Tietoa lääkekorvausten muutoksista?

eräs gaijin

Heippa,

Osui silmään mm. Iltalehden uutinen diabeetikoiden insuliinikorvattavuuden muutoksista:
http://www.iltalehti.fi/diabetes/2012121316449045_di.shtml

ja jutussa mainitaan, että joulukuun alussa on infottu jostain muutoksista myös epilepsialääkkeiden korvattavuuksiin. En nopealla surffailulla löytänyt mitään tuoretta juttua, onko joku tietoinen mistä on kysymys?

Nimim. "Sitä päivää odotellessa kun syvästi kadun terveenä otetun sairausvakuutuksen irtisanomista sitä kalliina pidettyäni"

11

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hugo.

      Mitäs se vapaaehtoinen sairausvakuutus olisi korvannut? Itse en aikanaan ole ottanut mitään vapaaehtoista vakuutusta, koska epileptikkona se ei olisi kuitenkaan mitään korvannut. Tosin olin jo sairastunut.

      Itse ajattelen, että jos et sinä löytänyt mitään epilepsialääkettä, joka menisi pois korvattavuuden piiristä, niin on se vahva indisio, että sellaisia ei olekaan.

      • salleeni

        En löytänyt minäkään mitään tietoa epilepsialääkkeitten osalta. Tiedä pitääkö asiasta huolestua, itseni ei ilmeisesti ainakaan, kun resepteissä on merkintä, etteivät ole edes vaihtokelpoisia, 100% korvaus. Tietysti, mikä tässä maailmassa enää yllättäisi, mutta jospa noitten lääkkeitten kanssa ei tarvitsisi mitään yllätystä kokea.


      • Hugo.
        salleeni kirjoitti:

        En löytänyt minäkään mitään tietoa epilepsialääkkeitten osalta. Tiedä pitääkö asiasta huolestua, itseni ei ilmeisesti ainakaan, kun resepteissä on merkintä, etteivät ole edes vaihtokelpoisia, 100% korvaus. Tietysti, mikä tässä maailmassa enää yllättäisi, mutta jospa noitten lääkkeitten kanssa ei tarvitsisi mitään yllätystä kokea.

        Nyt lisäksi tuo diabeteslääke tuli takaisin korvattavuuden piiriin. Oli ollut riita vain jostain hinnasta, jota lääkkeenvalmistaja ei ollut kai hyväksynyt ja nyt sopuun on päästy.


      • tyyt.vakuutukseen
        Hugo. kirjoitti:

        Nyt lisäksi tuo diabeteslääke tuli takaisin korvattavuuden piiriin. Oli ollut riita vain jostain hinnasta, jota lääkkeenvalmistaja ei ollut kai hyväksynyt ja nyt sopuun on päästy.

        Olen sairastunut itse vasta yksityisen sairaushoitokulukorvaus vakuutuksen oton _jälkeen_, joten toki kulut korvataan.


    • korvaus

      kysyin neurologilta korvausasiaa epilääkkeiden kohdalta. sanoi, ettei epilääkkeistä ainakaan hänen tietoonsa olisi korvattavuudet menossa/laskemassa.

      • Hugo.

        Eli ei osannut varmaksi sanoa tai ei uskaltanut. Tilanne kuitenkin aika varma. Ainoa mikä itseäni pelottaa on, että Suomen on säästettävä kuluista ja niitä on keksittävä, että saadaan mm. Kreikalle rahaa, vaikka Kreikka on rikkaampi maa kuin Suomi.


      • salleeni
        Hugo. kirjoitti:

        Eli ei osannut varmaksi sanoa tai ei uskaltanut. Tilanne kuitenkin aika varma. Ainoa mikä itseäni pelottaa on, että Suomen on säästettävä kuluista ja niitä on keksittävä, että saadaan mm. Kreikalle rahaa, vaikka Kreikka on rikkaampi maa kuin Suomi.

        Noinhan se menee. Suomalaiset on oivaa nöyrää kansaa kyykytettäväksi ja loputtomiin kupattavaksi.Ne kellä vähinten on voivat luopua siitäkin.

        Liekö talvella liian kylmä ja kesällä liian kuuma, kun täällä ei nousta parrikadeille vastustamaan mitään. Tosin, saahan täällä vastustaa, tehdä nettiadresseja aiheesta ja aiheetta. Voi miinustella nettipalstoilla kirjoituksia, purkaa ahistustaan, vaikka aina maksajanpaikalle jääkin.

        Vakuutusasiaan sen verran, että epilepsiaan liittyvät ja siitä mahdollisesti johtuvat tilanteet eivät ainakaan käyttämässäni vakuutusyhtiössä kuulu korvauksen piiriin. Joten, jos tyyt.vakuutukseen kertoisi, mistä yhtiöstä on kyse, voisi kilpailuttaa.


    • Hugo.

      Onko todella noin, että kaikki mahdollisesti epilepsiasta johtuvat vahingot ei ole korvattavia. Ei epileptikolla kaikki vahingot todellakaan johdu epilepsiasta. Tarvittaessa ehkä todistustaakka sitten varmaan vahingonkärsijällä, että ei johdu? En tiedä varmaksi... mutta kyllä tapaturmavakuutuksesta olen saanut korvauksia, kun kyseessä ei epilepsia. Pohjola ainakin.

      Käsittääkseni vakuutusyhtiöt kysyttäessä kyllä kieltävät korvaukset, mutta kun vakuutuksen ottaa, niin kyllä korvauksia saa.

      Joo. Suomi on todella ihmeen nöyrää kansaa ja sitä pidetään jopa hyveenä. On tietenkin ero nöyristelyllä ja nöyryydellä, mutta itse en hirveesti niissä eroa näe.

      Itsekään en oikein näe nettiadresseissa mitään järkeä, mutta välitön palaute suoraan johtavalle taholle voi auttaa, kunhan ei saa ammattivalittajan leimaa, kuten Bäckman. Tosin on hänelläkin tainnut osa valituksista mennä läpi, mutta todella pieni osa. Eli on tehnyt turhaa työtä.

      Ranskassa taitaa olla aina sopiva keli lähteä barrikaadeille, sillä siellä sitä tehdään. Täällä osoitetaan mieltä homokulkueisiin ja vahingoitetaan ihmisiä siinä. Muuta terroritekoa ei tule nyt mieleen jonkun asian puolesta.

      Pakko kai äänestää Perussuomalaisia...

      • pienpuolueita

        Perussuomalaiset ei ole ainoa vaihtoehto ... Pienpuolueet ovat tutustumisenarvoisia, esim. ihmisten puolue IPU

        http://www.ipu.fi

        EU:n perustuslaki kieltää mielenosoitukset, ja EU-Suomi nöyristelee joka pykälälle ja direktiiville. Ranskassa osataan toimia itsenäisesti. Suomessa siihen "EU-nöyristelyyn" on saatava muutos, ja vaikutus alkaa äänestäjistä. Tutustukaa ajan kanssa pienpuolueisiin ennen ensi eduskuntavaaleja.


    • salleeni

      Tämähän se oli se eräs gaijin kysymä asia korvattavuuksista epilepsialääkkeitten osalta. Asia lienee jo selvinnyt Deprakinen käyttäjille, mutta nyt kun löysin siitä tiedon Epilepsialiiton sivuilta, laitan linkin tänne.

      http://www.epilepsia.fi/files/2248/Deprakine_tiedote.pdf

      Osuikohan tämä kuinka monen nilkkaan?

      • eräs gaijin

        Itsekin törmäsin joskus myöhemmin siihen, että kyseessä oli tiettyjen pakkauskokojen muutokset (ja muistaakseni jokin nestemäinen lääke), eli ei sen "vakavammasta" kyse. Unohdin laittaa tänne mutta hyvä, että teit sen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      137
      1380
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      163
      872
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      152
      746
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      604
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe