Minulla ei ole tulevaisuutta

vailla tulevaisuutta

Otsikossa on jo kaikki, en näe minkäänlaista tulevaisuutta elämässä. En ole mielisairas, mutta tämä on kai sopivin palsta kirjottaa asia.

13

2328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+2

      Onko sinulla jokin syy miksi sinusta tuntuu, ettei sinulla ole tulevaisuutta?

    • Latvainvalidi

      Eipä ole minullakaan, mutta ihan työeläkeyhtiön kiusaksi aion pysyä hengissä.

    • eimennyttä,eitulevaa

      Tavallaan ymmärrän väitteen, koska olen joskus itse ollut samassa tilanteessa.

      Mutta tavallaan en enää nykyään ollenkaan ymmärrä tuota väitettä. Siis kenelläpä olisi tulevaisuus? Kuka oikeasti tietää mitään tulevaisuudestaan tai tuleeko sitä vai tippuuko lentokone niskaan tai jääkö auton alle viiden minuutin päästä? Eihän sitä voi tietää kukaan. Vaikka suunnittelisi tulevaa ja odottaisi jotain etelänmatkaa kuin kuuta nousevaa niin eihän se takaa sitä että se etelänmatka koskaan edes osuisi kohdalle.

      Joten onko kenelläkään oikeasti tulevaisuutta, ei. Tulevaisuus on aina pelkkää mielikuvitusta, kuvittelee sen sitten hyväksi tai huonoksi. Se tulevaisuus osuu sitten kohdalle kun sen aika on ja nyt eletään tätä hetkeä. Mielessä voi olla pelkoja tai toiveita tulevaisuuden suhteen, mutta kun tulevaisuus saapuu kohdalle niin se on edelleen vain tämä nykyisyys-hetki. Miksi siis projisoida tulevaisuuteen yhtään mitään? Kaikki on jo tässä ja nyt.

    • Kullivittu

      Minullakaan ei ole tulevaisuutta, odottelen vain kuolemaa

    • ddsrt

      Kenelläkään ei automaattisesti ole tulevaisuutta vaan jokainen luo oman tulevaisuuden. Ennalta määrättyä kohtaloa ei ole. Esimerkiksi Donald Trump ei itsestään ole päässyt presidentiksi. Hän on tehnyt vitusti töitä. Omanlaisen tulevaisuuden saa tekemällä ja näkemällä vaivaa asioiden eteen. Sormi suussa odottamalla ei tapahdu mitään.

      • Pentagone

        Väärin homo runkkari ddsrt. Kaikki on ennalta määrätty ja jos luistat määrätystä tulee tapahtumaan huonoja asioita sinun ja muiden kohdalle. Yhteiskunta ottaa vastuun siitä että se estää itsemurhia, mutta samalla tietoisesti muuttaa kaikkien kohtaloa, joka näkyy muissa ongelmissa ja taas tarvitsee lisää paikkaamista. Ateistit johtavat maailmaa esim. lääkärit muut demokraatit. Uskonlahkojen ja rauhanmiesten johtaessa syntyy eniten kuolemia ja tapahtumia jossa raiskaukset ovat ainoa aito rakkauden osoitus, ja tulee halvemmaksi kuin ostaa mielitylle merkkipäivänä kymmenen ruusua, pois lukien Äitienpäivä. Maailma muuttuu ympärillä ja vaikka kuinka yrität valehdella ja uskoa että olen oikeassa ja minulla menee hyvin olen väärässä. Kuolema on oikeassa.


      • keiege

        Syntyi kultalusikka suussa. Ei varmaan olis rikastunu omin avuin.


      • Anonyymi
        Pentagone kirjoitti:

        Väärin homo runkkari ddsrt. Kaikki on ennalta määrätty ja jos luistat määrätystä tulee tapahtumaan huonoja asioita sinun ja muiden kohdalle. Yhteiskunta ottaa vastuun siitä että se estää itsemurhia, mutta samalla tietoisesti muuttaa kaikkien kohtaloa, joka näkyy muissa ongelmissa ja taas tarvitsee lisää paikkaamista. Ateistit johtavat maailmaa esim. lääkärit muut demokraatit. Uskonlahkojen ja rauhanmiesten johtaessa syntyy eniten kuolemia ja tapahtumia jossa raiskaukset ovat ainoa aito rakkauden osoitus, ja tulee halvemmaksi kuin ostaa mielitylle merkkipäivänä kymmenen ruusua, pois lukien Äitienpäivä. Maailma muuttuu ympärillä ja vaikka kuinka yrität valehdella ja uskoa että olen oikeassa ja minulla menee hyvin olen väärässä. Kuolema on oikeassa.

        Jos väittää jotain niin pitää perustellakin se. Maailma muuttuu ympärilläsi ja sinä muutut sen mukana. Mutta se että ihminen voi valita väärin ja toimia omaksi vahingokseenkin on osoitus siitä että kaikki ei ole ennalta määrätty. Ihminen voi myös toimia itsensä (ja muidenkin) hyväksi. Se että toivoo itselleen hyvää (kuten buddhalaiset opettelevat tekemään metta-meditaatiossa, laajentaen hyvän tahdon myös muihin olentoihin) ei ole vain itsekäs toive, koska se mikä on aidosti hyvää sinulle, aiheuttaa hyvinvointia myös muissa ihmisissä. Ääri-negatiivisuus vaatii myös ammatiapua psykologilta ja vähintään joltakin tasapainoiselta tutulta ihmiseltä jolle voi vähän aluksi purkaa missä mennään. Huojennus ei löydy lisäkärsimyksien aiheuttamisen kautta, vaan se vie vain syvemmälle koloon, ja usein ihmismieli tekeekin niin meille, että valehtelee meille. Se on kuin ulkopuolinen olento, koska kukaan ei oikeasti voi haluta itselleen pahaa. Pitäkää huolta itsestänne. Rentouttakaa kehonne ja syöttäkää mielenne hauskoja juttuja ja esim. söpöjä eläinvideioita yms, jotka vahvistavat rentoja ajatuksianne. Joskus pitää vain odotella ja sinnitellä että olo paranee ja nukkua yön yli.


    • Anonyymi

      Huoran perseestä olen syntynyt tänne vain henkisesti kärsimään

      • Anonyymi

        Voisitko paremmin jos saisit asua esim. pienessä mökissä järven rannalla omassa rauhassa? Sekin on saavutettavissasi. Joskus olosuhteet, kuten naapurit ja työttömyys ja kehon kivut ja rahattomuus voi viedä rotkon äärelle henkisesti, mutta älä usko sitä mitä mielesi sanoo. Voit huomata että mitään akuuttia hätää ei kehollasi ole. Mielesi vain on yliaktiivinen ja ajautunut negatiivisten ajatusten ympyrään ja näköalattomuuteen. Kyllä se siitä vielä helpottaa, mutta lopeta päihteiden vetäminen, koska se sumentaa kaiken omaksi haitaksesi, vahingoksi ja tuhoksesi. Kyllä selviät siitä vielä, vaikka välillä onkin "mustetta kameran linssissä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko paremmin jos saisit asua esim. pienessä mökissä järven rannalla omassa rauhassa? Sekin on saavutettavissasi. Joskus olosuhteet, kuten naapurit ja työttömyys ja kehon kivut ja rahattomuus voi viedä rotkon äärelle henkisesti, mutta älä usko sitä mitä mielesi sanoo. Voit huomata että mitään akuuttia hätää ei kehollasi ole. Mielesi vain on yliaktiivinen ja ajautunut negatiivisten ajatusten ympyrään ja näköalattomuuteen. Kyllä se siitä vielä helpottaa, mutta lopeta päihteiden vetäminen, koska se sumentaa kaiken omaksi haitaksesi, vahingoksi ja tuhoksesi. Kyllä selviät siitä vielä, vaikka välillä onkin "mustetta kameran linssissä".

        Näköalattomuudesta vielä. Tornitalosta olen katsonut viereistä rakennusta ja pohtinut sitä, että miten sekin voi olla eri hallinnon alla, kun rahaa pitäisi säästää! Missä olet Aki nyt, kun kello sanoo tik-tak!


    • Anonyymi

      Huoran perseestä olen tänne syntynyt vain kärsimään henkisesti

      • Anonyymi

        Oikein


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe