Muisti pätkii

Pelaako muisti?

Kiusallista, kun vanhemmilla muisti ei toimi kunnolla. Tietenkin on selvää, että pitkän elämän tapahtumat saattavat sekaantua keskenään, muistetaan "vääriä" ihmisiä tilaisuuksiin, joissa tapahtui jotain mieleenpainuvaa, ja intetään joistakin vuosiluvuista kiivaasti.

Juuri äsken isoisä väitti kylpytakkiaan serkkunsa tekemäksi syntymäpäivälahjaksi 20 v. sitten.
Valmistajan lappu kuitenkin on niskassa ja muistan selvästi, että olin mukana ostamassa sitä.
Papalla vain on ollut samanlaisia kylpytakkeja jo 50 v. joten ne ovat sulautunet nyt yhdeksi ja samaksi kaavuksi.

Eihan se mitään, mutta harmittaa, kun noin tyhmästä asiasta syntyy turhaa suukopua, kun nuorempi ei ymmärrä heti olla samaa mieltä, vaan onnettomuudekseen menee sanomaan oman mielipiteensä.

Pikkuasioista ei kannata sen enempää omaa mielipidettä sanoa, jos on ihan yhdentekevästä asiasta kysymys, ja sen yritänkin muistaa. Joskus vain tilanne yllättää.

Nuorempienkin ihmisten muisti toimii eri tavoin. Sen huomaa, kun puhutaan jostakin kaukaisesta tapahtumasta, jossa kaikki ovat olleet mukana. Jokainen muistaa eri asioita ja eri tavalla.

4

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en vain minä

      Voi voi, minulla on viisi sisarusta ja me kaikki muistamme lapsuutemme, lapsuuten kotimme ja vanhempammekin eri tavalla - kukin oman näkemyksensä mukaisesti.

      Mitä pikkuasioista - aina kun tapaamme, meillä on kuitenkin mukavaa ja hauskaa yhdessä. Muistelemme lapsuuttamme ja edesmenneitä vanhempiamme ja jokainen saa esittää oman versionsa menneestä. Se on tavallaan kivaa, enhän esim minä voi väittää lapsuuttamme yksioikoisesti tietyllä tavalla tapahtuneeksi - siinä on sanansa sanottava myös sisaruksillani. Moni asia onkin auennut minulle jälkeenpäin ihan eri tavalla, kun olen kuunnellut sisaruksiani. Ja ihan positiivisella tavalla.

    • pikkumyy13

      Hirveetä, näin erään kirjan, jossa oli kuvia Helsingistä ja Helsinkiläisistä. Yllätyin, kun eräs kuva oli otettu isästäni ja hänen ystävästään. Olin aivan innoissani ja kopioin kuvat äidilleni nähtäväksi. Hän ei tunnistanut aviomiestään (siis jo edesmennyt) ja katsoi minua hölmönä, että onko tuo se. Eikä se värähdyttänyt mitenkään, vaikka äitini ei ollut vielä mitenkään dementoitunut tai millään tavalla sairas. Minua itketti, se oli niin elävä kuva isästäni.

    • sanna44444444

      Meillä äiti 67v on selkeästi joko masentunut taikka dementia alkanut.Sekoittaa oman siskonsa joka siis on myös jo lähemmäs 70v ja tyttärensä keskenään,tytär alle 40v.Lisäksi lastenlasten nimet on aina sekaisin,sekoittaa nimet,syntymäpäivät ym.Kiroilee,on väsynyt,ei jaksa välillä tehdä mitään,nukkuu miten sattuu.Vaatteet on rikkinäisiä.Välillä taas on tosi skarppi ja yrittää tälläytyä.Viina ainakin maistuu ja syö närästykseen jotain lääkettä,kun sanoo että viina närästää.Mietin,kuinka paljon sitä viinaa kuluu,jos vatsaa närästää.

      • virpieno

        meillä pappa vie koiraa ulos,miten sattuu.Antaa koiran kakata lasten hiekkalaatikolle.Ikää on noin 70v.Asutaan samassa rapussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1147
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1022
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      887
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe