Tässä lista veneilyä sivuavista liikkeistä, joista olen saanut hyvää ja ammattitaitoista palvelua vanhaa venettä kunnostaessani viimeisen vuoden aikana. Kaikkia näitä voin vilpittömästi suositella.
Pajarinen: putkia, letkuja ja letkuliittimiä
TH huolto: sähkötarvikkeet, invertterit, laturit
Tecomi: sähköliittimet, sähkötyökalut
ETRA/Herttoniemi: kumia, muovia, letkuja
Adita: kaapeleita, kaapelikenkiä, Blue Sea -komponentteja
Meripurje/UK Sailmakers: purjeet ja purjehdusohjeet, hyvin kulkee!
Marnela: köydet
Vene Bremer/Veikko Pilvi: takilan osat, vaijerit, kaiteet
Ei se veneala Suomessa niin huonolla tolalla ole kuin joskus täälläkin valitetaan.
Kaikista edellä mainituista firmoista olen saanut enemmän kuin olen pyytänyt tai odottanut. Hintoja en välitä kommentoida muuten kuin sanomalla, että hyvästä palvelusta ja tuotteista maksan mielelläni käyvän hinnan.
Kehutaas välillä!
12
622
Vastaukset
- Tyytyväinen asiakas
Yksi unohtui: Tiivistekeskus. Itse asiassa hyvin tärkeä paikka, koska sieltä saa kaikenlaisten venelaitteiden tiivisteet mittojen mukaan huomattavasti halvemmalla kuin "merkkivaraosina".
Ja ETRAsta mainittakoon, että sieltä saa laakereita samalla periaatteella. Esimerkiksi moottorien valmistajat eivät valmista laakereita, joten niidenkään ostaminen "merkkitavarana" ei ole välttämättä mielekästä.
Ja unohtuipa ehkä se tärkein: Vallilassa sijaitseva Ruuvikulma. En ole vielä törmännyt puuttuvaan ruuviin tai mutteriin, jota ei sieltä löytyisi. Kuvaavaa oli, että saalinkiin tarvittavaa kiinnityspulttia oli ihan turha kysellä veneliikkeestä, mutta Ruuvikulmasta se löytyi vaivatta hyllystä. Hinnat ovat puolet tai alle siitä, mitä esimerkiksi Maritimissa, ja palvelu äärimmäisen ammattitaitoista ja sujuvaa. - knyg
Hyvä että sait nuo purjehdusohjeetkin,. Uskon että kulkee!
- Tyytyväinen asiakas
En tiedä, oliko irvailuksi tarkoitettu. Toivottavasti ei.
Meripurjeen Lindströmillä on ollut ainakin minulle jotain annettavaa, mitä purjeiden trimmaamiseen tulee. - knyg
Tyytyväinen asiakas kirjoitti:
En tiedä, oliko irvailuksi tarkoitettu. Toivottavasti ei.
Meripurjeen Lindströmillä on ollut ainakin minulle jotain annettavaa, mitä purjeiden trimmaamiseen tulee.Joo, mutta minä olen ollut veneeni kippari jo nelivuotiaasta lähtien!
- dfsössöf
knyg kirjoitti:
Joo, mutta minä olen ollut veneeni kippari jo nelivuotiaasta lähtien!
Ja olen yhä.
- Tyytyväinen asiakas
knyg kirjoitti:
Joo, mutta minä olen ollut veneeni kippari jo nelivuotiaasta lähtien!
Mistä on kyse? Onko varmasti oikea keskusteluketju?
- tunari...
Woodim Lahdess: Jalopuuta joka lähtöön.
- äöläö
Tiivistekeskuksessa olen saanut todella hyvää palvelua. Hauskaa, kun viime kerralla asioidessa kaveri arvasi heti, mihin olen etsimääni stefaa tarvitsemassa (potkurin akseliputki) ja neuvoi lisäksi kädestä pitäen, miten rosterinen jousikiristin asennetaan oikeaoppisesti.
Herttoniemen Waltic on myös sympaattinen. Tuntuu mukavalta, kun myyjä muistaa ja kyselee jälkeenpäin, miten asennukset sujuivat ja minkä purren omistan. Niin ja kehui vielä purttakin..
Walticissa tuntuu löytyvän aina myös pienet alennukset, jos ostaa yhtään enemmän tavaraa.
Veneakselistosta (Kubota-myyjä) on myös asialliset kokemukset. Pariin kertaan olen saanut tavaraa haettua myös aukioloaikojen ulkopuolelta.- avut on
Purjeiden hankinta, muutos - ja näihin liittyvissä tarvikeasioissa hyvää palvelua olen saanut Nebin Bjuströmiltä ja Northin Telkolalta, potkuriasioissa Meprasta, pohjarempassa aikanaan hyvää konsultaatiota Hempelin Starkilta.
- 12+16
Kevrasta saa lasi-, hiili-, yms. kuitujen, epoksien ja muidenkin komposiittihommissa tarvittavien aineiden lisäksi asiantuntevat neuvot kaupanpäälle.
- kjfgjkaFG
Tescon Marine
Mepra
Tecnicom tms. radiopuhelinhuolto Tikkurilassa
- lisää plussaa
Laitetaanpa toisellekin ruuvikaupalle kehut. Suunnilleen samoin sanoin kuin aloittaja, voisi määritellä Ruuvihankintaa. Nykyinen osoite on Pohjois-Haagassa, Nuijamiestentiellä. Sisäänkäyntiä saa takapihalta hieman etsiskellä, mutta helpommin sen löytää kuin entisen osoitteen Malmilla.
Ja lisää purjeentekijöitä myös. Olen tilannut purjeita sekä Northilta että WB:ltä. Molemmissa on kuunneltu tarpeita ja neuvoteltu ratkaisuista. Eikä ole jäänyt käyttökokemuksissakaan valittamista. Eräistä muistakin purjeentekijöistä on omia ja tuttujen kokemuksia. Kaikki eivät ole kehumisen arvoisia, mutta pidetäänpä kuitenkin tämä säi varattuna positiivisuudelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2753504Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1391911Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3021651- 881524
- 831509
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531186Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001150Uudessa testamentissa on kaksi ristiriidassa olevaa kastekäskyä
Uusi testamentti käskee kastamaan kahdella eri tavalla. Näinhän ei voi olla. Ilmiselvään ristiriitaan on löytynyt selity2671146Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois721091- 631031