AKT RAHASTAA ................

Kuokkamaantie

.........bussikuskeilta ylisuurta jäsenmaksua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Miksi AKT perii ylisuurta pakkomaksua jäseniltään alalla missä on TÄYSTYÖLLISYYS!!!!! työttömänä ovat ainoastaan KORTITTOMAT ALKOHOLISOITUNEET tai RAHAA VARASTANEET BUSSIKUSKIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"RÄTYJÄ" löytyy liiton rakenteista runsaasti jotka "kylpevät" rahoillamme jakaen niitä komu/temu tovereilleen silmittömästi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AKT / SAK on raskas kallis suojapaikka monille tyhjän puhujille ja SINÄ KUSTANNAT NUO JUHLAT!!!!!!

Erotkaa tai ainakin vaatikaa että SAIRAAN RASKAS KOMU/TEMU AKT järjestelmä saneerattaisiin tämän päivän toimivaksi tehokkaaksi sekä kustannustehokkaaksi edunvalvonta järjestelmäksi!!!!!!!!!!!!!

62

1410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Scaniaki

      Mä liityn heti kun maksu on samaa luokkaa kun ytk;ssa.AKT:n rahastus hipoo jo törkeän rajaa ja en voi ymmärtää mihin se perustuu?Liitto on ihan ok jos sen jäsenmaksut olisivat oikealla tasolla.Toinen on että AKT ei ole saanut näitä sikamaisia ajosarjoja muutettua,vaikka niistä on valitettu jo vuosia.Liiton johtopossuja vois karsia sieltä kerroksista ja jalkauttaa loput katsomaan missä HSL alueella mennään?

      • salppari

        Puhut asiaa Scaniaki


    • Bullkki.

      Luuletko että Ykt auttaa jotakin se on vain itsekkäiden P..skiasiaisten kerho. Kokoomuslaisten perustama kassa ja tarkoitus saada loppukin voima pois liitoilta.
      Jokainen joka kuuluu Ykt.n hyväksyy työantajan saneluvallan.
      Siinä olet oikeassa, kyllä, että Akt ei ole tarpeeksi tehnyt näiden sikapitkien päivien poistamiseksi, mutta JOUKKOVOIMA ja kovat vaateet ja mahdollinen LAKKO on saatava aikaan seuraavalle sopimuskierrokselle.

      • Nekala

        "JOUKKOVOIMA ja kovat vaateet"

        Peesaan "Bullinkikkiä" AKT:lta on vaadittava YLISUURET KOMUMAKSUT ALAS
        ts. saneerattava SAK/AKT toiminta jäsenystävälliseksi sekä tehokkaaksi edunpalveluksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        ps. "Rätyläiset" kuriin yhteisen edun nimissä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Talkoo-Taavetti
        Nekala kirjoitti:

        "JOUKKOVOIMA ja kovat vaateet"

        Peesaan "Bullinkikkiä" AKT:lta on vaadittava YLISUURET KOMUMAKSUT ALAS
        ts. saneerattava SAK/AKT toiminta jäsenystävälliseksi sekä tehokkaaksi edunpalveluksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        ps. "Rätyläiset" kuriin yhteisen edun nimissä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Lakko pystyyn ja maan laajuinen. Vain se tehoaa kovaan vastustajaan.


      • mie mie
        Nekala kirjoitti:

        "JOUKKOVOIMA ja kovat vaateet"

        Peesaan "Bullinkikkiä" AKT:lta on vaadittava YLISUURET KOMUMAKSUT ALAS
        ts. saneerattava SAK/AKT toiminta jäsenystävälliseksi sekä tehokkaaksi edunpalveluksi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        ps. "Rätyläiset" kuriin yhteisen edun nimissä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Nekala ettei vaan Räty juttu ollut kokomuksen organisoima ajojahti ja ettei vaan Räty ajanut duunarin asiaa hallituksen mielestä liikaa (tietty oli siinä liikaa omavaltaisuutta mutta kyllä syy oli siinä että Räty oli piikki hallituksen lihassa


    • Orja Nekalasta

      Mitäs muutamasta eurosta. Tärkeempää on saada sidonnaiset koviksi tunneiksi ja koko kahden viikon työaika tohon 80 tuntiin niinkun ihmisillä on. Tunnin palkaton katko joka helv** päivä lisää jo muuteskin päivän pituutta. Ainoo hyvä siinä on että ehtii tankkaan nahkapussiaan.
      Ottaa pattiin tää jatkuva kellon ympäri olo työssä. Työtä sekin on kun ollaan sidonnaisilla. Olen enemmän työmaalla kuin kotona, vaikka kotona käyn nukkumassa. Muuta ei oikein ehdikään. Kaikki muut asiat kuntoilua myöten on hoidettava noissa varsinaisissa vapaapäivissä. Niissäkin on se vika, et edellinen työpäivä on melko aina puoleenyöhön. Eli sekin ilta paloi työssä.

    • Ohhohtonen

      Jos oletat että AKT:n keräämä jäsenmaksu on ylisuuri? niin eiköhän tuo olettama ole selvitettävissä? (luulisin)
      Onhan oletettavaa että järjestelmässä missä suunnaton rahavirta on taattu, niin edunvalvontajärjestelmä ei ehkä toimi edullisimmalla eikä tehokkaimmalla tavalla millä turvata jäsenistön edut.
      AKT ehkäpä turvaa jäseniensä etuudet.
      Mutta jos jäsenistön maksamia jäsenmaksuja on käytetty esim. kiinteistöjen ostoon tms, joita sitten annetaan joillekin epämääräisille tahoille vailla mitään perusteita.
      Vaadi tai selvitä mihinkä jäsenistön rahat menevat.

    • kuokka maassa tiellä

      nytkö vasta moisen totuuden olet oivaltanut? AKT = aivan kaikki tuhottu!

    • yäkvuorolainen

      AKT:n jäsenmaksu vuodessa 700-800e

      Mitä tuolla komupakkomaksulla saisit ?????????

      esim. asunnon ostaja maksaisi 150 000 egen lainan vuotuiset korot (700-800e)

      Maksat 700-800 egee/ vuosi peräreikä tovereille, jotka jakavat rahasi lähikomu/temu piiriläisille ostaen (lahjoittaen) älypuhelimista lähtien kymmenen ruokalajin baari-iltoihin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Sinä tampio bussikuski menet yötä myöten rikkoen perhesuhteesi/kaverisuhteesi tehdessä "kutsumustyötäsi" ja samalla rikastuttaen peräreikä tovereita jotka 8-16 virastoajalla laittavat rahasi haisemasan!!!!!!!!!!!!!!!!

      MELKO REILUA EIKÖ VAI??????????????????????????

      • Vilittäjä

        Asiaa, täytyy kelata ja pyytää AKT:ltä tilinpitotietoa kaäytetyistä varoista.


      • Loimaaton liitto
        Vilittäjä kirjoitti:

        Asiaa, täytyy kelata ja pyytää AKT:ltä tilinpitotietoa kaäytetyistä varoista.

        Liittoon tietysti kannattaa kuulua, vaikkakin jotkut työyhteisöissämme ovat katsoneet edukseen erota liitosta tai olla liittymättä siihen.

        Monesti liittoon kuulumattomuus on alkuperäisen viestin lähettämä olettama että liiton maksut ovat liian korkeita ja että liiton varojen käyttö on edesvastuutonta tuhlailua ja lisäksi lain määräämällä tavalla lainvastaista.

        Pysykäämme liitossa mutta olisi suotavaa että joukostamme löytyisi tahoja jotka ottaisivat selville kerättävien jäsenmaksujen loppukäytöstä, iltapäivälehdistö olisi varmastikin kiinnostunut osallistumaan tutkimuksiin melko isohkoista rahavirroista mitä jäsenistöltämme kerätään.

        Liittoon kuulumattomat jäsenemme ovat usein työpaikkojemme ressukoita joita ei kuitenkaan millaan tavoin syrjitä, vaan nuo tapaukset yksitellen tipahtavat työelämästa monin eri omine ongelmineen työelämän ulkopuolelle tai sitten menevät Onnibussille mistä löytävät samanmielistä kuljettaja seurakuntaa joilla ei ole yhteiskunnallista osallistumis halua osallistua kehittämään työyhteisömme hyvinvointia.

        Mutta AKT:n rahan käyttö tulisi tutkia ja väärinkäytöt sekä ylenpalttinen rahankeruu tulisi saada tasolle mikä vastaa "täystyöllisyyttä" hipovaa liittoamme.


    • niin oikke

      eipä ole kauanaikaa, kunpari näitä AKT.n aktiiveja toteutti visioita omilla toimillaan, eli AY-Liittoon kuuluvina osoittivat olevansa niitä todellisia työpaikkojemme ressukoita joita ei kuitenkaan millaan tavoin syrjitä, vaan nuo tapaukset yksitellen tipahtivat työelämästa monin eri omine ongelmineen työelämän ulkopuolelle.

    • AKT Perseest

      LAKKO LAKKO LAKKO. Ei kukaan ihminen jaksaa näitä pitkiä päiviä. Vittu ei olla mitään konetta.

      • Kiirettä pittää

        Kyllä AKT auttaa jos on tarvis ja luotolta voi aina tiedustella asioiden oikeaa plaatua. Loimaa on vain työttömyyskassa. Sieltä ei apua heru ongelmiin.

        Muuten Nekalan firma on ihan jees, kalusto hyvää, päälliköt asiallisia, eikä ketään kytätä vikoja etsien. Vpaista, pekkasista ja lomista pystyy hyvin sopimaan kunhan ajoissa ilmoittaa toiveensa.

        Eräs suuri matkustajille ja tunnollisille kuskeille stressiä aiheuttava moka ovat aikataulujen liian lyhyet ajoajat lähikunnista/-iin K ja P-torille.
        Ajoaika ei yksinkert.riitä eikä kesäkelilläkään tahdo ehtiä annetuissa ajoissa. Kun vielä on menossa 4,5 tunnin tauoton ajoputki, on jossain vaiheessa pidettävä se gusitauko.
        Ajokaavoissa on merkattu 5 min sinne sun tänne päättäreille ja K ja P-torillekin, joita ei todellisuudessa ehdi pitämään koska ollaan myöhässä.
        Kehossa pitäisi olla kunnon ajantasaustauko jotta aikataulussa pysyisi ja ehtisi käymään siellä olevassa vessassa keskioven sijaan.

        Viikonloppusin liikennöinti menee hullumpaan suuntaan. Liikkeellä on rattaita ja rahalla maksavia perheitä. Ajoaika on kaiken lisäksi 5 min lyhyempi kuin arkisin. Miksi?

        Aikatauluja suunnittelevan on pakko olla jokinlainen teoreetikkoinsinööri. Sellasella käytäntö on täyshukassa. Koskaan, ei koskaan tätä henneriä ei linjoilla näy tutustumassa työnsä EPÄhedelmiin.


      • Rätytön
        Kiirettä pittää kirjoitti:

        Kyllä AKT auttaa jos on tarvis ja luotolta voi aina tiedustella asioiden oikeaa plaatua. Loimaa on vain työttömyyskassa. Sieltä ei apua heru ongelmiin.

        Muuten Nekalan firma on ihan jees, kalusto hyvää, päälliköt asiallisia, eikä ketään kytätä vikoja etsien. Vpaista, pekkasista ja lomista pystyy hyvin sopimaan kunhan ajoissa ilmoittaa toiveensa.

        Eräs suuri matkustajille ja tunnollisille kuskeille stressiä aiheuttava moka ovat aikataulujen liian lyhyet ajoajat lähikunnista/-iin K ja P-torille.
        Ajoaika ei yksinkert.riitä eikä kesäkelilläkään tahdo ehtiä annetuissa ajoissa. Kun vielä on menossa 4,5 tunnin tauoton ajoputki, on jossain vaiheessa pidettävä se gusitauko.
        Ajokaavoissa on merkattu 5 min sinne sun tänne päättäreille ja K ja P-torillekin, joita ei todellisuudessa ehdi pitämään koska ollaan myöhässä.
        Kehossa pitäisi olla kunnon ajantasaustauko jotta aikataulussa pysyisi ja ehtisi käymään siellä olevassa vessassa keskioven sijaan.

        Viikonloppusin liikennöinti menee hullumpaan suuntaan. Liikkeellä on rattaita ja rahalla maksavia perheitä. Ajoaika on kaiken lisäksi 5 min lyhyempi kuin arkisin. Miksi?

        Aikatauluja suunnittelevan on pakko olla jokinlainen teoreetikkoinsinööri. Sellasella käytäntö on täyshukassa. Koskaan, ei koskaan tätä henneriä ei linjoilla näy tutustumassa työnsä EPÄhedelmiin.

        Hyvää Joulumieltä kaikille "Rätyläisille"

        Täällä Onnibussilla käytetään 700-800egee "Rätyrahaa" omiin tarpeisiin!


      • Totta mooses...
        Rätytön kirjoitti:

        Hyvää Joulumieltä kaikille "Rätyläisille"

        Täällä Onnibussilla käytetään 700-800egee "Rätyrahaa" omiin tarpeisiin!

        On Onnipussi kuskeilla hyvät tulot kun tuo 700-800€ AY-maksu vaatii 44000-50000€/v tulot. (muistaakseni AY-maksu on 1,6% tuloista?)

        14,13€/t * 172t/kk=2430€/kk * 13kk=31954€/v karkeaa laskutapaa käyttäen eli aikalailla paljon saa tulla lisiä ja ylitöitä painaa siihen, että pääsee edes 44000€ tasoon.


      • Urakkatyö,tuntiliksa
        Kiirettä pittää kirjoitti:

        Kyllä AKT auttaa jos on tarvis ja luotolta voi aina tiedustella asioiden oikeaa plaatua. Loimaa on vain työttömyyskassa. Sieltä ei apua heru ongelmiin.

        Muuten Nekalan firma on ihan jees, kalusto hyvää, päälliköt asiallisia, eikä ketään kytätä vikoja etsien. Vpaista, pekkasista ja lomista pystyy hyvin sopimaan kunhan ajoissa ilmoittaa toiveensa.

        Eräs suuri matkustajille ja tunnollisille kuskeille stressiä aiheuttava moka ovat aikataulujen liian lyhyet ajoajat lähikunnista/-iin K ja P-torille.
        Ajoaika ei yksinkert.riitä eikä kesäkelilläkään tahdo ehtiä annetuissa ajoissa. Kun vielä on menossa 4,5 tunnin tauoton ajoputki, on jossain vaiheessa pidettävä se gusitauko.
        Ajokaavoissa on merkattu 5 min sinne sun tänne päättäreille ja K ja P-torillekin, joita ei todellisuudessa ehdi pitämään koska ollaan myöhässä.
        Kehossa pitäisi olla kunnon ajantasaustauko jotta aikataulussa pysyisi ja ehtisi käymään siellä olevassa vessassa keskioven sijaan.

        Viikonloppusin liikennöinti menee hullumpaan suuntaan. Liikkeellä on rattaita ja rahalla maksavia perheitä. Ajoaika on kaiken lisäksi 5 min lyhyempi kuin arkisin. Miksi?

        Aikatauluja suunnittelevan on pakko olla jokinlainen teoreetikkoinsinööri. Sellasella käytäntö on täyshukassa. Koskaan, ei koskaan tätä henneriä ei linjoilla näy tutustumassa työnsä EPÄhedelmiin.

        Aikataulut olis saatava ajanmukaiseksi. Ne on vielä siltä vanhalta pohjalta ennen seutulippukautta, jollonka cityläiset menivät TKL- autoilla ja paunun kyytissä oli vain pitemmälle menijöitä.
        Nyt kaikki tulevat juosten siihen mikä ekana pysäkille tulee. Pysäytetään jopa toinenkin auto jonon taakse seisoon pysäkille vaikka jo pysäkillä valmiina bussi oleva menisi samaa reittiä. Pitäis vähän ajatella....
        Multisillasta K-torille saattaa kestää 20 minuuttia just sen takia ja sama kaikista muista suunnista. Sitten illalla sama aika takasinpäin. Sama mieletön petaalien survonta.

        Kaikennäköistä muutakin hidastetta on tullut entisiin aikohin verrattuna. Nopeudet laskeneet, valoja, ruuhkaa, ympyrää, pattia. Kangasalla on 5 ympyrää ennen Pikonlinnaa...
        Yksi ympyrä vien aikaa noin minuutin mitattuna hidastuksesta ja pääsystä taas samaan nopeuteen verraten siihen aikaan jos sen ajaisi suoraa tietä.
        Ei ihme ettei annettu aika riitä.


      • ccccccccccc
        Urakkatyö,tuntiliksa kirjoitti:

        Aikataulut olis saatava ajanmukaiseksi. Ne on vielä siltä vanhalta pohjalta ennen seutulippukautta, jollonka cityläiset menivät TKL- autoilla ja paunun kyytissä oli vain pitemmälle menijöitä.
        Nyt kaikki tulevat juosten siihen mikä ekana pysäkille tulee. Pysäytetään jopa toinenkin auto jonon taakse seisoon pysäkille vaikka jo pysäkillä valmiina bussi oleva menisi samaa reittiä. Pitäis vähän ajatella....
        Multisillasta K-torille saattaa kestää 20 minuuttia just sen takia ja sama kaikista muista suunnista. Sitten illalla sama aika takasinpäin. Sama mieletön petaalien survonta.

        Kaikennäköistä muutakin hidastetta on tullut entisiin aikohin verrattuna. Nopeudet laskeneet, valoja, ruuhkaa, ympyrää, pattia. Kangasalla on 5 ympyrää ennen Pikonlinnaa...
        Yksi ympyrä vien aikaa noin minuutin mitattuna hidastuksesta ja pääsystä taas samaan nopeuteen verraten siihen aikaan jos sen ajaisi suoraa tietä.
        Ei ihme ettei annettu aika riitä.

        Näinhän se menee esim. juurikin Multisilta-Peltolammi seudulla. Kun peräkkäin on liikkeellä kolmen firman autot ja pysäkillä kolme ihmistä, niin jokainen haluaa päästä Keskustorille eri värisellä autolla. Jos päästäisiin menemään vuorovedolla eli yksi auto per pysäkki, oltaisiin paljon nopeammin perillä. Vaikka ei niissä vuosikymmeniä samana pysyneissä aikatauluissa siltikään pysyisi.


      • 10 min lisää aikaa
        ccccccccccc kirjoitti:

        Näinhän se menee esim. juurikin Multisilta-Peltolammi seudulla. Kun peräkkäin on liikkeellä kolmen firman autot ja pysäkillä kolme ihmistä, niin jokainen haluaa päästä Keskustorille eri värisellä autolla. Jos päästäisiin menemään vuorovedolla eli yksi auto per pysäkki, oltaisiin paljon nopeammin perillä. Vaikka ei niissä vuosikymmeniä samana pysyneissä aikatauluissa siltikään pysyisi.

        ....tai näin. Lauma porukkaa menossa jo pysäkillä olevaan bussiin. Lähestyt. Eikö vaan niin joku tollo juoksee tästä laumasta ja pysäytä. Luulee kai pääsevänsä nopeempaa. Siinä sitä nussitaan peräkkäin odotellen ekan lähtöä. Liikennekin seisoo kun tolpalle ei mahdu kahta bussia. Sama seuraavalla tolpalla. Ne kaksi siellä olevaa pysäyttää kaksi autoa.
        Näitten aivotomien takia nussitaan joka tolppa jonossa mennen tullen.

        Aikatauluissa ei tosiaan pysy. Aamusella aikasin joskus koulujen lom-aikana menemään melki pysähtymättä minnekään, eikä sittenkään ehdi aikatauluaikaan.
        Lähikiuntiin olisi laitettava 10 min lisää ajoaikaa. Silloin bussit kulkis ajallaan, ehti vessaankin, eikä olis niitä norsunveenaamasia.
        Tosin Lempäälässä ei vessaa kuskeille ookkaan. Aika merkillistä tämäkin. Olis selvä työsuojeluasia.


      • miksi sitten

        tuo ei kuitenkaan näy lopullisesa verotuksessa? On tuo mainittu mainittu toki verolipun sivulla, mutta ei sen merkitystä huomaa siin vaiheessa kun katsotaan ko. lipukkeen viimeisytä osiota. eli maksetaan/ palautetaan.


      • Totta mooses...
        miksi sitten kirjoitti:

        tuo ei kuitenkaan näy lopullisesa verotuksessa? On tuo mainittu mainittu toki verolipun sivulla, mutta ei sen merkitystä huomaa siin vaiheessa kun katsotaan ko. lipukkeen viimeisytä osiota. eli maksetaan/ palautetaan.

        Jos tienaat 35000€/v niin silloin tuo ay maksu on 560€/v ja sen vaikutus on 0,5% verotukseen. Jolloin lopputulos on 175€ alennus tuosta 560€=385€


    • entäs jos

      tienaa 41000€ ?

    • mie mie

      Ei pelkästään AKT rahasta vaan koko SAK ammatti yhdistys on ollut liian hiljaa tähän taantumaan ja jäsnmaksuihin nähden( on kuin hampaaton norsu hiirien joukossa).

      • 11+6

        akt olisi opittava uusia juttuja esim.savossa in kaksi bussifirmaa jotka ovat kieltäytyneet jopa kuljettajapätevyys koulutuksesta joka on pakollinen ja tes sopimukseen laitettu palkanmaksuperusteet/koulutuksen kustannukset .kuljettajat eivät esim.mika niskasella ja jääskeläisenauto ky uskalla lopputilin pelossa ottaa yhteyttä akt.nämä esim.olisi uusi asia joka liiton olisi tehtävä työnantajille selväksi miten menetellä oikein.


      • Miten on?
        11+6 kirjoitti:

        akt olisi opittava uusia juttuja esim.savossa in kaksi bussifirmaa jotka ovat kieltäytyneet jopa kuljettajapätevyys koulutuksesta joka on pakollinen ja tes sopimukseen laitettu palkanmaksuperusteet/koulutuksen kustannukset .kuljettajat eivät esim.mika niskasella ja jääskeläisenauto ky uskalla lopputilin pelossa ottaa yhteyttä akt.nämä esim.olisi uusi asia joka liiton olisi tehtävä työnantajille selväksi miten menetellä oikein.

        Mikä on tässä savolaisessa virmassa duunarien suhde AKT : Loimaan liitto? Taitaa AKTn edustus olla aika pieni? Tai ehkä koulutus koskee vain AKThen kuuluvia? Miten mahtaa olla?

        Taitaa enemmistö olla loimaassa..... Siihen liittoonhan ei tästä asiasta voi valittaa. Loimaa ei ota kantaa mihinkään koska on pelkkä työttömyyskassa. Omat ongelmansa loimaalainen saa hoitaa itse ja hakea lakimiehiltä tietotaitoa satojen eurojen korvausta vastaan.
        Nekalan firmassa kaikki saavat koulutuksen. Wanhat patutkin. Eikä se johdu AKTn valvonnasta vaan kyseisen firman tasosta ja hyvästä hengestä.


      • 11+6
        Miten on? kirjoitti:

        Mikä on tässä savolaisessa virmassa duunarien suhde AKT : Loimaan liitto? Taitaa AKTn edustus olla aika pieni? Tai ehkä koulutus koskee vain AKThen kuuluvia? Miten mahtaa olla?

        Taitaa enemmistö olla loimaassa..... Siihen liittoonhan ei tästä asiasta voi valittaa. Loimaa ei ota kantaa mihinkään koska on pelkkä työttömyyskassa. Omat ongelmansa loimaalainen saa hoitaa itse ja hakea lakimiehiltä tietotaitoa satojen eurojen korvausta vastaan.
        Nekalan firmassa kaikki saavat koulutuksen. Wanhat patutkin. Eikä se johdu AKTn valvonnasta vaan kyseisen firman tasosta ja hyvästä hengestä.

        kyllä näissä savolais firmoissa on akt n.95% mut työnantajan uhkailu pitää hiljaisena ja jos ulkopuolinen taho ei puutu asioiden hoitoon jaetaan lopputilit.akt olisi puututtava ehdottomasti sillä kuljettajat käy koulutuksen omilla rahoillaan ja vapaapäivinään


      • 12+17
        11+6 kirjoitti:

        kyllä näissä savolais firmoissa on akt n.95% mut työnantajan uhkailu pitää hiljaisena ja jos ulkopuolinen taho ei puutu asioiden hoitoon jaetaan lopputilit.akt olisi puututtava ehdottomasti sillä kuljettajat käy koulutuksen omilla rahoillaan ja vapaapäivinään

        Miksei nämä partaveistäkin terävämmät kuskit sitten vaihda työpaikkaansa? Vai onko kaikki sillat jo poltettu juopottelulla, sairastelulla ja AY-aktiivisuudella?


      • 11+6
        12+17 kirjoitti:

        Miksei nämä partaveistäkin terävämmät kuskit sitten vaihda työpaikkaansa? Vai onko kaikki sillat jo poltettu juopottelulla, sairastelulla ja AY-aktiivisuudella?

        onko akt vastaus tähän ongelmaan että vaihda työpaikkaa onko järjestö niin välinpitämätön jäsenistään.eikö akt pitäis hoitaa kuljettaja koulutus asiat kuntoon?mielestäni juuri tähän pitäis käyttää joukkovoimaa ei mennä silmät ummessa aluetoimistoissa ja akt pääkonttorissa .vahvistuis luottamus akt toimintaan


      • Totta mooses...
        11+6 kirjoitti:

        kyllä näissä savolais firmoissa on akt n.95% mut työnantajan uhkailu pitää hiljaisena ja jos ulkopuolinen taho ei puutu asioiden hoitoon jaetaan lopputilit.akt olisi puututtava ehdottomasti sillä kuljettajat käy koulutuksen omilla rahoillaan ja vapaapäivinään

        Toivottavasti edes ymmärtävät laittaa ne verotukseen mukaan.
        Kuuluuko kumpikaan noista firmoista ALT:hen?


      • 11+6
        Totta mooses... kirjoitti:

        Toivottavasti edes ymmärtävät laittaa ne verotukseen mukaan.
        Kuuluuko kumpikaan noista firmoista ALT:hen?

        en usko et kumpikaan kuuluu savolais firmoista ALT liittoon mutta nää asiat ovat ns.yleissitovia eli oli niin tai näin enemmistö työn antajista on hyväksynyt sopimuksen ja sen jälkeen olisi kaikkien noudatettava.ja kun on liitonjäsen akt olisi pidettävä kuljettajien puolia.


      • Totta mooses...
        11+6 kirjoitti:

        en usko et kumpikaan kuuluu savolais firmoista ALT liittoon mutta nää asiat ovat ns.yleissitovia eli oli niin tai näin enemmistö työn antajista on hyväksynyt sopimuksen ja sen jälkeen olisi kaikkien noudatettava.ja kun on liitonjäsen akt olisi pidettävä kuljettajien puolia.

        Onko kukaan ollut (noiden firmojen kuski) liittoon yhteydesä tuosta asiasta?
        Jos ei niin, miten liitto voisi edes tehdä mitään asialle josta se ei ole tietoinen?

        Aikoinaan aloitin kuskin hommat ALT:hen kuulumattoman firman kuskina, mutta onneksi isäntä oli reilu ja pystyi sopimaan palkoista, mutta esim kellekkään meistä ei maksettu iltalisiä ja meitä oli kymmenkunta kuskia joista 2 kuului liitton.


    • patut sucks

      Täysin turhaa kouluttaa vanhoja patuja. suorastaan älytöntä. sitten ne syö nuorempien leivän kun on olevinaan niin bussi-elvistä

      • OhToNennnn

        Juu juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Berus Bucciguski dienaa Bigafuorocca 40-50 duhadda donaa ja maksaa VERIRAHOINA komupaskoille 700-800 hunddii YLENPALDDISIIN PASKAPALKKOIHIN LIITON PERÄREIKÄ HYYRYLÄISILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • akt-kommari
        OhToNennnn kirjoitti:

        Juu juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Berus Bucciguski dienaa Bigafuorocca 40-50 duhadda donaa ja maksaa VERIRAHOINA komupaskoille 700-800 hunddii YLENPALDDISIIN PASKAPALKKOIHIN LIITON PERÄREIKÄ HYYRYLÄISILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        mut hei!
        saahan sillä 800€:llä laadukkaan mikkihiiri-lehden joka tunnetaan myös akt.n äänenkannattajana. tosin jätepaperia saisi ilmankin.


      • Totta mooses...
        akt-kommari kirjoitti:

        mut hei!
        saahan sillä 800€:llä laadukkaan mikkihiiri-lehden joka tunnetaan myös akt.n äänenkannattajana. tosin jätepaperia saisi ilmankin.

        Harvassa on nuo 800€ maksavat , vai kuinka monta sellaista tiedät?


      • niin noita
        akt-kommari kirjoitti:

        mut hei!
        saahan sillä 800€:llä laadukkaan mikkihiiri-lehden joka tunnetaan myös akt.n äänenkannattajana. tosin jätepaperia saisi ilmankin.

        ilmaislehtiä tulee luukusta 2x viikkoon ja muut mainokset päälle. Samaan tyhjään kastiin voi tuon AKT aviisin laittaa! Koko AY-liike pitää asettaa ns. hihaan ja höpsöttää uudelleen, sillä yhä vielä se ontuu kuopissa, josta muu yhteiskunta on noussut ylös.


    • Oi AKT, näytä voimas

      AKTlle ja Hilkka Ahteelle on tärkeämpää hoitaa ne Afrikan ambomaan kuskien asiat kuntoon. Näkeepähän samalla maailmoo työreissuillaan, kivaa on ja ulkomaan päivärahat juoksoo....
      Tärkeempää olis puuttua suomalaisen kuskin jokapäiväisiin kellonympäripäiviin. Tulee pirunpaljon enemmän tunteja työssä kuin kotona vaikka on tuo työaikalaki.

    • Loimaa on in

      Loimaa pelastaa sinutkin ahneilta liiton kätyreiltä!

    • ?? j a ?

      Miten loimaa voi pulmatilanteissa olla pelastaja.
      Pelastajalta kun saa apua. Siinä mielessä loimaa on 0.

      • "Pelastettu"

        PELASTUU maksmasta 800 e vuotuista kätyrirahaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Onko totta
        "Pelastettu" kirjoitti:

        PELASTUU maksmasta 800 e vuotuista kätyrirahaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Eli sinä tienasit viime vuonna vähintään 50t €?


    • Itse en ole moneen

      vuoteen kuulunut mihinkään työttömyyskassaan sillä luotan siihen, että pystyn tarjoamaan työtäni kaikilla osa-aluilla täysimääräisenä ja niidenkin edestä jotka noihin kassoihin kuuluu. Itseasiassa vain luuseri kuuluu kassaan, koska ei usko edes itseensä.

    • Hanhi selässä

      Loinen ratsastaa toisten harteilla, liitto neuvottelee työehtosopimukset ja mitään parannusta ei saa koskaan, jos kaikki olisi kaltaisiasi. Liiton edut otat kyllä vastaan, sinulle pitäis laittaa 16 tunnin päivät ja ilman vuosilomia ja palkka 10 euroa /tunti, kun luotat niin itseesi, että kehtaat , tääällä syöttää suustasi silppua YÖK

      • goljat

        Mitä liitto nyt on neuvotellut ei mitään ja seuraavaksi pitenee päivät ja palkka tippuu Akt neuvottelu tuloksena.


      • 11+6
        goljat kirjoitti:

        Mitä liitto nyt on neuvotellut ei mitään ja seuraavaksi pitenee päivät ja palkka tippuu Akt neuvottelu tuloksena.

        olikohan transpointilla venäläiset kuskit muutama vuos sitten akt jäseniä kun saivat 3e tunti ja akt karhus oikeen palkan heille.Tämä tarina sen takia et ei täällä savossa ole yarjolla vaihtoehtoja työpaikalle vielä mutta kohta on kuljettajilla varavalita kun koittaa lokakuu ja kuljettajapätevyyskortit on taskussa.juonimiseni tarkoitus oli et ei tes noudattamiselle täällä akt halua tehdä mitään savossa.Ehkä sitten kun kaikki on venäläisiä kuljettajia 3e tunti ja paikalliset kuljettajat om ajettu kortistoon.


    • 63+

      kuka tietää mikä mies on entinen veolia vantaan pääluottamusmies joka nyt häärää veolia tampereen (tattarisuon) varikolla leikkii luottamusmiestä ja pomoa yhtäaikaa.?
      ainakin vantaan miehet varottelevat hänestä ...

      • 11+6

        On tosi vaikeeta olla luottamusmies,minä olin firmassa jossa oli muutamalla kuskilla asenne et:maanantaina oltiin rokulissa ,jos työnantaja ohjeisti jäätiin sairaslomalle.Ja minun olisi sitten pitänyt puolustaa näitä asennevammaisia työkavereita.Minä sanoin kavereille et ei tänne ole pakko tulla ollenkaan töihin jos kaikki on vittumaista.Kävi niin et sain vittumaisen miehen maineen mut luuserit hankkiutui myös eläkkeelle.Itse jatkan rivi kuljettajana.


    • Kammottava future

      Ajatellaan tilannetta jossa kaikki kuuluisivat vain kokoomusen perustamaan Loimaan kassaan.
      Se olisi katastrofi kuskien kannalta. Kukaan ei ole ajamassa kuskien etuja.
      Ensin neuvoteltaisiin jokaisen JO talossa olevan palkasta. Uudet taloon tulevat joutuvat huutoäänestykseen = ne saavat työtä jotka vähemmällä pikkupalkalla suostuvat töitä tekemään.
      Tietysti puvustus tulisi kuskien pussista.
      Ehkä työsuojelu ja työterveyskin lopetettaisiin, sairaskassat lopetettaisiin, sairaslomiin tulisi pitkät karenssipäivät... jne.
      Työmäärä lisääntyisi ja päivät pitenisivät.
      Pekkaset poistuisivat ekana, sitten lomarahat ja ylityökorvaukset, ja palkkaa alennettaisiin lisiä poistamalla ja muutenkin koska firman talous ei "kestä" nykyisiä palkkoja ja eikä missään nimessä palkkojen korotuksia (eivät muuten ne ole koskaan ole kestäneetkään. Aina on olut joku syy siihen, että maksetaan minimipalkka joka on juuri se mitä on liittokohtaisesti sovittu). Vai maksetaanko jossain enemmän kuin pitäisi? Häh?
      Ammattiliitolta ei saisi enään minkään näköistä apua. Se on voimaton; Ei olisi luottamusmiestä. Työsuojelukin ajettaisiin alas.
      Ja niinkuin on nytkin, Loimaan liittoon kuuluvat saavat itse ajaa asioitansa omalla kustannuksellaan ja takuulla niitä filunkitapauksia tulisi oikein roppakaupalla.

      Ehkä autokaustokin huononisi koska korjaamotoiminta olisi samassa ORJAkurimuksessa kuskien tavoin.

      KYLLÄ SE ON SE akt JOKA ON SE KUSKIN VIIMEINEN TURVA. MUUTA EI OO.

      • AHNE AKT KURIIN

        "KYLLÄ SE ON SE akt JOKA ON SE KUSKIN VIIMEINEN TURVA. MUUTA EI OO."

        Olet asian ytimessä!

        MUTTA onko AKT:n perusajatus kerätä jäsenistöltään ( jotka ovat pääasiassa täystyöllistettyjä) viimeisen päälle kallis rahallinen korvaus vähäpätöisestä toiminnastaan sopia meille työehtosopimus parin vuoden välein? sopimuksen tuotto jää alle jäsenmaksun korotuksen? eli PUS MIINUS NOLLA!

        700-800 euroa x jäsenmäärä / vuosi = ISO KASA MILJOONIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Mihinkä MILJOONAMME katoavat?
        Onko kortittomia kuskijuoppoja niin paljon että heidän tukemisensa nielee miljoonamme? vai onko AKT:n "virkamieskoneistossa" ylipalkattuja tyhjäntoimittajia jakamassa miljooniamme tahoille joista meille ei ole mitään hyötyä?

        AKT on erittäin hyödyllinen meille, mutta liian kallis ja sitä kautta hyödytön rahan ahne koneisto jossa harvat juhlivat MILJOONILLAMME!


      • Tre - Hki
        AHNE AKT KURIIN kirjoitti:

        "KYLLÄ SE ON SE akt JOKA ON SE KUSKIN VIIMEINEN TURVA. MUUTA EI OO."

        Olet asian ytimessä!

        MUTTA onko AKT:n perusajatus kerätä jäsenistöltään ( jotka ovat pääasiassa täystyöllistettyjä) viimeisen päälle kallis rahallinen korvaus vähäpätöisestä toiminnastaan sopia meille työehtosopimus parin vuoden välein? sopimuksen tuotto jää alle jäsenmaksun korotuksen? eli PUS MIINUS NOLLA!

        700-800 euroa x jäsenmäärä / vuosi = ISO KASA MILJOONIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Mihinkä MILJOONAMME katoavat?
        Onko kortittomia kuskijuoppoja niin paljon että heidän tukemisensa nielee miljoonamme? vai onko AKT:n "virkamieskoneistossa" ylipalkattuja tyhjäntoimittajia jakamassa miljooniamme tahoille joista meille ei ole mitään hyötyä?

        AKT on erittäin hyödyllinen meille, mutta liian kallis ja sitä kautta hyödytön rahan ahne koneisto jossa harvat juhlivat MILJOONILLAMME!

        Loimaa pelastaa liikarahastukselta!


      • gjhgkfyt
        AHNE AKT KURIIN kirjoitti:

        "KYLLÄ SE ON SE akt JOKA ON SE KUSKIN VIIMEINEN TURVA. MUUTA EI OO."

        Olet asian ytimessä!

        MUTTA onko AKT:n perusajatus kerätä jäsenistöltään ( jotka ovat pääasiassa täystyöllistettyjä) viimeisen päälle kallis rahallinen korvaus vähäpätöisestä toiminnastaan sopia meille työehtosopimus parin vuoden välein? sopimuksen tuotto jää alle jäsenmaksun korotuksen? eli PUS MIINUS NOLLA!

        700-800 euroa x jäsenmäärä / vuosi = ISO KASA MILJOONIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Mihinkä MILJOONAMME katoavat?
        Onko kortittomia kuskijuoppoja niin paljon että heidän tukemisensa nielee miljoonamme? vai onko AKT:n "virkamieskoneistossa" ylipalkattuja tyhjäntoimittajia jakamassa miljooniamme tahoille joista meille ei ole mitään hyötyä?

        AKT on erittäin hyödyllinen meille, mutta liian kallis ja sitä kautta hyödytön rahan ahne koneisto jossa harvat juhlivat MILJOONILLAMME!

        Pitää kuitenkin muistaa, että AKT:n ja Kuljetusalan työttömyyskassan jäsenenä on muitakin kuin ylityöllistettyjä kuljettajia.
        http://www.akt.fi/fi/akt_-_liittomme/aktn_ammattialat


    • AKThen kyrp*tynyt

      Kuski on se pelle, joka rahoittaa isopalkkaista AKTn johtoa. Sinne on pesiytynyt merkillistä väkeä. Mitä tekoa on H. Ahteella siellä? Onko suojatyöpaikka?
      Päällikköpiiraisen palkkiot, liksa ja edut ovat aivan ylimitoitettu työn vaativuuteen nähden. Sille paikalle pääsy on lottovoitto. Pyrkijöitä riittää etujen ja palkan takia. Yksi valitaan. Nyt vuorossa Piirainen.

      Tavalliseen kuskiin ei näillä tuskin ole edes kontaktia. Tuskin he näkeekään sellaista. On oma kiva työhuone, lyhyet päivät, upea työsuhdeauto jolla kelppaa ajella salkku takapenkillä.

      Kirjoitapa heille s-postilla kuskien jokapäiväisistä ongelmista (pitkät päivät, tauottomat 5h ajoputket, vessapuutteet...jne). Saatko vastausta? Minä en ainakaan ole saanut. AKTn lakimieheltä ja työsuojelulta aikanaan kysyin mm vessapuuteasiaan kantaa. Ei vastausta.

      Tärkeintä AKTn johdolle olisi kiinnostua kuskien ongelmista ja koettaa panna asiat kuntoon.
      Luullaan että kenttäväki on tyytyväistä kun saa harvakseltaan 2-4 vuoden välein sen euron päivässä lisää miinus siitä verot.

      Suuret ja tärkeät neuvottelijat loistavat mediassa itsensä erinomaisuutta ja pullistelevat rätymäisesti rinta kaarella omaa loistokasta neuvottelutaitoa ja hyvyyttä tullessaan yön yli neuvotteluista.
      Niinkuin viimeksikin. Tärkeimmät asiat jäivät nollille. Ne pitkät päivät, sidonnaiset, tauottomat ajoputket, vessapuutteet jäivät riesaksemme.
      Seuraavassa sopimuksessa tuskin on mitään niistä korjattu inhimilliseksi. Paha niitä on korjatakaan kun niitä ei tiedosta.

      Luulen, että on viisainta sanoa itsensä irti koko bussialasta. Nämä ongelmat eivät tule katoamaan milloinkaan. On onneksi olemassa muitakin töitä joissa ihmisen psyyke ja fysiikka on huomioitu sopimusteitse. Bussialalla kuski on kone eikä ihminen.

      • Expressosta nääs

        Vaatikaamme AKT:n poliittisten suojatyöpaikkojen alas ajamista, säästöt suoraan ylimitoitetun jäsenmaksun (pakkorahastuksen) alentamiseen.


    • 63+

      niin onko tuo veolian pikku ukko tattarisuolla lintu vai kala

    • Bussi-Raipe Nekalast

      Niin miksi AKT perii ylisuurta jäsenmaksua?

      Osa rahoistamme menee suoraan vaalitukiin temuille&komuille, ovat kuulemma työväen asialla?

      Suurin osa rahoistamme menee SAK:n sairaan kalliin pyrokratisen koneiston pyörittämiseen ( tarkastelkaapa henkilöstö, kiinteistö yms. kulueriä! )

      Kansanedustajat Komut & Temut ovat ansainneet suunnattomat vaalitukemme! vai ovatko?

      Komut & Temut ovat PÄÄTTÄMÄSSÄ eduskunnassa verotuksesta jolla perustyöläiset ovat maksumiehinä verorahojen jaosta rikkaiden eduksi!

      Miksi TYÖVÄEN puolueet verottavat ALV korotuksin perustyöläistä jokaisesta perusmenostamme: maito,leipä,sähkö,polttoaine yms. onhan esim. maidon ALV korotus suhteessa rikkaaseen aivan eri luokkaa!

      ALKAKAA TOWERIT AJAMAAN SDP/ VASEMMISTO porvareita alas johtopaikoilta vaihtaen heidät TOSITOWEREIHIN ( mistä niitä nyt sitten löytyykään hmmm...en tiedä ? )

    • Talkoo-Taavetti

      Tositowereita löytyy muun muassa ruuttaryhmämme jäsenistä ja lakkovahdeista joita jo värvätään ahkerasti lakkoja varten jotka piakkoin alkavat kun hallitus vaa väenväkisin yrittää ujuttaa sitä irtisanomislakia ja se me ruiskutetaan kumoon kuten sen kannalla olevat rikkuritkin. Ent persut ja nyk. kokoomuslaisetkin.

    • Anonyymi

      No niin... Yhä edelleen hallitus /jallitus yrittää huonontaa duunareiden oloja, joten senpä takia ruuttaryhmämme on erikoisvahvistetuin joukoin valmiina lakkoporteille ruiskuttamaan siankusta rikkurien päälle pian aklavien lakkojen aikana ja laajenevat yleislakoksi.
      Siankusta ja lietettä riittää.

      Talkoo-Taavetti

      • Anonyymi

        Nähdään portilla. Ainakin minä menen normaalisti ajoon. On siellä pellejä tai ei. Ja jos tulee eteen, niin liukkailla keleillä ei bussi välttämättä pysähdy niin nopeasti, vaikka siinä joku edessä seisoisikin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe