Alakerran mummo jatkuvasti häiritsee

ärsyttävä...

Olen opiskelija ja muutin äskettäin kerrostaloyksiöön.

Ongelmaksi on muodostunut alakerran vanha mummo, joka on pari kertaa tullut valittamaan kuinka asunnostani muka kuuluu meteliä jne.

Viimeeksi eilen klo 22.30 mummo koputti harjalla lattiaa (eli omaa kattoaan), ilmeisesti merkkinä siitä että asunnostani kuului meteliä, sinänsä ihmeellistä koska tuolloin olin istumassa enkä mitenkää ''meluamassa''. Ajattelin että ehkä telkkari on liian kovalla joten laitoin sitä hiljemmalle.

Menin nukkumaan kello 23 ja vähän tuon jälkeen mummo koputti taas harjalla ja taas uudestaan kello 23.50. Sitten joku soitti ovikelloa (ilmeisesti sama mummo, en jaksanut mennä avaamaan) ja myöhemmin taas lattiaa koputettiin.

Ihmetyttää kyllä tämä tilanne. Ennen eilistä mummo on kerran tai kaksi kertaa tullut kertomaan kuinka kuuluu meteliä, tuolloin olen sanonut että selvä, yritän olla hiljempaa. Mutta nyt tuntuu siltä että tämä mummo taitaa kuulla omiaan.

Mummo kertoi että asunnossa jossa nyt itse asun, asui ennen minua ''nuoripari'', joka - yllätys yllätys - melusi samalla tavalla. Ehkä tuolloinkin mummo kuuli vain ääniä päässään eikä mitään todellista melua ollut. En tiedä miksi pari muutti pois, liekö kyseessä mummon äänet päässä ja jatkuvat valitukset taloyhtiölle tms.

23

4156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ärsyttävä..

Lisäksi mummo kertoi käyttävänsä korvatuppia nukkuessaan, joten alkaa tosiaan tuntua siltä että nämä kaikki ''äänet'' ovat kotoisin hänen korviensa välistä.

• joulutonttu 1

voisitko ottaa itse yhteyttä isännöitsijään ja kertoa rehellisesti tilanne..
      tai yhteistä keskustelua asian tiimoilta.. tuntuis tuon kirjoituksen perusteella
      että mummo on se häiritsijä tai haluaako vain huomiota?

• äänet

Kuuntele että jospa jossain toisessa asunnossa metelöidään kun putkia myöden äänet kuuluu vaikka itse asuisi eka kerroksessa ja meteliä pitävä viidenessä niin äänet kuuluu silti.Ja jos koputtaa niin voihan asukkaalla olla joku hätä että tarvitsisi apua.Niinja kyllä niitä ääniäkin voipi päässä ilman syytä kuulua.joten juttelehan mummon kanssa asiallisesti.niin jospa asia valkenee .

• höperöitä mummoja on

Ikävä tilanne. Luultavasti mummo on höperö. tavalla tai toisella. Elele niin, että tiedät itse, ettet ole häiriötä aiheuttanut. Silloin voit jättää valitukset omaan arvoonsa. Ei niistä "kannata tehdä numeroo" edes omassa mielessäsi.

Minullakin oli naapurissa mummo. jonka elämää häiritsi jatkuva koiran haukkuminen naapurissa. Rapussamme oli siinä kerroksessa minun ja mummon asunto ja meidän välisssä molempien seinänaapurina pieni kaksio. jossa asui se koira. Minun asuntooni ei kuulunut haukkumista! Saattoi kai siitä koirasta joskus harvoin joku haukahdus kuulua. en muista. mutta varmasti ei haukkunut koko aikaa eikä häiritsevästi.

En pahalla muistele tätä mummoakaan. kai hän jotenkin sairas oli ja sellaistenkin mummojen on jossakin asuttava. Pääasia. että itse tietää, että toimii asiallisesti.

Ja voihan ne äänet tulla jostakin toisesta asunnosta. Jos jos ongelma jatkuu. esitä sellainen ajatus mummolle.

• onsesemmosta

Sama juttu täällä, vit** että vitu**** ylimieliset mummot niiden haukkuvien pikkurakkiensa kanssa, joka toisella mummolla on sellainen. Ei mitään kasvatusta, ei mitään kuria vaan ne vaan antaa niitten haukkua rappukäytävässä ja sanoo korkeintaan vaan shhh shhh. Sit kun kun pikkurakki jää yksin kotiin niin alkaa ainakin tunnin kestävä ulvonta. Ja ei auta vaikka mainitsee asiasta.

• ärsyttävä..

Kiitos vastauksista.

Kun muutin tähän asuntoon pari kk sitten, luulin että nämä ''äänet'' olivat vain mummon tapa päästä tutustumaan uuteen naapuriinsa eli minuun.

Parin viikon asumisen jälkeen mummo nimittäin tuli ovelleni ja kysyi että miksi pidän bileitä keskellä yötä, sanoin että en tosiaan ole pitänyt (kuka nyt bileitä edes pitäisi keskellä viikkoa torstaina?). Tuolloin ajattelin että aha, mummo halusi vain tutustua uuteen naapuriinsa ja ei siinä sen kummempaa. Mutta taisin olla väärässä.

Kun kyselin asunnon entisistä asukkaista, niin mummon mukaan asukkaat melusivat paljon ja jatkuvasti kuului melua alakertaan eli mummon asuntoon.

Mummo valitteli myös sitä että kun on niin vanha ja muuta niin ei kehtaa enää muuttaa muualle, kun on samassa talossa monta kymmentä vuotta asunut. Mummo vaikuttaa ihan hyväntahtoiselta, ei mitenkään ilkeältä, joten taitaa tosiaan vanhuus olla tehnyt tepposet...

• btynumi

Tuollaiset höperyydet saattavat olla esim. alkavan dementian oireita ja jos näin on, niin tilanne ei tule helpottumaan vaan aivan päin vastoin. Toivottavasti tämän mummon luona käy sukulaisia/tuttavia jotka seuraisivat hänen tilaansa.

• nyt vituttaa

Ei voi muuta sanoa kuin että nyt vituttaa. Tänään tuli postissa kirje taloyhtiöltä.

''HUOMAUTUS NAAPUREIDEN ASUAMISRAUHAN HÄIRINNÄSTÄ

Taloyhtiön hallitus on päättänyt huomattaa teitä naapureiden asumisrauhan häirinnästä. Hallitukselle tulleiden ilmoitusten mukaisesti huoneistossanne on vietetty mm. yöaikaan niinäänekästä menoa, että se häiritsee naapureiden yo- ja asumisrauhaa.''

Kirjeessä oli isännöitsijän numero, mutta palaa lomalta vasta viikon päästä. Voiko tämmöisistä turhista huomautuksista edes valittaa mihinkään? Kukaan muu naapuri ei ole varmaan edes kuullut mitään ''melua'', alakerran mummo lienee ainoa.

Eli miten kannattaa nyt toimia?

• ärsyttävää

Teen nyt niin että kysyn seinänaapureilta onko kuulunut melua, sen jälkeen soitan vuokranantajalle koska hänellekin on lähtenyt tuo sama kirje.

• Näin se on
        ärsyttävää kirjoitti:

Teen nyt niin että kysyn seinänaapureilta onko kuulunut melua, sen jälkeen soitan vuokranantajalle koska hänellekin on lähtenyt tuo sama kirje.

Jos et oikeasti ole häiriköinyt niin huomautushan on aiheeton.

Niin se vain menee, että jos joku naapuri alkaa TURHAAN valittamaan, että aiheutat häiriötä niin siitä valittavasta naapurista pitää ilmoittaa isännöitsijälle, koska silloinhan se naapuri aiheuttaa häiriötä.

Tuolla "valittamisella" sitten tarkoitan juuri tätä seinään/lattiaan koputtamista, yöllisiä ovikellon soittoja yms.

• Näin se on
        Näin se on kirjoitti:

Jos et oikeasti ole häiriköinyt niin huomautushan on aiheeton.

Niin se vain menee, että jos joku naapuri alkaa TURHAAN valittamaan, että aiheutat häiriötä niin siitä valittavasta naapurista pitää ilmoittaa isännöitsijälle, koska silloinhan se naapuri aiheuttaa häiriötä.

Tuolla "valittamisella" sitten tarkoitan juuri tätä seinään/lattiaan koputtamista, yöllisiä ovikellon soittoja yms.

Niin ja jos/kun soitat niin muista kertoa kaikki häiriöt mitä sulle on aiheutettu. Isännöitsijä/vuokranantaja ei todennäköisesti sitten kerro, kuka/ketkä on susta valittanut.

• ärsyttävää..
        Näin se on kirjoitti:

Niin ja jos/kun soitat niin muista kertoa kaikki häiriöt mitä sulle on aiheutettu. Isännöitsijä/vuokranantaja ei todennäköisesti sitten kerro, kuka/ketkä on susta valittanut.

Kyselin seinänanaapureilta ovatko kuulleet melua, eivät olleet. Noh, eivät olekaan kun en ole melunnut.

Ilmoitin tästä (turhasta) huomautuksesta vielä vuokranantajalle, koska huomautuksessa luki että asiasta on ilmoitettu myös asunnon osakkeen omistajalle. Vuokranantaja sanoi että ottaa asian hoidettavakseen.

Haluaisin vielä kysyä että onko huomautuksella ja varoituksella mitään eroa? Sain siis huomautuksen, en varoitusta.

Lisäksi ihmetyttää että sain huomautuksen ilman että minuun otettiin mitenkään yhteyttä/sain puolustautua, onko siis yleistä että näin toimitaan?

• valitusten uhri
        ärsyttävää.. kirjoitti:

Kyselin seinänanaapureilta ovatko kuulleet melua, eivät olleet. Noh, eivät olekaan kun en ole melunnut.

Ilmoitin tästä (turhasta) huomautuksesta vielä vuokranantajalle, koska huomautuksessa luki että asiasta on ilmoitettu myös asunnon osakkeen omistajalle. Vuokranantaja sanoi että ottaa asian hoidettavakseen.

Haluaisin vielä kysyä että onko huomautuksella ja varoituksella mitään eroa? Sain siis huomautuksen, en varoitusta.

Lisäksi ihmetyttää että sain huomautuksen ilman että minuun otettiin mitenkään yhteyttä/sain puolustautua, onko siis yleistä että näin toimitaan?

On ihan käsittämätöntä, että valittaja on ensisijaisesti se jota uskotaan ja valitus menee läpi ennenkuin toiseen osapuoleen on otettu edes yhteyttä! On paljon nolompaa ja vaikeampaa yrittää selitellä jälkikäteen mitä on tapahtunut ja mistä "äänet" ovat aiheutuneet.
        Käy vierailemassa sivuilla http://www.facebook.com/naapurit

• Anonyymi
        ärsyttävää kirjoitti:

Vanhat mummot kuulee ääniä.
        Minäkin kuulen kotona ollessa musiikkia, joka toistuu monta kertaa ja välillä tulee joko ukko Nooa, rtai joululaulukin . Mä on niin kaunis ja taas joku renkutus. Kaikki alkoi pari kuukautta sitten, ja kuulene ainostaan kotona, en kylässä.
        Seinän takana asuu alkoholisti, ja on monesti soitettu poliisit häiriöstä, mutta vievät vaan putkaan ja aamuĺa tulee kotia.
        Minä olen huolestunut unesta, kun en saa nukuttua, muuta kuin unilääkkéllä. Mutta muut ei minun asunnossani kuule sitä musiikkia. Meinasin mennä tarkistuttamaan korvat, oonko tulossa hulluksi
        MUMMUIKÄINEN

• Postiluukkumörkö

Miks aina ne mummot sekoilee ja kuulee ääniä? Tai no vanhukset, itsellä Riihimäellä asuessani, asuin ensimmäisessä kerroksessa, olin asunut varmaankin kaksi viikkoa kun tuli taloyhtiöltä huomautus "Äänekkäistä eläimistä" ANTEEKSI MITÄ!? Ei mulla ollut lemmikkejä enkä minkään voinut olla se "äänekäs eläin" koska en paljoa edes asunnolla kerennyt olemaan O_O
      Otin selvää tästä valituksesta niin "äänekäs eläin" oli kuulemma koira joka haukkui öisin? Koitin sanoa puhelimessa ettei minulla ole edes koiraa ja en ole itse kuullut mitään koirien haukuntaa että mitä ihmettä tämä on??
      Muutaman päivän päästä olin aamusta 8-9 aikoihin lähdössä kaverini synttäreille, olin sulkemassa oveani niin viereisen asunnon postiluukku kolahtaa (joku kyttäsi sieltä) sitten seuraavina päivinä sama homma, eikä voinut olla ilmavirtakaan tms koska välillä kuulin kolahduksen jälkeen askeleita jne.....sitten eräänä päivänä tämä postiluukun mörkö avasikin kolahduksen jälkeen oven ja sieltä ilmestyi vanha mies joka alkoi huutamaan, oikeasti, huutamaan....minulle tyhmästä koirastani joka pitäisi viedä ladon taakse ja ampua O_O Sanoin rauhallisesti ettei minulla mitään koiraa ole niin pappa tarttui käteeni ja sanoi "Saatana sä mulle paskaa puhu" ja lähdin paikalta...vittu että pelotti...pari vkoa niin sain häädön "Äänekkään lemmikkini" takia.....

• RiksuOnSuomenPerser.

RIIHIMÄKI. Tämä selittää kaiken :D En koskaan palaa!!!!!!

• Koirallinen perhe
        RiksuOnSuomenPerser. kirjoitti:

RIIHIMÄKI. Tämä selittää kaiken :D En koskaan palaa!!!!!!

Ihan suotta parjaat Rixua. Olen asunut Peltsissä liki parikymmentä vuotta ja viihdyn erinomaisesti! Talo on todella rauhallinen ja taloyhtiö hyvin hoidettu, talous kunnossa. Naapurit ovat rauhallisia ja mukavia, heissä on sekä nuoriapareja, lapsiperheitä että eläkeikäisiä. Osalla on kotieläimiä, niin meilläkin. Lemmikit eivät koskaan aiheuta mitään haittaa.

Sinä itse taidat olla Suomen p*****. Meidän perhe viihtyy ja voi hyvin Riihimäen Peltosaaressa. Metsähän tunnetusti vastaa niin kuin sinne huutaa.

• Puolusta_oikeuksiasi

Sun ois kannattanu soittaa poliisille! Toihan oli uhkaava tilanne, pappa selvästikin uhkaili sua.

Etkä anna minkään oikeusmurhan tapahtua, vaan selvität asian ja todistat ettet omista koiraa!

• alakerran mummo

Kirjoitan tositapahtumiin perustuvaa komedia sarjaa naapurien kanssa sattuneista yhteenottamuksista. Tule kertomaan oma tarinasi http://www.facebook.com/naapurit

• ärsyttävää

En kerta kaikkiaan ymmärrä miksi tällaisia kaikesta valittajia asuu kerrostaloissa.

• Stalinin Neuvostoliitossa mummo olisi ilmiantanut sinut GPU:lle ja nyt istuisit jo vankilassa.

• Anonyymi

Voi pyhä yksinkertaisuus. Olet ilmeisesti todella nuori, kun et ymmärrä, että kerrostaloissa äänet kiertävät. Toinen tietämätön on tuo mummosi.

Olisit kaivanut henkiset munasi ja avannut oven, kun ovikelloa soitettiin. Olisit voinut selittää, että olet jo nukkumassa ja äänet kuuluvat jostain toisesta asunnosta. Case closed. Mummo llisi lähtenyt etsimään kohdetta muualta. Hänellä sentään oli munaa lähteä kasvotusten selvittämään asiaa, sinä vaan et avannut ovea.

Nyt joudut ruikuttamaan täällä kuinka vaikeaa on. Avaa suusi ja kerro mummolle, mikä tilanne on: äänet kuuluvat muualta, JOS et niitä tosiaan itse aiheuta.

Ensimmäinen askel on, että lopetat uhriutumisen asiassa.

• Anonyymi

Onkohan mummo vieläkin käynyt häiritsemässä ??

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      325
      7788
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2186
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1876
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1432
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1297
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1271
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1241
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1220
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1091
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1039
    Aihe