Missä päästä virallisiin testeihin tarkkaavaisuushäiriöstä ?

keskittymishäiriö

Ja saada viralliset tulokset lääkäriltä joita voi sitten näyttää. pyrin lähihoitajan kouluun ja tämä häiritsi testituloksiani mutta sitä ei kai otettu huomioon kun ei ollut mitään paperilla. Tietääkö kukaan ? Ja jos menee yksityiselle, niin paljonko tämä testi ja sen tulokset maksavat ? Minkä alan yksityinen erikoislääkäri nämä "VIRALLISET" testit tekee ?

3

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neurologi/psykiatri

      Neurologi/psykiatri testaa.

      Oletko varma, että ADHD ei haittaisi sinua lähihoitajan työssä? Testithän ovat nimenomaan sen takia, että niillä poissuljetaan henkilöt, jotka eivät sovi alalle. Lähihoitajan työssä pitää olla tarkka ja keskittymiskykyinen. Lähihoitajat voivat työskennellä esim. seiraaloiden ensiapupoliklinikoilla kriittisesti sairaiden henkilöiden kanssa. Käytännön työssä lähikset voivat paikoittain jakaa potilaille lääkkeitä ja pistää insuliiniakin.

      Menen ihmeessä keskustelemaan jonkun asiantuntijan kanssa tilanteestasi. Yksityiselle pääset nopeammin ja asiantuntemus on varmasti parempaa kuin kunnallisella puolella. Sinuna menisin psykitrille. Hänellä voisi olla ehkä laajempaa näkemystä asiassasi. Voisit ehkä laajemmin keskustella hänen kanssaan ammatinvalinta asioistasi.

    • Hoida,selvitä...kann

      Missä päin suomea asut? Esim Helsingissä Neuromental on asiantunteva paikka. Paljonko maksaa, sen saa soittamalla selville.
      Jos sinulla on tarkkaavaisuushäiriö, joka näkyy vielä testeissä selvästi ja evää sinulta mahdollisuuden opiskeluun, silloin häiriöstä on oikeasti haittaa työssäsi. Mutta lääkäri arvioi toki tilanteen ja lääkityksestä voisi olla suurtakin apua, silloin "häiriö" korjaantuu siksi aikaa kun lääke vaikuttaa. Eli ammatti unelmaa ei kannata sen takia unohtaa. Minulla ei testeissä aikoinaan tullut esille mitään vaan pääsin koulutukseen. Vasta 10v. myöhemmin selvisi oma diagnoosini. Kukaan ei koskaan moittinut työpanostani, päinvastoin.Itse kuitenkin olin aivan puhki työpäivän jälkeen. Nyt kun on lääkkeet kaikki asiat onnistuvat ilman ylivoimaista ponnistelua, eli voimia on vielä perheelle illalla.

    • aikuinen addi

      Neuropsykologi testaa....ja mahd.diagnoosin sitten asettaa lääkäri, neurologin alaahan tuo on.

      Olisikohan kaiken kaikkiaan mennyt pari tuhatta euroa (sair.hoitokuluk.vakuutukseni maksoi)

      Itse odotin yksityissektorille pari viikkoa neurologilla käynnin jälkeen testiaikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe