Minulle jäi kolme n.15€ UMS merkintää asiakastiedon järjestelmään, sain suoritettua useamman tuhannen UMP merkinnän loppuun ja se poistui tiedoistani.
Nuo kolme UMS merkintää sisältävät tekstin: merkinnän aiheuttanut saatava vanhentunut. ja merkinnät poistuisivat 03/14.
Kysynkin, mitä jos marssin UO-miehen pakeille, maksan nuo kolme merkintää pois ja pyydän toimittamaan tiedon maksusta asiakastietoon, poistuvatko merkinnät heti, niinkuin muuten kävisi UMS merkintöjen kanssa? Jos ei poistu, ei ole mitään mieltä maksaa tuota vajaata kuutta kymppiäkään, koska velvollisuus suorittaa saatava on siis vanhentunut.
UMS merkinnän poisto
9
3262
Vastaukset
- utelias kyselijä...
Ihan mielenkiinnolla kyselen mitä kummatkin lyhenteet tarkoittavat. Jäin joitain vuosia sitten työttömäksi ja yhden suuremman laskun jouduin maksamaan muutamissa erissä ja velkoja ei ollut siihen heti suostuvainen ja sanoi pistävänsä merkinnän asiakastietoon. En muista millä lyhenteellä se merkintä oli mutta ei kyllä vaikuttanut luottokortti hakemuksiin jälkeenpäin kun taas työllistyin... Eli mitä UMS ja UMP tarkoittaa?.
- pertti pera järvelä
UMP=pitkäkestoinen ulosotto. Tässä tapauksessa pitkä palkan ulosmittaus.
UMS=suppeassa ulosotossa ei löytynyt ulosmitattavaa omaisuutta
Molempien merkinnät poistuvat kun saatava maksetaan ja tieto maksusta välitetään rekisterinpitäjälle.
Mulla vaan on nyt se ongelma että noi on vanhentunut, haluaisin maksaa ne pois ja saada nimeni puhtaaksi,heti.
Uutta lainaa tai velkaa en ota! Tuli opittua kantapään kautta... sotkujen jälkeen olen työllistynyt ja nettoan kuukausittain n.3000€ käteen, pärjään hyvin ilman lainaa ja luottokortteja. Mutta olisi kiva saada merkinnät pois nyt heti. - hmmm...
pertti pera järvelä kirjoitti:
UMP=pitkäkestoinen ulosotto. Tässä tapauksessa pitkä palkan ulosmittaus.
UMS=suppeassa ulosotossa ei löytynyt ulosmitattavaa omaisuutta
Molempien merkinnät poistuvat kun saatava maksetaan ja tieto maksusta välitetään rekisterinpitäjälle.
Mulla vaan on nyt se ongelma että noi on vanhentunut, haluaisin maksaa ne pois ja saada nimeni puhtaaksi,heti.
Uutta lainaa tai velkaa en ota! Tuli opittua kantapään kautta... sotkujen jälkeen olen työllistynyt ja nettoan kuukausittain n.3000€ käteen, pärjään hyvin ilman lainaa ja luottokortteja. Mutta olisi kiva saada merkinnät pois nyt heti.Kiitos tiedoista. Muistaakseni ei kyllä mihinkään ulos ottoon mennyt Amexin laskuni. Tai siis ei mennyt mutta minä kerroin heille miten maksan ja sen tein kun työttömyyskorvaúkseni tulivat. Jostain merkinnästä he mainitsivat vedoten asiakastietoon. Ei muuten mutta kävin eilen pankissa keskustelemassa 100,000 lisärahoituksesta omakotitaloon ja mitään päätöksestä ei vielä kuulunut tänään. Jäi hieman mietityttämään kolmen vuoden takainen juttu. Sain kyllä luottokortin keväällä ..
- pertti pera järvelä
WUHUU!!! Otin yhteyttä velkojaan ja sain maksaa vanhentuneet velat alkuperäisellä summalla pois!!! Sain heiltä myös lausunnon maksuista jonka toimitin Suomen Asiakastiedolle, nyt odotellaan että joku ehti käsitellä tämän ja merkinnät poistuu heti!!!!!
- pertti pera järvelä
JIPPII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nyt on luottotiedot puhtaat!!!!!!!!!!!!!!!!
EI ENÄÄ IKINÄ MERKINTÖJÄ!!!!! Tuli opittua kyllä niiiiin kantapään kautta että!!!!
Melkein vois ottaa pienet tälle, mutta olkoon, jatkan töitä. - pertti perä järvelä
Voihan Kyrp! Ja nyt jo meni luottotiedot TAAS!Jäi pikavippi maksamatta puolivuotta sitten takasin näköjään.
- pertti pera jarvela
Hauskaa "varastaa" toisen nimimerkki ja kirjoitella tollasia...
Ei ole mennyt luottotiedot uudelleen, eikä mene!!! :)- pertti pera jarvela
Älä kirjoittele mun nimimerkillä!!Velat on ja pysyy.
- Mene terapiaan...
pertti pera jarvela kirjoitti:
Älä kirjoittele mun nimimerkillä!!Velat on ja pysyy.
Sairas ihminen olet...Varastanut varmaan muitakin nimimerkkejä muiltakin palstoilta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004363
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422016- 621687
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331363Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26923Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696