VAROITUKSEN SANA: Volkswagen golfin oven alareuna vääntyi

suivaantunut

Kävipä tässä tänään niin, että olin lähdössä aamulla autolla liikenteeseen, kun en ihmeekseni saanut golfin vuosimallia 2004 etuovea auki. Auto on kaksi ovinen ja isona miehenä ryömin pelkääjän paikan kautta kuskin paikalle ja yritin työntää ovea auki, kun ajattelin oven olevan tiivisteistään kiinni jäätynyt. Ei onnistunut. Lämmitin vettä ja sulatin tiivisteet, ei mitään, ovi ei inahtanutkaan. Sulatus auttoi kuitenkin näkemään missä vika oli. Oven alaetureuna oli vääntynyt ja jumitti sen ja esti avautumisen. Naputin reunaa kevyesti kumivasaralla suoraksi, ja kas kummaa sain oven auki. Samalla selvisi miksi ovi oli vääntynyt. Oven reunan takana oleva tila oli täynnä jäätä ja nyt olen tänään saanut selville, että se on rakenteellinen ongelma, että sinne pääsee vettä joka jäätyy ja vw konserni myöntää sen ja korjaa max 5 v. autoille tapahtuneet vääntymiset.
Varokaa kanssaveljet ja sisaret joilla on golf, teillä voi olla sama edessä. Luulenpa että tulee kallis korjaus, mutta se ei ole tässä ainoa vitutuksen aihe, meinaan koska tämä ongelma on oven suunnittelussa, niin koskaan enää talvisin en voi huoletta avata ovea, koska tietyissä olosuhteissa tämä jäätymis ja vääntymisongelma on aina mahdollinen ja sitä jäätä ei sitten näe ulkoapäin eli sitä ei osaa varoa jos ei tiedäongelmasta, ja vaikka tietäisi niin mitä sille voi tehdä että jään saa pois, kun ovea ei voi avata ilman pelkoa että se reuna vääntyy, jotta pääsisi käsiksi siihen jäähän.

70

5510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Golfarisetä

      Kyllä siinä on suurin syy käyttäjässä. Itselläni on ollut IV ja V kopan Golfia joissa on jäätymistä tapahtunut.
      HUOM!
      Asiahan on niin,että ei autoon kuljeta niin kuin navettaan. Se jään kertyminen sinne kyllä ilmaisee jo hyvissä ajoin ennen kuin vaurio pääsee syntymään.

      ILMAISEE siten,että ovea avatessa kuuluu pieni ritinä jo hyvissä ajoin ennen kuin jää on kertynyt niin isoksi,että se tekisi vaurion. Tässä vaiheessa kannattaisi jo kuunnella,että mikä se on?

      Tarkkailla kannatta etuovien etualakulmia siis jää kertyy korin "karmipuolelle".
      Tälläkin palstalla on puhuttu tästä asiasta monta vuotta.
      Ei ole mikään ihme,että autoissa jäätyy talvella ovet ja luukut. Sisätilan lämppärit vaan lisää valumisvesien jäätymistä.

      Kastelukannulla vaan kuumaa vettä jos näyttää,että jäätä kertyy.
      Sitten kun kohta on kuiva niin voi varalle suhauttaa silikonipullosta kyseiseen paikkaan. Silikonisuike auttaa aika pitkään koska tekee liukkaan pinnan ja jää ja vesi ei tartu alustaan.

      Niin kuin olen monesti aijemmin sanonut niin autoa pitää hieman tarkkailla sieltä sun täältä niin välttyy monelta harmilta.
      Oman pään käyttö on aina kannattavaa.
      Säästyy monelta ruikutukselta.

      Vaikka niitä VW pajat korjailee näitä kulmia niin korjattu peltiosa ei ole koskaan sen veroinen kun se on uutena ollut.

      • Uusi tilattu

        Hyvin korjattiin ja samalla asennettiin " jotkut vedenohjauskumit".
        Penniäkään ei maksanut ja auto oli yli 5 vuotta vanha.

        Sisätilan lämmitinkin voi olla syypää.


      • Golffari 88v

        Joululahjatoiveeni: kunnollinen hiustenkuivaaja.


      • JohtajaAASI
        Golffari 88v kirjoitti:

        Joululahjatoiveeni: kunnollinen hiustenkuivaaja.

        Ootpa kova ukko jos sinulla on vielä tukkaa päässä.


      • alkuperäine kirjoitt

        Mikä osa viestistä meni alkuperäisessa viestissä golfarisedältä ohi vai eiko ymmärrys riitä tajuamaan kirjoitusta? Jos on rakenteellinen ongelma jonka volkswagen konserni myöntää ja korjaa siitä johtuvat vauriot ilmaiseksi, niin ei se ole auton käyttäjän tehtävä joka päivä talvella tarkastaa onko sinne alaureunan alle kertynyt jäätä ja jos herra golfarisetä lukisi vaikka vagarena.fi käyttäjien kertomuksia tapauksista kun ovi on vääntynyt, niin sitä jäätä voi kertya sopivassa säässä yhden yön aikana niin paljon ,että kun yrittää avata oven että pääsisi jäähän käsiksi, niin silloin jo vahinko pääse tapahtumaan kun ei ole tilaa avata ovea eli aina se jääntulo ei varoita niinkuin golfarisetä yrittää väittää.
        Väitätkö ihan tosissasi golfarisetä että se on jokaisen kuluttajan tehtävä vahtia tuonkaltaisia asioita, eiköhän se ole auton valmistajan tehtävä suunnitella auto sellaiseksi että sulamisvedet ei pääse rakenteisiin jäätymään ja aiheuttamaan kalliita vaurioita!
        Ja mistä se herra golfarisetä sitä lämmintä vettä ottaa jos auto esim. on seisonut lentoaseman parkissa viikon lomamatkan ajan ja on täysin jäässä reunan alta kun tulee takaisin. Golfarisedän kaltaiset näsäviisaat tietäjät hyväksyy kaikki valmistajan vastuulla olevat ongelmat ja pistävät ne hyväuskoisten autonkäyttäjien kontolle, mutta kyllä se prkl niin on että jos auton ostaa niin kyllä sitä olettaa, että se toimii niinkuin muunmerkkiset autot jotka on aikaisemmin omistanut ovat toimineet, eli muissa 6 aikaisemmassa omistuksessa olleessa erimerkkisessä autossa ei ole koskaan vastaavaa ongelmaa esiintynyt!


      • Yutran

        Golfi nyt ritisee ja nitisee pakkasella muutenkin, joten eipä tuota osaa oveen yhdistää =)

        Jospa tuo onkin osa VW:n "viilennyspakettia".


      • 18+725
        Uusi tilattu kirjoitti:

        Hyvin korjattiin ja samalla asennettiin " jotkut vedenohjauskumit".
        Penniäkään ei maksanut ja auto oli yli 5 vuotta vanha.

        Sisätilan lämmitinkin voi olla syypää.

        Tämä ongelma on ollut jo IV korisessa GolfissaTäytys tietää jukopliut.


      • Golfari...

        Ei nää tajuu..............
        Jäätyyhän AASInkin kaviot pakkasessa.


    • Golfarisetä

      Voit vaikka kusaista jos oot lentänyt pikään niin säästä koneessa kusi,että voit lirauttaa sinne oven saumaan. Kyllä minä ainakin kaikki muut keinot käyttäisin ennen kuin rupeaisin kiskomaan hampaat irvessä ovea auki. Ei se jää sinne kerry yhtä-äkkiä,mutta voithan niitä omia visioitas esittää.
      Minä en ainakaan ole niin tyhmä ,että särkisin (en särje) auton oven tahallaan ei ole iso vaiva samalla kun astuu sisään niin vilkaista sinne nurkkaan.
      Koskaan korjattu ,oijottu ja pakkeloitu ei ole yhtä hyvä kuin uusi. Ruoste iskee rajusti siihen kohtaan myöhemmin. (pikakorjaus) Muutenkin ne oven kulmat ovat ruosteherkimpiä alueita.
      Jokainen valitsee oman systeeminsä minä en tahallaan ovia särje.
      Olen senverran autoilut ja ehkä oppinut jotain.

      • mersumies

        Näin sivusta seuranneena voisin kysyä että lukeeko noi talvi oven aukaisuohjeet käyttöohjekirjassa, vai mistä se matti ja maija meikäläinen tietää että autossa on tällainen ominaisuu? Vikahan se ei ole koska kyseessä on vag-yhtymän tuote.
        Ps. Kuuluuko samoihin toimenpiteisiin myös pakkaskelillä sulatella kaasupolinkin, eikös sekin joskus ainakin saattanut napsahtaa poikki pakkasilla?


      • 20+16
        mersumies kirjoitti:

        Näin sivusta seuranneena voisin kysyä että lukeeko noi talvi oven aukaisuohjeet käyttöohjekirjassa, vai mistä se matti ja maija meikäläinen tietää että autossa on tällainen ominaisuu? Vikahan se ei ole koska kyseessä on vag-yhtymän tuote.
        Ps. Kuuluuko samoihin toimenpiteisiin myös pakkaskelillä sulatella kaasupolinkin, eikös sekin joskus ainakin saattanut napsahtaa poikki pakkasilla?

        Näin sivusta seuranneena ei niitä kuule kaikkea tarvitse käyttöohjekirjassa lukea,se olis aika Urpoo.
        Niin kuin sanoin aijemmin oman järjen valokin pitää jotain sanoa.

        Monessa Japseissa aikanaan oli tiivisteet jäässä ja hölmöt repi ovenkahvoja,että kahvankohdalta ovipellit pullisteli.
        Ps. lukeeko Mersun käyttöohjekirjassa,että "auto on erittäin herkkä ruostumaan"?


    • -jak

      Korjaa VW yli 5v vanhat autotkin takuun piikkiin. Ainut vain, että jos joutuuvat hiomaan tai maalaamaan, niin galvanointikerros häviää siltä kohdalta ja ei ole kestävä korjaus. Itsellä kesti puoli vuotta, niin alkoi maalin alta ruostetta pukkaamaan. Takuukorjaukselle ei myönnetä takuuta.

      • Golfarisetä

        Näin se menee ruostumisen osalta aivan kuten kerroin.
        Koskaan korjattu ei ole alkuperäisen veroinen,mutta eihän nää täällä oikein ymmärrä.
        Ne hokee vaan,että hyvä tuli.


      • Ruikutirui
        Golfarisetä kirjoitti:

        Näin se menee ruostumisen osalta aivan kuten kerroin.
        Koskaan korjattu ei ole alkuperäisen veroinen,mutta eihän nää täällä oikein ymmärrä.
        Ne hokee vaan,että hyvä tuli.

        Ei todellakaa ymmärrä mitään ajelevat vanhoilla autoilla ja ruikuttavat ongelmistaan.
        Jos sanoo jotai tämän päivän päivityksii nii on ymmärrys heikkoo.


      • Golfari....
        Ruikutirui kirjoitti:

        Ei todellakaa ymmärrä mitään ajelevat vanhoilla autoilla ja ruikuttavat ongelmistaan.
        Jos sanoo jotai tämän päivän päivityksii nii on ymmärrys heikkoo.

        Kyseessä on rakenteellinen vika -Plussamiesten keskuudessa ominaisuus- eikä se katso auton ikää. Viime talvena ostetun auton ovi saattoi vääntyä jo viime talvena.

        Ainoastaan me hartaat Plussauskovaiset tiedämme, ettei kyseessä ole vika, vaan tarpeellinen ominaisuus. Jää oven välissä toimii kuin kardaanitunneli. Se jäykistää autoa ja auton voi sitten ajaa vaikka katukiven reunaan.


      • Golfarisetä
        Golfari.... kirjoitti:

        Kyseessä on rakenteellinen vika -Plussamiesten keskuudessa ominaisuus- eikä se katso auton ikää. Viime talvena ostetun auton ovi saattoi vääntyä jo viime talvena.

        Ainoastaan me hartaat Plussauskovaiset tiedämme, ettei kyseessä ole vika, vaan tarpeellinen ominaisuus. Jää oven välissä toimii kuin kardaanitunneli. Se jäykistää autoa ja auton voi sitten ajaa vaikka katukiven reunaan.

        Anteeks' vaan AASi Plussassa ei moista jäätymisongelmaa olekkaan vaan se on HB-Golfissa.
        Voi jeesuksen AASI mitä taasen koputtelet kavioillasi.
        Tulihan se AASI sieltä tallistaan ulos.
        Ei viihtynyt edes yhtä vuorokautta.
        SiisAASIlle heiniä koko paali älyttömästä kommentista.
        Tyhmyyskin on ominaisuus,Hyväsytään!


      • Golfari....
        Golfarisetä kirjoitti:

        Anteeks' vaan AASi Plussassa ei moista jäätymisongelmaa olekkaan vaan se on HB-Golfissa.
        Voi jeesuksen AASI mitä taasen koputtelet kavioillasi.
        Tulihan se AASI sieltä tallistaan ulos.
        Ei viihtynyt edes yhtä vuorokautta.
        SiisAASIlle heiniä koko paali älyttömästä kommentista.
        Tyhmyyskin on ominaisuus,Hyväsytään!

        Toistan itseäni. EI OLE OLEMASSA jäätymisongelmaa. ON VAIN jäätymisominaisuus joka tekee kaikista Vokkeloista ylivoimaisen jäykkärunkoisia. Toki jään lisäksi tarvitaan mahdollisimman iso kardaanitunneli.

        Vielä kerran tytöt ja pojat. Oven kiinnijäätyminen ei ole vika eikä ongelma VAAN ominaisuus jonka muut valmistajat yrittävät kopioida!


      • Rotuari....
        Golfari.... kirjoitti:

        Toistan itseäni. EI OLE OLEMASSA jäätymisongelmaa. ON VAIN jäätymisominaisuus joka tekee kaikista Vokkeloista ylivoimaisen jäykkärunkoisia. Toki jään lisäksi tarvitaan mahdollisimman iso kardaanitunneli.

        Vielä kerran tytöt ja pojat. Oven kiinnijäätyminen ei ole vika eikä ongelma VAAN ominaisuus jonka muut valmistajat yrittävät kopioida!

        Jos on tarpeeksi pölijä niin saahan sen oven rikottua kun aikansa repii.
        En kyllä ymmärrä miten ihminen voi olla niin pirun tyhmä,että turmelee autonsa oven tahallaan. Tai omapa on asiansa.
        Mutta tuollainen pirunmoinen ruikuts vielä muille. Jos oma pää on "sahanmuhista" tehty niin mikä voi. Geelipäälle tuttua ruikutusta. Siis AASI repii oven rikki eikä huomaa edes mistä on kysymys.
        Pitäisikö tuollainen asia laittaa auton käyttöohjekirjaan. Voi jeesuksen jeesus,että ollaan niin saamarin tyhmiä AASEJA kaikista asioista pitäisi olla varoitus manuaalissa.

        Se on ihan yhtä kun muovipussissa lukee ettei saa laittaa päähän siihen voi tukehtua.
        Voi pikku pökelehousut HEH! tytöt ja pojat heh heee...


      • Golfari....
        Rotuari.... kirjoitti:

        Jos on tarpeeksi pölijä niin saahan sen oven rikottua kun aikansa repii.
        En kyllä ymmärrä miten ihminen voi olla niin pirun tyhmä,että turmelee autonsa oven tahallaan. Tai omapa on asiansa.
        Mutta tuollainen pirunmoinen ruikuts vielä muille. Jos oma pää on "sahanmuhista" tehty niin mikä voi. Geelipäälle tuttua ruikutusta. Siis AASI repii oven rikki eikä huomaa edes mistä on kysymys.
        Pitäisikö tuollainen asia laittaa auton käyttöohjekirjaan. Voi jeesuksen jeesus,että ollaan niin saamarin tyhmiä AASEJA kaikista asioista pitäisi olla varoitus manuaalissa.

        Se on ihan yhtä kun muovipussissa lukee ettei saa laittaa päähän siihen voi tukehtua.
        Voi pikku pökelehousut HEH! tytöt ja pojat heh heee...

        Ollaan Rotuarin kanssa niin samaa mieltä taas kerran. Nykypösilöt, Volsukuskit, ei tajua, että oven kuuluu jäätyä aina silloin tällöin koriin kiinni. Ei säännöllisesti, mutta muutamana aamuna talvessa oven pitää olla umpijäässä. Se herättää tojoteroissa ja Kaskaskuskeissa aitoa hämmästystä ja kateutta.

        Se on niitä 1.6tdi DSG Plussan omistamisen kohokohtia, kun saa tetsasa jäätyneeseen autoon monitoimisen peräluukun kautta. Siitä kardaanitunnelia pitkin etupenkille vaimo perässä.


      • 395 litraa
        Golfari.... kirjoitti:

        Ollaan Rotuarin kanssa niin samaa mieltä taas kerran. Nykypösilöt, Volsukuskit, ei tajua, että oven kuuluu jäätyä aina silloin tällöin koriin kiinni. Ei säännöllisesti, mutta muutamana aamuna talvessa oven pitää olla umpijäässä. Se herättää tojoteroissa ja Kaskaskuskeissa aitoa hämmästystä ja kateutta.

        Se on niitä 1.6tdi DSG Plussan omistamisen kohokohtia, kun saa tetsasa jäätyneeseen autoon monitoimisen peräluukun kautta. Siitä kardaanitunnelia pitkin etupenkille vaimo perässä.

        Jos siinä Plussassa olisi tila-autoon kuuluva iso tavaratila, niin vaimonhan voisi jättää sinne tavaratilaan.


      • Golfarisetä
        395 litraa kirjoitti:

        Jos siinä Plussassa olisi tila-autoon kuuluva iso tavaratila, niin vaimonhan voisi jättää sinne tavaratilaan.

        Kyllä se köyhiä risoo kun pitää ajella vanhalla autolla jossa on 10-vuotta vanhaa tekniikkaa.
        Ajovalopesimetkään eivät toimi puolivaloilla.
        Eikä niissä oo PTC-vastuksia.

        Niissä vanhoissa romuissa on vaan 3-johtoa startissa eikä muuta elektroniikkaa.
        Ei se ole ihme jos on jäänyt automailman asioista jälkeen.
        Pitää katsoa jos saisi UUTTA PLUSsaa nahkaverhoiluilla niin olisi laitettava tilaukseen miltei heti .Tulee kohta ensiesittelyyn.

        Googleta DEKRA vähävikaisimmat tila-autot.
        Golf Plussahan se siellä parhaitten joukossa on sijoilla 1-3 vuodeesta toiseen.
        On se niin laadukas ainoastaan Tojo VERSO kuuluu samaan kategoriaan.


      • Spirit of Ecstasy
        Golfarisetä kirjoitti:

        Kyllä se köyhiä risoo kun pitää ajella vanhalla autolla jossa on 10-vuotta vanhaa tekniikkaa.
        Ajovalopesimetkään eivät toimi puolivaloilla.
        Eikä niissä oo PTC-vastuksia.

        Niissä vanhoissa romuissa on vaan 3-johtoa startissa eikä muuta elektroniikkaa.
        Ei se ole ihme jos on jäänyt automailman asioista jälkeen.
        Pitää katsoa jos saisi UUTTA PLUSsaa nahkaverhoiluilla niin olisi laitettava tilaukseen miltei heti .Tulee kohta ensiesittelyyn.

        Googleta DEKRA vähävikaisimmat tila-autot.
        Golf Plussahan se siellä parhaitten joukossa on sijoilla 1-3 vuodeesta toiseen.
        On se niin laadukas ainoastaan Tojo VERSO kuuluu samaan kategoriaan.

        Eniten kyllä risoo kun nuo ovet eivät jäädy kiinni. Tympeää kun ei voi osallistua kahvihuonekeskusteluihin aiheesta, mistä kömmin tänä aamuna kuskin pukille.

        Nahkaverhoilu on siitä mukava plussassa, että sen liukkauden ansiosta on varmaan sutjakampaa kömpiä sieltä takaluukusta takapenkin kautta kardaanitunnelin ylitse kuskin paikalle. Suosittelen lämpimästi...

        Vai kuuluu plussa samaan kastiin tuon kitisevän ja natisevan riisikipon kanssa, aika saavutus.


      • Oot sä paras, älä itke
        Golfarisetä kirjoitti:

        Kyllä se köyhiä risoo kun pitää ajella vanhalla autolla jossa on 10-vuotta vanhaa tekniikkaa.
        Ajovalopesimetkään eivät toimi puolivaloilla.
        Eikä niissä oo PTC-vastuksia.

        Niissä vanhoissa romuissa on vaan 3-johtoa startissa eikä muuta elektroniikkaa.
        Ei se ole ihme jos on jäänyt automailman asioista jälkeen.
        Pitää katsoa jos saisi UUTTA PLUSsaa nahkaverhoiluilla niin olisi laitettava tilaukseen miltei heti .Tulee kohta ensiesittelyyn.

        Googleta DEKRA vähävikaisimmat tila-autot.
        Golf Plussahan se siellä parhaitten joukossa on sijoilla 1-3 vuodeesta toiseen.
        On se niin laadukas ainoastaan Tojo VERSO kuuluu samaan kategoriaan.

        Siitä taitaa olla puolenkymmentä vuotta kun Golfari sai netin ja löysi tämän palstan. Muistanko oikein?

        Siihen aikaan hän inkutti ainakin kymmenessä keskustelussa, että nykyautot on täynnä turhia härpäkkeitä joita taitava kuski, kuten hän, ei tarvitse. Auto oli silloin vain pakollinen kulkuväline ja siihen riitti "3 johtoa startissa".

        Nyt on ääni kellossa muuttunut. Autossa pitääkin olla nahkapenkit, PTCt, ksenonit yms. "härpäkkeet".

        Takki kääntyy aina omien etujen mukaan. Tai tässä tapauksessa oman taloudellisen tilanteen tahdissa. Jännää, eikö.


      • Golfari...
        Oot sä paras, älä itke kirjoitti:

        Siitä taitaa olla puolenkymmentä vuotta kun Golfari sai netin ja löysi tämän palstan. Muistanko oikein?

        Siihen aikaan hän inkutti ainakin kymmenessä keskustelussa, että nykyautot on täynnä turhia härpäkkeitä joita taitava kuski, kuten hän, ei tarvitse. Auto oli silloin vain pakollinen kulkuväline ja siihen riitti "3 johtoa startissa".

        Nyt on ääni kellossa muuttunut. Autossa pitääkin olla nahkapenkit, PTCt, ksenonit yms. "härpäkkeet".

        Takki kääntyy aina omien etujen mukaan. Tai tässä tapauksessa oman taloudellisen tilanteen tahdissa. Jännää, eikö.

        Pitänee kaiketi minunkin puuttua tähän keskusteluun.
        Kun näyttääpi,että noi kusiaiset taas alkaa kadehtiin.
        On todellakin asia niin ettei tottunut ja paljon ajanut kuljettaja jolla on takana reippaasti yli 1 040 000 km niin tarvitse mitään ajonhallinta tai sutimisenestolaitteita autossa. Tietenkin on eri asia jos on joku paska kiesi alla. (tämä teksti koskee vain VW Golfia korimallit IV-VI)
        Se on tietenkin jos on pölijä ja tottumaton finninaama ratissa otsa rasvassa kaahailee niin eri juttu.
        Esim.Golfin alusta on niin hyvin suunniteltu ettei se kertakaikkiaan lähde luisumaan mihinkään jos ei tee karkeata ajovirhettä ja senhän tottunut kuljettaja pystyy kokemuksella välttämään.
        Täysi turhake on myös sutimisenesto jolla ei ole mitään tekoa silloin jos on paljon ajanut autoa ja osaa liikkeelle lähdöt liukkaistakin risteyksistä.
        Ainoa hyvä asia jos jotain pitää keksimällä keksiä niin se,että se ilmoittaa liukkaasta pinnasta liikkeelle lähtiessä.
        Toisaalta paljon ajokokemusta omaava henkilö osaa kyllä yhdistää sään ja tienpinnan liukkauden muutenkin.
        Hyvänä vinkkinä lippispäille,että jos epäilee tienpinnan liukkautta kannattaa kokeilla aina välillä jarruja hipaisemalla se on paras konsti todeta liukkaus.
        Pitemmillä ajomatkoilla hyvinkin tärkeä asia. Puupää seuraa myös ulkoilman lämpömittaria se on tärkeämpi kun se tyhjänpäiväinen kierroslukumittari,siis tyhjänpäiväinen kierroslukumittari. No onhan se jonkinlainen nopeusmittarin korvike jos nopeusmittari sippaa.
        Mitä pirun tekoa sellaisella takovalla ja rahisevalla systeemillä on ? Ei mitään, joka takoo aina kun risteyksestä lähdetään liukkaalla. Oikealla kaasunkäytöllä asia hoituu tottuneelta ja hyvältä kuljettajalta paljon paremmin.
        Tietenkin aivokääpiö nauttii siitä kun renkaat hieman sutii ja rahisee(nastat)

        Siis nahkapenkit niistähän ei tarvitse itse nauttia saattavat olla kylmätkin talvella,mutta se aiheuttaa sitä kateutta siinähän se paras pointti on.
        Tuo beige nahkasisustus näyttäisi kauniilta johonkin punasävyiseen koriin laitettuna,odotellaan.

        Odotellaan uutta Plussaa kieli pitkällä,kyllä se sieltä tulee.
        Googleta Dekran sivuilta vähävikaisimmat tila-autot,kandee.


      • Golfari...
        Oot sä paras, älä itke kirjoitti:

        Siitä taitaa olla puolenkymmentä vuotta kun Golfari sai netin ja löysi tämän palstan. Muistanko oikein?

        Siihen aikaan hän inkutti ainakin kymmenessä keskustelussa, että nykyautot on täynnä turhia härpäkkeitä joita taitava kuski, kuten hän, ei tarvitse. Auto oli silloin vain pakollinen kulkuväline ja siihen riitti "3 johtoa startissa".

        Nyt on ääni kellossa muuttunut. Autossa pitääkin olla nahkapenkit, PTCt, ksenonit yms. "härpäkkeet".

        Takki kääntyy aina omien etujen mukaan. Tai tässä tapauksessa oman taloudellisen tilanteen tahdissa. Jännää, eikö.

        Voi jumalauta Urpo minulle autonhankinta ei ole koskaan taloudellinen kysymys.
        Menee vaan kauppaan ja ostaa ja maksaa nettipankissa ennen luovutusta niin meillä tehdään tilisiirtona nämä menee.

        Mitä tekee joillakin "ksenoneilla"? heh hee.
        Suhteessa valotehon lisäyseen täysi pöljän hankinta.
        Jos tarvitsee lisää valoa niin ostaa "nätit" lisäpitkät ja on toimiva systeemi.

        Lisäpitkiä voi käyttää vielä vain tarvittaessa.
        Sinähän se kuolaat kaiken perässä mutta kun rahapussisi ei anna jälkeen.
        Minulla kyllä antaisi mutta järkeilen aina mistä nyt on todellista hyötyä suhteessa hintaan ja kunkin laitteen ylläpitoon. (saa vaihtaa autoa useammin kun osaa pelata järjellä)
        Esimerkiksi ei tuollaiset ksenonit ole kovikaan paljon saaneet innostusta automiesten mailmassa. Kallis vikaherkkä romukasa autonkeulalla.


      • Halogeenit museoon
        Golfari... kirjoitti:

        Voi jumalauta Urpo minulle autonhankinta ei ole koskaan taloudellinen kysymys.
        Menee vaan kauppaan ja ostaa ja maksaa nettipankissa ennen luovutusta niin meillä tehdään tilisiirtona nämä menee.

        Mitä tekee joillakin "ksenoneilla"? heh hee.
        Suhteessa valotehon lisäyseen täysi pöljän hankinta.
        Jos tarvitsee lisää valoa niin ostaa "nätit" lisäpitkät ja on toimiva systeemi.

        Lisäpitkiä voi käyttää vielä vain tarvittaessa.
        Sinähän se kuolaat kaiken perässä mutta kun rahapussisi ei anna jälkeen.
        Minulla kyllä antaisi mutta järkeilen aina mistä nyt on todellista hyötyä suhteessa hintaan ja kunkin laitteen ylläpitoon. (saa vaihtaa autoa useammin kun osaa pelata järjellä)
        Esimerkiksi ei tuollaiset ksenonit ole kovikaan paljon saaneet innostusta automiesten mailmassa. Kallis vikaherkkä romukasa autonkeulalla.

        Jos on olemattomat lyhkäset valot, niin ne ei kyllä lisäpitkien asentamisella miksikään muutu.

        Ksenoni lyhyet ja pitkät ajovalot saisivat olla pakollinen varuste Suomessa myytävissä autoissa.


      • Rotuari... kaapattu
        Golfarisetä kirjoitti:

        Kyllä se köyhiä risoo kun pitää ajella vanhalla autolla jossa on 10-vuotta vanhaa tekniikkaa.
        Ajovalopesimetkään eivät toimi puolivaloilla.
        Eikä niissä oo PTC-vastuksia.

        Niissä vanhoissa romuissa on vaan 3-johtoa startissa eikä muuta elektroniikkaa.
        Ei se ole ihme jos on jäänyt automailman asioista jälkeen.
        Pitää katsoa jos saisi UUTTA PLUSsaa nahkaverhoiluilla niin olisi laitettava tilaukseen miltei heti .Tulee kohta ensiesittelyyn.

        Googleta DEKRA vähävikaisimmat tila-autot.
        Golf Plussahan se siellä parhaitten joukossa on sijoilla 1-3 vuodeesta toiseen.
        On se niin laadukas ainoastaan Tojo VERSO kuuluu samaan kategoriaan.

        Juu meillä vitoskoppaan uskovilla se on ihan eri juttu niinkui Golffarisetä sanoo, uskokaa jo te kerettiöäiset pakanat. Plussa-uskonto on ainoa oikea, kyllä automaailmassa on nyt inkvisition paikka. Eikö niin Golffarisetä ? Jookosta ?


      • en vain ymmärrä mitään
        Halogeenit museoon kirjoitti:

        Jos on olemattomat lyhkäset valot, niin ne ei kyllä lisäpitkien asentamisella miksikään muutu.

        Ksenoni lyhyet ja pitkät ajovalot saisivat olla pakollinen varuste Suomessa myytävissä autoissa.

        Puhut asiaa. Ne jotka eivät ole ajaneet ksenoneilla, eivät tiedä millaiset hyvät lyhyet valot ovat.

        Toki itsekkäät ja vanhat ihmiset (kehenkään tällä palstalla viittaamatta) voivat ajaa koko ajan lisäpitkät päällä. Keskustassa ja katuvaloissa se menee hyvin, mitä nyt ymmärtämättömät vastaantulijat vilkuttelevat valojaan. Lumisateessa lisäpitkät voivat aiheuttaa harmia jo kuskillekin, mutta lyhyille ei voi vaihtaa, koska tuli säästettyä ostovaiheessa.

        Golffiin ei edes saa merkkikohtaista lisävalomaskia, vaan joutuu laittamaan tarvikemaskin tai irtovalot. Molemmat näyttävät halvoilta, mutta siksi kai ne sopivatkin vähävaraisten kansanautoihin.


      • Golfarisetä...ryöstö
        Halogeenit museoon kirjoitti:

        Jos on olemattomat lyhkäset valot, niin ne ei kyllä lisäpitkien asentamisella miksikään muutu.

        Ksenoni lyhyet ja pitkät ajovalot saisivat olla pakollinen varuste Suomessa myytävissä autoissa.

        Voi jeesuksen paukeropää ja taivaan talikynttilä.
        En oo vielä kenenkään kuullut laittavan tai tarvitsevan lisätehoa lyhyviin ajovaloihin.
        Kyllä se valontarve on pitkille valoille jos on.
        Tyhmähän sä kyllä oot mutta en olisi uskonut sua sokeaksi,kortti pois ja lekuriin.

        "olemattomat lyhkäset valot" kerro minkälaiset ne ovat.
        Et kai ajele huomiovaloilla.


      • Halogeenit museoon
        Golfarisetä...ryöstö kirjoitti:

        Voi jeesuksen paukeropää ja taivaan talikynttilä.
        En oo vielä kenenkään kuullut laittavan tai tarvitsevan lisätehoa lyhyviin ajovaloihin.
        Kyllä se valontarve on pitkille valoille jos on.
        Tyhmähän sä kyllä oot mutta en olisi uskonut sua sokeaksi,kortti pois ja lekuriin.

        "olemattomat lyhkäset valot" kerro minkälaiset ne ovat.
        Et kai ajele huomiovaloilla.

        Halogeeni lyhkäset eivät valaise yhtään mitään syksyn pimeydessä märällä asfaltilla.

        Mutta jos ei tiedä paremmasta, on tyydyttävä siihen mitä on.

        Ens kerralla kun vaihdat autoa, niin osta sellainen jossa on xenonit vakiona lyhkäsissä tai muista ainakin rastittaa se lisävarustelistalta. Huonot pitkät pystyy jälkikäteen parantamaan xenon lisävaloilla, huonoja (=halogeeni) lyhkäsiä ei jälkikäteen paranneta laillisesti oikein millään.


      • Golfari...
        Halogeenit museoon kirjoitti:

        Halogeeni lyhkäset eivät valaise yhtään mitään syksyn pimeydessä märällä asfaltilla.

        Mutta jos ei tiedä paremmasta, on tyydyttävä siihen mitä on.

        Ens kerralla kun vaihdat autoa, niin osta sellainen jossa on xenonit vakiona lyhkäsissä tai muista ainakin rastittaa se lisävarustelistalta. Huonot pitkät pystyy jälkikäteen parantamaan xenon lisävaloilla, huonoja (=halogeeni) lyhkäsiä ei jälkikäteen paranneta laillisesti oikein millään.

        Joo se varmaan auttaa jos ajaa oikeilla lyhyvillä niin silloin myös lampunpesimet toimii. (liittyen aijempiin pesimiä koskeviin keskusteluihin)
        Siinäpä se ongelma tulikin esille kun käytetään vain päivävaloja eikä älytä laittaa oikeita ajovaloja päälle. Oikeillä lyhyvillä toimii myös lampunpesimet.

        Mitä jumalisten tekee lyhyvillä ksenoneilla?
        Koko taajamat ovat nykyään valomerenä valaistuna.HÄ!
        Lisää valoa tarvitaan vain pitkillä valoilla ja taajamien ulkopuolella.
        Silloin on vähiten vika-altis edullinen ratkaisu laitaa laadukkaat lisäpitkät.
        Autolehden tutkimuksessa oli ksenoneista,ettei niistä monikaan ylettynyt parempaan valotehoon kuin halogeenitkaan.
        Surkeaa laatua ja kalliita polttimoita. Se ostakoon joka uskoo höpötyksiin.


      • Focuze
        Golfari... kirjoitti:

        Pitänee kaiketi minunkin puuttua tähän keskusteluun.
        Kun näyttääpi,että noi kusiaiset taas alkaa kadehtiin.
        On todellakin asia niin ettei tottunut ja paljon ajanut kuljettaja jolla on takana reippaasti yli 1 040 000 km niin tarvitse mitään ajonhallinta tai sutimisenestolaitteita autossa. Tietenkin on eri asia jos on joku paska kiesi alla. (tämä teksti koskee vain VW Golfia korimallit IV-VI)
        Se on tietenkin jos on pölijä ja tottumaton finninaama ratissa otsa rasvassa kaahailee niin eri juttu.
        Esim.Golfin alusta on niin hyvin suunniteltu ettei se kertakaikkiaan lähde luisumaan mihinkään jos ei tee karkeata ajovirhettä ja senhän tottunut kuljettaja pystyy kokemuksella välttämään.
        Täysi turhake on myös sutimisenesto jolla ei ole mitään tekoa silloin jos on paljon ajanut autoa ja osaa liikkeelle lähdöt liukkaistakin risteyksistä.
        Ainoa hyvä asia jos jotain pitää keksimällä keksiä niin se,että se ilmoittaa liukkaasta pinnasta liikkeelle lähtiessä.
        Toisaalta paljon ajokokemusta omaava henkilö osaa kyllä yhdistää sään ja tienpinnan liukkauden muutenkin.
        Hyvänä vinkkinä lippispäille,että jos epäilee tienpinnan liukkautta kannattaa kokeilla aina välillä jarruja hipaisemalla se on paras konsti todeta liukkaus.
        Pitemmillä ajomatkoilla hyvinkin tärkeä asia. Puupää seuraa myös ulkoilman lämpömittaria se on tärkeämpi kun se tyhjänpäiväinen kierroslukumittari,siis tyhjänpäiväinen kierroslukumittari. No onhan se jonkinlainen nopeusmittarin korvike jos nopeusmittari sippaa.
        Mitä pirun tekoa sellaisella takovalla ja rahisevalla systeemillä on ? Ei mitään, joka takoo aina kun risteyksestä lähdetään liukkaalla. Oikealla kaasunkäytöllä asia hoituu tottuneelta ja hyvältä kuljettajalta paljon paremmin.
        Tietenkin aivokääpiö nauttii siitä kun renkaat hieman sutii ja rahisee(nastat)

        Siis nahkapenkit niistähän ei tarvitse itse nauttia saattavat olla kylmätkin talvella,mutta se aiheuttaa sitä kateutta siinähän se paras pointti on.
        Tuo beige nahkasisustus näyttäisi kauniilta johonkin punasävyiseen koriin laitettuna,odotellaan.

        Odotellaan uutta Plussaa kieli pitkällä,kyllä se sieltä tulee.
        Googleta Dekran sivuilta vähävikaisimmat tila-autot,kandee.

        Tähän nyt on pakko kommentoida vaikka en yleensä Golffarin... pakinoita juuri noteeraa niiden hypetyksen vuoksi. Kyllä se on pappa sillälailla että sellaista rattimiestä ei Suomen teillä liikukkaan joka ajonvakautuksen korvaa, et edes sinä vaikka olet ajanut lähes yhtäpaljon kuin minä. Katsos kun aina se tilanne ei johdu suoranaisesti kuljettajasta voi pompata vaikka hirvi eteen ja joutuu tekemään nopean väistöliikkeen liukkaalla tiellä kyllä siinä Golffarinkin iän runtelemat kädet ja jalat jää hitaiksi. Ajonvakautus on näissä tilanteissa hereillä kokoajan ja ainakin yrittää pitää ajoneuvonhallinnassa kitkan suomin mahdollisuuksin. Tosin on kyllä hyvä että ajonvakautuksen ja vetoluistoneston saa kokonaan pois päältä erikoistilanteissa esim. paksu ja upottava lumi tai loska lähinnä liikkeellelähdössä. Tosin joissain autoissa vetoluistonesto toimii erinomaisesti tasauspyörästönlukkona.


      • Halogeenit museoon
        Golfari... kirjoitti:

        Joo se varmaan auttaa jos ajaa oikeilla lyhyvillä niin silloin myös lampunpesimet toimii. (liittyen aijempiin pesimiä koskeviin keskusteluihin)
        Siinäpä se ongelma tulikin esille kun käytetään vain päivävaloja eikä älytä laittaa oikeita ajovaloja päälle. Oikeillä lyhyvillä toimii myös lampunpesimet.

        Mitä jumalisten tekee lyhyvillä ksenoneilla?
        Koko taajamat ovat nykyään valomerenä valaistuna.HÄ!
        Lisää valoa tarvitaan vain pitkillä valoilla ja taajamien ulkopuolella.
        Silloin on vähiten vika-altis edullinen ratkaisu laitaa laadukkaat lisäpitkät.
        Autolehden tutkimuksessa oli ksenoneista,ettei niistä monikaan ylettynyt parempaan valotehoon kuin halogeenitkaan.
        Surkeaa laatua ja kalliita polttimoita. Se ostakoon joka uskoo höpötyksiin.

        "Autolehden tutkimuksessa oli ksenoneista,ettei niistä monikaan ylettynyt parempaan valotehoon kuin halogeenitkaan."

        Minkä autolehden julkaisuun viittaat? Milloin ko. aviisi ilmestyi?

        Käy ihmeessä testaamassa autoa jossa on xenonit lyhkäsissä, vielä kun ajoitat testin syksyyn, niin huomaat selkeän eron. Testaa samalla autoa, jossa pitkätkin on toteutettu xenoneilla, niin huomaat ettei niitä lisäpitkiä välttämättä tarvitse laisinkaan.

        Miksi tyytyä edulliseen ratkaisuun, kun rahalla saa parempaankin?


      • valoa pimeyteen...
        Golfari... kirjoitti:

        Joo se varmaan auttaa jos ajaa oikeilla lyhyvillä niin silloin myös lampunpesimet toimii. (liittyen aijempiin pesimiä koskeviin keskusteluihin)
        Siinäpä se ongelma tulikin esille kun käytetään vain päivävaloja eikä älytä laittaa oikeita ajovaloja päälle. Oikeillä lyhyvillä toimii myös lampunpesimet.

        Mitä jumalisten tekee lyhyvillä ksenoneilla?
        Koko taajamat ovat nykyään valomerenä valaistuna.HÄ!
        Lisää valoa tarvitaan vain pitkillä valoilla ja taajamien ulkopuolella.
        Silloin on vähiten vika-altis edullinen ratkaisu laitaa laadukkaat lisäpitkät.
        Autolehden tutkimuksessa oli ksenoneista,ettei niistä monikaan ylettynyt parempaan valotehoon kuin halogeenitkaan.
        Surkeaa laatua ja kalliita polttimoita. Se ostakoon joka uskoo höpötyksiin.

        Kuten aiemmin todettu. Jos on tarpeeksi röyhkeä, niin voi ajaa aina pitkät päällä. Antaa vastaantulijoiden räpsytellä valoja,

        Jos on kohtelias (ja järkevä), niin vaihtaa vastaantulijoiden kohdalla lyhyille. Uskotko, että bensa on vieläkin niin halpaa, että teitä käyttävät muutkin kuin sinä ja minä.

        Jos syksyllä sammuttaa lisäpitkät vastaantulijan takia, niin melkoinen pimeys laskeutuu auton keulalle. Toki jos autossa on sekä lyhyet että pitkät halogeenituikuilla, niin ero on mitätön. Mutta kunnon lisäpitkien ja halogeenilyhyiden ero on kuin yö ja päivä. Siinä tilanteessa osaa arvostaa ksenonien leveää ja kirkasta valokuviota.

        Vaan mitäpä tuota kokemattomalle räkänokalle selvittämään. Antaa kaverin tihrustaa pimeässä.


      • Golfari...
        Halogeenit museoon kirjoitti:

        "Autolehden tutkimuksessa oli ksenoneista,ettei niistä monikaan ylettynyt parempaan valotehoon kuin halogeenitkaan."

        Minkä autolehden julkaisuun viittaat? Milloin ko. aviisi ilmestyi?

        Käy ihmeessä testaamassa autoa jossa on xenonit lyhkäsissä, vielä kun ajoitat testin syksyyn, niin huomaat selkeän eron. Testaa samalla autoa, jossa pitkätkin on toteutettu xenoneilla, niin huomaat ettei niitä lisäpitkiä välttämättä tarvitse laisinkaan.

        Miksi tyytyä edulliseen ratkaisuun, kun rahalla saa parempaankin?

        Katsoppas kun tyhmä raha ei pysy tallessa ,vaan viisas raha pysyy pussissa.
        Rahaa ei koskaan kannata laittaa älyttömyyksiin sille kyllä löytyy viisaitakin kohteita.

        Minä jos tarvitsisin lisää valoa niin ostaisin ilman muuta Hellan lisähalot.
        Kunnon lisävalot maksaa 100€ vermeineen ja kun itse osaa asentaa niin sekään ei maksa mitään.
        Polttimot jotka kestävät lisäpitkissä vuositolkulla ovat käyttöskustannuksiltaan miltei ilmaiset.


      • Rotuari...
        valoa pimeyteen... kirjoitti:

        Kuten aiemmin todettu. Jos on tarpeeksi röyhkeä, niin voi ajaa aina pitkät päällä. Antaa vastaantulijoiden räpsytellä valoja,

        Jos on kohtelias (ja järkevä), niin vaihtaa vastaantulijoiden kohdalla lyhyille. Uskotko, että bensa on vieläkin niin halpaa, että teitä käyttävät muutkin kuin sinä ja minä.

        Jos syksyllä sammuttaa lisäpitkät vastaantulijan takia, niin melkoinen pimeys laskeutuu auton keulalle. Toki jos autossa on sekä lyhyet että pitkät halogeenituikuilla, niin ero on mitätön. Mutta kunnon lisäpitkien ja halogeenilyhyiden ero on kuin yö ja päivä. Siinä tilanteessa osaa arvostaa ksenonien leveää ja kirkasta valokuviota.

        Vaan mitäpä tuota kokemattomalle räkänokalle selvittämään. Antaa kaverin tihrustaa pimeässä.

        Miksi sinä minulle köyhyyttäs valitat mee sossuun.


      • Halogeenit museoon
        Golfari... kirjoitti:

        Katsoppas kun tyhmä raha ei pysy tallessa ,vaan viisas raha pysyy pussissa.
        Rahaa ei koskaan kannata laittaa älyttömyyksiin sille kyllä löytyy viisaitakin kohteita.

        Minä jos tarvitsisin lisää valoa niin ostaisin ilman muuta Hellan lisähalot.
        Kunnon lisävalot maksaa 100€ vermeineen ja kun itse osaa asentaa niin sekään ei maksa mitään.
        Polttimot jotka kestävät lisäpitkissä vuositolkulla ovat käyttöskustannuksiltaan miltei ilmaiset.

        Minkä autolehden tutkimuksessa todettiin, että ksenoneilla ei saavuteta parempaa valotehoa kuin halogeeneilla?


      • Pani-Ja
        Golfari... kirjoitti:

        Katsoppas kun tyhmä raha ei pysy tallessa ,vaan viisas raha pysyy pussissa.
        Rahaa ei koskaan kannata laittaa älyttömyyksiin sille kyllä löytyy viisaitakin kohteita.

        Minä jos tarvitsisin lisää valoa niin ostaisin ilman muuta Hellan lisähalot.
        Kunnon lisävalot maksaa 100€ vermeineen ja kun itse osaa asentaa niin sekään ei maksa mitään.
        Polttimot jotka kestävät lisäpitkissä vuositolkulla ovat käyttöskustannuksiltaan miltei ilmaiset.

        Aasipelle geelipää osta 80% H7 polttimoja 4kpl ja vaihda tai vaihdata vanhat paskat niihinJa pätkä u-palkkia, jolla voit vahvistaa löysän korin.


      • Golfari...
        Pani-Ja kirjoitti:

        Aasipelle geelipää osta 80% H7 polttimoja 4kpl ja vaihda tai vaihdata vanhat paskat niihinJa pätkä u-palkkia, jolla voit vahvistaa löysän korin.

        Aja sinä yhteiskunnan elätti,hylkiö,työtön,pummi joka elät äitisi helmoissa ja harrastat onanointia monta kertaa päivässä.
        Laita autoosi välkkyvät laittomat xenonit saat ne kiinalaiset H4 polttimioen hinnalla.


      • Plussa myyntiin
        Golfarisetä kirjoitti:

        Kyllä se köyhiä risoo kun pitää ajella vanhalla autolla jossa on 10-vuotta vanhaa tekniikkaa.
        Ajovalopesimetkään eivät toimi puolivaloilla.
        Eikä niissä oo PTC-vastuksia.

        Niissä vanhoissa romuissa on vaan 3-johtoa startissa eikä muuta elektroniikkaa.
        Ei se ole ihme jos on jäänyt automailman asioista jälkeen.
        Pitää katsoa jos saisi UUTTA PLUSsaa nahkaverhoiluilla niin olisi laitettava tilaukseen miltei heti .Tulee kohta ensiesittelyyn.

        Googleta DEKRA vähävikaisimmat tila-autot.
        Golf Plussahan se siellä parhaitten joukossa on sijoilla 1-3 vuodeesta toiseen.
        On se niin laadukas ainoastaan Tojo VERSO kuuluu samaan kategoriaan.

        Papalta otetaan pian kortti vek.


    • Norra Poikki

      Voi arse mikä v1 tun aasi tuo 11vuotta vaille sata oleva plussakorttilainen oikein on.

      • 12+11

        Näyttää tuo sinun tekstisi siltä ettet takuulla tiedä mikä norra on.
        Vai ootko pöhnässä??????


      • 12+12
        12+11 kirjoitti:

        Näyttää tuo sinun tekstisi siltä ettet takuulla tiedä mikä norra on.
        Vai ootko pöhnässä??????

        Mene sinä stanan risuparta kommentoimaan vaikkaa huuhaa palstalle.
        Tottakai minä norran tiedän, tiedätkö sinä apunorran ?


      • 2+7
        12+12 kirjoitti:

        Mene sinä stanan risuparta kommentoimaan vaikkaa huuhaa palstalle.
        Tottakai minä norran tiedän, tiedätkö sinä apunorran ?

        Vain työtön yhteiskunnan hulkiö nököttää tuohon aikaan netissä. Koita selvitä taas iltapäivällä ylös.
        Jos menisit kumminkin työllistämiskurssille,vaikka risusavottaan ,risupartoja leikkaan.


      • TSI kestää
        12+12 kirjoitti:

        Mene sinä stanan risuparta kommentoimaan vaikkaa huuhaa palstalle.
        Tottakai minä norran tiedän, tiedätkö sinä apunorran ?

        S.aatanan Spurgu-Puustinen vai mikä lie ympärileikattu työtön työmies siellä puuttuu meidän autokeskusteluihin.


      • 9+7
        TSI kestää kirjoitti:

        S.aatanan Spurgu-Puustinen vai mikä lie ympärileikattu työtön työmies siellä puuttuu meidän autokeskusteluihin.

        Mee vetään Anustappia ja imppaamaan tinneriä työtön pummi


    • Pentttti

      Miksi iso mies yrittää ajaa Golfilla?

    • totta nooon
    • Norra.

      Eläkeläispappa. Ootko kuullut.......tosiset ihmiset, ne käy töissä, sinä loiseläin nukut puoleenpäivään.

      • Apunorra.

        Korjaan: toiset ihmiset.


      • 16+5

        Kunhan LAISKAMATO viitsisit käydä leimauttaan työkkärissä sen pummipassin.
        Voithan sinä katsella kuvista uusien Golfien kuvia ja unelmoida.
        Sinäkään raukka et oo ikinä työelämässä viihtynyt yöt notkut koneella ja päivät nukut ja piereskelet.


      • Toiset ihmiset
        Apunorra. kirjoitti:

        Korjaan: toiset ihmiset.

        Puristele edes töikseen mustapäitä naamastas oot vähän enemmän ihmisen näköinen.


      • persfarkkupoika
        Toiset ihmiset kirjoitti:

        Puristele edes töikseen mustapäitä naamastas oot vähän enemmän ihmisen näköinen.

        Äiti, mikä on krypä ?


      • Toiset ihmiset
        persfarkkupoika kirjoitti:

        Äiti, mikä on krypä ?

        Siitä nysästä mikä sinulla on niin saattaa kehittyä sellainen tiukkanahkainen pötkylä joka haisee ifnille.
        Kyllä se äitisi sinua opettaa.


    • ääöööi

      hullut ne nykyään töissä käyvät.ja vielä valittavat työilmapiirin ym. kiristymisestä.on se aamusella mukava vilaista lämpömittaria ja painua hetkeksi takaisin läpimän peiton alle.

    • Golf V

      Tähän jatkoksi vielä ihan alkuperäiseen aiheeseen liittyvä kirjoitus. Eli eilen kävi omalle Golf V lle juuri mainitulla tavalla, aamulla pimeässä töihin lähtiessäni avasin etuoven ja räks, sen kummempia riuhtomatta meni alakulman pelti edestä rullalle ja maalit pilalle..
      Olin yhteydessä jälkimarkkinointiin ja kehottivat olemaan heti vuoden alussa yhteydessä korikojaamoon, toivottavasti saadaan asiallisesti kuntoon.
      Paha sitä on huomata ajoissa jos ei asiasta ole kokemusta/ tietoa...
      Muilta osin auto on palvellut hienosti minua vuodesta 2010.

    • pelago

      Avasin ovea ja totesin että hannaa, joten vain sen verran että pääsin sisään. Ajoa 90 min, varovaisesti ulos niin että saan parkkihallin oven auki. Sitten auto seisoi 15-17 asteessa 16 tuntia ja kun avasin kuskin oven kuului pieni pamaus, räsähdys ja alanurkka repsotti. Kaikki muut jäät olivat sulaneet, mutta ei siellä jossain.

    • Jälkimarkkinointi 10

      Yksi asia on kuitenkin varmaa. Ovet korjataan, kynnykset myös.

    • Rva Wolkkari

      Minulla 30 vuotta ollut Golf merkkinen auto ja ei koskaan mitään vikoja muuta kun kulumia. Nyt tää uusin Variant toimii ihan kun muutkin aikaisemmat. Minä pesen auton ja lisään pissapoikaan vettä. Thats It! Hyvin skulaa!

    • ----

      Kummallista, itse olen ajellut viimeiset 10 vuotta 2001 mallisella Golfilla, jossa oli tuota jäätymistä kuulemma, en ole siihen itse onnistunut vielä kertaakaan törmäämään...mistähän tämä johtuu. Ei kai siitä että osaan käyttää autoa?

      • paggasukko

        Eli kuivaat föönillä säännöllisesti ovien alanurkat?


      • 2005.

        En huomannut minäkään neloskoppasessa tuota ongelmaa.
        Vitosessa sain molemmat ovet ja kynnykset naarmuille, en kurttuun.

        Jälkimarkkinointi huolehti, että autoni kunnostettiin veloituksetta.
        Vähän ajattelen tuota sisätilanlämmitintä, olisko se osasyynä.


    • kopekka83

      mulle on käynyt seuraavasti.ostin 8kk taaksepäin 2005 vm golffin autoliikkeestä.Autoja ennenkin tutkineena ja omistaneena kävin läpi kaikki helmat ja korin jotta ei ole mitään alkavaa ruostetta tai muuta missään ja tämä on ensimmäinen auto tältä vuosituhannelta jonka omistan,kaikki aikaisemmat ovat olleet vanhoja alle tonnin autoja. muutama kuukausi sitten ihmettelin kun ovia aamulla avatessa kuului pientä narinaa ja ihmeellisiä paukahduksia.no,tarkemmin asiaa viime viikolla tutkittuani totesin että molempien etuovien alakulmat ovat menettäneet maalia. Pelkääjän puoli jonka puoleisella penkillä olen käytttänyt sisätilan lämppäriä, on hieman huonommassa kunnossa,ovesta on lähtenyt maalia noin 5x7cm,n alueelta ja toiselta puolelta hieman vähemmän mutta selvästi kuitenkin maalit puuttuu. Ovien alakulmat ovat hieman vääntyneet ulospäin myös. Ajoin auton vw-liikkeeseen ja maalaamopäällikkö kysyi ensimmäisenä että oletko käyttänyt sisätilalämppäriä,tottakai,vastasin koska ei ole tallia tai katosta mihin auton voisi ajaa. Olettaisin että ovien alakulmat voivat kyllä muutenkin jäätyä ja siis ettei se nyt perkele johdu pelkästään sisätilanlämppärin käytöstä ja siitä että sulanut lumi on valunut lämppärin käytön aikana kynnyslistan päälle ja oven väliin. Maalaamopäällikkö totesi että siitähän tämä ainakin osaksi johtuu ja otti kuvia autosta ja lupasi soittaa heti kun on saanut vastauksen maahantuojalta että miten korjauksen suhteen toimitaan. Herra ilmoitti että tod.näk. joudun itse korvaamaan korjauskustannuksista noin.20-30 %. Millaisia velvollisuuksia tässä palstalaiset teidän mielestänne on volkkarilla?ja millaisia oikeuksia minulla?pitääkö vaatia että korjaavat kaikki heidän piikkiinsä vai miten?kyllä vituttaa kun on laittanu kymppitonnin kiinni autoon jolla ajattelin ajella seuraavat viisi vuotta ja eihän tuo ole kuin kosmeettinen haitta mutta come oon! reilu7 vuotta autolla ajettu ja ruoste leviää kuin rutto. Kai tässä maassa joku muukin käyttää sisätilanlämppäriä???onko tämä nyt vaan huonoa tuuria vai mitä.....toivottavasti saitte jonkin käsityksen mikä autossani mättää....kiitos jo etukäteen ASIALLISISTA vastauksista....vittuilijat älkää vaivautuko.

    • 2004.

      Vastaan asiallisesti. Lehto-Auto, Kotka korjausi autoni ovet kuntoon mukisematta.
      Jälkimarkkinointipäällikkö valokuvasi ovien etureunat, otti noin kuukauden kuluttua yhteyttä , mutta työ tehtiin vasta myöhemmin, mutta tehtiin ja kunnolla tehtiinkin.
      Ei moitteen sijaa, päinvastoin.

      • 2004.

        P.S Minäkin käytin sisätilanlämmitintä ja käytän edelleenkin.


    • kopekka83

      2004-------menikö kaikki "takuuseen" vai maksoitko jotain?ja kiitos vastauksesta....ai niin ja vanhako autosi oli silloin kun tämä tapahtui???

      • ätsii

        Meillä myös meni kuskin puolen oven reuna rullalle kevättalvella 2012, auto oli otettu käyttöön lokakuussa -11.
        Otimme yhteyttä myyjäliikkeeseen Laakkoselle ja sanoivat että kuuluu maahantuojalle. Selvittelimme asiaa ja VW-Center Vantaalla korjasi ovet kuntoon takuuseen kuuluvasti ilman lisämaksuja.
        Aiemmissa Golfeissa(-03 ja -08,farkkuja kuten nykyinenkin) ei tälläistä ovien alareunan jäätymistä ole esiintynyt.


      • No tuota.....
        ätsii kirjoitti:

        Meillä myös meni kuskin puolen oven reuna rullalle kevättalvella 2012, auto oli otettu käyttöön lokakuussa -11.
        Otimme yhteyttä myyjäliikkeeseen Laakkoselle ja sanoivat että kuuluu maahantuojalle. Selvittelimme asiaa ja VW-Center Vantaalla korjasi ovet kuntoon takuuseen kuuluvasti ilman lisämaksuja.
        Aiemmissa Golfeissa(-03 ja -08,farkkuja kuten nykyinenkin) ei tälläistä ovien alareunan jäätymistä ole esiintynyt.

        04 Helmikuussa käyttööotettu. Ovien alareunat taipuivat,korjauksen jälkeen toistamiseen.


    • kopekka83

      No niin.......sain puhelun maalaamopäälliköltä. Herra ystävällisesti totesi maahantuojan ilmoittaneen että ovet korjataan 90% heidän piikkiinsä. Kyse on ns. jäätymisongelmasta kuten oli jo aikaisemmin todettu. Eli joudun kustantamaan itse 10% korjauskustannuksista. Kustannukset ovat n.2900e!!!!!290 euroa pitää kaivaa omasta lompakosta siis. Varsin kohtuullista mielestäni vai pitäisikö vielä vaatia että menis koko hoito maahantuojan piikkiin??auto menee korjaamolle heinäkuussa VIIKOKSI. mitäs olette mieltä?....juttu löytyy tuosta hieman ylempää.......kiitos jo etukäteen vastauksista....

    • Asentaja 44

      Aiheuttajana sisätilanlämmitin. Kokeilkaa ensitalvena olla käyttämättä sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ketä tietää

      Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      47
      5895
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

      Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      49
      5371
    3. Onko kaipaamallasi

      Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      52
      3753
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

      Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3695
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

      Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      101
      3478
    6. Veikeä Satu

      Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3146
    7. Oletko nyt

      Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59
      2776
    9. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      56
      2430
    10. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      46
      1881
    Aihe