Kuka tietäisi miten 530 Bemun tehdasasenteinen webasto saadaan lämmittämään myös moottoria?
Alkuperäisasenteisena se lämmittää vain ohjaamoa
BMW alkuperäinen webasto
2
4322
Vastaukset
- 17+16
Minulle on vakuutettu useasta BMW-jälleenmyyjältä, että se lämmittää moottorin paluukiertona.
Minulle tulee 2. Tammikuuta uusi 520 dat, johon olen keskusteluissa viitannut.
En tiedä eroaako GT:n lämmitin tuosta. Voihan ne väittää kaikenlaista, mutta kuten ketjun aloittajakin on huomannut, moottori ei käytännössä lämpene. Periaatteessa moottorin lämpenee, kunhan sisätilan tavoitelämpötila on ensin saavutettu.
Alkuperöisessä järjestelmässä vaihtoventtiili ohjaa Webastokäytössä kierron pelkästään Webaston ja sisäkennon (vesiventtiilit) välille. Yksinkertaisin muutos on poistaa tuo vaihtoventtiili käytöstä katkaisemalla sen johdot ja laittamalla tilalle 47 ohm tai pienempi tehovastus, n. 25 W.
Oheisessa kaaviossa vaihtoventtiili ja siltä lähtevät letkut.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=SN61&mospid=51931&btnr=64_1661&hg=64&fg=65
Tässä varsinainen letkujärjestely.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=SN61&mospid=51931&btnr=64_1668&hg=64&fg=18
Oletuksena on, että kennon paluu ohjautuu letkun nr.12 (15) kautta vaihtoventtiilille, kuten E60/61.
Jos tuo paluu meneekin suoraan Webastolle, vaihtoventtiili ohjaa ns. kuumaa kiertoa moottorilta vs. Webastolta ja tämän muokkaaminen vaatii myös letkumuutoksia. Osakaavioista tätä ei suoraan pysty päättelemään, koska vaihtoventtiiliä ei ole kuvattu tuossa varsinaisessa letkujärjestelyssä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu635608Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204237Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1552193
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1281760- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988