tässä lukio aloittelen ja lääkärin ura on unelma. Riittääkö FY KE BI vai pitääkö ottaa pitkä matikka?
Onko pitkästä matikasta hyötyä kuinka paljon ? Olisiko fiksumpi käyttää aika lukien pelkästään FY KE BI ja unohtaa pitkä matikka joka vie varmaan ainakin 1000-1500 tuntia luku aikaa jos sen haluaa osaa kunnolla?
Kiitos vastauksista.
Terveisin.
Jauza.
Kannattaako Käydä Pitkä Matikka, Vai riittääkö FY KE BI ?
5
461
Vastaukset
- hyvingehoodz
No voin sen verran sanoa, että kaikki tuttavani,jotka lääkikseen ovat menneet, ovat lukeneet långamattee. Ja itse suosittelisin sitä, koska pitemmän päälle se tukee sinun fysiikan kursseja!
- 4+6
En ole lukenut pitkää matematiikkaa ja olen LL-opiskelija. Fysiikkaa olen oppinut ilman pitkää matematiikkaa. Opinto-ohjaajat ja muut siirtävät käsitystä matematiikan välttämättömyydestä lääkikseen haettaessa.
- ere122
Varsinaisesti et tarvitse pitkää matikkaa lääikiseen hakiessasi,
hyvin lyhyellä matikallakin pääsykokeissa pärjää.
Fysiikka ja kemia sen sijaan on hallittava hyvin. - wtewe
Riittää kun hallitsee fysiikassa ja kemiassa tarvittavan matikan osuudet.
- LL123
Voihan sen pitkän matematiikankin ottaa, mutta jättää pienemmälle panostukselle. Erityisen hyvästä matematiikan hallinnasta ei ole pääsykokeissa juurikaan hyötyä. Toki fysiikan ja kemian laskut pitää hallita, mutta nehän on vaan ihan perus kerto ja jakolaskuja. Ääritapauksessa ehkä joku logaritmilaksu.
Fysiikkaa ja kemiaa kannattaa opiskella ja panostaa niihin paljon jo lukioaikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303871Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131513Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2401432Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1711165Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ79977Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht251958- 62939
Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34933Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲104923Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56764