Autotalo Laakkosen ”palvelua” jyväskylässä.

har1

Syksyllä Fabiastamme ( 2010 aj. n.48th/ km) alkoi häviämään valot kesken ajon. Kaikki valot sammuivat, ml. mittaristo. Valot palautuivat kuitenkin parin sekunnin jälkeen, ja jostain kojelaudan kätköistä kuului sirisevä ääni. Kovin huolestuttava vika syyspimeillä teillä. Soitto Laakkosen huoltoon 4.10 ja aika saatiin päivälle 10.10. Puhelun yhteydessä kerroin, miten vika ilmenee, ja koska myös mittareiden valot sammuivat, epäilin itse vian olevan releessä eikä valonvaihtimessa, kuten huolto ilmoitti asian olevan.
Noh, 9.10 iltapäivän päätteeksi Laakkoselta soitettiin, ettei valonvaihdinta oltu saatu, eli sovittu huolto ei onnistu. Vaimohan oli jo tietenkin ehtinyt perumaan seuraavan päivän työt, joten rokuliahan siinä tuli. Lupasivat Laakkoselta soittaa, kun tilattu osa saapuu. Mainittakoon, että heillä ei tosin ollut tietoa, missä osassa vika piilee, mutta sehän ei ollut ilmeisesti tarpeen, sillä MERKKIHUOLTO tuntee autosi parhaiten. Laakkoselta soittoa ei kolmeen viikkoon kuulunut, ja vaimo ajeli työmatkoja välillä valot vilkkuen, joten 5. 11 päätin lopulta soittaa, ja kysellä, että jokohan osa olisi saapunut. No ei kuulemma ollut, mutta perjantaiksi 9.10 saatiin sovittua aika, jolloin valonvaihdinkin pitäisi olla saapunut. Perjantaina aamulla sitten auto Laakkoselle, ja samalla keskusteltiin, että ” kuulusikohan tuo vaihdin takuuseen, kun vika ilmeni ensimmäisen kerran jo 45 th/ km.n kohdalla. Lupasivat kysyä tehtaalta. Puolilta päivin auto sitten haettiin, ja lasku oli n.200€. Koska öljyt on vaihdettu 30 000kohdalla AD-korjaamolla, ei viiksi mene PR-takuuseen, kun auto oli juuri tullut kahden vuoden ikäänkin. Ymmärränhän minä, että mikäli öljyt vaihdetaan ”väärässä” paikassa, saattaa valoihin tulla vika.
Kotiin ajaessaa vaimo huomasi, että autoon asennettu viiksi oli väärä, sillä siitä puuttui vakionopeuden säädin. Auto ympäri ja takaisin huoltoon antamaan ”verbaaista palutetta”. Eivät olleet ”huomanneet”, että viiksessä olisi pitänyt olla vakkari. (Ovatkohan ne asentajat sokeita? Vaikka kyllähän sen vakkarin tuntee ihan sormillakin) Kun itse vielä iltapäivällä soitin ja kyselin , että meneekö toinen kuukausi tuon uuden viiksen saapumiseen, niin vastaus oli, että ” kun se nyt perjantaina iltapäivällä tilataan, se onkin jo maanantaina heillä! En kyllä ihan usko, että perusmallisen viiksen saamiseen kuluu kuukausi, mutta tuon vakionopeussäätimellä varustetun viiksen saa käytännössä vajaassa yhdessä työpäivässä.
Näistä ns. ”huolloista” oli tässä vaiheessa aiheutunut parin päivän ansionmenetys, 200€ lasku, ja nyt jälleen odoteltiin valonvaihtimen viikseä, jossa on vakionopeuden säädin, kuten alkuperäisessäkin.
Viikonlopun kuluessa ilmeni, että alkuperäinen vika ei ollut korjaantunut viiksen vaihdolla, vaan valot vilkkuivat iloisesti edelleen. Soitin jälleen Laakkoselle, ja kerroin huomioni, ja mainitsin jällen kerran, että epäilen vian olevan releessä.
Seuraavan viikon perjantaina auto saatiin jälleen huoltoon , jolloin vanha alkuperäinen viiksi vaihdettiin takaisin, ja nyt vihdoin huollossa ilmeisesti päätettiin tutkia, missä vika oikeasti voisi olla. Vika löytyi sitten lopulta sieltä, missä olin sen epäillyt olevankin. Valojen rele oli päässyt löyhtymään, ja se tarvitsi vain painaa kunnolla takaisin kiinnikkeisiin, niin valot pelasivat.
Vihdoin auto siis kunnossa.
Edellä kerrottu tarina asettaa mainoslauseen ” Ammattitaito, kokemus ja erikoistuminen yhteen merkkiin – siinä ovat valtuutettujen merkkihuoltojen keskeiset edut” vähintäänkin kyseenalaiseksi.
Miksi maksaisin enemmän merkkihuollolle, jossa toiminta on ammattitaidotonta ja palveluhalutonta, kuin esim. AD-korjaamolle, jossa asiat hoituvat jouhevasti, eikä asiakas tunne itseään idiootiksi lypsylehmäksi

5

1408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valorele

Tiesit vika kohteen. Mikset itse painanut sitä valorelettä paikoilleen?

• Tar 1

Ei ollut tietoa, missä se rele on.

• BMW myyntiin

Espoon Laakkonen BMW on kokemukseni perusteella ihan samanlainen. Jotenkin tuntuu että haluavat "viilata asiakasta linssiiin". Eli pitävät asiakkaita ihan tietämättöminä hölmöinä. Mulle neuvottiin että pitäisi ajaa joka kerta (talviaikana) BMW:lläni 30 min yli 110 km/h jotta moottori läpiäisi ja ei menisi tukkoon. 77tkm ajettuun BMW:n piti tehdä 1800 euron remontti, koska olin kuulemma ajanut lyhyitä ajoja.

• autoilija5

Ihmeellinen rasisti makkaran jakaja Jämsän laakkosen autopäivillä.

• pösisti

Juu Jyväskylän Laakosella on kanssa tosi vaikea. Eivät saa selville miksi Peugeot 307 vm 2002 ei käynisty.Auto ollut siellä kohta kaksi viikkoa.Mitään ei ilmoitella ,että missä mennään.Muka merkki korjaamo.Voi Per..ke.Viiminen kerta siinä puljussa on kyllä.
        Nimim.Kiukuinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe