Mihin päin kannattaisi mennä Goalla?

Jos vaikka Goalle?

Elikkkäs homman nimi semmoinen, että olen ollut Intiassa monta kertaa muualla kuin Goalla, nyt kuitenkin tekisi mieli käydä sielläkin katsomassa. Onko vaivan väärtti?

En ole mikään bilettäjä, lisäksi perhekin tulisi mukaan, eli lasten kanssa rannalla ja kierreltäisiin katsomassa nähtävyyksiä (?), ostoksillakin. Löytyykö puhdasta rauhallista rantaa?

27

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • beach bum

      Rauhallisimmasta paasta on Benaulim. Hinnat on halvemmat kuin Baga-Calangute ja ei bilettavia hampunpolttelijoita niin kuin Anjunasta Aramboliin olevilla rannoilla.
      Jos possyttelijat eivat haittaa niin Arambol on ihan mukava, Ja aika hillittya se meno nykyaan on, illasta aamuun ja joskus jopa monen paivan ajan jatkuneet rave-partyt ovat historiaa.

      • Benaulimia ja

        sen läheistä Colvaa minäkin olisin suositellut. Tai jos aikamatkailua voisi harrastaa, niin Aramol silloin 10 vuotta sitten oli mahtava paikka.

        Toisaalta taas, Goa ei tosiaankaan ole mikään must-paikka. Kaukana siitä. Enemmin jatkaisin matkaani Keralaan, jossa on paljon mahtavampia rantamestoja. Ohan sielläkin tietysti turisteja, mutta ne vaan jotenkin 'häviävät' eri rannoille eikä oikeastaan Kovalamia lukuunottamatta missään ole samanlaista ruuhkaa kuin Goalla. Koskee myös rannalla kulkevia kaupustelijoita.


    • Mees tänavalt

      Olen parina vuonna kiertänut näitä Goan rantoja ja edoton suosikkini on Palolem. Puhdas, kaunis ja rauhallinen. Iltaelämää ei juuri ole ja hotelli- mm toiminta on aika pienimuotoista, enimmäkseen rantabungaloveja.

    • Jiioj

      Palolemissa on myös koulu, johon voi viedä lapset. Koulua pitää muutama ulkomaalainen englanniksi, mutta kyllä pienetkin lapset pärjää. Koulu sijaitsee eteläpäässä mäen päälläm Bhakti kutir nimisessä paikassa. Lapset viihtyy siellä hyvin.

      • Hieman kiinnostaa

        Onko kenelläkään kokemuksia tuosta koulusta, siis miten lapset ovat siellä oppineet ja muuten tykänneet? Meillä lapset ala-asteikäisiä (9-11v.), osaavat jotenkin jo englantia.


      • Hieman kiinnostaa
        Hieman kiinnostaa kirjoitti:

        Onko kenelläkään kokemuksia tuosta koulusta, siis miten lapset ovat siellä oppineet ja muuten tykänneet? Meillä lapset ala-asteikäisiä (9-11v.), osaavat jotenkin jo englantia.

        Mitä muuten maksaa tuolla koulussa? Jos jollakin nyt olisi jotain tietoa...


    • reppureissaaj

      Suosittelisin Palolemia, mahtava paikka ja melko rauhallinen. Jos kävelee 2km niin vieressä on myös Patnem niminen ranta, missä on vähemmän porukkaa. Kun itse kävin Benaulimissa se oli melkein autio paikka, eikä muutenkaan kovin viihtyisä.

    • Mene vaan muualle

      Ei Goalle kannata mennä, jos kerta et ole ollut siellä tähänkään asti. Onhan täällä näitä iän ikuisia Goan kehujia, mutta en suosittele.

      • !!!

        mielestäni ihan hyvä valinta perheelliselle myös candolim ja galangute ...taksilla helppo mennä muille pienille rannoille. jos lapset on ihan pieniä niin candolim ja galangute rannat on tuulisia ja aallokko ...uiminen hankalampaa vedessä voi kyllä isommat jo hyppiä aalloissa. palolem on vähän kauenpana, mutta ranta on pitkälle matalaa eikä aaltoja toki lähenpääkin p-goaa löytyy rantoja missä matalaa.
        palolem on kaunis, mutta ihan liian hiljainen paikka vaikka itse en piletystä kaipaa, mutta kuitenkin vähän enemmän elämää.
        yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä jne... ei se goan elämä tramaattisesti eroa muusta "aidosta" intiasta :
        - toki vaurainta ja siistimpää intiaa ja turisteja enemmän myös hinta taso vähän kalliinpi vaikka silti suomalaiselle halpaa
        paikallista elämää näkyy myös , kun lähdet tien päälle eikä tarvi mennä edes kovin kauas
        thaimaaseen innostuin yhdessä vaiheessa, mutta se on kärsinyt inflaation ja nyt mennään intiassa ja goalla


    • Goiiii

      Ystävien lapset ovat olleet monta kertaa ja hyvin viihtyneet. Eivät he juurikaan englantia osanneet, mutta hyvin pärjäsivät. Mukavia opettajia ja jos menette ennen joulua, niin lapset pääsevät mukaan joulunäytelmään, loistavia ja hauskoja juttuja ova tehneet.

      Tämä on sinänsä hauska tämä Goaan ei kannata mennä, koska... tai sitten kannattaa koska...

      Itse olen kierrellyt Intiaa jonkin verran muuallakin ja maailmaakin on tullut ainakin vähän nähtyä. Nykyisin en enää hirveästi kaipaa mitään nähtävää, itse asiassa mua vähän ahdistaa palatsien, kirkkojen ja temppeleiden katsominen. Ei niissä mitään vikaa ole, mutta tulee vaan mieleen, että miksi nämä ovat tehty, kenen valta-asemaa näillä on pönkitetty ja miten paljon ihmisiä on kuollut tai loukkaantunut rakennustyössä.

      Goa on loistava paikka ei-minkään tekemiseen eli uimiseen, lojumiseen, lukemiseen, syömiseen ja rannat mainioita lenkkeilyyn. Rannoissa on tietenkin todella paljon eroja, mua ei kyllä enää saisi Galanguteen, joka on täyteen ammuttu hullunmylly. Toisena ääripäänä on ehkä Talpona, jossa on yksi ravintola rannalla ja siinäkin oli viimeeksi vain kaksi keikkuvaa pöytää, rannalta taitaa löytyä muutama maja. Sitten löytyy kaikkea tuota väliltä. Kerala on myös kiva.

      • Keijo vaan

        Loistavia paikkoja "ei-minkään tekemiseen" löytyy vaikka kuinka muualtakin Intiasta, kuin Goalta, sillä erotuksella, että jengiä vaan vähemmän ja matkustaminen helpompaa. Juuri tuolla aiemmin joku valitti, että oli jäännyt lennoilta, kun Goan lento olikin peruttu.

        Vaan sinnehän mennään, mihin toisetkin...


      • Goiiiioooo
        Keijo vaan kirjoitti:

        Loistavia paikkoja "ei-minkään tekemiseen" löytyy vaikka kuinka muualtakin Intiasta, kuin Goalta, sillä erotuksella, että jengiä vaan vähemmän ja matkustaminen helpompaa. Juuri tuolla aiemmin joku valitti, että oli jäännyt lennoilta, kun Goan lento olikin peruttu.

        Vaan sinnehän mennään, mihin toisetkin...

        Mihin Intiassa matkustaminen helpompaa kuin Goalle? Tarkoitan siis hyvää paikkaa ei-minkään tekemiseen? Kriteerit seuraavat: Hyvä ranta, jossa voi uida, majoitus rannalla, naiset voivat olla rauhassa bikineissä, olut on kylmää ja auringon laskiessa saa gin tonicin, ruoka on hyvää, mutta ei liian tulista herkälle vatsalleni. En ole menossa ryyppäämään, mutta usein juon yhden oluen ruuan kanssa ja gin tonicin auringon laskiessa. Kymmeneltä olen usein jo unessa ja aamulla ennen kahdeksaa lenkillä.
        Andamaaneille tekisi mieli, mutta ei sinne ainakaan helpompi ole mennä. Kiitollisena otan vihjeet vastaan. Keralaan olemme luultavasti menossa ja rauhallinen ranta kiinnostaisi sielläkin, mutta toki myös muut mukavat paikat kiinnostaa.


      • Keijo vaan
        Goiiiioooo kirjoitti:

        Mihin Intiassa matkustaminen helpompaa kuin Goalle? Tarkoitan siis hyvää paikkaa ei-minkään tekemiseen? Kriteerit seuraavat: Hyvä ranta, jossa voi uida, majoitus rannalla, naiset voivat olla rauhassa bikineissä, olut on kylmää ja auringon laskiessa saa gin tonicin, ruoka on hyvää, mutta ei liian tulista herkälle vatsalleni. En ole menossa ryyppäämään, mutta usein juon yhden oluen ruuan kanssa ja gin tonicin auringon laskiessa. Kymmeneltä olen usein jo unessa ja aamulla ennen kahdeksaa lenkillä.
        Andamaaneille tekisi mieli, mutta ei sinne ainakaan helpompi ole mennä. Kiitollisena otan vihjeet vastaan. Keralaan olemme luultavasti menossa ja rauhallinen ranta kiinnostaisi sielläkin, mutta toki myös muut mukavat paikat kiinnostaa.

        Intiahan on täynnä rantaviivaa, ei siinä tarvitse Goalle mennä, kun nuo kriteerisi täyttyvät. Andamaanit on tietty mahtava paikka, mutta hieman joutuu vaivaa näkemään siinäkin, että sinne pääsee ja sielläkin on turistirannat paikoin Goan luokkaa. Pitää vielä etsiä rauhallisemmat paikat sielläkin.


    • Goalle kannattaa men

      Itse olen käynyt 3 kertaa... Ensimmäisen kerran olin 6 vuotta... Hyvin pärjäsin! Nyt olen 14 ja menemme Goalle taas jouluna! Suosittelen lämpimästi!

      • Siis 6v. Goalla?

        ..Ja nyt meinaat olla 14 vuotta? Ja käynnyt kolme kertaa Goalla? Etkö käynnyt kuuden vuoden aikana missään muualla, kuin Goalla? meinaa, että siinä ajassa tulee kierretyksi muuallakin Intiassa.


      • Oudosti ymmärretty
        Siis 6v. Goalla? kirjoitti:

        ..Ja nyt meinaat olla 14 vuotta? Ja käynnyt kolme kertaa Goalla? Etkö käynnyt kuuden vuoden aikana missään muualla, kuin Goalla? meinaa, että siinä ajassa tulee kierretyksi muuallakin Intiassa.

        Onhan tuo 14vee kirjoittaja saattanut käydä ihan kokonaan jossain muussa maassa kuin Intiassa. Vaikka Intiassa onkin paljon upeita paikkoja joissa kannattaa käydä, niin tuskin sentään niin yksisilmäinen pitää olla, että rajoittaa matkailunsa koskemaan vain yhtä maata!


      • Miten sen nyt..
        Oudosti ymmärretty kirjoitti:

        Onhan tuo 14vee kirjoittaja saattanut käydä ihan kokonaan jossain muussa maassa kuin Intiassa. Vaikka Intiassa onkin paljon upeita paikkoja joissa kannattaa käydä, niin tuskin sentään niin yksisilmäinen pitää olla, että rajoittaa matkailunsa koskemaan vain yhtä maata!

        ..käsittää. Jos joku on ollut;" Ensimmäisen kerran olin 6 vuotta..." käsittäisin,että kirjoittaja on asunut Intiassa 6 vuotta. Voihan hän olla tietysti ollut Intiassa ensimmäisen kerran 6 vuotiaana, mutta on aika eri asia.


      • menossa mukana

        Tätä kirjoitusta tunnutaan pohtivan täällä enemmänkin. Luulisin ;-) että kyseinen Goan matkaaja on ollut kuusivuotias mennessään ensimmäistä Goalle. Hän on käynyt siellä kolme kertaa ja nyt neljätoistavuotiaana lähtee taas jouluna Goalle. Pärjäsi jo ensimmäisellä matkallaan hyvin ja suosittelee Goaa lämpimästi! Relatkaa!


    • joulun jälkeen Goall

      Tuon ikäisillä ei kirjoitusasu välttämättä ole ihan just niinkuin aikuiset asian sanoisivat. Mutta arvelen, että jos hän olisi ollut siellä 6 vuotta, hän olisi myös sanonut asuneensa siellä. Noin pitkä ajanjakso elämässä on kuitenkin aika merkityksellinen. Minä ymmärsin kommentin niin, että hän oli 6-vuotias ensimmäisellä Goan reissulla, ja iästään huolimatta kaikki sujui hyvin. Toisesta kerrasta ei mainintaa, mutta nyt taas Goan matka edessä.
      Pilkunviilaamistahan tämä... Hauskaa joulun odotusta hänelle ja perheelleen!

    • Ei vaan Goa iske

      Onko se Goa nyt sitten NIIN hyvä paikka, että sinne vaan matkataan Intiassa? Jotenkin tuntuu, että vain Goa on Intiaa, kun tätä palstaa lukee ja seuraa. Ja mikä vaiva mennä vielä sinne, ylimääräinen lento taikka junalla!!
      Olen tuossa muutamana talvena kierrellyt Intiassa ihan muualla ja huomannut, että parhaat paikat löytyy ihan muualta kuin Goalta, jopa isoista kaupungeista löytyy yllättävän rauhallisia paikkoja.

      • goa iskee

        Onko se Goa nyt sitten NIIN hyvä paikka, että sinne vaan matkataan Intiassa? Jotenkin tuntuu, että vain Goa on Intiaa, kun tätä palstaa lukee ja seuraa. Ja mikä vaiva mennä vielä sinne, ylimääräinen lento taikka junalla!!
        Olen tuossa muutamana talvena kierrellyt Intiassa ihan muualla ja huomannut, että parhaat paikat löytyy ihan muualta kuin Goalta, jopa isoista kaupungeista löytyy yllättävän rauhallisia paikkoja.


        Jos tykkää paskaisista ja ruuhkaisista suurkaupungeista kuten delhi ja mumbai ovat ,sillä niihin kaupunkeihinhan yleensä lennetään suomesta, niin silloin ei tarvi enää YLIMÄÄRÄISTÄ lentoa tai mennä junalla tai bussilla mihinkään muualle Jos ei kyseisissä kaupungeissa viihdy niin yleensä sieltä hakeudutaan muualle, vaikkapa goalle.
        Itse olen yhteensä n. vuoden intiassa matkaillut josta ajasta noin 8kk goalla, edelleen goa tuntuu parhaalta mitä intia tarjoaa minulla. Himalaja hyvänä kakkosena.


      • eipä vakuuttanut
        goa iskee kirjoitti:

        Onko se Goa nyt sitten NIIN hyvä paikka, että sinne vaan matkataan Intiassa? Jotenkin tuntuu, että vain Goa on Intiaa, kun tätä palstaa lukee ja seuraa. Ja mikä vaiva mennä vielä sinne, ylimääräinen lento taikka junalla!!
        Olen tuossa muutamana talvena kierrellyt Intiassa ihan muualla ja huomannut, että parhaat paikat löytyy ihan muualta kuin Goalta, jopa isoista kaupungeista löytyy yllättävän rauhallisia paikkoja.


        Jos tykkää paskaisista ja ruuhkaisista suurkaupungeista kuten delhi ja mumbai ovat ,sillä niihin kaupunkeihinhan yleensä lennetään suomesta, niin silloin ei tarvi enää YLIMÄÄRÄISTÄ lentoa tai mennä junalla tai bussilla mihinkään muualle Jos ei kyseisissä kaupungeissa viihdy niin yleensä sieltä hakeudutaan muualle, vaikkapa goalle.
        Itse olen yhteensä n. vuoden intiassa matkaillut josta ajasta noin 8kk goalla, edelleen goa tuntuu parhaalta mitä intia tarjoaa minulla. Himalaja hyvänä kakkosena.

        On niitä muitakin kaupunkeja Intiassa, kuin Delhi taikka Mumbai. Mumbai tosin on parempi vaihtoehto, koska sinne pääsee yleensä halvimmalla. Jos lentää täytyy, niin samalla vaivalla pääsee vaikka mihin muualle, kuin Goalle.
        Himalaja on tietty hyvä kohde kesällä ja mikseipä keväälläkin.

        Kokeile joskus jotain vanhaa siirtomaa-ajan "lomanviettopaikkaa", jossa oltiin sadeaikaa paossa Bombaysta, saatat yllättyä!


      • goa iskee
        eipä vakuuttanut kirjoitti:

        On niitä muitakin kaupunkeja Intiassa, kuin Delhi taikka Mumbai. Mumbai tosin on parempi vaihtoehto, koska sinne pääsee yleensä halvimmalla. Jos lentää täytyy, niin samalla vaivalla pääsee vaikka mihin muualle, kuin Goalle.
        Himalaja on tietty hyvä kohde kesällä ja mikseipä keväälläkin.

        Kokeile joskus jotain vanhaa siirtomaa-ajan "lomanviettopaikkaa", jossa oltiin sadeaikaa paossa Bombaysta, saatat yllättyä!

        kodaikanal, munnar , ooty ja madikeri on käyty näistä etelä-intian siirtomaa-ajan hill-station lomanviettopaikoista ja myös matheran lähellä mumbaita. silti goa rulettaa edelleen minulle. maharasthran rantoihin pitää tutustua ensi reissulla


      • menossa mukana
        goa iskee kirjoitti:

        Onko se Goa nyt sitten NIIN hyvä paikka, että sinne vaan matkataan Intiassa? Jotenkin tuntuu, että vain Goa on Intiaa, kun tätä palstaa lukee ja seuraa. Ja mikä vaiva mennä vielä sinne, ylimääräinen lento taikka junalla!!
        Olen tuossa muutamana talvena kierrellyt Intiassa ihan muualla ja huomannut, että parhaat paikat löytyy ihan muualta kuin Goalta, jopa isoista kaupungeista löytyy yllättävän rauhallisia paikkoja.


        Jos tykkää paskaisista ja ruuhkaisista suurkaupungeista kuten delhi ja mumbai ovat ,sillä niihin kaupunkeihinhan yleensä lennetään suomesta, niin silloin ei tarvi enää YLIMÄÄRÄISTÄ lentoa tai mennä junalla tai bussilla mihinkään muualle Jos ei kyseisissä kaupungeissa viihdy niin yleensä sieltä hakeudutaan muualle, vaikkapa goalle.
        Itse olen yhteensä n. vuoden intiassa matkaillut josta ajasta noin 8kk goalla, edelleen goa tuntuu parhaalta mitä intia tarjoaa minulla. Himalaja hyvänä kakkosena.

        Goa on mahtava paikka! Ensi keväällä taas neljä viikkoa. Taitaa olla kahdeksas kerta. Täällä aina kinataan lomailusta Intiassa. Eikös se ole niin, että jokainen menee sinne minne haluaa. Minulle on kolahtanut Goa, vaikka muutakin Intiaa on nähty. Joillekin Goa ei käy millään, enkä minä sitä asiaa tällä palstalla ala tuomitsemaan. Menkää Intiaan relaamaan!!!


    • Jlkbgjhjhllju

      Hei! Kerrotko vähän lisää noista vuoristomestoista. Tekisi mieli tehdä pieniä vaellusreissuja, meloa, pyöräillä jne. Mitä paikkaa suosittelet? Ajankohta on marraskuun lopulla ja joulukuussa.

      Kiitos paljon kaikista vinkeistä.

      • Parhaimmat

        vuoristomestat löytyvät ehdottomasti pohjoisesta. Mutta ei mainitsemaasi ajankohtaan. Himalajan alueella parhain matkustusajankohta on toukokuun puolestavälistä elokuun puoleenväliin. Toki joskus saattaa vielä toukokuussakin olla varsin vilpoiset kelit, tai syyskylmät yllättää tavallista aikaisemmin.

        Etelästä ei aivan samanlaista vuoristomaisemaa löydy. Siellä on toki näitä hill stationeita, mutta pohjoisen maisemiin verrattuna ne ovat enempi mäennyppylöitä.

        Helpoin kohde pohjoisessa on varmaankin aloittaa Manalista, joka on jo vanhastaan tuttu turistikohde. Niinpä siellä on tarjolla jos jonkinlaista aktiviteettia vieraille. Sieltä käsin on myös helppoa tehdä pieniä trekkausreissuja. Niille saa oppaan vaikka omasta hotellistaan. Löytyy riippuliitoa, koskenlaskentaa, helikopterilla pörräilyä, kaikenlaisia retkiä mm. Rohtangin solaan lunta ihmettelemään (itse en kokenut sitä niin kovin tarpeellisena kun tuo lumi ei jaksa täälläkään viehättää), Manikaranin kuumat lähteet ja Parvati Valley, yms. yms.


      • Intiassa matkannut

        Voisin suositella yhtenä vuoristokohteena tuohon aikaan Mahabaleshwarea, vaikka Himalajalle ei siitä olekaan verrokiksi. Kokemisen arvoinen silti ja Table Land kannattaa katsastaa samalla kertaa.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11339450


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe