Jarrulisen vaunun peruutusvalo

FRRA

Mistähän mahtaa löytyä säädökset peräkärryn valoista? En ole googlella virallisia ohjeistuksia löytänyt. Trafin sivuilla on vain linkkejä eu-direktiiveihin ja E-säädöksiin, josta ei ota mitään tolkkua.

Kysymys koskee uuden jarrullisen perävaunun peruutusvalovaatimusta. Uudessa jarrullisessa vaunussa tulee olla peruutusvalo, mutta 7-napaisessa sähkösarjassa tuota ei saa toimimaan. Onko luvallista ajella siten, että peruutusvalo ei toimi käyttäen adapteria sähköjen kytkentään?

4

7439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei toimi ei

      Missäs tuollainen vaatimus on, valohan tietenkin saattaa olla mutta ei sen tarvitse toimia.

    • FRRA
      • jjjj kkk

        7 napasessa on yksi vapaa,, siihen on kytketty sumu tai peruutusvalo,,, mulla oli kytketty peruutusvalo


      • Itse tehnyt
        jjjj kkk kirjoitti:

        7 napasessa on yksi vapaa,, siihen on kytketty sumu tai peruutusvalo,,, mulla oli kytketty peruutusvalo

        Tein juuri jarrullisen venetrailerin ja katsastin sen.Uusissa jarrullisissa kärryissä pitää pistokkeen olla 13 napainen,missä 1-8 napoihin kytketään kärryn tarvitsemat valot,8 on peruutus valo,loput 9-13 jätetään vapaaksi(ne on caravaanareille).Peruutus valo pitää olla pistokkeessa kytkettynä,vaikka autoissa sitä ei olisi kytkettynä.Ostin motonetistä erillisen peruutusvalon(h.3.9e) ja laitoin sen kärryn oikealle puolen takavalon lähelle,eikä katsastus mies sen sijainnista mitään sanonut,muttei pystynyt testaakaan sitä,koska niillä oli vielä 7-napainen testi pistoke,kysy vain onko se kytketty,ei mitään muuta.Kärry meni läpi,mutta yksi huomautus tuli ja käskettiin korjata.Olin ottanut majavan kärrystä mallia ylimääräiselle äärivalolle,mikä on aisan kyljessä etupäässä oranssina äärivalona,et sen pitää olla valkoinen,ei vilkun värinen.Sanoin et onhan majavassakin (yli 6m) sama valo,niin sanottiin et majava tekee väärin,sen pitäisi olla valkoinen.Et tehdas kärrytkin voivat olla lainvastaisia,et ei pitäisi aina ottaa mallia,vaan käydä kysymässä vielä konttorilla lopulliset ohjeet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe