tässä lukio aloittelen ja lääkärin ura on unelma. Riittääkö FY KE BI vai pitääkö ottaa pitkä matikka?
Onko pitkästä matikasta hyötyä kuinka paljon ? Olisiko fiksumpi käyttää aika lukien pelkästään FY KE BI ja unohtaa pitkä matikka joka vie varmaan ainakin 1000-1500 tuntia luku aikaa jos sen haluaa osaa kunnolla?
Kiitos vastauksista.
Terveisin.
Jauza.
Kannattaako Käydä Pitkä Matikka, Vai riittääkö FY KE BI ?
5
465
Vastaukset
- hyvingehoodz
No voin sen verran sanoa, että kaikki tuttavani,jotka lääkikseen ovat menneet, ovat lukeneet långamattee. Ja itse suosittelisin sitä, koska pitemmän päälle se tukee sinun fysiikan kursseja!
- 4+6
En ole lukenut pitkää matematiikkaa ja olen LL-opiskelija. Fysiikkaa olen oppinut ilman pitkää matematiikkaa. Opinto-ohjaajat ja muut siirtävät käsitystä matematiikan välttämättömyydestä lääkikseen haettaessa.
- ere122
Varsinaisesti et tarvitse pitkää matikkaa lääikiseen hakiessasi,
hyvin lyhyellä matikallakin pääsykokeissa pärjää.
Fysiikka ja kemia sen sijaan on hallittava hyvin. - wtewe
Riittää kun hallitsee fysiikassa ja kemiassa tarvittavan matikan osuudet.
- LL123
Voihan sen pitkän matematiikankin ottaa, mutta jättää pienemmälle panostukselle. Erityisen hyvästä matematiikan hallinnasta ei ole pääsykokeissa juurikaan hyötyä. Toki fysiikan ja kemian laskut pitää hallita, mutta nehän on vaan ihan perus kerto ja jakolaskuja. Ääritapauksessa ehkä joku logaritmilaksu.
Fysiikkaa ja kemiaa kannattaa opiskella ja panostaa niihin paljon jo lukioaikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911274Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 48844
- 70840
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647