vika xp:ssä

Weera

Moi!

Kaipaisin hieman apua... Olen aika tyhmä näissä asioissa.. :D

Eli: sammutin koneen ja kun yritin käynnistää uudelleen, tuli tällainen: windows/system32/config/system eli tuo on joko vioittunut tai sitä ei ole ollenkaan...
Ja siinä käskettiin laittaa xp:n levy asemaan (mulla on suomenkielinen xp home edition) ja koittaa korjata ongelma. Minun ongelmani taas on, että mulla ei ole enää tuota levyä (lainasin sitä ja nyt en saa sitä enää takaisin syystä jos toisesta) Tää ongelma on tuhonnut mun oman salasanalla suojatun profiilin koneelta, eli en pääse enää käsiksi omat kuvat, oma musiikki jne tiedostoihin, niitä ei ole (katsoin kuitenkin ja levytilaa ei ole tullut lisää-eli onko ne silti jossain?) Pääsen kirjautumaan profiiliini, mutta täällä ei tosiaan ole tietoakaan noista tiedostoistani ja muutenkin kaikki asetukset puuttuu.
Mulla ois mahdollisuus saada xp professional, vai mikä lie, mut se ei kai auta sen pitää varmaan olla se sama home edition?

Tän ongelman yhteydessä on tullut myös se että kone "raksuttaa, raks raks" kun käynnistän, ja käynnistyminen kestää hurjan kauan ja kirjautuminen profiiliin sitäkin kauemmin.

Jos saan sen levyn, kannattaako mun asentaa koko windows uudestaan, siis silleen siihen päälle, vai kokeilla eka korjata sitä ongelmaa? jos asennan päälle, onko enää toivoakaan saada niitä kuva yms tiedostoja takaisin? mulla on varmuuskopiot, mut ne on vanhat ja siel ei ole puoliakaa kuvia, ärr :P

Että sellasta, toivottavasti joku ymmärsi jotain ja osaisi auttaa avutonta.. :D

ps. ei kiitos mitään extramonimutkaisia ohjeita.. :)

2

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fox

eli sun kovalevy irti ja toiseen koneeseen kiinni, tärkeät tiedostosi kopioidaan rompuille/dvd:lle.
      Sen jälkeen voit sitten huoleti asennella windowsia uudestaan. Vaikeinta ehkä löytää se sopiva nörtti naapurustosta. Myös cd-levyltä toimivat linuxit tarjoavat auttavan käden tässä tapauksessa. Pääsy tiedostoihisi ja mahdollisuus polttaa rompulle talteen.
      MM. Knoppix-CDLinux, Suse Live eval 9.0.

• root

Kyllä se niin taitaa olla, että pitää saada juuri suomenkielisen Home Editionin CD, jotta voi korjata. Käsittääkseni Professionalin Recovery Console ei toimi Home Editionille.

Eli josko se naapuri auttaisi ja antaisi CD:n lainaan ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      266
      5749
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      36
      3336
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      143
      2607
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      220
      2082
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      74
      1614
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      64
      1037
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      971
    8. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      9
      825
    9. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      123
      823
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      10
      768
    Aihe