7.62x39,9x19,7.62x54R,308,8x57JS

Halvemmalla kitoos

Onko tietoa kyseisiin kalibereihin niitä perinteisiä halpoja hintoja?

15

682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ajatustenlukija

      Siis mitä haluat tietää? Paukkujen hintatason vai ostopaikan?

      • Halvemmalla kitoos

        Ilmaisin asian hieman puutteellisesti mutta tarkoitin tosiaankin patruunoiden hintoja.Alkavat nykypäivänä maksaa aika paljon joten ne halvimmat alkavat kiinnostaa päivä päivältä enemmän.


      • Halvemmalla kitoos

        Ja tietenkin sen halvemman tai edullisimman ostopaikan olisi hyvä tietää.


      • ei ajatustenlukija
        Halvemmalla kitoos kirjoitti:

        Ilmaisin asian hieman puutteellisesti mutta tarkoitin tosiaankin patruunoiden hintoja.Alkavat nykypäivänä maksaa aika paljon joten ne halvimmat alkavat kiinnostaa päivä päivältä enemmän.

        Kun vielä ymmärtäisit kertoa missä asut, niin saisit lähiseudun hintoja.

        Asetekno Helsingissä on kohtuuhintainen. Av ase ja erä Jämsässä on myös ok.

        Sellierin 9mm, 54R ja 308 paukut on kohtuuhintaisia ja tasalaatuisia. Jos ammut 7,62 x 39 paukkua itselataavalla ja kovakromatulla piipulla, niin työnnämenemään Barnaulia. Sen minkä tarkkuudessa häviät, niin hinta/laatu on hyvä.

        Parin rasian ostaja ei hinnassa pääse tinkimään, mutta ostamalla vuoden parin tarpeen kerralla saa vähän tingattua.


    • KVG !!!

      Sieltä ne löytyy.

    • halpaa on

      Halvimmalla saat patruunat T:mi Rantakangas Ylönkylässä.

    • Latailija...

      Itse lataamalla saisit halvimmalla. Latausvehkeet maksaa kyllä jonkinverran, mut jos paljon ampuat niin äkkiä maksavat itsensä takaisin. 1 rässi ja holkkeja löytyy ym värmehiä.

      • Halvemmalla kitoos

        En ole koskaan opetellut lataamaan ja kyse on isäni aseista joilla saan ampua hänen valvonnassaan mutta vain jos löydän halpoja patruunoita.Joudun ostamaan niitä omilla rahoillani koska hänen mielestään en ymmärrä rahan arvoa,mitä lie sillä tarkoittanutkin.
        T:mi Rantakangas nimistä aseliikettä en löytänyt joten niitä hintoja en tiedä.


      • Latailija...
        Halvemmalla kitoos kirjoitti:

        En ole koskaan opetellut lataamaan ja kyse on isäni aseista joilla saan ampua hänen valvonnassaan mutta vain jos löydän halpoja patruunoita.Joudun ostamaan niitä omilla rahoillani koska hänen mielestään en ymmärrä rahan arvoa,mitä lie sillä tarkoittanutkin.
        T:mi Rantakangas nimistä aseliikettä en löytänyt joten niitä hintoja en tiedä.

        Ei lataaminen hankalaa ole. Ei tarvi olla kun huolellinen. Joku osaava neuvoo alkuun ni siitähän se lähtee. Voit tiedustella oisko jollain tutulla latausvehkeitä. Holkit ei mansikoita maksa.


      • Halvemmalla kitoos
        Latailija... kirjoitti:

        Ei lataaminen hankalaa ole. Ei tarvi olla kun huolellinen. Joku osaava neuvoo alkuun ni siitähän se lähtee. Voit tiedustella oisko jollain tutulla latausvehkeitä. Holkit ei mansikoita maksa.

        Meillä ei ole enää latausvehkeitä ja jäljellä on enää joitakin latausholkkeja mutta itse en ole koskaan ladannut ainoatakaan patruunaa.Isä harrasti joskus aseita enemmänkin kuin mitä on jäljellä ja metsästi mutta olin itse silloin liian pieni ja sairaus on tehnyt isässä sen minkä aloitti joten olen ainoa perheessä joka on kiinnostunut yleensäkin ampumisesta edes jossain määrin.
        Patruunat vain ovat kalliita jotenka päätin kysyä täältä neuvoja tai paikkoja joista patruunat ovat vielä hinnoissa jonka pienituloisen budjettikin kestää.

        Latauslaitteet olisivat hyvä omistaa mutta ajattelin ensin päästä lajiin sisään aseisiin tutustumalla ja ampunalla kaupan patruunoita mutta myöhemmässä vaiheessa ne latauslaitteen olisivat kai hyvä omistaa.


      • Kokemusta löytyy
        Halvemmalla kitoos kirjoitti:

        Meillä ei ole enää latausvehkeitä ja jäljellä on enää joitakin latausholkkeja mutta itse en ole koskaan ladannut ainoatakaan patruunaa.Isä harrasti joskus aseita enemmänkin kuin mitä on jäljellä ja metsästi mutta olin itse silloin liian pieni ja sairaus on tehnyt isässä sen minkä aloitti joten olen ainoa perheessä joka on kiinnostunut yleensäkin ampumisesta edes jossain määrin.
        Patruunat vain ovat kalliita jotenka päätin kysyä täältä neuvoja tai paikkoja joista patruunat ovat vielä hinnoissa jonka pienituloisen budjettikin kestää.

        Latauslaitteet olisivat hyvä omistaa mutta ajattelin ensin päästä lajiin sisään aseisiin tutustumalla ja ampunalla kaupan patruunoita mutta myöhemmässä vaiheessa ne latauslaitteen olisivat kai hyvä omistaa.

        Halvimmat patruunat ovat siis n. 20c/kpl (kaliiberissä 9mm, 7,62x39mm), ja sitten kun mennään noihin isoimpiin kaliibereihin, niin hinta pompsahtaa. Pirun kallista ampuminen on myös vanhemmalle harrastajalle :)

        Eli suosittelen siis että lähdet räiskimään tuolla 7,62x39:lla tai 9mm:llä, niin ei ota niin pahasti kukkaron päälle. Toki jos isälläs on joku suomalainen rynkky, joka tuota 7,62x39 -tavaraa syö, niin suosittelen, että myitte sen pois, koska siitä saa hyvän rahan, ja sen piipun lävitse ei kannata huonoa patruunaa laittaa.

        9mm:stä saa n. 20 c/laaki, kun ostaa esim. Sellier & Bellotin halvinta kamaa. 7,62x39:ä kun etsii, niin jotain ylijäämäpatia kannattaa etsiä tai Barnaulia tai Wolfia (testaa eka toimivuus patilla.) Nekin n. 20c/laaki. Jos isäs kivääri on joku arvoton venäläisritsä, niin siitä voi rohkeasti pistää läpi mitä patia tahansa. Mutta tosin kannattaa harkita tarkoin ennen kuin alkaa suomalaista pyssykkää rankaisemaan noilla pateilla, koska ne ovat yleensä ihan arvokkaita :)

        Isommissakin kaliibereissa taitaa S&B tarjota kohtuu hyvää vastinetta rahoille.

        Kallista on jokatapauksessa... tai riippuu ampumamääristäkin :) Itse kun lähtee ampumaan, niin kutia menee keskimäärin joku 100 kpl. Kudin hinta on jotain 30c:n luokkaa, niin tuossa saa jo köyhtyä 30 eurolla per radalla käynti. Mutta tietysti jos tarkkuutta ampuu, niin ei sitä panosta jaksa ehkä yhdellä kerralla ampua paljon yli 50 kpl, joten jos n. 20 sentin kuulaa löytää, niin eipä tuo 10 euroa nyt niin hirveän paha ole. Tai muistan kyllä kun olin nuori ja rahat olivat tiukoilla, niin olisi tuokin kirpaissut aika pahasti.


    • Hehhhe

      "En ole koskaan opetellut lataamaan ja kyse on isäni aseista joilla saan ampua hänen valvonnassaan mutta vain jos löydän halpoja patruunoita.Joudun ostamaan niitä omilla rahoillani koska hänen mielestään en ymmärrä rahan arvoa,mitä lie sillä tarkoittanutkin."

      Hehhehe vitsailija. Siirry muovikuulapyssyihin niin pääset riippumattomaksi isäukosta.

      • tosikkokoko

        Älkää nyt kiusatko aloittelijaa. Jokainen meistä on joskus aloittanut ammunnan ja silloin ei ole tyhmiä kysymyksiä.

        Jos ketju ei kiinnosta, niin älkää lukeko saati sitten vastailko.


    • Latailija...

      Opettele vaan itselataus. Pääset paljon syvemmälle harrastukseen, mitkä asiat vaikuttaa mitenkin ja innostut kokeilemaan lisää.

      • Kokemusta löytyy

        Kannattaa jättää se itselatauksen aloittelu sille iälle, että ymmärtää olla äärimmäisen varovainen. Sitten kun se ase räjähtää naamalle, niin katuu sitä säätämistään. Toki varovainen säästää ja saa paremmat paukut, mutta jos ideana on ampua isän aseella ja opetella rahan arvoa, niin luulen että kyseessä on varsin nuori henkilö, joka ei ehkä tarvitse itselatauksen tuomaa lisätarkkuutta.

        Itse ei siis suosittele lataamista jos ei kyseessä ole isommat paukut, ja jos haluaa säätää patruunan itselleen ja aseelleen sopivaksi. Latauksessa virheitä sattuu kärsivällisellekin ihmiselle, ja nuoren ihmisen pinna ei välttämättä riitä. Siihen kun vielä sekoittaa pientä kokeilunhalua, niin soppa on valmis. Ruudin unohdus voi olla fataalia, ja se taitaa olla se yleisin virhe.

        Alkuperäiseen vastauksena. Riippuu aseista. Ei isi välttämättä halua kilpatussarinsa läpi ammuttavan rautapatia. Jos kyseessä on joku romukasa, niin mistä tahansa kauapsta kyselee Wolffin tai Barnaultin patia, niin niitä saa räiskiä. Ei nekään nuorelle ihmiselle mitään halpoja ole (n. 20 c / kpl halvimmat), mutta itse lataamalla ei noihin hintoihin meinaa päästä ja noista sentään on turvallista räiskiä. Kannattaa eka ostaa muutama testiksi, että toimiiko aseessa. Jotkut aseet eivät jaksa puhkoa näiden halpojen patruunoiden nallia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe