Särki 570 Cabin

Exsailor

Tälläinen tuli hankittua. Kiinonosti lähinnä hyvien tilojen vuoksi. Olisin kiinnostunut kuulemaan kommentteja ko. veneestä. Näitä ei liene kovin paljoa, ainakaan markkinoilla.

7

6592

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntematon

Näitä jälkikäteen kommenttien pyytäjiä on aina silloin tällöin. En ymmärrä kommenttien tarkoitusta. Eikö kommentit olisi pitänyt pyytää ennen kauppoja? Nyt olet osoittanut tyytyväisyytesi tuotteen hinta/laatuun ostamalla tuotteen, miksi sitä vielä pitäisi kommentoida?

• HK2

No mulla on aika vanha (-79) tommonen. Ihan hyvin toimii, tosin vähän ylitehoinen kone (140) perässä, mutta eipähän tarvii täysillä vingutella. Käyttäytyy minusta ihan johdonmukaisesti, joskin liukukynnys ainakin tällä koneella aika selvä ja korkealla. Kieltämättä paremmat (suojaisemmat) yöpymistilat kuin vastaavan pituisessa HT-veneessä, mutta tuskin käytännössä muuta kuin kahdelle hengelle. Emäntä on alkanut haikailla vähän isomman (huom. siis veneen) perään, joten taitaa munkin veneeni mennä myyntiin jossain vaiheessa. Tämä vaan ihan tiedoksi jos jotakuta kiinnostaisi.

• Exsailor

Raskas moottori varmaan hidastaa liukuunlähtöä. Oletko ajatellut trimmien vaikutusta liukuun?
        Itellä on 115hv OMC. Sekin painaa n. 170 kg.

Millaisia kulutuslukemia olet saanut liuku/matkanopeudella?

Onko kajuutan sisustus alkuperäinen? Olen rapaamassa alkuperäistä pois, kun oli mennyt niin huonoksi.

Mulla olis tiedossa vähänkäytetty 70-heppanen. Lienee kuitenkin liian pieni. en ole löytänyt veneen moottorisuositusta mistään. 90-kymppinen tuntuu olevan aika yleinen näissä.

• HK2
        Exsailor kirjoitti:

Raskas moottori varmaan hidastaa liukuunlähtöä. Oletko ajatellut trimmien vaikutusta liukuun?
        Itellä on 115hv OMC. Sekin painaa n. 170 kg.

Millaisia kulutuslukemia olet saanut liuku/matkanopeudella?

Onko kajuutan sisustus alkuperäinen? Olen rapaamassa alkuperäistä pois, kun oli mennyt niin huonoksi.

Mulla olis tiedossa vähänkäytetty 70-heppanen. Lienee kuitenkin liian pieni. en ole löytänyt veneen moottorisuositusta mistään. 90-kymppinen tuntuu olevan aika yleinen näissä.

No mä yleensä trimmaan lähtiessä moottoria alas ja liukuun päästyä takaisin. Ei liukuun nousussa sinänsä vaikeuksia ole.

Kyllä mä olen jollain H:ki-Porvoo -reissulla päässyt noin litraan/mpk. Lyhyillä stinteillä menee tietysti enemmän.

Sisustus ei ole alkuperäinen, muttei myöskään minun tekemäni.

70-heppainen kuulostaa vähän heppoiselta. Kai se tyynellä järvenselällä menee, mutta meno merellä tyssää ekaan isompaan vesibussin aaltoon.

Vene-lehti muuten koeajoi tän joskus 80-luvulla. Tilaa sieltä koeajoselostuksen valokopio; siinä saattaa olla moottoritehosuosituskin.

• a.p.

Ihan perushyvä vene se iso Särkikin on, joskin tietysti olemukseltaan hiukan vanhahtava.
      TÄstähän oli myös avomalli R, perähyttimalli RH ja HT-versio.
      Mainittakoon laadun takeeksi se, että Särjet suunnitteli Heikki Haro, joka sittemiin on piirtänyt veneitä muun muassa merivoimien ja luotsien käyttöön ja toiminut venesuunnittelijana arvatenkin kohta 30 vuotta. Yhtään täysin sutta venettä en tiedä Haron piirtäneen, joten ns. suuret linjat ovat Särkiveneissäkin kunnossa. Ja yksityiskohtiahan voi aina parannella/modernisoida.

• vene9814460

Terve!minulla on sama merkki veneessä.olen kauden kohta ajellut.olen hirmu tyytyväinen.oma moottori on 135 hv.riittää takuulla vaikka hinaukseen.tosin plaani on vasta kovassa vaudissa. ei se ihan mahdottomia kuluta.tyytyväinen olen ollut ajettavuudessa eli vakaudessa eli aaltojen vastaanotossa.hyvä vene.

• Jaska

...on veneelläsi? Ja mistä yhteystiedoista tavoittaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6544
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3910
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3335
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      382
      1794
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1418
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1073
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      920
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      889
    Aihe