En vastusta evoluutiota enkä fundamentalista näkemystä, vaan atestien lyömäaseen varmuutta ja atestista ylpeyttä.
Me emme tiedä kaikkia tarkkoja asioita mitä tapahtu viime vuonna esimerkiksi New Yorkissa tai mitä tapahtui 30 vuotta sitten Luxemburissa. Silti me osaamme ajoittaa suhkot tarkkoja aikoja miljardejen vuosien päähän ja väittää niitä todeksi. Me osaamme sanoa tarkat ajat esimerkiksi sille että minä vuonna Mesopotamia syntyi ja me osaamme tulkata tuhansia vuosia vanhoja kieliä, joista kukaan ei ole kuullukkaan nykypäivinä. Me osaamme kertoa Rooman valloitukset päivän tarkkuudella ja jotkut jopa tunnin tarkkuudella. Tällaista voi olettaa todeksi, mutta jos sitä rupeaa väittämään todeksi ja vain todeksi, kuten atestit monta kertaa tällä palstalla tekevät, niin huhhuhh.
Hauska asia.
27
91
Vastaukset
- FUCKIFUU
Eli koska tieteessä on pieniä epätarkkuuksia niin kannattaa uskoa juutalaisen homoseksuaalin olevan Jumala?
- Sinäkin
En puhunut uskontojen puolesta, vaan atestista ilmaisua vastaan. Ja juutalainen homo. Sinulla siis on joku henkilökohtainen mielipide jota haluat provosoida ilman mitään järkevää syytä.
- gfhgj
Kuules nyt FUCKIFUU. Jos sä jatkat noin typerää argumentointia, niin sä aiheutat juuri päinvastaista jota tavoittelet. On toki mahdollista, että Jeesus olisi ollut homo. Ja mulla ei olisi mitään sitä vastaan. Mutta jos sä ilman mitään näyttöä väität sellaista, niin nolaat itsesi ja väitteiltäsi menee pohja.
- Pistin merkille
gfhgj kirjoitti:
Kuules nyt FUCKIFUU. Jos sä jatkat noin typerää argumentointia, niin sä aiheutat juuri päinvastaista jota tavoittelet. On toki mahdollista, että Jeesus olisi ollut homo. Ja mulla ei olisi mitään sitä vastaan. Mutta jos sä ilman mitään näyttöä väität sellaista, niin nolaat itsesi ja väitteiltäsi menee pohja.
Tuosta oli eilen tai toissapäivänä ketju, jossa puhuttiin siitä, miten ateistit ovat joutumassa naurunalaiseksi. Taitaa pitää paikkansa.
- hymyn valhe
Minua et saa ylipuhuttua homoseksuaaliksi. Naisista pidän ainoastaan.
Me emme tiedä mitä tapahtui 30 vuotta sitten luxemburgissa tai viime vuonna New Yorkissa. Silti me osaamme sanoa Jumalan tappaneen poikansa lähes 2000 vuotta sitten. Tätä sitten kaupataan totena ja jos ei usko, niin pelotellaan Helvetillä ja ikuisella kiduttamisella...
Sen tiedän varmasti, että sinä olet typerä ihminen....Etkö sinä oikeasti kyllästy ottamaan verbaalisesti turpaan. Onko sulla mahdollisesti dementikon muisti, ettet muista mitä olet 2 minuuttia sitten kokenut ja siksi nouset aina uudelleen kanveesista?- Rauhoitu nyt.
Tulipa täältä erittäin tujua kommentointia. Ensinnäkin. Kristinuskon mukaan Jeesus elää ja Jumala on korvannut hänen kärsimyksennsä nostamalla hänet maailman hallitsiaksi itsensä kanssa. Te atestit keksitte aina jotain tujua provosoitavaa siitä, että Raamatussa on jotain raakaa. Itseppähän oletkin syntynyt apinan perseestä. Niin ja sinä olet näköjään uusi tuttavuus. Minä jo katsoin että atestit olivat jo loppumassa. Vai oletko kenties rekisteröitynyt multinikki.
- Kuules
Ja etkö sinä huomaa miten pilkkaat uskovaisia atestina. Sinähän olet ansainnut Jumalan pilkasta helvetin tulen.
Rauhoitu nyt. kirjoitti:
Tulipa täältä erittäin tujua kommentointia. Ensinnäkin. Kristinuskon mukaan Jeesus elää ja Jumala on korvannut hänen kärsimyksennsä nostamalla hänet maailman hallitsiaksi itsensä kanssa. Te atestit keksitte aina jotain tujua provosoitavaa siitä, että Raamatussa on jotain raakaa. Itseppähän oletkin syntynyt apinan perseestä. Niin ja sinä olet näköjään uusi tuttavuus. Minä jo katsoin että atestit olivat jo loppumassa. Vai oletko kenties rekisteröitynyt multinikki.
Sinä nostat yksipuolisesti esille, että ateistit väittää jotakin. Edes se väittämä ei pidä paikkansa, että ateistit väittävät olleen jotakin 2000 vuotta sitten. Tutkijat väittää. Tutkijoiden uskontoja ei kysytä vaan todisteita. Kristityt kuitenkin väittää 2000 vuotta sitten olleen Jumalan poika, vaikka sinä et tiedä mitä on tapahtunut luxemburgissa 30 vuotta sitten...Tosin sulla taitaa tuo varttikin olla lujassa. Sinä et sitä mahdollisuutta ottanut mukaan aivopieruusi vaikka se olisikin ollut ainoa asia mikä sopii väittämääsi..
Sinä tiedät evoluutiosta yhtä paljon kuin uskovainen logiikasta. Darwin kun julkaisi teoriansa evoluutiosta, niin silloin jo uskovaiset väittivät ihmisen olevan apinan jälkeläinen. Väärin. Darwin sanoi kylläkin ihmisellä ja apinalla olevan YHTEINEN esi-isä. Tuskin sinä sitä eroa ymmärrät, kun unohdat sen jo vartin päästä muutenkin.
Seuraavan kerran kun yrität olla julkisesti älykäs, niin pari neuvoa. Älä yritä olla viisampii kuin olet. Älä esitä väittämiä, joita et ole testannut jollain toisella. Kai sinulla on tuttavapiirissä vähintään 5-vuotiaita ystäviä? Sukupuolella ei ole väliä, kuhan pidät näppisi erossa niistä lapsista. Yksi tärkeä neuvo vielä. Kun teet niitä väittämiä, niin tarkasta huolella, että ne väittämät eivät sovellu myöskin kristittyihin tai käy kuten nyt. Sinua vain pidetään typeränä ja minä joudun jälleen käyttämään 5 minuuttia elämästäni sinun verbaaliseen pieksentään...ja niin lapsirakas kuin minäkin olen.Kuules kirjoitti:
Ja etkö sinä huomaa miten pilkkaat uskovaisia atestina. Sinähän olet ansainnut Jumalan pilkasta helvetin tulen.
Älä sinä jakele rangaistuksia, kun Raamattu sanoo Jumalan tuomitsevan.
- luminarsku.
mave kirjoitti:
Sinä nostat yksipuolisesti esille, että ateistit väittää jotakin. Edes se väittämä ei pidä paikkansa, että ateistit väittävät olleen jotakin 2000 vuotta sitten. Tutkijat väittää. Tutkijoiden uskontoja ei kysytä vaan todisteita. Kristityt kuitenkin väittää 2000 vuotta sitten olleen Jumalan poika, vaikka sinä et tiedä mitä on tapahtunut luxemburgissa 30 vuotta sitten...Tosin sulla taitaa tuo varttikin olla lujassa. Sinä et sitä mahdollisuutta ottanut mukaan aivopieruusi vaikka se olisikin ollut ainoa asia mikä sopii väittämääsi..
Sinä tiedät evoluutiosta yhtä paljon kuin uskovainen logiikasta. Darwin kun julkaisi teoriansa evoluutiosta, niin silloin jo uskovaiset väittivät ihmisen olevan apinan jälkeläinen. Väärin. Darwin sanoi kylläkin ihmisellä ja apinalla olevan YHTEINEN esi-isä. Tuskin sinä sitä eroa ymmärrät, kun unohdat sen jo vartin päästä muutenkin.
Seuraavan kerran kun yrität olla julkisesti älykäs, niin pari neuvoa. Älä yritä olla viisampii kuin olet. Älä esitä väittämiä, joita et ole testannut jollain toisella. Kai sinulla on tuttavapiirissä vähintään 5-vuotiaita ystäviä? Sukupuolella ei ole väliä, kuhan pidät näppisi erossa niistä lapsista. Yksi tärkeä neuvo vielä. Kun teet niitä väittämiä, niin tarkasta huolella, että ne väittämät eivät sovellu myöskin kristittyihin tai käy kuten nyt. Sinua vain pidetään typeränä ja minä joudun jälleen käyttämään 5 minuuttia elämästäni sinun verbaaliseen pieksentään...ja niin lapsirakas kuin minäkin olen.Eli oliko se yhteinen esi-isä enemmän apinan oloinen vai ihmisen muotoinen? Kenestä me siis polveudumme?
- zyrt
Miten sinä voisit edes "vastustaa" evoluutiota, sen kun on faktaksi todistettu.
Vähän kevennystä:
http://www.youtube.com/watch?v=ov6OwblYV-Q- Niin mutta
Mutta en minä nyt puhunut siitä että evoluutio olisi fiktiota. Nostit sen vain esille koska haluat osoittaa jotain esim uskontojen Jumalia ei ole olemassa. Evoluutio on myöskin itseään korjaava asia. Minua oikeasti ylipäätänsä kyllästyttää tämän evoluution kuuleminen kokoajan siinä muodossa missä se on. Evoluutiotakaan ei enää kutsuta teoriaksi, vaikka sitä se nimenomaan on. Evoluutio on totta, utta se on epätarkka käsite eikä sitä saa pitää ikuisena totuutena siinä muodossa missä se nyt on!
- goddeloos
Niin mutta kirjoitti:
Mutta en minä nyt puhunut siitä että evoluutio olisi fiktiota. Nostit sen vain esille koska haluat osoittaa jotain esim uskontojen Jumalia ei ole olemassa. Evoluutio on myöskin itseään korjaava asia. Minua oikeasti ylipäätänsä kyllästyttää tämän evoluution kuuleminen kokoajan siinä muodossa missä se on. Evoluutiotakaan ei enää kutsuta teoriaksi, vaikka sitä se nimenomaan on. Evoluutio on totta, utta se on epätarkka käsite eikä sitä saa pitää ikuisena totuutena siinä muodossa missä se nyt on!
" Nostit sen vain esille koska haluat osoittaa jotain esim uskontojen Jumalia ei ole olemassa"
- Onko todisteita olemassaolosta?
" Evoluutio on myöskin itseään korjaava asia"
- Evoluutio ei 'korjaa' mitään
"Minua oikeasti ylipäätänsä kyllästyttää tämän evoluution kuuleminen kokoajan siinä muodossa missä se on."
- Minua kylläästyttää kanssa. Faktasta koitetaan tehdä fiktiota...
"Evoluutiotakaan ei enää kutsuta teoriaksi, vaikka sitä se nimenomaan on."
- Evoluutiota ei kutsuta teoriaksi. Evoluutioteoriaa kyllä...
"Evoluutio on totta, utta se on epätarkka käsite eikä sitä saa pitää ikuisena totuutena siinä muodossa missä se nyt on! "
- Evoluutio on fakta ja teoria selittää miksi..
- M@k3
Hyvä sivustaseuraaja1, ateistit yleensä perustelevat väittämänsä ja niitä jotka eivät perustele ei tarvitse ottaa vakavissaan.
Itse olen kyllä pannut merkille että uskovilta tulee huomattavasti paljon enemmän perustelematomia väitteitä kuin ateisteilta.- Mirka.
Uskikset perustelee uskonnollansa, mikä on täysin naurettavaa.
sivustaseuraaja1 sanoi :
En vastusta EVOLUUTIOTA enkä fundamentalista näkemystä, vaan atestien lyömäaseen varmuutta ja atestista ylpeyttä.
________
Minä en kyllä polveudu apinasta , mutta monilla ateisteilla tunnusmerkistö
näyttäisi täyttyvän.
Ei ole kovin älyllisesti arvokasta noi väitteet mitä FUCKIFUU tuo esiin.
Herjaamisen odotusarvo on mahdollisimman HUONO miksi siis väittää jotakin
mikä nyt vain sattuu sillä hetkellä huvittamaan.
Ymmärrettävää tietysti on , että tarkoituksensa ei ole kuitenkaan herjaaminen
vaan itsensä tehostaminen ja huomion herättäminen.Samaa mieltä ja toivoisinkin aloittajan jo rauhoittuvan noiden aloitusten kanssa. Ei tuo palvele ketään, että herjaamisen halun vuoksi täällä tekee noita aloituksia-
- M@k3
Eipä tuo Pertsan vastaus ollut juurikaan parempi kuin Fukifuun, ihan samanlaista herjaamista.
- Mirka . .
Ihmisillä ja apinoilla on yhteinen kantaisä. Kannattaa tutkia asiaa ennen kuin haet raamatustasi jonkun typerän vastauksen.
- goddeloos
"Minä en kyllä polveudu apinasta , mutta monilla ateisteilla tunnusmerkistö
näyttäisi täyttyvän."
- Et polveudu, älä pelkää. Sinä olet apina... ihan viides sellainen... - goddeloos
M@k3 kirjoitti:
Eipä tuo Pertsan vastaus ollut juurikaan parempi kuin Fukifuun, ihan samanlaista herjaamista.
"Eipä tuo Pertsan vastaus ollut juurikaan parempi kuin Fukifuun, ihan samanlaista herjaamista. "
- pertsa pukee sanansa pradaan :p
- Pelastunut
Minä ainakin olen ylpeä ateismistani. Vanhempani ovat uskossa ja oli aikamoinen taistelu päästä eroon kaikesta siitä painolastista, mitä se minullekin aiheutti. Nyt olen vapaa ajattelemaan itsenäisesti ja ottamaan asioista selvää. Olen onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Teen hyviä ja huonoja ratkaisuja, mutta synnin käsitettä ei ole. Vastaan omista teoistani itse ja pyrin auttamaan toisia silloin, kun he ovat tehneet huonoja valintoja.
Uskovat saavat puolestani uskoa, mutta kaikenlainen evankeliointi on mielestäni vastenmielistä. Jos joku alkaa tuputtamaan minulle uskoa tai toivottaa siunausta, totean rauhallisesti, etten usko Jumalaan. Usein se riittää. Hei sivustaseuraaja1
Olen ateisti. Ehkä sinua helpottaa, kun omalta osaltani paljastan suhtautuvani varauksellisesti tieteentekijöiden väittämiin kauan sitten tapahtuneiden asioiden ajoitustarkkuudesta.
Esimerkkiä: Vaikka kosmologien keskuudessa vallitsee kohtuullisen hyvä yksimielisyys siitä, kauanko aikaa sitten universumimme materian atomeista löytyvät protonit syntyivät, niin olen täysin valmis siihen, että he vielä keksivät ajan itseasiassa menneen sen verran luokille, että todellinen aika olisikin 4,7% pidempi.
Asennoidun siis nuihin aika-arvioihin siten, etteivät ne välttämättä ole täsmälleen oikeita vaikka ovatkin ihan järkeenkäypäsiä arvioita. Minulle niiden osalta riittää, että tarjolla on jotakin, minkä varassa voin rakentaa itselleni summittaisen mielikuvan aikaskaaloista.- Mirka . .... .
Eiköhän tutkijoiden väitteet perustu tarkkoihin tutkimus tuloksiin. Helppoahan sinun on täällä huudella kun et edes todista mitään. Todista jonkun tutkijan väite kumoon jos pystyt. Väitän ettet pysty, kunhan vain päästelet ilmoille typeriä aivopierujasi.
- foksmalder
Atestisesta en tiedä mutta tiede ei pelaa absoluuttisella varmuudella ja se onkin menetelmän suurin vahvuus.
Luulisin kyllä että New Yorkista ja Luxemburista löytyy molemmissa sen verran pyrokratiaa, että halutessaan saa kyllä hyvinkin tarkkoja kuvauksia näistä paikoista kyseisinä ajanjaksoina. Esimerkiksi New York Times on arkistoitu hyvinkin tarkkaan.
Mesopotamia on taasen maa-alue, kuten Skandinaviakin, joten en kyllä usko että sen synty tiedettäisiin vuoden tarkkuudella, kun ei tiedetä edes sadan vuoden tarkkuudella milloin Sumerilaiset asettuivat Mesopotamiaan luodakseen yhden ensimmäisistä korkeakulttuureista.
Ja tuo paleografia on vähän kuin salakirjoituksen avaamista, voisi olla ihan hauskaakin sanoisin näin ristikko harrastajana.
Niin, joistakin historian tapahtumista on säilynyt aika hyvin aikalaisten muistiinpanoja, ja näitä tapahtumia voidaan pitää hyvinkin todennäköisinä.
Ja ainoastaan hyvin todennäköisinä, en usko että täällä on muuta väitetty..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33611654IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597926Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut922920Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982238Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1522168Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81636- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin531084Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312782