Esitehtävien tekemiseen varattu aika? (taik)

....................

Haen ensi keväänä taideteolliseen korkeakouluun kuvataidepuolelle (en muista tarkkaa termiä). Kun niitä oppaita tulkitsin, niin tulin siihen johtopäätökseen, että niille esitehtävien tekemiseen on varattu kuukausi aikaa. Korjatkaa, jos olen väärässä.

14

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+19
    • Uggel

      Ennakkohtehtävät julkaistaan vasta kun haku alkaa, ja ne täytyy toimittaa koululle ennen haun päättymistä.

    • ajnyman

      Ennakkotehtävät vuoden 2013 valintoja varten julkaistaan tällä sivulla hakuajan alkaessa 4.3.2013.

      http://www.aalto.fi/fi/studies/admissions/arts/bachelors_degree/preliminary_exercises/

      Sivuston sisältö:

      Täytä ja palauta hakulomake Yliopistohaun verkkosivuilla ja palauta vaadittavat ennakkotehtävät 3.4.2013 klo 16.15 mennessä.

      Linkki yhteishaun sähköiseen hakulomakkeeseen (yliopistohaku.fi)

      Ennakkotehtävien lukumäärä vaihtelee koulutusohjelmittain yhdestä viiteen.
      (Ks. koulutusvaihtoehdot 2013: http://www.aalto.fi/fi/studies/admissions/arts/bachelors_degree/programmes_offered/

      Kaikkien taiteen kandidaatin tutkintoon johtaviin koulutusohjelmiin hakevien on tehtävä kaikki ko. koulutusohjelman yhteydessä mainitut ennakkotehtävät (poikkeuksena avoimen yliopiston suorituksiin perustuvalla hakuperusteella hakevat, joiden työnäytekansio korvaa ennakkotehtävät). Ennakkotehtävät voi tehdä suomeksi tai ruotsiksi.

      Huomaathan, että voit hakea vain yhteen taiteen kandidaatin tutkintoon johtavaan koulutusohjelmaan. Valinta on ehdottomasti sitova eikä sitä voi muuttaa hakemuksen jättämisen jälkeen.

      Taiteen kandidaatin tutkintoon johtavien koulutusohjelmien koulutusohjelmakuvaukset ja ennakkotehtävät 2013 julkaistaan tällä sivulla hakuajan alkaessa 4.3.2013.
      Ennakkotehtäviin soveltuvat ainoastaan tehtävänantojen toteutustavassa mainitut tai niitä lähinnä olevat paperikoot.

      Koulutusohjelman valintaryhmä arvioi ennakkotehtävät asteikolla hyväksytty / hylätty. Ennakkotehtävistä ei anneta henkilökohtaista palautetta eikä niitä palauteta. Ennakkotehtävät tulee laatia itsenäisesti ja ilman ohjausta. Yliopiston henkilökunta ei tarkenna eikä selosta ennakkotehtäviä.

    • hölmö arkkitehti

      Hölmä kysymys, mutta kysyttävä on.
      Kun tuossa taikissa on ohjeet miten nimetä kaikki työt.
      Entä jos tehtävässä tehtävä 3. suunnittele ja toteuta viuhka, riittääkö siinä jos tiedot laittaa vain suunnitelmaan? En minä ainakaan omaan viuhkaani saa kauheaa litaniaa nimiä ja linjan nimestä nyt puhumattakaan :D

    • voivoivoi1

      Aika hyvin. "Ennakkotehtävät tulee laatia itsenäisesti ja ilman ohjausta."
      Tälle tyypille on jos kuka tehnyt apuja. viuhkankin oli äiti keksinyt. Äitikö sinne kouluun menee? Voi kun saisikin Taikin hakijaraati tietää, ettei hakija tässäkään ole keksinyt edes ideaa viuhkaan itse. http://inkyourself.blogspot.fi/2013/03/viuhka.html

      • InkYourSelf

        Arvoisa "voivoivoi1"

        Mielestäni olen ennakotehtäväni laatinut täysin yksin ja itsenäisesti. Kukaan ei ollut ohajaamassa, miten piirtää, liimata, leikata, maalata yms.
        Viuhkan keksin kokonaan itse: muodon, materiaalit ja värit. On kuitenkin huomattava sellainen seikka, että ihmiset saattavat tyhjästä heitellä ideoita. Tässä tapauksessa äitini heitti vitsillä "tee viuhka suodatinpusseista". Äitini toimi siis tässä kohtaa inspiraation lähteenä. Ei äitini leikannut noita bambutikkuja, eikä liimannut yhteen, eikä maalannut. Kaikki on lähtöisin minusta itsestäni.

        On myös surullista, että joku tuntematon vastustaa hakemistani kyseiseen kouluun.

        Joten, ystävällisesti pyydän olla tuomitsematta täällä internetin ihmeellisessä maailmassa ja kunnioittamaan muiden tekemiä taideteoksia.


        -Sofia


      • sorge
        InkYourSelf kirjoitti:

        Arvoisa "voivoivoi1"

        Mielestäni olen ennakotehtäväni laatinut täysin yksin ja itsenäisesti. Kukaan ei ollut ohajaamassa, miten piirtää, liimata, leikata, maalata yms.
        Viuhkan keksin kokonaan itse: muodon, materiaalit ja värit. On kuitenkin huomattava sellainen seikka, että ihmiset saattavat tyhjästä heitellä ideoita. Tässä tapauksessa äitini heitti vitsillä "tee viuhka suodatinpusseista". Äitini toimi siis tässä kohtaa inspiraation lähteenä. Ei äitini leikannut noita bambutikkuja, eikä liimannut yhteen, eikä maalannut. Kaikki on lähtöisin minusta itsestäni.

        On myös surullista, että joku tuntematon vastustaa hakemistani kyseiseen kouluun.

        Joten, ystävällisesti pyydän olla tuomitsematta täällä internetin ihmeellisessä maailmassa ja kunnioittamaan muiden tekemiä taideteoksia.


        -Sofia

        Heitin tuon nyt aiva 100% puolivitsillä. Minulle on nyt se ja sama kuka sinne hakee.
        Surffailin millaisia töitä sinne tänä vuonna ihmiset ovat tehneet. Ei tässä nyt sen kummempia ajatuksia ollut. Anteeksi mielipaha minkä aiheutin. Hyviä töitä oli.


      • voivoivo/sorge
        sorge kirjoitti:

        Heitin tuon nyt aiva 100% puolivitsillä. Minulle on nyt se ja sama kuka sinne hakee.
        Surffailin millaisia töitä sinne tänä vuonna ihmiset ovat tehneet. Ei tässä nyt sen kummempia ajatuksia ollut. Anteeksi mielipaha minkä aiheutin. Hyviä töitä oli.

        Niin ja siis olen oikeasti pahoillani. En ajatellut juttuani loppuun ja se oli sellainen aivopieru. Ihan siis vitsinä heitin. Typerää oli, tiedän. En siis oikeasti vastusta kenenkään hakua taikiin. Kunhan nyt vitsailin idean alkuperästä. Totta, että innovaatio saattaa lähteä mistä vain. onnea hakuun!


      • InkYourSelf
        voivoivo/sorge kirjoitti:

        Niin ja siis olen oikeasti pahoillani. En ajatellut juttuani loppuun ja se oli sellainen aivopieru. Ihan siis vitsinä heitin. Typerää oli, tiedän. En siis oikeasti vastusta kenenkään hakua taikiin. Kunhan nyt vitsailin idean alkuperästä. Totta, että innovaatio saattaa lähteä mistä vain. onnea hakuun!

        Ihanaa kun ihmiset tajuaa. Ajattelin jo, että taas on yks idiootti liikkeellä.
        Ja kunhan vain huomautin tavoitteena saada ajatuksia vähän liikkeelle.
        Tunnontuskissa ei tarvi kieriä, mutta hyvä kun ymmärsit!

        Ja kiitän kovasti!


    • kuvataidekasvatuksee

      Voiko mistään tarkistaa, että onko ne ennakkotehtävät perillä? Laitoin tiistaina postiin ja keskiviikkona piti olla perillä. En laittanut pikapakettia (tai sisko vei ne postiin eikä tiennyt kai oikein sanoa että pitäisi laittaa pikana).

      • Sienitär

        Minäkin laitoin ennakkotehtävät menemään vasta tiistaina. En voinut laittaa kirjettä pikana, koska se oli liian suuri. Vuonna 2011 postitin myös TaiKin ennakkotehtävät päivää ennen ja ne ehtivät kyllä.


        Vaikka ei saisikaan kutsua valintakokeeseen, TaiK lähettää kirjeen johon on merkitty hylkäämisen syy. Siitä kyllä sitten näkee, jos tehtävät eivät ole olleet ajoissa perillä.


    • Ceramisiili

      Milloinkahan tulee tieto siitä, onko päässyt jatkoon vai ei? Hain keramiikka- ja lasipuolelle. Milloin aiempina vuosina on tullut tieto?

      • Sienitär

        Muistelen, että joskus toukokuun toisella tai kolmannella viikolla.


    • Ceramisiili

      Kiitos paljon tiedosta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe