettiä vielä.

Joka tapauksessa, itse suosittelen alkuun vuokraponia. Ylläpitoponi on lähes sama kuin oma hevonen, se vaatii samat tiedot ja taidot, hevosesta on silloin vastuussa koko ajan.
      Vuokrahevonen on helpompi, koska voit käydä vain tietyn määrän kertoja viikossa. Pääset halvemmalla eikä tarvitse tietää niin paljoa.

Kesäylläpito ei ole millään tavoin hyvä juttu, tai no, ehkä se on kivaa joo, mutta hyödyllistä se ei pahemmin ole. Joku pari kuukautta on niin lyhyt aika, ettei siinä ehdi kunnolla hevoseen tutustua eikä treenata ja kehittyä. Hevoselle turhasta tallipaikan vaihtelusta on vain haittaa.

Sitä paitsi hyvää ja osaavaa opetusmestaria on vaikea löytää kesäylläpitoon. Pitkäaikaiseen (väh. vuosi) on vielä jotain toivoa löytää, vaikka helppoa ei sekään ole.

Hevosen ylläpito maksaa kuukaudessa noin 400€ ylöspäin, riippuen missä asut. Etelä-Suomessa yleensä vähintään 500€.

Vuokraus maksaa yleensä 10-20€/krt, jos hevonen on osaava. Yksityis/pienryhmätunnit on noin 15-40€/h.

• arvaa kuka

ootsä se (katherine__ tarkoitan) joka valittaa aina gosussa (goSupermodel) kaikille miten hevosella ratsastetaan oikein jne.? -.- oot kyllä niin fucking ärsyttävä muita mukamas korkeammalla ja niin best -.- HAISTA HOME!

• katherine

:DD No sinähän oot hilpeällä tuulella :)

Juu, kyllä mä oon välillä gosussakin käynyt.
      Enkä koe olevani mitenkään korkeammalla. Tosin on mulla ikää vähän enemmän kuin useimmilla gosulaisilla ja siks myös ratsastuskokemusta on ehtinyt kertyä enemmän. Mutta on gosussa kokeneempiakin ratsastajia kuin minä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe