Mitä on köyhyys? Siinä puhen aihetta purtavaksi ennen joulua. Minun mielestä köyhyys v... toisilla on millä mällätä eli ostaa kaikkea. Mullakin hyvä että riittää vuokraan ja muihin laskuihin eikä ole millä ostaa yhtään joululahjaa.Ei edes kinkkuun rahaa ole, mutta eipä sossu välitä mitään kielteinen päätös kyllä teidän tulee elää pyhällä hengellä ja kuivalla leivällä. Entäs muut mitä ne saavat kaikki laskut maksetaan yms on rahaa jopa kaljaan yms. Tulispa se loppu äkkiä ja aurinko alkais paistamaan suureen risukasaan,mutta milloin se tapahtuu ei milloinkaan.Olipa kiva kattoa Lieksan lehdestä ku kaupunginvaltuusto oli pikkujoulussa tuhlaamassa minun verosenttejä.Sinne menee herrojen pe..n.
KÖYHYYS MITÄ ON ?
7
137
Vastaukset
- Rahaton ja työtön
Kiinnitin samaan asiaan huomiota. Kaupungin hipat juhlatunnelmissa, toisiaan kehumassa. Että ilkeävätkin kun miettii menneitten kuukausien aikaansaannoksiaan Lieksan kaupungissa.
- näin se vaan on
Köyhiä eivät ole sosiaalihuollon varassa olijat, sillä todistetusti huononosa on turvattava lakisääteisesti. Sinä joka teet työtä, etkä tule toimeen saamallasi palkalla, sillä se saamasi pienipalkka voi aiheuttaa sen, että muita avustuksia et saa, jos vielä olet ylpeä perusluonteeltasi.., sinä olet oikeasti köyhä.
- Meirami2
Olen ikäni ollut köyhä, palkka ei riitä, mutta kateuteen ja panetteluun en ole sortunut. Eihän se ole muiden syy, jos kituutan päivästä päivään ja vuodesta vuoteen.
- köyhä loputon
kaupugin jouluhipat
Ei ne köyhistä välitä vuosikymmeniin ei ole olllut rahaa olen lähes 60, ja olen tottunut olemaan joulun ilman joulusapuskoita.työttömälle ei kuulu joulu ei joulusaunaa, kimkkua vaan leipää ja kahvia syön kuivamuonaa kauranleseitä..olen tottunut yksin joulun viettoon nukun peiton alla kerrostalossa joulun eipä ole joulukoristeita, joulukyntteliä valosarjoja jne.ulkomaille ei ole varaa matkustaa ja vielä työvoimaviranomaiselta vielä lupa kysyä. työttömiä köyhiä vaan pilkataan, noyryytetään häväistää kuluneilla vaatteilla. eikö se hauta löydy ja kuole pois sillä odotan kuolemaa - ahkera pärjää
Mistä se johtuu että ihminen on köyhä? On eri syitä tietenkin, joku on rikas jo syntyessään mutta onhan silti jokaisella niilläkin joilla ei ole rikkautta syntyessään mahdollisuus tehdä omasta elämästä sellainen jolla pärjää? Eli elää elämänsä säästeliäästi ja hommaa asunnon ja muut mitä tarvitsee eikä pistä kaikkia tienestejään turhuuteen? Varmaan kaikki on kuitenkin ollut työelämässä paitsi sellaiset jotka ei kykene työelämään esim. sairauden vuoksi? Jos jokaiseen vastoinkäymiseen pitäisi ryypätä niin minä olisin kuollut viinaan jo aikaa sitten!
Sitkeydellä ja työnteolla pärjää mutta se vaatii otetta elämältä ja työnperässä kulkemista minne sattuu? Toinen vaihtoehto on tietysti syyttää yhteiskuntaa jos se ei anna ilmaiseksi asuntoa ja sapuskoita myöten! - ei ole
...ei ole joka ihmisen homma tuo valtuustossa olo ja vielä haukut palkaksi työstä ja itikanpissin verran kokouspalkkaa...en haluaisi...
- raha riittää
Menkää köyhät kyykkyyn!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803