rv5 ja negatiivinen raskaustesti?

ehkä raskaana

Hei! Minulla on tällainen hämmentävä tilanne ja kysyisinkin onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta tilanteesta :) Elikkäs, olen nuori, terve ja normaalipainoinen nuori nainen, kuitenkin jo sellaisessa elämäntilanteessa että lapsi olisi tervetullut.

Kuukautiset ovat toista viikkoa myöhässä. Ne ovat normaalisti runsaat, kivuliaat ja kestävät 6 päivää. Viime viikolla tuli ennemminkin "valekuukautiset", vuoto oli niin niukkaa ettei suojaa tarvinnut, täysin kivuttomat ja kestivät 2 päivää. Myös muita oireita on ollut, kuten vessassa ravaaminen (virtsatietulehdukset yms poissuljettu), arat rinnat, etomiskohtaukset, satunnainen pahoinvointi ja aiemmin omituisia vihlaisuja alavatsassa esim. aivastaessa. Kyseessä ei kuitenkaan pitäisi olla kuvitellut oireet, sillä oireita ehti olla jo ennen kun osasin edes epäillä että ne voisivat liittyä raskauteen. Mutenkin on sellainen aavistus, että olisin raskaana.

Tästä kaikesta huolimatta raskaustestit näyttävät negaa. Tein viime viikolla hätiköiden 2 kertaa apteekin oman testin, enkä ihmettele että näyttivät negaa. Pari päivää sitten tein Clearbluen testin, sekin negatiivinen, samoin tänään terveyskeskuksessa tehty testi. Siellä sanoivat että oireet ovat melko selkeät, mutta testit ovat kuitenkin melko varmoja. Joten onko kuitenkin vielä mahdollista, että odotan pienokaista, vaikka testit eivät sitä näytäkään? Mitä pitäisi tehdä, odottaa, pyytää verikokeet vai mitä? Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)

17

15574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gkdjtydtyj

Terveyskeskuksessa tehtävät testit ovat aivan samoja kuin kaupan testit, jos siis virtsanäytteestä tekivät. Kannattaa varata aika lääkärille ja pyytä katsomaan raskaushormoni arvot verinäytteestä ja samalla pyytää ottamaan muitakin perusverikokeita esim. kilpirauhas arvon, sillä kilpirauhasen vajaa tai liikatoiminta saattaa myös aiheuttaa mitä kummallisempia oireita.

• ehkä raskaana

Ok, kiitos vastauksesta, nyt on myös muut arvot kuten kilpirauhasarvot yms otettu, ei löytynyt mitään. Ensi viikolla sitten uutta testiä, mutta en tosiaan tiedä mitä sitten jos sekin on negatiivinen... :/

• 22+2

Katsottiinko se HCG-testi? Eli todettiin veritestillä ettet ole raskaana. Ja siihen ensi viikolla uudelleenko?

• ehkä raskaana

Itse asiassa en ole varma, pitäisikö verikokeissa näkyä hcg arvo myös silloin kun tutkitaan jotain muuta? Annoin verinäytteen ja sanoivat vaan että kaikki ok, mutta raskaudesta eivät maininneet mitään, sanoivat vaan että katsotaan se sitten ensi viikolla, ainakin ensin uudella virtsatestillä. Eli olisiko heidän pitänyt jo huomata raskaus siitä näytteestä minkä annoin? Ja kuinka paljon varmempi tämä veritesti on kuin virtsatesti? :)

• 23+2

No jos lääkäri on pyytänyt että siitä verikokeesta katsotaan myöskin raskaus, niin se katsotaan, ei muuten.

Veritesti näyttää paljon aiemmin raskauden kuin virtsatesti.

Johan tuo mahd.raskaus olisi näkynyt virtsatestissäkin, eli muuta on kuin raskaus

• dghghf

Kyllähän ne kotona tehtävät virtsatestit on 99.9% varmoja. Ja jos se hcg-hormoni on noussut normaalisti niin sen pitäisi näkyä jo seuraavana päivänä oletetusta kuukautisten alkamispäivästä.

• ehkä raskaana

Niin mäki oon ymmärtäny, ja vielä odotin sen viikon varmuuden vuoks ja tein sitten vielä uudestaan. Alkaa vaan paniikki iskemään että mitä oikein tapahtuu kun sairaudet yms on poissuljettu ja testi nega, mitä muuta tää oireilu sit vois enää olla? Onko jotain tiettyja sairauksia mitkä voisi selittää menkkojen poisjäännin lisäksi kaikki mun oireet? Ja onko mulla enää mitään toivoa ola raskaana? Vasta nyt alan tajuamaan kuinka kovasti toivon, että olisin...

• ddgfdhh

Kuukautisethan voivat olla myöhässä ihan kenellä vain esim. stressin tai hormonihäiriön tms. takia. Kaksi viikkoa ei kai ole vielä lähelläkään epänormaalia myöhästymistä. Minulla ainakin on aina ollut tiettyjä raskausoireita myös normaalien kuukautiskiertojen aikana. Mutta kannattaa vaatia terveyskeskuksesta verikoe, jos ne ei vielä ensi viikollakaan ala. Kai tässä asiassa maltti on valttia, mutta kannattaa myös hyväksyä se tosiasia ettet välttämättä ole raskaana.

• ehkä raskaana

Kyllä ne toiveet siitä raskaudesta on alkanut jo hiipua kun ei vieläkään mitään edistystä. Mutta kyllä se toivo vielä vähän elää, kun en ole stressaantunut eikä koskaan ole ollut mitään poikkeavaa kierrossa, aina alkanut lähes tunnin tarkkuudella samaan aikaan ja tiettynä päivänä. Jään odottelemaan ja jatkamaan yrittämistä :)

• dsdavrb

Minulla polyyppi viivästytti kuukautisia melkein viikolla. Hieman kyllä tuli ruskeaa vuotoa ajallaankin. Minulta tuli kuukautisten myötä polyyppi. Tunsin, että jokin esti kuukautisia vapaasti vuotamasta. Kun polyyppi irtosi, kuukautiset pääsivät vapaasti vuotamaan. Onnekseni sain sen vessapaperiin. Melkoinen kummajainen.

• se siitä

Millaiselta se näytti? Minäkin sain vessapaperiin kp 27 sellaisen kummajaisen, jossa oli pieni "naru" noin sentin ja molemmissa päissä pampulat. Toinen pampula oli isompi noin 4mm ja rypälemäinen. Toinen oli pieni ruskea pallo noin 2mm. Voisiko olla irronnut alkion alku?

• jdhk
        se siitä kirjoitti:

Millaiselta se näytti? Minäkin sain vessapaperiin kp 27 sellaisen kummajaisen, jossa oli pieni "naru" noin sentin ja molemmissa päissä pampulat. Toinen pampula oli isompi noin 4mm ja rypälemäinen. Toinen oli pieni ruskea pallo noin 2mm. Voisiko olla irronnut alkion alku?

No ei todellakaan ole ollut irronnut alkion alku. Tuossa vaiheessa alkio on niin pieni, ettei sitä tai ulos vuotavaa raskausmateriaalia voi silmin havaita vuodon seasta. Korkeimtaan menkat obat hieman normaalia runsaammat. Mikä lie limaklöntti ollut, mutta ei ainakaan alkio.

• LL31

Ja veit sen sitten tutkittavaksi? Vai mistä muutoin tiesit sen olevan polyyppi?

• toivottu raskaus

elikkä itelläkin melkeen sama että negaa tulee mutta silti menkat myöhässä tein terveyskeskuksessa testin heti melkeen yhdynnän jälkeen joka oli negatiivinen mutta nytten on selvästi raskuaden oireeta

• Yhdynnän..

jälkeen on ihan turha tehdä testiä, siitä et näe mitään. 2-3 viikkoa yhdynnän jälkeen voi testin vasta tehdä, eli sitten kun kuukautiset on myöhässä.

• jop1

JUU NYTTEN MINULLA ON TULLUT RASKAUDEN OIREET JA KAIKKI MAHDOLLISET MENKAT ON VIIPYNYT 2 PV:(

• jop 1

raskauden oireet alkanut jo :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60