Lapsen jatkuva löysä uloste

Uhmaa&vatsavaivoja

Meidän kolmevuotiaalla pojalla on jatkuvasti ihan löysä ja pahanhajuinen uloste. Tavaraa tulee keskimäärin kolme kertaa päivässä, joskus enemmän. On siis vilkas aineenvaihdunta niinkuin minun puolellani sukua monella.

Alkaa vaan huolestuttaa, kun sellaisesta normaalista koostumuksesta ei ole tietoakaan, päivä toisensa jälkeen siivoilen "kuravelliä" ja kaivelen pyykkipoikia nenään kun tuotokset on sitä luokkaa että silmiä kirvelee... Värikin on jotain aivan järkyttävää...

Allergioista sen verran, että ne on olleet mielessä, laktoositonta ruokavaliota noudattaa jo nyt kun itse olen laktoosi-intolerantikko ja kaikki tuotteet ovat meillä laktoosittomia siksi jo olemassaan. Muihin allergioihin ei suvussa ole taipumusta mutta kyllä niitä aletaan tutkia ---

Antibioottikuuria ei ole saanut kahteen vuoteen ja maitohappobakteerit on olennainen osa tätä rumbaa... Ruokavalio on ollut tarkassa syynissä jo pitkään juurikin sen takia kun tätä on niin kauan jo kestänyt.

Pottailun värikkyydestä turha edes enää kertoa... ... ... ... ... ...

Neuvolaan ollaan oltu yhteydessä luonnollisesti ja sieltä saadaan apuja. Nyt vaan kaipaan käytännön kokemuksia muilta vanhemmilta.

Apuja? :O

5

6894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä ulos, mitä syö

      Mitäpä noin iso poika tekee potalla? Laita poika vessanpytylle, niin saat vedetteyä tuotokset nopeasti, eikä silmiä kirvellä. :D

      Ripulille ei voi arvailla syytä, kun ei tiedä mitä poika syö. Välttäkää nyt ainakin ksylitolia.

      • Uhmaa&vatsavaivoja

        Pottailuhan on yksilöllistä, muistathan sen. Se mitä toinen tekee tietyssä iässä, tekee toinen myöhemmin ja toinen aikaisemmin... ... ...No näihin "miksi toi tekee tossa iässä sitä" törmää väistämättä silloin tällöin.

        Neuvolan kanssa ollaan käyty tuota ruokavalioasiaa läpi. =) Mutta kiitos tosta ksylitolivinkistä. =)


    • viljat pois kokeeksi

      Elääkö suositusten mukaan puurolla ja leivällä / rasvattomalla ruokavaliolla? Viljojen sopimattomuudesta (ei keliakia tai allergia) tuollainen hyvin usein johtuu. Kasviksia, marjoja, kalaa jne ruokavalioon.

      • Rasvaa tilalle

        Ja mielellään runsaasti hyviä rasvoja lisää ruokavalioon, koska rasvattomuus saa ruokamassan kulkemaan liian nopeasti suolistossa.

        Anna lapselle rasvattoman maidon sijasta homogenoimatonta kevyt- tai täysmaitoa (Hilja, joka on hyvin siedettyä), voita, pähkinöitä, avokadoa ja oliivi- tai rypsiöljyä.

        Lapsen aivot tarvitsevat kehittyäkseen rasvaa ja se myös pitää pienen ihmisen suoliston kunnossa. Jos lapsen paino kääntyy liikaa nousuun, kevennä rasvojen käyttöä maltillisesti.


    • mietteitä syystä

      Haluaisin kysyä ennen arvailuani syystä , syntyikö lapsesi ajallaan vai oliko keskonen . Onko vatsanalue turvonnut , onko jotain erityistä mielitekoa hänellä .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe