Suomen Jalometallikierrätyksen lasku

Kusetustako

Maanantaina sain soiton Suomen Jalometallikierrätyskeskukselta ja lätisi kaikkia myyntipuheita. No sit aattelin et voin ottaa sen kultapussin ja kattoa jos löytyy jotakin. No nyt sit käyny läpi laatikoita eikä ole oikeen mitään sellaista mitä sinne laittaisi tai haluaisi laittaa. Se äijä kerto laskusta, mutta sano että ei sitä tarvi maksaa et on vaan muistutuksena et laittais sinne niitä koruja. No onko muilla kokemuksia laskun maksamatta jättämisestä vai vedättikö jätkä mua siellä puhelimessa?

275

57107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäilen

      Se soitti mullekkin

      • Anonyymi

        Ja samaa epärehellistä selittelyä toiseen kertaan. Miksi?
        Toiminta perustuu mahdollisimman pitkäkestoiseen hyväuskoisten ymmärtämättömien, lähinnä kait vanhusten, huijaamiseen.


    • 5+17
      • Anonyymi

        Yritys otti minuun haluamattani yhteyttä. On täysin yhdentekevää millaisia tekaistuja myyntiargumentteja he tyrkyttävät väkipakolla ihmisille, jotka eivät missään tapauksessa halua asiakkaiksi! Toiminta vaikutti rikolliselta,törkeältä ja vaaralliselta. Mikäli joku pelokas henkilö olisi vastannut puhelimeen olisi Suomen Jalometallikeräyksen haaskalintupari kyennyt säikyttelemään hänet siten, että laiton suullinen sopimus olisi syntynyt.

        Näiden ihmisten paikka on vankilassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritys otti minuun haluamattani yhteyttä. On täysin yhdentekevää millaisia tekaistuja myyntiargumentteja he tyrkyttävät väkipakolla ihmisille, jotka eivät missään tapauksessa halua asiakkaiksi! Toiminta vaikutti rikolliselta,törkeältä ja vaaralliselta. Mikäli joku pelokas henkilö olisi vastannut puhelimeen olisi Suomen Jalometallikeräyksen haaskalintupari kyennyt säikyttelemään hänet siten, että laiton suullinen sopimus olisi syntynyt.

        Näiden ihmisten paikka on vankilassa!

        Juuri niin. Vankilaan vaan heidät.


    • kultaa on

      Lasku tuli tännekin. Eli voiko sen unohtaa?
      Vai pitääkö soittaa sinne ja perua (14 vrk peruutusoikeus) tuon (18,50 hintaisen) palautuskirjeen tilaus.

      • Pentti-

        Lasku tuli minulle perintään.


      • Rahatmeni

        18.5€ 8% lasku tuli karhuna minulle. Maksoin sen. En kyllä enään vastaa vieraisiin numeroihin.


      • asiahoidossa

        Minullekkin soitti esittelijä, mutta ei kertonut mitään laskusta , sanoi vaan että esineiden lähetys ei maksa mitään. Minullakaan ei ole mitään mitä sinne haluaisin lähettää.
        Miheni soitti tuonne firmaan tuohtuneen puhelun ja lupasivat peruuttaa "tilauksen". En ole tehnyt mitään sopimusta, lupasin vain että voivat lähettää esitteen.
        Älkää maksako vaan soittakaa SJMK:n asiakaspalveluun tai ottakaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.


      • Anonyymi
        asiahoidossa kirjoitti:

        Minullekkin soitti esittelijä, mutta ei kertonut mitään laskusta , sanoi vaan että esineiden lähetys ei maksa mitään. Minullakaan ei ole mitään mitä sinne haluaisin lähettää.
        Miheni soitti tuonne firmaan tuohtuneen puhelun ja lupasivat peruuttaa "tilauksen". En ole tehnyt mitään sopimusta, lupasin vain että voivat lähettää esitteen.
        Älkää maksako vaan soittakaa SJMK:n asiakaspalveluun tai ottakaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

        Palauta kuori niin ei maksa mitään. Niin siinä sanotaan. Luitko ohjeet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palauta kuori niin ei maksa mitään. Niin siinä sanotaan. Luitko ohjeet?

        Palautteet pitävät edelleen paikkansa. Huijausta. Maksaisivat 24kr korusta 14kr hinnalla ja väittävät kivenkovaan 14karaatiksi. Eihän kauppa muuten kannata jos sinne lähetetään arvokuoressa. Ja tivaavat viimeiseen asti että saavat pitää. Huijarit eivät tietenkään etukäteen kerro hintaansa, mukamas markkinahinta. Mielenkiinnolla odotan palautuuko korut joista olisivat maksaneet pari euroa.


    • Viestin aloittaja

      Voi unohtaa laskun.. Ei tule mittään jälkijuttuja :)

      • kullaton13

        Itse tilasin myös kultapaketin,kun myyjä vakuutti ettei siitä tule minulle kuluja. Hän kertoi laskun olevan vain ns.muistutuksena,ettei paketti menisi esim.roskiin vahingossa. Vannoi myös,ettei menisi perintään. Uskalsin sitten tilata ko.paketin. Nyt kun luin ehdot ja muutenkin tajusin koko järjettömyyden,niin muutin mieleni kultapaketin lähettämisestä heillepäin. Minulla on kultaa ensinnäkin niin vähän,että heidän maksamallaan 8€grammahinnalla 14karaatin kullasta,en saisi kuin muutaman kympin. Nyt kumminkin huolettaa tuo lasku,koska siinä lukee sen olevan aiheeton vain,jos lähettää kultapaletin ennen eräpäivää. Eli onko nyt varmaa,että Suomen jalometallikierrätyksen lasku ei mene perintään,vaikka en heille mitäään lähettäisikään??


      • Iha Nainen
        kullaton13 kirjoitti:

        Itse tilasin myös kultapaketin,kun myyjä vakuutti ettei siitä tule minulle kuluja. Hän kertoi laskun olevan vain ns.muistutuksena,ettei paketti menisi esim.roskiin vahingossa. Vannoi myös,ettei menisi perintään. Uskalsin sitten tilata ko.paketin. Nyt kun luin ehdot ja muutenkin tajusin koko järjettömyyden,niin muutin mieleni kultapaketin lähettämisestä heillepäin. Minulla on kultaa ensinnäkin niin vähän,että heidän maksamallaan 8€grammahinnalla 14karaatin kullasta,en saisi kuin muutaman kympin. Nyt kumminkin huolettaa tuo lasku,koska siinä lukee sen olevan aiheeton vain,jos lähettää kultapaletin ennen eräpäivää. Eli onko nyt varmaa,että Suomen jalometallikierrätyksen lasku ei mene perintään,vaikka en heille mitäään lähettäisikään??

        Soita sinne ja kysy?


      • Pennti-

        En tiedä miten ennen oli mutta minulle tuli 18.50€ lasku perintään.


      • Juuso1973

        Joo lasku tuli perintään vaimolle. Hän joutui maksamaan yli 20 euroa koska siinä oli viivästyskorko. Pitää näköjään palauttaa jos ei halua maksaa laskua.


      • Eikultaa

        2013 oli näköjään eri politiikka. Minulle tuli perintään 2017 toukokuussa.


      • verenmyrkytys

        Minulla myös tuli kirje,mitään puhetta 18,50 maksusta ei mies sanonut.Eli huijasi.
        Perjantaina soitti nainen samasta asiasta.Aloin huutaa sille että mitä hemmettiä tää lasku ja sitä kuorta ei saa postiin laittaa vaan vietävä lähinpään Matkahuoltoon??eli siis Turkuun..Olen ollut sairaalassa kolme viikkoa..ei mitään mahdollisuutta viedä edes lähi postiin...en aijo maksaa.Se nainen hermostui ja lupasi soittaa maanataina uudelleen????


      • Repe

        Sinnehän voi lähettää aivan mitä tahansa paluupostissa. Saavat tutkia, onko Kinder-avaimenperässä arvometallia.


      • Anonyymi

        Älä vaan unohda, vaan reagoi siihen. Sähköpostista jää tosite, että olet kiistänyt laskun. Sillä se loppuu varmimmin.


      • Anonyymi
        kullaton13 kirjoitti:

        Itse tilasin myös kultapaketin,kun myyjä vakuutti ettei siitä tule minulle kuluja. Hän kertoi laskun olevan vain ns.muistutuksena,ettei paketti menisi esim.roskiin vahingossa. Vannoi myös,ettei menisi perintään. Uskalsin sitten tilata ko.paketin. Nyt kun luin ehdot ja muutenkin tajusin koko järjettömyyden,niin muutin mieleni kultapaketin lähettämisestä heillepäin. Minulla on kultaa ensinnäkin niin vähän,että heidän maksamallaan 8€grammahinnalla 14karaatin kullasta,en saisi kuin muutaman kympin. Nyt kumminkin huolettaa tuo lasku,koska siinä lukee sen olevan aiheeton vain,jos lähettää kultapaletin ennen eräpäivää. Eli onko nyt varmaa,että Suomen jalometallikierrätyksen lasku ei mene perintään,vaikka en heille mitäään lähettäisikään??

        Olen ollut töissä aikoinaan.
        Riittää, että lähetät minkä tahansa esineen kirjekuoressa. KIRJAIMELLISESTI!
        Laitat vaikka vanhoista housuista löytyneitä metallisia nappeja.
        Se on sillä selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut töissä aikoinaan.
        Riittää, että lähetät minkä tahansa esineen kirjekuoressa. KIRJAIMELLISESTI!
        Laitat vaikka vanhoista housuista löytyneitä metallisia nappeja.
        Se on sillä selvä.

        Millainen oli työpaikkana? Pääsitkö palkoille ja millaista oli asiakkaille soittelu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen oli työpaikkana? Pääsitkö palkoille ja millaista oli asiakkaille soittelu?

        Ei palkkaa ellei saanut kusetettua tyhmiä asiakkaita. Moraali pitää unohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut töissä aikoinaan.
        Riittää, että lähetät minkä tahansa esineen kirjekuoressa. KIRJAIMELLISESTI!
        Laitat vaikka vanhoista housuista löytyneitä metallisia nappeja.
        Se on sillä selvä.

        hitto, etten tajunnut tuota tehdä!


      • Anonyymi
        Pennti- kirjoitti:

        En tiedä miten ennen oli mutta minulle tuli 18.50€ lasku perintään.

        Älä maksa!


    • Ihmettelijä

      Minulle lähettivät palautuspussin ja sopimuslomakkeen, sekä laskun 18,50 € ellen palauta, Laitoin kirjeen paluupostissa sellaisenaan.
      Olisikohan tuo ihan viranomaisasia, joku saattaa säikähtää ja maksaa.
      Minulle soittaja oli nuoren tuntuinen nainen, ja hyvin tungettelevainen. Ei luovuttanut, vaikka sanoin, etten nyt ehdi ajatella asiaa. Enpä uskaltaisi mitään koruja heille lähetää.
      Kuluttajasuoja viranomainen saattaisi olla oikea osoite. Teenkö ilmoituksen?Ihm

      • sellasta123

        mulle kävi niin, että sanoin ettei oo mitää koruja sitte se vonkas ja jankkas nii etten jaksanu enää kuunnella ja kai sitte hyväksyin vastaan ottamaan se kirjeen... :D
        nyt vaan mietin että lähetänkö sen pussukan vaan tyhjänä takasi...? ettei tarv maksaaa laskua...


      • Ei niin jaloa..
        sellasta123 kirjoitti:

        mulle kävi niin, että sanoin ettei oo mitää koruja sitte se vonkas ja jankkas nii etten jaksanu enää kuunnella ja kai sitte hyväksyin vastaan ottamaan se kirjeen... :D
        nyt vaan mietin että lähetänkö sen pussukan vaan tyhjänä takasi...? ettei tarv maksaaa laskua...

        Kuluttajaneuvonnasta sanottiin, että voi lähettää 14 päivän aikana, ja laskussa lukee, että palauttamattoman kuoren, siispä palautan!


      • mummozz
        sellasta123 kirjoitti:

        mulle kävi niin, että sanoin ettei oo mitää koruja sitte se vonkas ja jankkas nii etten jaksanu enää kuunnella ja kai sitte hyväksyin vastaan ottamaan se kirjeen... :D
        nyt vaan mietin että lähetänkö sen pussukan vaan tyhjänä takasi...? ettei tarv maksaaa laskua...

        sama minulla en saannu suun vuoroa oli kyllä hyvä myyntimies ja heti kirje tuli en kerennyt perua yritin soittaa mutta en pääsyt koko ajan varattu ,nyt siten yhen rikkinäisen korvakorun laitan pelossa ettei laskua tule. eipä uskalla enää tuntemattomiin numeroihin vastata .


      • Järkikäteen

        Huh huh aivan kamala yritys. Myyjä räjähti, kun en suostunut tekemän kauppaa ala-arvoisella hinnalla. Alkoi tivaamaan ja jopa korotti äänensä miksi en tee kauppaa. Mun piti perustella syytä hänelle. Törkeää toimintaa! Yritys ei halua kertoa asiakkaalle mikä on kullan grammahinta, jotta asiakas ei ymmärrä heidän ala-arvoisia tarjouksia.


      • Reklamaationpaikka

        Mulla äsken ihan samanlainen puhelu. Arvioija langan toisessa päässä kanssa huusi mulle puhelimessa ja tivasi miksi en suostu hyväksymään tarjousta. Ala-arvoita palvelua.


      • Anonyymi

        Palkka tuli ainakin aikoinaan lähetettyjen kirjeiden määrän mukaan. Ei ollut mitään väliä, mitä ihmiset laittoivat niihin paketteihin, kunhan sait paketin lähtemään!
        Sanoin monesti, niin eihän tiedä jos se joku housunnappi on kultaa, niin lähetätte sen, jos ette muuta löydy, niin kaikki on ok!


      • Anonyymi
        Järkikäteen kirjoitti:

        Huh huh aivan kamala yritys. Myyjä räjähti, kun en suostunut tekemän kauppaa ala-arvoisella hinnalla. Alkoi tivaamaan ja jopa korotti äänensä miksi en tee kauppaa. Mun piti perustella syytä hänelle. Törkeää toimintaa! Yritys ei halua kertoa asiakkaalle mikä on kullan grammahinta, jotta asiakas ei ymmärrä heidän ala-arvoisia tarjouksia.

        koruni muka painoi 0.019 g. sain siitä vaivaiset 19 centtiä! Älkää vaan lähettäkö kyseiseen firmaan mitään!


    • tiedä sitten

      Itse jätin lähettämättä takaisin kirjeen, mutta nyt kuukauden päästä on alkanut puheluita tulla päivittäin, kolmekin kertaa päivässä.. en ole vastannut enkä aio, koska myyjä, ja asiakaspalvelun täti sanoivat molemmat ettei laskua ole pakko maksaa... toivottavasti ei nyt tule mitään perintäkirjeitä sitten..

      • Karhutuli

        Minäkin jätin käyttämättä kuoren. Nuori nainen soitti ja kysyi miksi kuori ei ole palautunut. Vastasin ettei kiinnosta. Viikko sitten tuli karhukirje. Ei auta kuin maksaa.


      • Anonyymi
        Karhutuli kirjoitti:

        Minäkin jätin käyttämättä kuoren. Nuori nainen soitti ja kysyi miksi kuori ei ole palautunut. Vastasin ettei kiinnosta. Viikko sitten tuli karhukirje. Ei auta kuin maksaa.

        Kaikki turhat laskut pitää vain kiistää. Koskaan ei saa maksaa mitään. Yksinkertaista.


    • Kymysys

      Mihinkäs sitä kannattaa kulta sitten myydä??

      • Vastasu

        Kultasepänliikkeet saattaa ostaa, ja esim. Turun torilla on romukullan ostaja välillä pöytineen.


    • Reijo87

      Tällaisten postikultayritysten on tappiollista laittaa asiakkaille vakuutettuja lähetyksiä, ellei asiakas laita jotain kultaa arviointiin. Kyllä myös esim. Kampaamot ja hammaslääkärit joutuvat veloittamaan asiakkaalta osan palvelun hinnasta, jos asiakas jättää tulematta palveltavaksi. Järki käteen ihmiset!!

      • Anonyymi

        Varsinaista lobbausta! Mitähän Suomen laki sanoo kaupittelusta ja puhelinmyynnistä tapauksissa, joissa uhri ei tilaa itse omatoimisesti kyseistä "palvelua". Sopimuksettomia tavaroitakaan ei tietääkseni tarvitse palauttaa, vaikka yrittäjä lähettäisi niitä luvatta, sillä kirjallinen sopimus kaupallisesta yhteistyöstä allekirjoituksineen tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinaista lobbausta! Mitähän Suomen laki sanoo kaupittelusta ja puhelinmyynnistä tapauksissa, joissa uhri ei tilaa itse omatoimisesti kyseistä "palvelua". Sopimuksettomia tavaroitakaan ei tietääkseni tarvitse palauttaa, vaikka yrittäjä lähettäisi niitä luvatta, sillä kirjallinen sopimus kaupallisesta yhteistyöstä allekirjoituksineen tarvitaan.

        Paras tapa on aina olla maksamatta mitään asiattomia laskuja. Ei ole vaikeaa.

        Huijari voi aina itse hakea vahingossa lähettämänsä arvoesineet pois, jos haluaa. Siihen pitää ehkä lainkin mukaan aina antaa mahdollisuus. Ei tietysti ihan heti, mutta kuukauden parin sisällä.


      • Anonyymi

        Tällaiset yrityksen irvikuvat on saatava poliisitutkimuksiin, käräjäoikeuteen ja lailla lopetettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras tapa on aina olla maksamatta mitään asiattomia laskuja. Ei ole vaikeaa.

        Huijari voi aina itse hakea vahingossa lähettämänsä arvoesineet pois, jos haluaa. Siihen pitää ehkä lainkin mukaan aina antaa mahdollisuus. Ei tietysti ihan heti, mutta kuukauden parin sisällä.

        Miten niin vahingossa lähetetyt esineet? Nämä konnat eivät tee vahingossa yhtään mitään. Miksi säilyttäisin vierasta roinaa? Minulla ei ole sen varastoimisen vastuuta tai säilyttämisen, palautuksen tai valvonnan velvoitetta. Ellei tilaamatonta esinettä voi viedä roskiin en myöskään ole velvollinen hoitamaan sen takaisin postitusta. Kuukausi tai pari säilyttämistä, hei haloo!


    • valoja

      Tätä on kyllä niin viihdyttävä lukea :) ihan vaan ensinkin tuo lasku. Teiltä on aivan varmasti siitä puhelimessa kerrottu ja sen voisi periä, mutta firma ei sitä tee. Tosi kusipäitä ja asiakasta huijaavia paskoja. Toihan on aivan upeaa että lasku annetaan "anteeksi". Siinä ei ole kyse siitä että ihmisiltä varastetaan kultaa vaan siitä, että kukaan ei muuten jaksa nähdä vaivaa. Kultansa SJMK myy Rasmussenille ja 100% kullasta palautuu suomeen uusiokäyttöön. Takaisin tohon laskuun. Jos minä soitan Matti meikäläiselle ja sovin että lähetän kotitekoisen designs joulukorttini hänelle hintaan 3499,00€ niin hänen tulee se maksaa. Suomessa on suullinen sopimus sitova. Ps. Käykääpä lukemassa mitä kaivosteollisuus tekee kehitysmaissa. Tai vaikka se kuinka Talvivaaran sulfiittipäästöt ovat tuhonneet pohjoisessa useita järviä niin pahasti ettei niissä voi edes uida. Kesämökkiläisille eikä edes paikalliselle maksettu mitään korvauksia koska se on laillista.

      • nauhoittava

        Hyvä valoja. Puhelinmyyjä ei maininnut mitään laskusta, joten suullistakaan sopimusta tuolloin ei ole syntynyt.


      • Niina1982

        Ei kyllä enään anneta mitään anteeksi. Perintään tuli lasku.


      • Anonyymi

        IKIVANHA suomalaisten huijariyritysten käyttämä kikka! Osa ihmisistä on yhä niin lepsuja, että mieluummin tottelevat vedättäjiä kuin ryhtyvät ns. pikkuasian takia oikeustoimiin. Ei uskoisi, että yhä 2000-luvulla tehdään tällaisia puhelinsopimuksia.


    • Revellista

      Turun poijaat siel touhouu SJML:ssa. Venhon P ja kaverit. Kivoja ja rehellistä sakkii kaiken kait

    • huonosijoitus

      En minä ainakaan havainnut käydyssä puhelinkeskustelussa, että heillä on edes ajatuksena laskuttaa jotain, jos en löydä mitään jalometallia myyntin. Tämä laskutusasia ei tullut keskustelussamme julki, joten en ole valmis mitään maksamaankaan. Lisäksi mainitsivat, että he huomioivat jalometalleina platinan, kullan, hopean ja jotain oudompia maallikolle tuntemattomia metalleja. He hyvittävät myös mahdollisesti leimaamattomistakin esineistä löytyvät jalometallit, jos niitä mahdollisesti seoksesta löytyy, joten palautukseen kelpaa myöskin arveluttava jalometalli. Jos pakko on pakettiin jotain saada niin ehkä markan kolikko vuodelta 1960-63 tai vuosisadan alun hopeinen 25 penninen, molempien hopeamäärän saa laskutaitoinen selville ja löytyy sille maailmanmarkkinahintakin, saa siitä sit muodostaa itselle mielikuvan mikä on hinta milläkin suunnalla, Romun myyntihinta pitäisi olla kuitenkin noin puolet markkinahinnasta, koska pitäähän välikädenkin elää ja tuottaa itselleen jotain.

      • huijaustako

        Pidätkö kulta esineitä romuna??? Vanha auto on romu mutta ei kulta esine!


    • a2b4c

      Olen yksi uhri. Tungettelevainen nainen soitti jo pari kuukautta sitten, tivasi vaatimalla, etteikö nyt mitään arvoesineitä löydy. Sanoin, että vain rippeitä. "Niitä rippeitä me nyt juuri keräämme. säästämme luontoa ..." Annoin sitten sen pusin tulla.
      Asia unohtui sitten kiireideni keskellä ja kuukaudn päästä soitti uudelleen. Sanoin, etten ole ehtinyt etsimään ja en ole edes avannut kirjettä.
      Kirje on edelleen avaamttomana ja nyt tuli kännykkääni viesti, että arvopussi palautettava kolmen päivän päästä.
      Minun on pitänyt soittaa Kuluttajaneuvontaan, mutta perheeni sairauksien keskellä sekin on jäänyt.
      Nyt aion avaamattomana palauttaa kuoren takaisin. Toivon, että monet soittavat Kuluttajansuojavirastoon. Minulle ei puhuttu puhelimessa mitään laskusta. Enkä tiedä, onko kuoressa sellainen, koska en ole sitä avannut.
      Kaiken huippu on, että 8-vuotias lapsenlapseni kertoi, että joku soitti ja höpisi koko ajan. Katsoin vastatut puhelut valikosta numeron ja soitin siihen takaisin. Ilmeni, että soittaja oli Jalometallikierrätyksestä.
      Tämä homma pitää saada loppumaan.

      • Sivistynytnykyihminen

        Toisaalta, hyvä Uusavutonnahjus, lapsellisen ja mihinkään perustumattoman, oletettavasti sinullekin tuntemattoman ihmisen nimittelyn sijaan mielenkiintoisempaa kuitenkin olisi, mitä sinun oma kommenttisi ehkä paljastaa, eli kerrotko ennemmin sen oleellisemman asian, kiitos.


      • Sivistynytmyös

        Ja Uusavutonnahjus, miksi otat pikkuasian noinkin henkilökohtaisesti? Kun tai jos et ole töissäkään tuossa firmassa, josta tuskin kukaan on ennen kuullutkaan, niin mitä se sinua noin liikuttaa. Vai oletko olevinasi joku yleinen mielensäpahoittaja?


      • Anonyymi

        Sain äsken samojen törkeiden ihmisten puhelun! Hanna niminen nainen ei kertonut sukunimeään ja yrityksen esittely tehtiin epämääräisesti, ikäänkuin joka suomalaisella olisi velvoite myydä heille vanhat jalometallikorunsa. Olen itse ollut kultasepänalalla ja ryhtyessäni kyselemään yrityksestä Hanna raivostui ja muuttui äärimmäisen epäkohteliaaksi. Hänen raivonsa siis syntyi normaalien tavanomaisten yritystietotiedustelujeni takia.

        Sebastianiksi esittäytynyt mies ei sanonut selkeästi sukunimeään. Kultaa oli kuulema ostettu yksityisiltä jo 11 vuotta. Hän selitteli kummallisia asioita. Olen vasta käynyt Helsingissä ammattilaisliikkeessä kysymässä mitä timanttien arvoluokitus maksaa asiakkaalle. 150 euroa on melko paljon mutta suuremmissa kivissä, arvokoruissa se ehkä toisinaan kannattaa teettää. Ei kukaan tee laatuanalyysiä ilman laillistetun gemmologin ammattitaitoa.

        — Tämä Sebastian sepitti täysin uskomatonta legendaa.

        Sebastian sanoi, että heillä tehdään ensin sama arvoluokitus. Ei kuulema maksa mitään. Siitä saa "kuitin". Kuka tahansa voi tehtailla mitä paperilappuja tahansa. Oikea gemmologin antama todistus sisältää jalokiven koko laatuarvion.

        Se muodostaa myyntihinnan.

        Ihmettelen nyt koko yritystapaa. Moitin törkeästä häirinnästä, puhelukäytöksestä ja ottavani yhteyden Itä-Uudenmaan poliisiin jos he vielä soittavat.

        Onko rikollisten liikeideana se, että tietämättömät ihmiset pakkaavat kalliita timanttisormuksia postilähetyksiin ja niistä annetaan romukultaan perustuva ostotarjous? Kukaan normaalijärkinen ei lähetä arvokorujaan postitse huijareille!

        Timantin voi periä kuolinpesissä. Heidän pitäisi ehdottomasti rajata timantit ostoistaan tai muuttaa toimintatapansa juridisesti oikeaksi! Tuntui siltä, että he ovat pelkkiä arvokivien ja vanhojen arvokorujen, timanttien saalistajia. Kaikki ei mene kierrätyksessä sulatukseen vaan korut ehkä puhdistetaan ja myydään.

        Koko touhu oli niin uhkaavaa ja iljettävää, pelottavaa, että Suomen jalometallikierrätyksestä on tehtävä rikosilmoitus.

        En päässyt haukutuksi tulleena niin pitkälle, että mitään toimintaohjeita tai firman toimittamaa korujen lähetyspakkausta oltaisi ryhdytty antamaan. Minulla ei ole myytävää mutta sanoin, että jos saan uuden puhelun teen heistä poliisiasian.

        Kullan hinnan noustua heikäläiset saalistavat tyhmiltä. Ei kannata myydä korujaan, ainakaan Suomen jalometallikierrätys yritykselle. Kysyisin itse ostoihin perehtyneistä oikeista alan kultasepänliikkeistä. Voisin valvoa itse toimitusta ja tarkastella hintatarjousta, kilpailuttaa sen. Alalla on myös rikollisia ihmisiä. Varokaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain äsken samojen törkeiden ihmisten puhelun! Hanna niminen nainen ei kertonut sukunimeään ja yrityksen esittely tehtiin epämääräisesti, ikäänkuin joka suomalaisella olisi velvoite myydä heille vanhat jalometallikorunsa. Olen itse ollut kultasepänalalla ja ryhtyessäni kyselemään yrityksestä Hanna raivostui ja muuttui äärimmäisen epäkohteliaaksi. Hänen raivonsa siis syntyi normaalien tavanomaisten yritystietotiedustelujeni takia.

        Sebastianiksi esittäytynyt mies ei sanonut selkeästi sukunimeään. Kultaa oli kuulema ostettu yksityisiltä jo 11 vuotta. Hän selitteli kummallisia asioita. Olen vasta käynyt Helsingissä ammattilaisliikkeessä kysymässä mitä timanttien arvoluokitus maksaa asiakkaalle. 150 euroa on melko paljon mutta suuremmissa kivissä, arvokoruissa se ehkä toisinaan kannattaa teettää. Ei kukaan tee laatuanalyysiä ilman laillistetun gemmologin ammattitaitoa.

        — Tämä Sebastian sepitti täysin uskomatonta legendaa.

        Sebastian sanoi, että heillä tehdään ensin sama arvoluokitus. Ei kuulema maksa mitään. Siitä saa "kuitin". Kuka tahansa voi tehtailla mitä paperilappuja tahansa. Oikea gemmologin antama todistus sisältää jalokiven koko laatuarvion.

        Se muodostaa myyntihinnan.

        Ihmettelen nyt koko yritystapaa. Moitin törkeästä häirinnästä, puhelukäytöksestä ja ottavani yhteyden Itä-Uudenmaan poliisiin jos he vielä soittavat.

        Onko rikollisten liikeideana se, että tietämättömät ihmiset pakkaavat kalliita timanttisormuksia postilähetyksiin ja niistä annetaan romukultaan perustuva ostotarjous? Kukaan normaalijärkinen ei lähetä arvokorujaan postitse huijareille!

        Timantin voi periä kuolinpesissä. Heidän pitäisi ehdottomasti rajata timantit ostoistaan tai muuttaa toimintatapansa juridisesti oikeaksi! Tuntui siltä, että he ovat pelkkiä arvokivien ja vanhojen arvokorujen, timanttien saalistajia. Kaikki ei mene kierrätyksessä sulatukseen vaan korut ehkä puhdistetaan ja myydään.

        Koko touhu oli niin uhkaavaa ja iljettävää, pelottavaa, että Suomen jalometallikierrätyksestä on tehtävä rikosilmoitus.

        En päässyt haukutuksi tulleena niin pitkälle, että mitään toimintaohjeita tai firman toimittamaa korujen lähetyspakkausta oltaisi ryhdytty antamaan. Minulla ei ole myytävää mutta sanoin, että jos saan uuden puhelun teen heistä poliisiasian.

        Kullan hinnan noustua heikäläiset saalistavat tyhmiltä. Ei kannata myydä korujaan, ainakaan Suomen jalometallikierrätys yritykselle. Kysyisin itse ostoihin perehtyneistä oikeista alan kultasepänliikkeistä. Voisin valvoa itse toimitusta ja tarkastella hintatarjousta, kilpailuttaa sen. Alalla on myös rikollisia ihmisiä. Varokaa!

        Lisään vielä tähän, että internetissä on helposti löydettävissä useita kotimaisia romuhopeaa ja romukultaa ostavia yrityksiä! Ne toimivat avoimesti ja päivitetyt grammahinnat ovat nekin julkista tietoa. Kultaa on eri esineissä eri määriä. 14 karaatin sekoitus on varsin yleinen koruissa. Sen grammahinta nyt maaliskuussa 2023 lienee n. 28 euroa, siis asiakas saa sen punnituksen jälkeen itselleen. Sormuksia jne. on monenlaisia, kevyitä ja painavia, uusia ja kuluneita.

        Kultaesine testataan oikeassa liikkeessä erityisellä ammattikemikaliolla, kuningasvedellä. Sillä selvitetään onko kyse kultaisesta tavarasta.

        Antiikkiesineiden markkinat ovat erikseen. Hinnat määritellään ammattilaistahoilla.


    • bugi

      Minä lähetin PUSSIN sekalaista 10.02.2016. 11.02.2016 tuli puhelu, jossa kysyttiin hyväksynkö heidän tarjouksen. Hyväksyin....rahoja ei ole näkynyt vielä tänäkään päivänä, vaikka rahat pitäisi laittaa viipymättä tilille, nyt on 17.2 2016. Soitin 022317834....vastaaja ei saanut konetta auki, kysyi varmuudeksi pankkitili numeroa..en antanut, pyysin soittamaan takaisin. Oho nyt se aukesi...joo täällä on ollut ongelmia.....rahat laitetaan Heti ei ole näkynyt.....en suosittele, kyllä lipevää ahdistelua riittää, mutta kun pitäisi maksaa yhtään soittajaa ei löydy.

    • IrmaN

      Lähdin käyttämään palvelua. Tuosta laskusta minulle mainittiin hyvin selkeästi puhelinkeskustelun aikana että ainakaan minulta se ei mennyt ohi. Hyvän hinnan 10€/g 9K kullasta maksoivat.

      • Huijaustako

        Minä sain 4.8 ekua 14 karaatista jotta sellasta.hyvä että Sinulla kävi parempi arpa onni!!


    • Ahmatti71

      Oletteko ssaaneet rahojanne kyseisestä yrityksestä, jos olette sinne jotain lähettäneet?

      • jaakkopouta

        Kyllä maksavat rahat tilille suoraan. Olin itse tyytyväinen palveluun ja ihmettelen tätä keskustelua. Olisiko pienemmät kilpailijat asialla?


    • mummo16

      Sain myös soiton, ei kerrottu kirjekuoren maksullisuudesta, kun vasta nyt, kun en ole lähettänyt mitään kultaa heille kirjekuoressa takaisin. Lähetän kirjeen avaamattomana takaisin. Jos rupeavat jotain perimään, niin on kyllä laitonta.

    • HM_V

      Itse yritin peruuttaa tuota kirjelähetystä luettuani näitä juttuja, mutta oli jo ehtinyt lähteä matkaan. Laitoin sähköpostia asiakaspalveluun ja sain vastauksen, jossa pyydettiin palauttamaan avaamaton kirje heille.

      Luin kuitenkin tuon vastauksen kiireessä, ja epähuomiossa luin heidän vastanneen että voin heittää kirjekuoren pois. Nakkasin siis kirjekuoren roskiin. Nyt olen saanut toistuvasti puheluita asiakaspalvelusta ja tänään tekstarin, että arvopussini sovittu eräpäivä on kolmen päivän päästä. Laitoin nyt sähköpostia taas asiakaspalveluun ja selitin, että minulla ei tuota kirjekuorta valitettavasti enää ole. Pukkaakohan minullekin nyt sitten laskua ja uhkauskirjeitä vai mitäköhän on odotettavissa?

      • Annikkiqqq

        Perintä lasku tulee 18.5€ plus 8% viivästyskorko. Jos karhua ei maksa, luottotiedot menee.


      • Anonyymi

        Laita esto!


    • Penaqee

      Kuulostaa kyllä käsittämättömältä toiminnalta. Vaimo sai puhelun hiljattain ja häntä painostettiin ottamaan paketti puheilla "kyllä teiltä varmasti löytyy edes pieni korvakorun taustalukko laatikon pohjalta" "sen kierrättäminen on ekoteko" "saatte siitä rahaa" P**kan marjat sanon minä. Ei se lukko ole kultaa ja luontoa tuhoutuu enemmän jo noiden postikuorien kulutukseen ja muuhun materiaaleihin.

      Painotetaan ottamaan paketti, vaikka ei ole mitään. Sitten vielä tuo lasku ja väitetään olevan hyvällä asialla. Törkeää törkeää törkeää toimintaa!

    • Huijaustako

      Sain puhelin soiton naiselta joka ei lopettanut jankutusta kunnes pyysin lähettämään sen arvopussin ;josta vaadittiin 18 euron maksu jos en lähetä määräajassa mitään. Lähetin heille kaksi 14 karaatin kalvosinnappia ja yhden 14 karaatin ison sormuksen. Muutaman päivän päästä mies henkilö soitti ja kertoi näiden esineiden arvon 38 euroa pisti 4 euroa lisää jossen pyydä kiviä palautukseen. Jäin siihen luuloon että kivet ym oli jo poistettu ja jos vaatisin palauttamaan saisin kasan romua. Minulle ei kerrottu miten paljon niissä oli painoltaan 14 karaatin kultaa. Sain 40 euroa tilille ja siinä selvisi että 14 karaatin kultaa oli 7,5 g. Tästä voi hyvin laskea mitä he maksoivat grammalta 4.8 euroa kun tämän hetken arvo on 15 euroa . Voidaan jo puhua vedätyksestä kun voitto on 10 euroa grammalta. Taas tyhmyydestä sai maksaa ja moni nauraa partaansa.

      • Anonyymi

        Vuonna 2023 kultaisten kalvosinnappien kysyntä esimerkiksi Helsingissä on ehkä yhä sama kuin aina. Kannattaa katsella laillistettujen oikeiden kultasepänliikkeiden myyntihintoja. Jos Suomen jalometallikierrätys ei anna kuittia esineen kultamäärästä ei sitä olla punnittu ja arvioitu oikein.

        Olen ollut erityisen laadukkaan kultasepän yrityksessä työssä. Arvoesineiden punnitus perustuu laillisiin ja valvottuihin vaakoihin! Romukulta punnitaan tietyllä tavalla ja asiakkaan on saatava tietää kuinka hinta muodostuu.

        Hyvässä kunnossa olevat kalvosinnapit saattavat olla kallis ostos seuraavalle asiakkaalle. Välistävetäjä, Suomen jalometallikierrätys saa isot rahat tyhmiä huijaamalla. Esine voidaan kiillottaa, puhdistaa. Se voi olla jopa keräilyharvinaisuus.

        On jokaisen oma asia kuinka omaisuuttaan kohtelee. Suosittelen kuitenkin paikan päällä hyvämaineisessa liikkeessä asioimista, Jos puhelujen perusteella antautuu huijareille on se ikävää. Ehkä joku on tyytyväinen. Ihmettelen moista "puhelinpalvelua".

        Olin omaa uravalintaani miettiessäni jo matkalla Lontoon gemmologikoulutukseen.

        Täysin moukilta vaikuttavat Suomen jalometallikierrätyksen puhelintyöntekijät ovat häpeäksi koko kotimaiselle arvometallialalle. Rikosilmoitukset poliisiin!


    • sianjo

      Minä myös palopuheen jälkeen myönnyin ottamaan vastaan paketin. Ei meiltä mitään lähetettävää löytynyt eikä kyllä kiinnostanut lähettääkään. Kävi niin ohraisesti, että palautuskuori aineistoineen jäi paperipinon päälle ja vaimo vei paperinkeräykseen koko nipun. Nyt eukko firmasta soittaa päivittäin ja jopa monta kertaa tivaten jotain lähetettävää. Nyt on tullut jo muistutus eräpäivästä, jonka jälkeen lasku pitäisi maksaa. Olemme kyllä luottavaisia, ettei laskua tarvitsis maksaa, mutta saas nähdä. Tuo jatkuva soittelu kyllä tuntuu jo häirinnältä. Miten se voi olla firmalle kannattavaa?

    • törkeäähuijausta

      Minäkin menin halpaan kuten muutkin ja lopulta myönnyin soittajan inttämisen seurauksena että saavat lähettää pussin jos jotain löytyisi. Unohtavat mainita puheluissa tuosta että heidän "arvioimansa" kulta menee käyttökelvottomaksi. Siis vaikka sanoin että en löydä nurkista ylimääräistä kultaa enkä halua lähettää käyttökultaani heille niin yrittää puhua että lähettäisin (että vältyn maksulta), niin siinäkään yhetydessä ei mainitse että kultaesineet mahdolisesti tuhoutuvat tutkimuksisansa. Lähetin avaamani kuoren kaikkinensa omassa kuoressani takaisin, saa nähdä miten käy.

    • Petrus1

      Minulle soitti joskus viime vuonna yksi nainen tästä asiasta. Jankutti ja jankutti. Suljin puhelimen. Tänään 3.11.2016 soitti yksi äijä. Sanoin, että ei ole mitään kierrätettävää. Pulina vain jatkui. Suljin puhelimen. PUHELIMEN VOI SULKEA! EI TARVITSE KUUNNELLA PASKAPUHEITA!

      • mummo99

        Minulle soitti mieshenkilö muutama pävä sitten, kun olin vatsatautitoipilaana. Minulla oli aikaa tivata, kun puhelu ei tuntunut päättyvän. Sanoin suoraan, että en ymmärrä, miksi tulee lasku, jos kerran on ilmainen palvelu. Mies lupasi, että voin laittaa sinne mitä vain metallia, kunhan en jätä palauttamatta. Tivasin mahdollisimman pitkän palautusajan. Puhelun päätyttyä jo tajusin, että vedätystähän tämä taitaa olla, olen mennyt lankaan.
        Tänään sitten kaivelin laatikoista jämäkoruja. Vain yksi pariton kultakorvis. Lisäksi Laitoin yves rocherin tarpeettoman kaulakorun. ym. tarpeettomia korviksia. Lisäksi löysin 5 kpl kullattuja lusikoita pussiin. En missään tapauksessa halua niitä takaisin. Vaikka eivät maksaisi yhtään mitään. pitäkööt hyvänään!!!!!
        Vien joku päivä postiin.


    • Eioota

      Heips! Voiko kukaan kertoa mitä on seurannut jos ei lähetä mitään siinä pirun pussissa. Ja jos joku on lähettänyt niin onko tullut edes jotain rahaa tilille?

      • EiPetetty

        Muistutuslasku. Lähetin lopulta Ja maksoivat ihan ok 18K sormuksesta. Voi suositella


    • Juhlajaarki

      Äidille soitettiin tuolta ja sieltä lähetettiin palautuspussi ja tuo lasku(18.50 €) joka pitää maksaa jos ei lähetä mitään. Äidillä on toki vanhoja koruja mitä laittaa. Äiti on edunvalvonnassa. Minä kävin äidin kanssa pitkän keskustelun, että ymmärtäähän hän mistä on kyse. Sanoin, että ei haittaa kunhan ei laita palautuspussiin hänen ja isävainaan hää- ja kihlasormuksia eikä kallista hopea/kultakorua jonka ostin äidille 60 - vuotislahjaksi.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Kukaan ei viitsi arvioida vanhuksien korujen todellista jälleenmyyntiarvoa! Timanttien jälleenmyynti kukoistaa mutta pikku asiakas on onnellinen konnilta saamastaan muutaman kympin romukultahyvityksestä. Firma on rikollinen Sokkona ostothan perustuvat ihmisten tietämättömyyteen. Sinne menevät designkorut. Ehjät myydään aina kovalla hinnalla antiikkiliikkeen tapaisiin tai välittäjille, keräilijöille. Loppukriteeriksi jää, että "hyvin on toiminut ja rahatkin tulivat pankkitilille!"

        Kuka todistaa missä kunnossa koru tai muu esine palautetaan asiakkaalle, ellei kauppa toteudu?

        — Sairasta liiketaloudellista toimintaa. Koruista pitää puhua yksilöityinä, ei minään hilupusseina. Kuulostaa verkostoituneelta rikollisuudelta.


    • Odottavainen

      Ovatko palauttaneet lähettämänne korut takaisin jos et ooo ollu tyytyväinen niiden maksamaan hintaan?

      • saatiintakas

        kyllä palauttivat äidin korut kun hän ei myynytkään.


    • terttu.helsingistä

      Palauttavat kaiken jos ei hyväksy Tarjousta. Neiti sanoi, että lasku menee perintään jos ei käytä palvelua. Aluksi en ymmärtänyt miksi, mutta onhan se selvää, että haluavat jotain kuoreen. Kaikki toimi niinkuin pitikin loppujen lopuksi. Ystävättäreni tilasi kuoren jälkeeni ja sanoi, että rahat tuli tilille niin kuin lupasivat.

      • Osa-aikaeläkeläinen

        Vaimolleni soitti perjantai-iltana mies tuosta firmasta, ja lähetyskuorihan sieltä tuli vaikka vaimoni ei sitä halunnut. Laitoin firmaan sähköpostilla viestin että maksua ei aiota maksaa, ja firman häirikkösoitoista ei pidetä. Laitoin kopion viestistä poliisille.
        Firmasta tuli viesti että puhelun nauhoitus on kuuneltu ja tilaus on peruutettu.


    • kulkumulkku

      Voiko olla näin, että sinänsä laillisella ja moitteettoman toiminnan pilaakin huonosti koulutetut ja intomieliset puhelinostajat? Yritys saattaisi ostaa sinänsä oikealla markkinahinnalla romumetalleja, romuhopeaa ja vaikkapa romukultaa esim 8-9e/g, mutta myyjä artikuloi sekä puhuu asiakkaan sekaisin. Tämän jälkeen myyjä, siis puhelimeen vastannut asiakas on jo unohtanut tilanneensa maksullisen arvioinnin, joka ei olekkaan maksullinen. Uskon, että jos viet rakkaat kihlakorut kultasepälle, suostut helpommin tarjottuun hintaan. Tilanne on outo ja siksi epäilyttävä ? No, en tunne alaa.

      • Anonyymi

        Et tosiaan taida paljoa alasta tietää. Niin halpaa romukultaa ei olekaan, joka maksaisi 8-9 euroa gramma.


      • Anonyymi

        SINÄNSÄ "OIKEA" KULLAN GRAMMAHINTA? KANNATTAA PÄIVITTÄÄ ASIAT.


    • Herranpieksut

      Soittivat ja lähetin parittomia koruja, ihan "krääsää" juurikin korviksen taustoja. Kun arvio tuli, en ollut tyytyväinen ja pyysin palauttamaan koska näin minulle oltiin kerrottu ja sen olevan veloituksetonta. Tästähän mies puhelimessa hermostui ja huusi ja lopulta löi luurin korvaan :D Ai jestas miten hajottiin asialle.

      Nyt odotan palautuvia koruja jotka vien sitten paikalliselle kultakauppiaalle. Älkää menkö lankaan!

      • Liioittelua

        Minulle ainakin oltiin todella ystävällisiä. Mies kertoi mitä oli kuoressa ja paljonko maksetaan. En hyväksynyt hintaa ja hän sanoi lähettävänsä takaisin. Liioittelettokohan te nyt hieman liikaal.


      • Todellaepäkohteliasta

        Mä lähetin kultasormuksen. En hyvöksynyt tarjousta kun olisin tietyn hinnan halunnut saada. Mies puhelimessa hermostui, korotti ääntään ja moralisoi minua ihan peittelemättä. ''Siis eihän tuossa ola nyt mitään järkeä, että sinä näin.... blaablaa'' Lopuksi töksäytti vain vihaisella äänellä, että selvä lähetetään takaisin normi kirjepostilla kiitos hei ja löi luurin. Siinä on taas mies väärissä töissä kun ei osaa olla asiakaspalvelija, miettikää jos autokauppiaat toimis samalla tavalla :D, käy koeajolla ja sanot ettet otakkaa ''NO EIHÄN TUOSSA OLLUT NYT SITTEN MITÄÄN JÄRKEÄ, OLIKO SUN EDES TARKOITUS OSTAA AUTO''.


      • Sellanen

        Joo, mäkin lähetin korvikset ihan mielenkiinnosta. Soittivat ostotarjouksen mihin en ollut tyytyväinen. Mieshenkilö puhelimessa monta kertaa tivasi miks lähetin korut jos en aikonut kierrättää. Kertoi myös etten noista koruista tuu mistään saamaan enempää rahaa. Jaa eipä kiinnosta haluun silti korut takas. No mies kiitti ja painoi luurin korvaan. Puhelun alussa toivotti hyvät huomenet ja kuulosti normaalilta mutta puhelin sävy muuttui epämiellyttäväksi kun en suostunut ostotarjoukseen


      • Anonyymi
        Sellanen kirjoitti:

        Joo, mäkin lähetin korvikset ihan mielenkiinnosta. Soittivat ostotarjouksen mihin en ollut tyytyväinen. Mieshenkilö puhelimessa monta kertaa tivasi miks lähetin korut jos en aikonut kierrättää. Kertoi myös etten noista koruista tuu mistään saamaan enempää rahaa. Jaa eipä kiinnosta haluun silti korut takas. No mies kiitti ja painoi luurin korvaan. Puhelun alussa toivotti hyvät huomenet ja kuulosti normaalilta mutta puhelin sävy muuttui epämiellyttäväksi kun en suostunut ostotarjoukseen

        Olikohan ehkä Sebastian asialla? Huijareilla ja vedättäjillä on ihan laillinen nimikin mutta minulle soitetussa puhelussa esiintyi myös kokonaan sukunimetön Hanna. Oli pakko lopettaa puhelu kesken lauseen, sillä Sebastianin sekoilut menivät rikoksen puolelle. Paha yritys, iljettävää toimintaa. Hanna ei uhkailuineen ja epäkohteliaisuuksineen pärjännyt minulle, käski Sebastianin vedätyksen tuekseen. Naurettavaa!


      • Anonyymi
        Todellaepäkohteliasta kirjoitti:

        Mä lähetin kultasormuksen. En hyvöksynyt tarjousta kun olisin tietyn hinnan halunnut saada. Mies puhelimessa hermostui, korotti ääntään ja moralisoi minua ihan peittelemättä. ''Siis eihän tuossa ola nyt mitään järkeä, että sinä näin.... blaablaa'' Lopuksi töksäytti vain vihaisella äänellä, että selvä lähetetään takaisin normi kirjepostilla kiitos hei ja löi luurin. Siinä on taas mies väärissä töissä kun ei osaa olla asiakaspalvelija, miettikää jos autokauppiaat toimis samalla tavalla :D, käy koeajolla ja sanot ettet otakkaa ''NO EIHÄN TUOSSA OLLUT NYT SITTEN MITÄÄN JÄRKEÄ, OLIKO SUN EDES TARKOITUS OSTAA AUTO''.

        Sinähän se ruudinkeksijä olet, ei koeajolle mennä saati raahauduta edes sinne autokauppaan asti ilman ostoaikeita. En usko että kukaan haluaa käyttää aikaansa ihmetellen autoliikkeissä kahvia litkien ilman mitään ostoaikeita. Toki jos auton otat koejaan, tottakai liike kokee että olet ostoaikeissa, heillä vakuutusvoimassa autoon jolla käyt koeajolla ym. Tietenkään ketään ei voi pakottaa ostamaan, mutta yleensä ollaan ostoaikeissa jos autokauppaan asti mennään. Oli kyllä paskin mahdollinen vertaus koskaan..


    • tyytyväinen-asiakas

      Minulle soitti herra maanantaina, kuudes päivä. Kertoi kuoresta ja kaivos asioista. Sanoi käyväni laatikot läpi. Löysin vanhan sormuksen, jolla en mitään tehnyt. Ennen kuoren viemistä, kävin näyttämässä sitä paikalliseen kultaliikkeeseen. Sain tekstiviestin ja minulle soitettiin hinta. Puhelimessa minulle luvattiin 15 euroa korkeampi hinta. Aluksi minua jännitti lähettäminen kun luin näitä juttuja, mutta hyvinhän se toimi. Suosittelen kaikkia kokeilemaan. Aika tyhmä pitää olla jos ei tajua pyytää esinettä takaisin heiltä, jos ei hyväksy tajousta. Pääsinpähän turhasta rojusta eroon.

      • Anonyymi

        "Pääsinpähän turhasta rojusta eroon."
        Juuri tämä on mielestäni on osa palvelun arvoa. Laatikoissa on vuosikausia pyörinyt jos jonkinlaista rikkinäistä tai paritonta korua, joilla ei vähäisyytensä vuoksi ole itsessään paljonkaan arvoa. Minusta on hyvä, että on tällainen palvelu, joka muuttaa itselle tarpeettoman tilpehöörin sille kuuluvaan arvoon.


    • juuso10000

      Meni kieltolistalle heti nää 0447 alkuset numerot ei soita uuvestaan uusiin puh saa eston näpättyä päälle ei tuu ennee puheluja

    • Raikuki

      Juu, soitto tuli ja kova kiire oli asian suhteen, lopuksi kysyivät " tilastollisia " syntymävuott, ihan selkeesti homma suunnattu vanhempaan kansanosaan....

    • Jurakka

      Vaimo oli marraskuussa antanu luvan lähettää kirjekuoren kotia ja ei aukassukkaan koska hänellä ei ollut mitään koruja sinne laittaa. Heitti kirjekuoren roskiin. Nyt ovat soitelleet lähes päivittäin sieltä päin ja yleensä näin yheksän aikaan illalla. Eihän tuolta nyt voi mitään laskuja korkoineen tulla? Sinnikkäitä ainakin ovat.

      • Pekka.ku

        Mullekkin tuli kuori. En jaksanu avata enkä palauttaa mitään niin heitin kuoren roskikseen. Soittivat ja sanoivat, että lasku tulee perintään. Viikon kuluttua räpsähti uusi lasku minulle ja siinä oli joku hiton viivästys korko.


    • Pekka.ku

      Minä luin täältä ettei laskua tarvitse maksaa, niimpä heitin koko kuoren menemään. Soittivat minulle ja sanoivat, että kuori on myöhässä. Sanoin, ettei minulla ole sitä enään. nyt minulle tuli perintä lasku viivästyskorkoineen.

    • Laskutuliperintään

      Perhana. Tuli soitto kuukausi sitten. Esittelivät palvelun ja kysyivät saako laittaa kuoren. Oli minulla jotain katkenneita ketjuja joten hyväksyin kuoren lähetyksen. Kuoren tultua en jaksanutkaan tehdä asian eteen mitään ja kuori hukkui jonnekkin. Soittivat viikko sitten ja kysyivät missä kuori viipyy, jolloin löin luurit naiselle joka soitteli. Nyt perjantaina minulle tuli 18.5€ Perintälasku jossa on 8% viivästyskorko. Nythän joudun maksamaan pari kymppiä turhasta.

      • Anonyymi

        Ulosoton pakkoperintään menevät rikolliset maksusitoumukset ovat ilmeinen suunniteltu osa Suomen Jalometallikierrätyksen huonomaineista liiketoimintamallia.

        Palveluketju ja koko organisaatio saattaa olla varsin monimutkainen, vaikka Suomessa siitä ei tiedetä yhtään mitään. Muut liiketoiminnan alueet? Huumebisnes? Varastettu tavara?


      • Anonyymi

        Niin joudut ja tässä tapauksessa omaa tyhmyyttäsi. Otit kuoren mutta sitten ihmettelet siellä kiveksiä hiplaten, ja vedät luurit. Olisit laittanut ne sun katkenneet ketjut palautuksena (sun ei olis tarvinnut maksaa sitä kuorta) olisit saanut niistä hinta-arvion, jonka jälkeen olisit silti voinut pyytää korut takaisin jos et haluakkaan myydä (et hyväksy tarjousta) Kuluttajasuoja lain mukaan ketään ei voi pakottaa ostamaan. Sun tapauksessa tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.


    • Höplästävedetty

      Itelleni soittivatöt tänä aamuna, ja hölmönä menin hyväksymään että lähettävät kirjeen. Ja sanoivat, että laskua ei tarvitse maksaa jos lähettää jotain, voi heittää suoraan roskiin. Sanoin että ei minulta mitään jalometallia löydy. Jankkasi kuitenkin - joku mies oli lähettänyt pelkän kaulakorun lukko-osan ja saanut rahat siitä - joten suostuin ottamaan kirjekuoren. Johan ne kirjekuoret yms kuluttaa luontoa enemmän kuin sen pieni lukko-osa. Joten jos en maksa laskua, tai laita tavaraa kuoreen menee lasku perintään?

      • Käytinkuorta

        Itse käytin palvelua Pari kuukautta sitten. Lasku tulee perintään jos ei palauta kuorta. Minä laitoin riikinäisen ketjun eikä tarvinnut mitään maksaa. Hinta oli ihan ok. Ainahan sitä toivoo saavansa enemmän, mutta toisaalta kuka tekee mitään rikkinäisellä ketjulla? Mutta vielä kerran, onhan se itsestään selvää, että he karhuavat laskun jos ei mitään palauta.


    • Anniinamaija

      Lasku tuli karhuna tänne. Menin ottamaan kuoren vähän yli kuukausi sitten. Siinä oli jokin eräpäivä, mutta en minä jaksanut siitä välittää. Nainen soitti 2.6 ja kysyi miksi en ole palauttanut kuorta. Sanoin suoraan että en tee asian eteen mitään. Nyt sain karhuna laskun. Ei auta kuin maksaa, en kuitenkaan halua näin pienestä luottotietojen menevän. Onko se muka tosiaan niin, että jos olisin lähettänyt heille jonkun kusisen krääsän niin, se olisi ollut siinä?

      • Anonyymi

        Kas kun eivät kiristä meiltä ns. suojelurahaa? Mafian meiningit ovat järkyttäviä.


    • rautunperse

      Entä jos lähetän jotakin vaan niin silloinhan laskua ei tarvitse maksaa?tuleeko lähettämisestä muita kuluja?

      • Riittääkunlähettää

        Minulle sanottiin, jos lähetät jotain, ei tarvitse maksaa laskua. Näin tein eikä mitään kuluja tullut.


    • Tiuku83

      Uhkailevaan sävyyn puhuttiin minullekki ja tyhmänä suostuin tarjoukseen joka oli 18 euroa, lähetin heille kahdet parit korvakoruja, riippuvissa oli siniset pienet kivet, kaksi katkennutta kultaketjua sekä parittoman korviksen jossa oli kolme kiveä. Kaikki sepältä ostettuja, aivan varmasti kultaa.
      Jouduin soittamaan perään, että oliko kivet minkä arvoisia ja vastaus oli että arvottomia, joten vaadin palautuksena kivetkin. Sainkin palautuskuoressa YHDEN kirkkaan kiven ja kaksi jumalattoman suurta sinistä, tyyliin lähettämien korvisten kokoista muovikiveä! Kultasepänliike ei takuulla myy muovikiviä ja mihin ne kaksi kirkasta hukkui matkan varrella??
      Halvalla meni kullat ja kivet olivat siis arvokkaita kun niitä ei kerran voinut takaisin lähettää. Voiko mihinkään tehdä ilmoitusta?? En saa rahoja takaisin mutta haluan että firma ei voi jatkaa tärä meininkiä, naurettavaa :D

      • Haloojärkikäteen

        Suurinosa värikkäistä kivistä on muovikiviä. Kyllä, mukaan lukien kultasepänliikkeestä ostetuissa koruissa. Lisäksi, suurinosa timanteista on arvottomia. Helsingissä Holmasto ei edes arvioi värikkäitä kiviä koska ne on arvottomia.


      • kahtotaan

        autoillessa tuli puhelu "jalometallikierrätykseltä" ja kun aikaa oli, niin jäin sitten höpöttelemään niitä näitä. Lopuksi sanoin, ettei tarvitse lähettää kuorta, sillä ei ole mitään lähetettävää romukultaa.. Vastaus oli: "älä nyt ala skeptiseksi, lähetetään kuori ja jos ei löydy mitään palautuskuoreen, niin sitten postikuluilla voit sen palauttaa mutta jos löytyy jotain kiiltävää, niin sen voit palauttaa ilman kuluja arvioitavaksi"...

        Ja mullahan on teini-ikäinen tyttö, niin sitä kiiltävää barbiekoruahan on laatikot pullollaan.

        Jännä nähdä mitä niistä lupaavat hyvittää :D


      • kahtotaan
        kahtotaan kirjoitti:

        autoillessa tuli puhelu "jalometallikierrätykseltä" ja kun aikaa oli, niin jäin sitten höpöttelemään niitä näitä. Lopuksi sanoin, ettei tarvitse lähettää kuorta, sillä ei ole mitään lähetettävää romukultaa.. Vastaus oli: "älä nyt ala skeptiseksi, lähetetään kuori ja jos ei löydy mitään palautuskuoreen, niin sitten postikuluilla voit sen palauttaa mutta jos löytyy jotain kiiltävää, niin sen voit palauttaa ilman kuluja arvioitavaksi"...

        Ja mullahan on teini-ikäinen tyttö, niin sitä kiiltävää barbiekoruahan on laatikot pullollaan.

        Jännä nähdä mitä niistä lupaavat hyvittää :D

        kaksi pientä hopeista korun palaa lähetin ja pari päivää sen jälkeen sain puhelun:
        2,9grammaa hopeaa josta hyvitetään 44senttiä..
        En hyväksynyt tarjousta vaan vaadiin palauttamaan korut.
        Viikko puhelusta ja vielä ei ole näkynyt. Toki postimerkki on kalliimpi kuin tuo 44senttiä, joten mieleen tulee tilanne, että "posti on luultavasti hukannut lähetyksen.."
        Seurataan tilannetta.


      • Anonyymi

        Kannattaa ilmoittaa rikostorjunta.fi tai lähimpään poliisin vastaanottoon!


      • Anonyymi
        Haloojärkikäteen kirjoitti:

        Suurinosa värikkäistä kivistä on muovikiviä. Kyllä, mukaan lukien kultasepänliikkeestä ostetuissa koruissa. Lisäksi, suurinosa timanteista on arvottomia. Helsingissä Holmasto ei edes arvioi värikkäitä kiviä koska ne on arvottomia.

        Täydellisiä lobbareita kannattaa pitää saman kierrätysmetallien yrityksen huijareina. Kultasepänliikkeen asiat ovat todella heikolla tolalla, jos he kaupittelevat arvottomia muovirojuja. Eiroopan unioniin liittyminen ehkä lisäsi huijarikauppaa alalla.

        "Suurin osa timanteista" joriseminen on valehtelua, sillä oikean timantin mukana tulee olla aitoustodistus. Siihen merkitään laatu, koko, luokitus.

        Värikkäissä kivissä on ns. korukiviä, joiden arvo kultasepänalan tukussa on vähäinen. Asiakas maksaa aina ensisijaisesti kullasta ja istutustyöstä, korukivien teollinen oikea istutus on kallista.

        Synteettinen tai puristeesta tehty ns. korukivi ei ole aina huono. On karmeaa jos romumetalliyritys, Suomen Jalometallikierrätys tuhoaa korut sillä niiden korjauttaminen nykyhinnoilla on kallista ja usein mahdotonta. Toiminta ja lupaus arvioinneista on siis rikollista ja asioista on tehtävä ilmoitukset poliisille!


    • Pete.2017

      Työskentelen yrityksen Turun toimistolla. 2011-2017 syyskuuta saakka, yrityksen tapana on ollut antaa laskut anteeksi jos ei mitään lähetäkkään. Mutta nyt politiikkaa muutettiin, laskujen perintä on ulkoistettu, joten puhelimessa laskusta valittaminen on täysin turhaa, me emmä voi estää laskun perintää. Lasku on 18.5€ ja viivästyskorko 8%. Kerron tämän siksi, koska toivon ihmisten ottavan toiminnan tosissaan. Jos puhelimessa hyväksytte kuoren lähettämisen, on teillä kaksi vaihtoehtoa. Lähetä esine arviointiin, tai maksa lasku. Jo 6 vuotta ihmiset jatkuvasti valittavat siitä, ettei laskua ole sanottu. Joka kerta kun tämä on viety eteenpäin, on nauhalta kuulunut hyväksyntä kuoren lähettämiseen. Joten ottakaa pieni roti asian hoitamiseen. Lähettäkää kuori meille, jos ei tarjous kelpaa, saatte esineet takaisin.

      • Jannekyrö

        Ainakin minulle laskusta ja peruutuksesta kerrottiin hyvin selkeästi? Onko näin monella kuullun ymmärtämisessä vikaa? :D Toisaalta aika vähän tästä on keskusteltu yrityksen asiakas määrään nähden.. Netissä ihmiset nyt aina valittavat ja lietsovat. Lähetin eilen ja odotan nyt ostotarjousta nyt. Katson asiat aina omilla silmilläni ja puhelimessa sopimamme Ja kirjalliset sopimusehdot vastaavat täysin toisiaan. Katsotaan..


      • jokuvaa1
        Jannekyrö kirjoitti:

        Ainakin minulle laskusta ja peruutuksesta kerrottiin hyvin selkeästi? Onko näin monella kuullun ymmärtämisessä vikaa? :D Toisaalta aika vähän tästä on keskusteltu yrityksen asiakas määrään nähden.. Netissä ihmiset nyt aina valittavat ja lietsovat. Lähetin eilen ja odotan nyt ostotarjousta nyt. Katson asiat aina omilla silmilläni ja puhelimessa sopimamme Ja kirjalliset sopimusehdot vastaavat täysin toisiaan. Katsotaan..

        juurikin näin,mukana tulleessa sopimusehdossa mainitaan että mikäli käytät palvelua eli lähetät koruja arviointiin on palvelu maksutonta,jos et lähetä mitään arviointiin tulee sinun palauttaa käyttämätön palautuskuori kirjekuoressa ja itse maksat postimaksun,tämä mainitaan myös puhelinsoitossa jossa suostut vastaanottamaan kuoren.Jos ET PALAUTA KUORTA ollenkaan,tulee sinun maksaa kuoreen liittyvät vakuutus-ja postikulut 18.50 €.Kaikki ei vain tunnu ymmärtävän kuulemaansa/lukemaansa.Vaimoni sisko sai hyvän hinnan parista korviksesta ja ketjunpätkästä,14K kultaa ja 16€/gramma.Mutta,itse yrityksen työntekijöistä, lähes orjapalkalla työntekijät ko. firmassa,provisiotaulukko perseestä jne. En suosittele kellekään että menee töihin SJMK:lle.Työntekijän pitää saada väh. 60 kultalähetystä arviointiin kuukaudessa ja tuosta 60 lähetyksestä työntekijä saa huiman 4 euron provikan,Alle 60 arviointia kuukaudessa ni työntekijä ei saa provikkaa ollenkaan ....onhan siinä takuupalkka mutta tuo provisiosysteemi kusee


      • Anonyymi

        Ottakaapa itse pieni roti liiketoimintaanne! Paljonko on tulostavoite kvartaaleittain pelkistä vääristä huijauspostikuluistanne, jotka karhuatte vedätysten uhreilta? Toimintanne on todella sekavaa, lakia rikkovaa, röyhkeää eikä se kuulu jalometallialalle, haisee pahalle.

        Maineenne on todella huono eikä työntekijöiden käytös vuonna 2023 ole parantunut. Uhkailu, pelottelu ja epäkohteliaisuus on opetettu puheluita yksityistalouksiin tekeville. Koin niin kuvottavaa häirintää, että se jäi ikiajoiksi mieleen.


      • Anonyymi
        Jannekyrö kirjoitti:

        Ainakin minulle laskusta ja peruutuksesta kerrottiin hyvin selkeästi? Onko näin monella kuullun ymmärtämisessä vikaa? :D Toisaalta aika vähän tästä on keskusteltu yrityksen asiakas määrään nähden.. Netissä ihmiset nyt aina valittavat ja lietsovat. Lähetin eilen ja odotan nyt ostotarjousta nyt. Katson asiat aina omilla silmilläni ja puhelimessa sopimamme Ja kirjalliset sopimusehdot vastaavat täysin toisiaan. Katsotaan..

        Normaali romukullan myyminen laillisiin alan liikkeisiin ei aiheuta näin järkyttävää asiakkaiden kiskonnalta vaikuttavaa ongelmaa. Eikö toimintaa Suomen Jalometallikeräyksen kohdalla saada ilmiannoilla lopetettua, alasajoa ja selvitystilaa?


      • Anonyymi
        jokuvaa1 kirjoitti:

        juurikin näin,mukana tulleessa sopimusehdossa mainitaan että mikäli käytät palvelua eli lähetät koruja arviointiin on palvelu maksutonta,jos et lähetä mitään arviointiin tulee sinun palauttaa käyttämätön palautuskuori kirjekuoressa ja itse maksat postimaksun,tämä mainitaan myös puhelinsoitossa jossa suostut vastaanottamaan kuoren.Jos ET PALAUTA KUORTA ollenkaan,tulee sinun maksaa kuoreen liittyvät vakuutus-ja postikulut 18.50 €.Kaikki ei vain tunnu ymmärtävän kuulemaansa/lukemaansa.Vaimoni sisko sai hyvän hinnan parista korviksesta ja ketjunpätkästä,14K kultaa ja 16€/gramma.Mutta,itse yrityksen työntekijöistä, lähes orjapalkalla työntekijät ko. firmassa,provisiotaulukko perseestä jne. En suosittele kellekään että menee töihin SJMK:lle.Työntekijän pitää saada väh. 60 kultalähetystä arviointiin kuukaudessa ja tuosta 60 lähetyksestä työntekijä saa huiman 4 euron provikan,Alle 60 arviointia kuukaudessa ni työntekijä ei saa provikkaa ollenkaan ....onhan siinä takuupalkka mutta tuo provisiosysteemi kusee

        Olen ollut kultasepän liikkeessä työssä. En tajua yhtään mitään koko Suomen Jalometallikeräyksen systeemistä. Mukaan pakotetut ns. asiakkaat ovat joutuneet vaikeuksiin, sen lisäksi heiltä melkein varastetaan arvokastakin omaisuutta. Ei hyvä!


      • Anonyymi

        Aivan oikein! Sain tänään sikamaisen puhelun Suomen Jalometallikierrätyksestä, nyt on vuosi 2023. Suomen kaupankäyntiä ja liiketaloutta ohjaillaan lainsäädännöillä pilkun tarkasti mutta huijarit saavat saalistaa melkein ilmaista kultaa. Varokaa näitä yrityksiä ja niiden työläisiä!


    • Anita

      Tämän viikon alussa sain puhelun , jossa pyydettiin lähettämään ylimääräisiä koruja vakuutetussa kuoressa. Kirjekuori tuli parin päivän päästä ja siellä oli tarkat ohjeet miten toimitaan. Kirjeen laskua ei tarvitse maksaa, jos lähettää koruja. Vein samana päivänä korupussin postiin ja Jalometallikierrätyksestä soitettiin, että ovat saaneet lähetyksen. Kun korut oli arvioitu, sain tarjouksen niistä ja mielestäni oikein hyvän hinnankin. Tänään katsoin, että rahat olivat tililläni, Siis kaikki tapahtui viikossa. Olen todella tyytyväinen ja voin suositella kaikille. Olen melkein 80-vuotias.

      • Anonyymi

        Ohiiohoi!


    • Järkiajattelu

      Nyt vähän valoja päälle. Kuka ylipäätään lähettää kultaa epämääräiseen paikkaan, tietämättä ostajasta mitään, paljonko maksetaan jne jne.

      Järkevintä on viedä johonkin kultaliikkeeseen, suoraan ostopaikkaan ja kysyä kasvotusten ostajan kanssa mitä maksavat, hinnat, punnitukset jne. Homma käy paljon nopeammin, suoremmin ja jouhevammin.

      Näin niin kuin ihan vaan maalaisjärjellä ajateltuna.

      • Anonyymi

        Omaa romukultaa voi käyttää myös ammattimaisten kultasepän suorittamien oikeiden korjaustöiden vaiheissa, se ainakin ennen voitiin hyvittää työsuoritusten yhteydessä.


      • Anonyymi

        "Nyt vähän valoja päälle. Kuka ylipäätään lähettää kultaa epämääräiseen paikkaan, tietämättä ostajasta mitään, paljonko maksetaan jne jne.

        Järkevintä on viedä johonkin kultaliikkeeseen, suoraan ostopaikkaan ja kysyä kasvotusten ostajan kanssa mitä maksavat, hinnat, punnitukset jne. Homma käy paljon nopeammin, suoremmin ja jouhevammin.

        Näin niin kuin ihan vaan maalaisjärjellä ajateltuna."

        Puhut vähän mutta rasiaa, varmin konsti. Yleensä suomalaiset ovat laiskoja ja aina on kiire kun on kissa katolla ja koira kotona. Eli ne esim katkenneet ketjun jämät pölyttävät siellä laatikossa jo kuudetta vuotta kun ei saada aikaseksi koskaan viedä niitä (kukapa jaksaisi ajaa kultasepälle asti parin katkenneen korun takia) tuon palvelun idea onkin tehdä ihmisille asiat helpoksi, jota eivät muuten saa hoidetuksi kuitenkaan.


    • Mitätapahtuu

      Heti tiistakina soittivat minullekin ja lupasivat laittaa rahat tulemaan.
      En uskaltanut antaa pankkitilin numeroita jos vaikka ryäväävät tlin tyhjäksi. Nyt jännittyneenä odottelen seuraavaa siirtoa.

    • ari_arvioija

      Älkää piipittäkö vaan maksakaa laskunne. Ei ne vakuutetut turvakuoret mitään ilmaisia ole. Parempaa ja rehelisempää palvelua kuitenkaan ette mistään saa.

      • Anonyymi

        REHELLISTÄ....? Missään ei näy edes suuntaa antavia hintoja??? KV todella kettumaisia jos haluaa esineet takaisin vaikka yritys nimeenomaan lupaa lähettää esineet takasin jos hinta ei miellytä...


      • Anonyymi

        Maksakaa laskunne? Rehellisen Malagan pomon oikeudenkäynnit ilmeisesti liittyvät vakuutuspetoksiin. Turvakuoret?

        Kyllä nyt on hyvää rehellistä palvelua.. mutta pointtini on se, että en ole pyytänyt tai hyväksynyt sitä.

        Ei koskaan ainoatakaan yhteyttä Suomen Jalometallikeräyksen roistoihin!!!


    • lepsukke

      Sama homma jatkuu: eukko soitti ja kehoitti tarttumaan tarjoukseen ja lähettämään vanhat rojut arvioitavaksi, ei pakkoa sitoutua mihinkään ja rojut saa takaisin jos ei tarjous miellytä. No viimein soitti äijä ja tarjosi kultakoruista 17 euroa, muut olivat kuulemma roskaa eikä niillä ole arvoa. Totesin ettei tarjous liellytä ja haluan korut takaisin. Seuraus: armoton huuto ”oliko sinulla pienintäkään aikomusta myydä, nyt vaan haaskaat meidän aikaa ja postituskuluja, ei näillä sun paskoilla ole mitään arvoa, kun niissä on vain pari grammaa kultaa tai hopeaa”. Enpä ole kyllä paskempaa asennetta kohdannut, välttäkää kaikin tavoin.

      • Anonyymi

        Tämä kuulostaa, lepsukke kiusaamiselta sinun puoleltasi. Samassa mielenvireessä tuntuu olevan moni muukin kirjoittelija. Itse olisin iloinen, jos saisin vanhan krääsän postitettua johonkin ja saisin siitä vielä 17 euroa.


      • Anonyymi

        Ikävä kyllä allekirjoitan saaneeni samaa törkeää kohtelua. Sebastianina esiintyneen miehen tyyli oli ahdistella asiakasta kunnes uhri suostuu. — Katkaisin puhelun kesken, sanoin tekeväni rikosilmoituksen.


    • Niininen

      Moikka

      Mikä olisi mielestänne kurantti grammahinta kullalla? Mitä Suomen Jakometallikierrätys tarjoaa tällä hetkellä?

      • Anonyymi

        Kannattaa selvittää asiat luotettavista tietolähteistä. Jalometallien hinnat vaihtelevat. Vanhoja mummoja huijaavien vedättäjien hinnoittelu ilmeisesti perustuu puhelun aikana tehtyihin havaintoihin ja muistiinpanoihin. Hölmöltä kuulostava uhri on helppoa rahaa rikollisille. Listasta voi rikoksen seuraavissa vaiheissa arvioida hänelle sopivan "päivän ostohinnan" romukullalle. Ressukat ovat onnellisia, vaikka heitä vain petetään. Timantit ovat kalliita, niitähän tämä yritys haeskelee. Ei kannata ryhtyä tekemisiin näkemättä millaisten ihmisten kanssa asioi.

        Ihmetyttää koko kokinaisuus! Jos ns. postituskirjekuori on vakuutettu miksi korut rikotaan niitä arvioitaessa? Ei oikea kultaseppä koskaan menettele niin. Korun myyntiinhän vaikuttavat sen käyttö, viat, korjattavuus. Mielestäni tämän yrityksen on korvattava kaikki rikkomansa korut, sillä arviota teettävä ei ole päättänyt lopullisesta esineestä luopumisestaan.

        — Inhottava yritys!


    • Kalle198205

      Riippuu ihan kullan karaatista. Itse olin hyvin tyytyväinen 14K ja 18K lähetykseni arviointiin ja hyväksyin ostotarjouksen. Tilasin juuri netistä uuden kuoren. Korutrahaksi.fi

      • Anonyymi

        Alle 28 euroa grammalta 14 karaatista en lähde edes keskustelemaan. Myöskään liian korkea tarjous ei aina ole totta. 28 euroa lienee vuoden 2023 maaliskuussa melko oikein. Helsingissä romukullan parhaat ostajat ovat tunnettuja, Suomen Jalometallikierrätys ei kuulu hyvämaineisiin suuriin yrityksiin.


    • Anonyymi

      Sain soiton tänään. Mulle selkeästi (tosin vasta osoitteeni annettuani) kerrottiin, että pitää maksaa kulut n. 18 € vain, jos en lähetä kuorta takaisin määräpäivään mennessä. Vaihtoehtoina on lähettää se takaisin romumetallin kera tai tavallisena postilähetyksenä tavallisen kirjekuoren sisällä (jolloin maksan tavallisen postimerkin hinnan).
      Ehdot kuulostivat reiluilta ja selkeiltä. Ehkä ovat selkiyttäneet markkinointiaan tältä osin?

      • Anonyymi

        Palautteita luettuani päätin kuitenkin soittaa asiakaspalveluun ja perua kuoren tilauksen saman päivän aikana. Asiakaspalvelu oli oikein miellyttävää (muttei ylimakeaa) ja tilaus peruttiin.
        Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, seuraako jatkoa.


    • Anonyymi

      Arvopussihan tulee normaalipostissa jos tulee, eli siis hehän eivät voi edes todistaa, että mitään kuorta asiakas on koskaan saanutkaan :)

      • Anonyymi

        Minulle soitti myös nainen ja kysyi onko mulla myydä kultaa. Sanoin että täytyis ensin kattoa onko myytävää kultaa. Ok sanoi nainen ja varmisti osoite tiedot ja sanoi soittavansa seuraavana maanantaina asiasta. Kaksi päivää ja tuli pusseja sekä lasku. Soitin takaisin että näin ei sovittu. Nainen sanoi ymmärtäneensä asian erilailla. Sanoin että kultaa ei ole enkä laskua maksa. Nainen pyyti lähettämään pussin takaisin postilla maksamalla posti maksun.
        Tämä ruljanssi maksaa mulle ajelun postiin ja postimerkki maksun.
        Onneksi on sitten vielä kuluttajasuoja viranomainen jolta saa näitä tapauksia varten apua mitä laki sanoo näistä.
        Opin tästä että tuntemattomiin numeroihin en enään vastaa.


      • Anonyymi

        Hyvä pointti! Pesen käteni, en halua olla kyseisen firman kanssa missään tekemisissä! Jos jokin arvoesine varastetaan postissa tai kyseisessää Suomen Jalometallikeräyksessä ei ole mitään keinoa saada sitä takaisin.


    • Anonyymi

      Luuletteko oikeasti että voittoa tavoitteleva yritys jolla on ilmainen arviointi palvelu tosiaan maksaa kullasta päivän hinnan. Noh ei todellakaan.... 5 kertaisella voitolla vähintään myyvät kullan kun ovat sen asiakkaalta ensin halvalla ostaneet. Mutta eihän se ole tyhmä joka ostaa vaan se joka myy kullat pilkka hintaan

      • Anonyymi

        Ja osa koruista voidaan myydä koruina paljon yli jalometallin hinnan.


      • Anonyymi

        Ilmainen arviointipalvelu? Hanna ja Sebastianko tehtailevat ilmaisia arvoesineiden hintoja? Koska heiltä ei voi kysyä mitään faktoja ei kauppaan tule missään tapauksessa ryhtyä. En usko, että kovin moni rehellinen ja ammattiaan kunnioittava koulutettu kultaseppä ryhtyisi Suomen Jalometallikeräyksen työntekijäksi. Yksituumainen rikollisuushan kannattaa, toki.


    • Anonyymi

      Arvokuoren voi myös lähettää vakuutettuna arvolähetyksenä tyhjänä Matkahuollon kautta sillon säästää myös posti kulut😁😁, jos ei oo kuoreen laitettavaa

      • Anonyymi

        Joutuu vaan korvaamaan myöhemmin korkoineen niin ei kannata. Järkevintä käyttää palvelua sovitusti


      • Anonyymi

        Luuletteko tosiaan että nämä lähettävät kuoria ilman "äänikuittia"? Tottakai heillä on kaikki nauhalla, eivät muuten voisi jatkaa toimintaa. Tyhmät ihmiset eivät vaan sisäistä kuulemaansa vaikka sanovatkin ymmärtävänsä. Kasva aikuiseksi.


      • Anonyymi

        Helsingissä ja normaaleissa kaupungeissa vain kävellään hyvämaineisen kultasepänliikkeen ovesta sisään romumetallin kanssa. — Arvion saa heti ja rahat myös. Ellei liike itse välitä romukultaa saa lailliset osoitteet joissa sitä ostetaan.

        Suomen Jalometallikierrätyksen toiminta alkaa muistuttaa huumebisnestä. Salakåhmäisyys ehkä on liikeideanakin. Outoa. En oikein tajua sellaisia sanoja kuin "arvokuori". Heillä on ilmeinen oma toimintatapa, lakinsa ja ei lainkaan eettisyyttä ja moraalia. — Kullan saalistus ei ehkä tuota kovin hyvin, sillä puheluiden tekijät oluvat törkeitä.

        Asiakaskokemukseni oli kammottava! Osaan itsekin hoitaa omat asiani tarvitsematta sekoilua ja krääsän edestakaisin postittelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletteko tosiaan että nämä lähettävät kuoria ilman "äänikuittia"? Tottakai heillä on kaikki nauhalla, eivät muuten voisi jatkaa toimintaa. Tyhmät ihmiset eivät vaan sisäistä kuulemaansa vaikka sanovatkin ymmärtävänsä. Kasva aikuiseksi.

        Pidin kauppiastoiminnan juridisen luennon ja toivon sen pysyvän ikuisesti nauhoitettuna kyseisen huijariyrityksen arkistossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletteko tosiaan että nämä lähettävät kuoria ilman "äänikuittia"? Tottakai heillä on kaikki nauhalla, eivät muuten voisi jatkaa toimintaa. Tyhmät ihmiset eivät vaan sisäistä kuulemaansa vaikka sanovatkin ymmärtävänsä. Kasva aikuiseksi.

        Äänikuitti sana on outoa liiketoimintaa, Äänikuitistahan kuulee myös kuinka törkeää luvatta palvelujaan tyrkyttävän tahon toiminta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joutuu vaan korvaamaan myöhemmin korkoineen niin ei kannata. Järkevintä käyttää palvelua sovitusti

        Järkevintä on unohtaa koko firma.


    • Anonyymi

      Jos olette aikeissa lähettää tuonne firmaan jotain käyttäkää ensin kiertävällä ja kultasepällä arvioitavana. Huomaatte että nämä maksaa puolet vähemmän. Sitten vaan sanotte kaupanvahvistajalle että hintaa ylemmäs tai esineet takaisin. Ja kuvatkaa aina esineet että on todiste jos palauttavat esineet rikottuna....

      • Anonyymi

        Asia ei pidä paikkaansa! Kannattaa myös tajuta kansainvälisen ja kotimaisen kauppahinnan erot. Kuparipitoinen kultaesine sisältää vähemmän kultaa kuin 24 karaatin eli täyskultainen esine. Seoksia tehdään mm. kulutuskestävyyden parantamiseksi. Oikeat lailliset kultasepän alan ammattilaiset vastaavat kysymyksiin. Faktoilla. Ei tarvitse kamppailla laittomien puheluiden, kullan kuljetuspussukoiden ja ulosottomiesten kanssa!


      • Anonyymi

        "
        Anonyymi
        2020-06-19 11:03:25

        Jos olette aikeissa lähettää tuonne firmaan jotain käyttäkää ensin kiertävällä ja kultasepällä arvioitavana. Huomaatte että nämä maksaa puolet vähemmän. Sitten vaan sanotte kaupanvahvistajalle että hintaa ylemmäs tai esineet takaisin. Ja kuvatkaa aina esineet että on todiste jos palauttavat esineet rikottuna...."

        Totta, mutta toiminta perustuukin siihen että laiskan pulskea suomalainen ei jaksa lähteä ajamaan kultasepälle muutaman pölyisen korun arvioinnin takia (siksi ne siellä laatikossa ovat vuodesta toiseen) Toiminta perustuu siihen että palvelu tehdään asiakkaalle helpoksi. Moni ei tosin jaksa mennä edes postilaatikolle sipsit suussaan, mutta postilaatikot löytyy aina lähempää kuin ehkä läheisin kultaseppä. Asiakkaalle katsottuna kumpi vaiva on suurempi, kaivaa ne korunsa mukaan ja ajaa kultasepälle (ehkä jopa pelkästään sen takia) jos ei ole muuta-asiaa lähistölle. Tai nakata kuori postiin (ja saada myös huonompi hinta) miettikää sitä miksi niin monella niitä vanhoja koruja lojuu lipastoissa, kun niiden vieminen sepälle on aivan ylivoimaisen vaikeaa. Siinä koko homman juju.


    • Anonyymi

      Älä maksa. Kun et maksa et myöskään ole hyväksynyt sopimusta.
      Kävi turkulainen huijari dementoituneen anopin luona oli yrittänyt viedä uudet kodinkoneet pesukoneen, kuivaajan ja tiskikoneen. Jätti vielä laskun.

      • Anonyymi

        Yritys ostaa jalometalleja ei kodinkoneita:D


    • Anonyymi

      Tehkää rikosimoitus.

      • Anonyymi

        Mistä? Lue aikaisemmat kommentit. Vai onko liian vaikeaa?


    • Anonyymi

      https://asiointi.kkv.fi/fi

      Laittakaa tuonne valituksia tarjouslaskupohjasta, ja harhaanjohtavasta markkinointitavasta.

      Tai googlettakaa
      Kuluttajanneuvonta
      Kuluttajariitalautakunta

      • Anonyymi

        Kukaan ei voi tutkia mahdollista rikollisverkostoa, joka vain esiintyy Suomen Jalometallikeräyksen puhelintyöläisinä. Ihmisten puheille pääsy vaatii oveluutta. Jos on ennakoitavissa, että kyseinen henkilö ei omista arvometalleja voivat rikolliset kuitenkin yrittää hyödyntää äänitettyä keskustelua. Kaikki kuuluu läpi eli rikolliset organisaatiot Suomessakin toimivat monilla eri tavoilla.

        Minua ahdistelleet yrityksen nimissä esiintyneet Hanna ja Sebastian ovat ehkä jopa koulutettuja rikollisia. Sukunimet jäivät selvittämättä ja kun asiat muuttuivat hankaliksi pettivät hermot. Suomi on sivistysvaltio. Meillä on perinteet ja käytöstavat. Vain rikolliset toimivat kuten Suomen Jalometallikeräyksen työntekijät!


    • Anonyymi

      Tää suomen jalometallikierrätys on ulkoistanut suurimman osan liiketoimesta eli sisäänoston Espanjaan. Espanjan jalometallikierrätys olis parempi nimitys tälle huonomaineiselle yrityksen tekeleelle.

      • Anonyymi

        Ja kaikki puhelinrobotit ovat aina jonkun toisen yrityksen palveluksessa tai itsenäisiä yrittäjiä. Varsinaisesessa yrityksessä lienee vain yksi työntekijä eli omistaja itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikki puhelinrobotit ovat aina jonkun toisen yrityksen palveluksessa tai itsenäisiä yrittäjiä. Varsinaisesessa yrityksessä lienee vain yksi työntekijä eli omistaja itse.

        Tapauksessani ns. palvelu kuulosti kotona tehdyltä etätyöltä, sillä naisen ja miehen lisäksi kuulin pikkulapsen itkua. Epäeettinen yritys voisi käyttää sitä kaupankäynnin vääränä tehosteenakin, sillä lapsen äänen koetaan vaikuttavan vanhoihin ihmisiin ja naisiin.

        Espanjalaisen jalometallialan myyntiverkoston kytkös tiedoistani puuttuikin. Taustoja selvittäville Ilta-Sanomien toimittajille kiintousa ja yhä valitettavan ajankohtainen uusi aihe!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapauksessani ns. palvelu kuulosti kotona tehdyltä etätyöltä, sillä naisen ja miehen lisäksi kuulin pikkulapsen itkua. Epäeettinen yritys voisi käyttää sitä kaupankäynnin vääränä tehosteenakin, sillä lapsen äänen koetaan vaikuttavan vanhoihin ihmisiin ja naisiin.

        Espanjalaisen jalometallialan myyntiverkoston kytkös tiedoistani puuttuikin. Taustoja selvittäville Ilta-Sanomien toimittajille kiintousa ja yhä valitettavan ajankohtainen uusi aihe!

        Internetin tietojen mukaan yrityksessä olisi 8 työläistä. Kuka tietää mikä on totta. Ilmeisesti pieni vauvakin on heillä työntekijänä, kirkumista kuului puhelussa. Se oli todella alaluokkaista.


    • Anonyymi

      Minusta itse pussista veloitetaan mikäli et palauta sitä, jos palautat tyhjänkin pussin heille ei pitäisi joutua maksamaan mitään..ota vaikka homma videolle jos epäillyttää., siis palautus. Näin se minusta on, ja jos epäilet soita heille.

    • Anonyymi

      Älä pelaa uhkapeliä, vaan laita hyvä ihminen jotain sinne pussiin. Näiden pussijuttujen kanssa ei kannata pelleillä.

    • Anonyymi

      Kuoren voi palauttaa firmalle postin kautta vaikka 4 vuoden päästä postimerkin hinnalla.

      • Anonyymi

        Ei tarvita mitään postimekkejä. Lähettäjä saa noutaa sovituna aikana.


    • Anonyymi

      Miten nykyihminen voi olla noin yksinkertainen. Minä sai oikein selkeät ohjeet, miten kuuluu kirjeen kanssa toimia. Kun kirje tuli siinä on samat asiat taas yhtä ymmärrettävässä muodossa. Jos ei niiden ohjeiden mukaan osaa toimia, niin voi voi.
      Lähetin rikkinäisiä ketjuja ynnä muuta paritonta korua pikku määrän. Parin kolmen päivän päästä tuli soitto ja oletin saavani 40-50, mutta sain 220€. Eli olen tyytyväinen palveluun ja voin suositella.
      Suosittelen näitä valittavia lukemaan ja kuuntelemaan mihin osallistuvat.

      • Anonyymi

        Kyllä vaan on niin, että kaikki nuo positiiviset kokemukset taitavat olla vedätystä...


      • Anonyymi

        Olisi kiinnostavaa nähdä romukullan laatu ja määrä, josta noin huima ansio syntyi.


    • Anonyymi

      Komppaan kirjoittajaa, joka kirjoitti kuullun- ja luetun ymmärtämisestä. Pelkällä peruskoulu pohjalla kyllä pitäisi loistavasti selvitä, miten kirjeen kanssa tulee toimia. Omalla kohdallani meni SJMK:n eka soitosta vähän reilu viikko, kun rahat olivat jo tilillä. Kaikki toimi moitteettomasti.

      • Anonyymi

        Salaperäinen ja töykeä, ihmisvihamielinen "SJMK" ei onnistunut edes alkeellisen asiakaspuhelunsa tekemisessä. Minulla on vahvat syyt epäillä toiminnan muutakin laillisuutta. On muistettava, että luvatta palvelujen kaupittelu on rikollista, ellei luvattoman ja väärän puhelinkontaktin kohde vaikuta yhteistyökykyiseltä tai osoita halukkuutta kaupankäyntiin.


    • Anonyymi

      Erittäin hyvä palvelu. Olivat todella ystävällisiä ja asiat meni kuten sovittiin. Myin kullat ja otin hopeat takaisin. Tulivat muutamassa päivässä ja samassa kunnosa. Voin suositella!

      • Anonyymi

        Kaikki koruja valmistavat kultasepät ostavat hopea ja kultaesineitä. Kaikissa liikkeissä ei tietystikään ole kultaseppää, joten pitää hiukan hakea ja kysellä.

        Rehelliset liikkeet eivät tietysti osta mitään epämääräisiltä asiakkailta eivätkä välttämättä mainosta toimintaansa. Suuri osa heille tarjotuista esineistä on varmasti varastettuja.


      • Anonyymi

        Ah mä nauran...


      • Anonyymi

        Laillinen ja luotettava arviointi internetissä ei suosittele Suomen Jalometallikierrätystä.

        Se on todettu hintoja polkevaksi eli heikosti maksavaksi.


    • Anonyymi

      Niin eihän nyt kukaan oikeesti usko että kuoria lähettävä voittoatavetteleva yritys lähettää kuoren ilmaiseksi. Viimestään tarjouksessa otetaan huomioon kuoren kulut, eli ihan höpö höpö juttua että maksavat kullasta edes lähelle yhtä hyvää hintaa kuin kultasepän liikkeet. Ilmaisia aamiaisia ei ole eikä ilmaista arviointipalvelua

    • Anonyymi

      Myöskään turhien laskujen makaaminen turhaa, sanotte vaan että kuori ei ole koskaan saapunutkaan saa huijari takasin samalla mitalla

    • Anonyymi

      Kun näitä valittajien kommentteja lukee niin ymmärtää mistä vanha Kummeli-sketsi syntyi. Siinä "ämpyilijä" saadaan tekemään ihan hulluja kauppoja, tyyppi vaan sanoo lipevälle myyjälle "niin no joo" kaikkiin suostutteleviin kysymyksiin. Sitten pois häivyttyään menee puihin aina eikä kauppoja tulekaan.

      Toisekseen, älkää olko avuttomia lampaita jos teille tuo kuori puoliväkisin on saatu laitettua tulemaan. Tehkää kuten yksi kaveri: laittoi sisälle muhevantuoksuisia jäniksenpapanoita. Ei tullut laskuja muttei kyllä rahaakaan papanoista.

    • Anonyymi

      Tuskin yritykseltä löytyy edes mitään arviointikeskusta, todnäk kullat menee suoraan omistajille, jotka kaupanvahvistajan ominaisuudessa soittavat surkea tarjouksen asiakkaille.

      • Anonyymi

        Eikä se toiminta ole koskaan ollut kovin laajamittaista, sillä yritys on pysynyt aika hyvin poissa julkisuudesta. Häiritseviä puhelinsoittoja on tietysti tehtailtu miljoonia, muttei se mitään kerron todellisen toiminnan laajuudesta.

        Niitä "kalliita" kirjekuoria on varmasti lähetetty vain tarkkaaan valikoidulle porukalle. Vaikka olisi mikä vaan sopimus Postin kanssa, niin ei tyhjien kirjekuorien lähetys ja palautuskulujen maksaminen ole ihan ilmaista. Paljon turhaa työtä! Suurin osa ihmisistähän tuntee kyllä oikeutensa ja he pystyvät tarvittaessa aiheuttamaan valtavasti vaivaa. Lähipiiristä löytyy lähes aina joku täysijärkinen ja homman idean ymmärtävä henkilö. Yritys ei voi käytännössä riitauttaa mitään. Ei kannata edes yrittää. Keksivät kyllä tekaistuja uhkauksia. Kiistäkää aina kaikki.


    • Anonyymi

      Eikö jo Poliisit ota kantaa ? Sanotaan puhelin soitossa ei myydä mitään , mutta kun kirjekuori tulee on lasku ja eräpäivä, vaikka ei ole mitään koruja, eli myydään lasku ja jos ei maksa menee ulosottoon . Ei ole tehty mitään kirjallista sopimusta. Sitkeetä porukkaa Kulta ja Raha ku

      • Anonyymi

        Lue vanhat vastaukset. Kyse on tunnetusta huijauksesta ja pelkistä uhkailuista. Ei ole rikollista.

        Mitään ei tietysti tarvitse maksaa. Riittää kiistää perintäkirjeet. Eikä se firma mistään ulosotosta päätä. Uhkaavat vain. Vaatisi oikeuden päätöksen. Mahdoton saada. Uhkaa sinä rikosilmoituksella. Huijarit eivät ikinä haasta ketään oikeuteen. Luovuttavat heti, jos joku panee vähänkin vastaan ja korottaa hiukan ääntä. Kaikki perustuu tyhmien huijaamiseen. Oletko sinä tyhmä? Mieti tarkkaan.

        Jos tulisi joskus yksikin oikeudenkäynti, siitä kirjoitettaisiin viikkokausia kaikkien lehtien pääsivuilla. Ja tietysti täälläkin.


      • Anonyymi

        Eikö kyseisen kirjekuoripakkauksen lähettäminen uudelle vedätyksen uhrille vaadi osoitetietojen antamista? Koko sekoilu kuulostaa siltä, että harhaanjohtamisella ja joutavalla jututtamisella, puhuttamisella luodaan väärä ja asiakkaalle tuhoisa sopimustilanne.

        Ihmettelin tavatonta vihamielisyyttä. En tiedä oliko hermostunut Hannaksi esittäytynyt nainen jopa huumeissa. Hänen käytöksensä oli alusta saakka outoa. Ideana on tunkeutua ykistyisen henkilön puhelimeen, esittäytyä niin huonosti että vastaaja joutuu kysymään kaikki asiatiedot.

        Kelvoton yhteydenotto nauhoitetaan ja sekava puhuttelu todistetaan muka aidoksi asiakastapahtumaksi.

        — Ei muuta kuin puhelu äkkiä poikki! Rikosilmoitus.


    • Anonyymi

      Panttilainaamo tekee paremmin työnsä ja maksaa enemmän jälometallista. Kiertäkää kaukaa tämä pulju. Täällä Malagan päässä johdossa monia konkursseja tehnyt mies. On oikeusjuttuja viimeisin vakuutusoikeudessa.

      • Anonyymi

        Korut ovat usein arvokkaampia koruina. Mitä vanhempi, sen parempi. Vaatii ehkä hiukan puhdistusta ja korjaamista. Eivät nuo jalometalleja ostavat tahot koskaan paljasta korun todellista arvoa. Yrittävät aina saada kaiken voiton itselleen. Ihan alimmasta portaasta asti. Ei epärehellisen firman johto varmasti edes tiedä, mitä firmassa missäkin vaiheessa tapahtuu.

        Uusien vastaavien korujen hinnasta saa hyvän hinta-arvion.


    • Anonyymi

      Sain myös soiton eilen, ja hyvän myyntipuheen jälkeen suostuin typeränä ottamaan vastaan tämän pussin, vaikka hälytyskellot hieman soivat jo puhelun lopussa. Yritin nopeasti raivata googlea läpi puhelun lopussa etsien jotain taustatietoa, mutta ensimmäisenä sain auki vain heidän pikaiseen silmäilyyn vakuuttavat verkkosivut. Heti puhelun jälkeen kaduin valtavasti, mutta en ehtinyt saman päivän aikana enää soittaa asiakaspalveluun mitätöidäkseni äskeistä, sillä kello löi juuri 17, jolloin he menevät kiinni.

      No soittelin juuri äsken takaisin peruakseni "palvelun" ja hyvin tungetteleva nainen yritti saada minua muuttamaan mieleni pitkään. Toistelin kysymystäni: "Voinko perua tämän?" Lopuksi kuitenkin tämä ilmeisesti väsyi, asiakaspalveluääni murtui ja vastasi toistelemaani kysymykseen hyvin vihaisesti "joo selvä" - ja katkaisi puhelun.

      Hieman epäselväksi jäi onko kirje jo lähtenyt, ja onko palvelu peruttu vai ei. Todella epäeettistä toimintaa yritykseltä antaa hyvin suppeat tiedot palvelusta etämarkkinoinnilla, varmistamatta, että asiakas ymmärtää mistä kaikesta kaupassa on kysymys. - Sekä ratsastaa muodikkaan "ekologian" turvin asiakkaiden sydämiin, ja näin panna heidät maksamaan hyväntahtoisuudesta. Ilmoitin asiasta kuluttajansuojavirastoon, jonne neuvottiin olemaan uudelleen yhteydessä, mikäli uusia kohtuuttomia käänteitä ilmenee. Toivon todella että huijaustoiminta loppuu, ja että yrityksen työntekijätkin heräisivät ja menisivät oikeisiin töihin.

      • Anonyymi

        Äidiltäni yritti kehmelöidä tuommoisia kynttilän jalakoja isi vainaan suvun puolilta. Olivat niin röyhkehitä että hinta antiikin ajalta olisi ollu romuhopiaa. Miun onnekseni rupehi selevittellee mistäs moinen ja äkkiähän se seleves et jostakin Malagan suunnista tuli soittelut. Tuttu lakia lukenut soitteli pari puhelua ja tämmöttistä ukkoa siellä hommaa veivailee https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000065723.html lienee muitakin samalta ryhmältä olevan nuo yhtiökumppanit ties mitä ranberg ja ranta-ahon porukkaa tää Rajalin kanssa on…
        Ykä


    • Anonyymi

      en ikinä enää, alkoivat soitella vaikka sanoin, ei ole enää muuta kun suussa hammaskultaa, vieläkin koetti neuvotella 😂

    • Anonyymi

      Noh jos yritys ei edes ilmoita virallista osoitetta netti sivuilla vaan joku PL turku kaikki ei todellakaan ole päivän valoa kestävää toimintaa

      • Anonyymi

        "Virallinen" osoite on ulkomailla sijaitseva asunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Virallinen" osoite on ulkomailla sijaitseva asunto.

        Osoite todennäköisesti malagassa Etelä Espanjassa eli se siitä kotimaisen työn tukemisesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osoite todennäköisesti malagassa Etelä Espanjassa eli se siitä kotimaisen työn tukemisesta

        Kyllä tätä työtä tehdään kotimaassakin.


    • Anonyymi

      Sain tänään myös puhelun korut rahaksi yritykseltä. Alkupuhelussa kerrottiin palvelun olevan täysin ilmaista, mutta lopun yhteenvedossa kerrottiinkin, että jos en lähetä arvometalleja minun täytyykin maksaa joku 18€ tai palauttaa arvopussi omalla kustannuksella. Puhelun jälkeen vasta säpsähdin kun minulle tuli viesti, että kiitos tilauksesta. Nettiä tutkittuani yritys ei kertonut minkäänlaista hinnoittelua arvometalleille, toisin kuin kilpailijat. Mitään tilauksen ehtoja en kirjallisena saanut. Nyt luettuani useammasta paikasta näitä kommentteja koskien yritystä, en kyllä uskalla mitään arvokasta heille lähetellä. Mitähän mahtaa tapahtua jos lähetän rihkamakoruja pussillisen?

      • Anonyymi

        Jos koet tulleesi huijatuksi, ei sinun tarvitse edes palauttaa arvopussia. Missään tapauksessa sinun ei tarvitse palauttaa mitään omalla kustannuksellasi. Palauta tyhjä pussi, jos et osaa pitää puoliasi tai edes lukea aikaisempia juttuja.

        Kyse on puhelinmarkkinoinnista eli asiasta täysin tietämättömän yllätetyn asiakkaan huijaamisesta. Kaikki on suunniteltua. Asiakas jopa luulee olevansa syyllinen, jos ei ole heti puhelun alussa tiennyt kaikkea.

        Älä maksa mitään missään vaiheessa. Huijareille pitää aiheuttaa mahdollisimman paljon kustannuksia.


      • Anonyymi

        Lähetä vaikka pandan kultainen karķki paperi takaisin pohtivat sitten onko siinä kulta pitoisuuksia 😀😀


      • Anonyymi

        Laita pussiin vaikka klemmari taI rautanaula. Ei kukaan koskaan sieltä mitää tee. Huijari kun ei voi haastaa oikeuteen kun oma toiminta tutkittais samantien


      • Anonyymi

        Kannattaako yleensä ryhtyä tekemisiin rikollisten ja talousrikollisten kanssa? Saman asiansa saa hoidettua lakia noudattavissa oikeissa yrityksissä.

        Sain Malagalta tms. ohjattavan Suomen Jalometallikierrätyksen, siis kyseisen huijarifirman puhelun tänään klo 15, kello on nyt 20 ja istun yhä taustaselvittämässä asioita. En onneksi ajautunut koko huijausvyyhtiin vaan katkaisin sieltä tulleen pahan puhelun ajoissa. Kiitos kaikille Suomi24 palstalaisille! Tieto lisää tuskaa mutta — oppia ikä kaikki.


    • Anonyymi

      Minäkin jäin kiini- kolme soiton jälkeen. Lötsin 3 korua. Kultaa 24 ja yhdessä oli pieni timantti.
      Sitten tuli arviointi soitti ja jo se oli 24 kultaa jamutta ei mitää jalokiviä muuten - 6 €. Minä sanoi no en myy jos se on niin vähän. Lähetäköä takaisin. Hän sanoi että ei lähetä takaisin koska se on liian kallista. Minä sanoin että en myy ja lähetäkää koska niin oli luvattu.
      Sitten hän sanoi että saan 15 € jos myyn . Nytt olin tosi vihsinen kun se yhtäkkiä olikin niin arvoinen.
      En saanot enineet takaisin . Mutta kyllä 15 €. En koskaam enään mene tähän ansaan😖t Christina

      • Anonyymi

        Olet tyhmä. Tuet rikollista tomintaa. Opettele lukemaan ja toimi täällä annettujen ohjeiden mukaan.

        Sinä päätät kaikesta. Ei saa luovuttaa. Älä anna huijareiden huijata.


      • Anonyymi

        Varkaita! Rikosilmoitus törkeästä petoksesta. Minimiarvo olisi pitänyt ilmoittaa etukäteen jo puhelussa.


    • Anonyymi

      Mulle tuli samanlainen soitto... Ymmärsin että jos ei löydy mitään sopivaa tavaraa lähetettäväksi niin pitäisi palauttaa se muovipussi paperisessä kirjekuoressa missä on yrityksen osoite... johon tulee laittaa kuitenkin kirjeen postmerkki... siinä tapauksessa kaikki ok... mut jos ei muovista kirjekuorta palauta niin täytyy maksaa se 18.50 euroa palauttamattoman kuoren käsittely- ja vakuutusmaksu...

      • Anonyymi

        Ei sinun mitään tarvitse palauttaa eikä maksaa mitään. Ei edes postimaksuja. Kysehän on vain hyväuskoisten höppänöiden kusettamisesta.

        Vaikka olisit tieten tahtoen pyytänyt lähettämään sen kirjekuoren, mutta sinulta ei sitten löydykään mitään halpoja romukoruja "lahjoitettavaksi" huijareille, niin voit palauttaa tyhjän kuoren ilman mitään seuraamuksia. Aivan normaali tilanne. Sinulla on oikeus perua "tilaus". Ei firma kärsi siitä mitään ylimääräisiä kustannuksia. Iso voitto jää tietysti tekemättä sinun kustannuksella.

        Muistakaa aina: Huijarit valehtelevat kaikessa. Aina! Siihenhän kaikki perustuu.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jatkossa firman on aina kerrottava heti aluksi kaikille asiakkaille:

        "Huijaamme aina kaikkia asiakkaita mahdollisimman monella eri tavalla. Ei poikeusta. Jos haluat jatkaa, kerro kahdella eri tavalla selvällä suomen kielellä haluavasi tulla huijatuksi ja vakuuta olevasi täysijärkinen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkossa firman on aina kerrottava heti aluksi kaikille asiakkaille:

        "Huijaamme aina kaikkia asiakkaita mahdollisimman monella eri tavalla. Ei poikeusta. Jos haluat jatkaa, kerro kahdella eri tavalla selvällä suomen kielellä haluavasi tulla huijatuksi ja vakuuta olevasi täysijärkinen."

        Uuden lain mukaan täysijärkisyys pitää vielä vahvista kirjallisesti. Oltava vähintään kaksi täysijärkistä todisajaa.


    • Anonyymi

      Muutaman soiton jälkeen,menin minäkin höplään ja vastasin.
      Puhelinmyyjä nainen,ei antanu mahdollisuutta vastata sanallakaan.
      Lähetin juuri viestin puhelinmyyjän numeroon..
      Saas nähdä...Arvoisat puhelinmyyjät SJMK.

      Puhelinkeskusteluumme vedoten,en lähetä palautuskuoressa mitään,vaan palautan kirjeen sellaisenaan....

      Yritin sanoa:
      Hetkinen...En mitään 18,50 € ala maksamaan,jos en lähetä....

      Myyjä:
      Kuten sanoin:
      Minulle ei ole yhtäkään tyhjää palautuskuorta tullut takaisin....

      Ei kannata laittaa laskua perään...

      • Anonyymi

        Älä koskaan anna puhelinmyyjän puhua tai kysyä mitään. Hoida aina itse puhumispuoli ja kaikki kyselyt vaikka huutamalla. Puhelinmyyjää saa aina vapaasti haukkua ja arvostella. Ovat aivopestyjä robotteja. Ei mitään tekemistä ihmisyyden kanssa. Huijaaminen (tai yritys huijata) ei ole koskaan työntekoa.

        Huijareiden lähettämiä laskuja tai ilmaistuotteita ei tarvitse maksaa eikä yksipuolisia huijareiden keksimiä tilaussuhteita tarvitse noteerata. Sinä päätät aina kaikesta, ei koskaan huijari.


    • Anonyymi

      Sain 3,4 grammasta 21,25 euroa.
      14 karaatin grammahinta on tänään kun tätä kirjoitan 25,90 euroa yleisesti.
      Paljonko hävisin?
      Omasta mielestäni yksi sormus oli 18 karaatin kultaa kun se oli niin vanhakin ettei 14 karaattia vielä oltu keksittykään.
      En tiedä mistä se grammahinta tällä firmalla tulee mutta ihan äkkiä en lähetä sinne yhtään mitään.
      Mukana oli iso ametisti kivi jolla ei kuulemma ole jälleenmyyntiarvoa? Ihmeellistä.
      En kuitenkaan usko että ne kivet siellä roskiin menee vaan ne myydään kait edelleen mutta lähettäjä ei tietenkään saa mitään.
      Kannattaa myydä arvoesineensä jossain ihan muualla.

      • Anonyymi

        Kuluttajansuojalain rikkomisesta ja harhaanjohtamisesta on annettu julkinen tuomio Suomen Jalometallikierrätykselle jo vuonna 2017.

        Nyt on vuosi 2023, sain tänään elämäni ensimmäisen puhelun Suomen Jalometallikierrätykseltä. Kysyin kuinka he saivat puhelinnumeroni, johon Sebastian niminen erittäin tyly mies vastasi vuolaasti ja ikävästi. Hän ikäänkuin syyllisti minut vastaamisestani omaan puhelimeeni!

        Tein vappuna 2023 blogiini valokuvan, jossa näkyy n. 2 euron arvoinen rihkamakoru. Nämä siat väijyvät saaliitaan verkostoituneesti, kansainvälisesti. Oli kuitenkin kiinnostavaa päästä seuraamaan kokonaisuutta, joka ei totisesti täytä hyvän ja rehellisen liikemiestavan alkeitakaan!


        En omista muinaisaarteita, joita Malagan rikollinen pomo väijyy Suomesta. Pelkät hopeakynttilänjalat ovat kuumaa tavaraa oikeissa piireissä antiikkimarkkinoilla.

        — Kiinnostaa tietää myös oikeiden arvoesineiden salakuljetusasioista sekä arvometallien laittomasra maasta siirtämisestä,

        — Yrityksen naispuolinen työläinen huusi lopulta minulle kuin heikkopäinen. Hän pyysi mieskollegaansa apuun. Puhelu päättyi ilmoitukseeni tehdä selvitys rikostorjunta.fi osoitteeseen.

        Tuntuu kauhealta tietää olevansa Malagalla, Espanjassa toimivan rikollisen yrityksen rekisterissä. Mikään ei ole yrityksessä muuttunut, vaikka heidät velvoitettiin jo vuonna 2017 muuttamaan laittomat Suomeen kohdistetut toimintatapansa. Ihmisten säikyttely ja ahdistelu saa näköjään jatkua.


    • Anonyymi

      Voi teitä hyväuskoisia hölmöjä. Rasmussen on Suomessa ainoa reilu ja rehellinen noihin hommiin.

    • Anonyymi

      Itse menin laittamaan sinne ison pussin kaikkea ja väittivät että arvo oli lopulta 2 euroa. Nauroin ääneen. En todellakaan usko tuota. Pelkkien jalokivien arvo oli vähintään 100 euroa, tämän on koruja tekevä seppä kertonut. Kun sanoin vastaan väitti ukko vain ettei niillä ole muka arvoa ja että kyllä siellä asiantuntija katsoi muka kaikki. Älkää menkö tähän kusetukseen!!! Vetävät välistä niin paljon kuin ehtivät

      • Anonyymi

        Palauttivatko kaiken vai varastivatko joukosta kaikki arvokorut?

        Heidän "arvo" on tietysti "sinun arvo" miinus kaikki heidän kulunsa ja voittonsa.

        Mieti aina hiukan mitä teet, äläkä oleta huijareiden tekevän jotain ilmaiseksi.


    • Anonyymi

      Täällä kun nyt joka toinen vinkuu kun heitä on koijattu (vaikka itse puhelussa sanovat kyllä nauhalle) en tiedä k.o yritystä enkä ole heidän kanssaan ollut koskaan tekemisissä.
      Miksi tälläinen onnistuu vuodesta toiseen vaikka siitä tehdään valituksia kuluttaja-asiamiehelle. Koska kuluttaja-asiamies tai kukaan muukaan ei mahda mitään yritykselle joka on rekisteröity espanjaan. (jos näettä yrityksen nimessä merkinnän S.L) se tarkoittaa osakeyhtiötä espanjassa. Freelancerit ja yksityisyrittäjät (liiketoiminnan harjoittajat) löytyvät Autonomo nimellä. Espanjan yritysrekisteri ei vaadi osoitteen tarkistamista, kun muutat espanjaan ja haet NIE numeroa (maksat verot espanjaan, olet oikeuttu EU:n palveluihin täällä vaikka et ole espanjan kansalainen) NIE:tä hakiessa sinulla tulee olla osoite espanjassa. Se toimii siten että teet vuokra sopimuksen (yleensa aluksi vuoden mittainen) sillä sopimuksella menet kaupungitalolle (Ayuntamiento) ja sinut rekisteröidään siihen osoitteeseen. Sen jälkeen osoitteen päivittäminen on sinun itsesi vastuulla. Niin kaun kun yritys ei riko espanjan lakeja, paikalliset viranomaiset eivät käytä resursseja yritykseen. Yrityksen osoite voi olla talossa joka on purettu jo 2018. Samanlaisia digitaalisia rekistereitä ei ole, kaikki on edelleen "leima paperiin" periaatteella. Joten näistä espanjassa toimivista yrityksistä on turha suomeen valitella. Kun eivät täällä riko lakia niin saavat jatkaa soitteluaan ihan innoissaan. Menkää kultasepälle teettämään arvionti jos epäilyttää, saatte mielenrauhan (ja voitte seurata vieressä mitä tapahtuu)

    • Anonyymi

      Huijarifirma... ei kantsi lähettää mitään tuonne! Lähetin kultaisen korun ja olisin halunnut sen takaisin. Ei suostunut lähettämään! Sain siitä 0,95 senttiä tililleni. Eivät suostuneet lähettämään sitä takaisin, vaikka sellainen olii pitänyt olla mahdollista!

      • Anonyymi

        Miksi rahoitit rikollista toimintaa?

        Eihän huijareilla ole oikeutta päättää korun palauttamisesta. Sinä päätät. Onko jotain epäselvää?

        Jos huijari ei palauta korua, kyse on varkaudesta. Mikset tehnyt rikosilmoitusta? Ei rikos ole vieläkään vanhentut. Pyydä jotain osaavaa ottamaan firmaan yhteyttä ja vaatimaan korun välitöntä palauttamista.

        Kaikki huijaaminen perustuu osaamattomiksi luokiteltujen tyhmien uhrien valikointiin.


    • Anonyymi

      Ei tarvinut maksaa laskua, minkä laittoivat. jos en olisi lähettänyt sinne mitään, niin olisin joutunut maksamaan 18 euroa postikuluja! Sain 0,95 senttiä kullastani, minkä sinne lähetin. Huijausfirma!

      • Anonyymi

        Et sinä olisi missään tapauksessa joutunut maksamaan mitään. Älä ole hyväuskoinen hölmö.

        Huijarit huijaavat ja valehtelevat kaikessa. Vain tyhmät uskovat.

        Ei huijareiden itse keksimät ehdot tai sopimusten tekstit koske uhreja, jos he eivät ole näitä ehtoja tietoisesti hyväksyneet.

        Puhelinmarkkinoijat eivät koskaan kerro mitään selkeästi. He huijaavat kaikessa, joten heidän muka "äänittämillään" puheilla ei ole mitään merkitystä. Tarkoituksellistä hämäämistä. Eikä suurin osa edes kerro mitään ennen uhrin antamaa lupaa lähettää jotain ilmaista.

        Kaikki perustuu valehtelemiseen ja uhkaamiseen. Luottavat siihen, etteivät valikoidut tyhmät uhrit pysty tekemään pikkujutuista rikosilmoitusta.


    • Anonyymi

      Onko tällä palstalla ketään kuka on ollut kyseisessä yrityksessä töissä? Millaista on ollut ja oletteko kokeneet/joutuneet tekemään näin kun palstalla ilmenee?

      • Anonyymi

        Ei tuossa firmassa mitään töitä tehdä.

        Montakohan kirjettä lähtee ja tulee päivässä? Alle 10? Vaikea löytää uusia tyhmiä uhreja.


    • Anonyymi

      Tänään kävin melko kiihkeän puhelun yrityksen edustajan kanssa. Ennen lähetystä katselin eri sivustojen hintoja 14k kullalle. Oletin saavani vähintään 150€ korusta. Kuitenkin arvio kyseisestä korusta oli sen 30€, joka nousi yhtäkkiä 50 euroon. Sanoin että teillä on aika kova marginaali tuossa hommassa. Myyjä tivasi mistä oon hintoja kattelut ja kuulemma muut sivut on täysin nettihuijauksia. Heillä on ainoa ja oikea luotettava hinta. Hetken molemminpuolisen rähjäämisen jälkeen päädyttiin tuotteen palauttamiseen. Never again.

      • Anonyymi

        Et sinä mitään tuotetta tule saamaan takaisin.

        Korun hinta on koruna usein moninkertainen metallin hintaan verrattuna. Ja koska voittoa pitää aina tehdä, pienestä määrästä metallia ei voi tarjota juuri mitään.

        Kyse ei ole rahan jakamisesta tyhmille!


    • Anonyymi

      Mulle soitettiin myös. Saatan olla tyhmä, laitoin pienen määrän koruja menemään. Epämääräisesti sanoi/kuulin hinnan. Pari pv. oottanut maksua. Onneksi en laittanut 'kaikkia munia samaan koriin'. Jollen o tyytyväinen, ni onhan näitä ostajia muuallakin. Ja joo, olen yli 65v, jonka kanssa ei saisi🤔 puhelimessa kauppoja tehdä. Syntymävuosi kyllä kysyttiin, vaikeahan se on laskea😉😄Saas nähä, kuin Eijan käy.

      • Anonyymi

        Miksi tuit rikollisuutta? Homma jatkuu sinun vuoksi.

        Mitä oikeasti kuvittelit tekeväsi? Aikaa olisi ollut miettiä. Kuoren voi aina palauttaaa tyhjänä tai olla palauttamatta, jos mitään lähetettävää ei löydy. Ei huijarin keksimät ehdot koske sinua. Et sinä ole niitä tietoisesti ja harkiten hyväksynyt.

        Huijarin lähettämät huijauslaskut voi aina kiistää. Ei niitä tarvitse eikä edes saa koskaan maksaa.


    • Anonyymi

      Minä pyysi palauttamaan lähettämi hopeiset kynttilänjalat, joista luvatttiin 8 euroa. Palauttaminen ei kulemma maksa mitään.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa pakkomyynniltä ja yrittävät puhua pyörryksiin. Lupasin, että minulle saa soittaa seiraavalla viikolla, mutta kuori lähetettiin. Tosi ikävä tynne jäi soitosta.

      • Anonyymi

        Älä palauta kuorta. Kiistää kaikki laskut ja anna huijarin kärsiä mahdollisimman paljon tappiota.

        Sinun ei tarvitse todistaaa mitään missään vaiheessa eikä edes vastata mihinkään kyselyihin.


    • Anonyymi

      Minulle yritetty soittaa, mutta en vastannut koska ajattelin että huijaus puhelu kyseessä. Olen vanhus.

      • Anonyymi

        Vastaa aina puheluihin ja kerro soittajan olevan huijari, jos hän kyselee jotain tietoja sinulta.

        Älä vastaa mihinkään kysymykseen äläkä anna huijarin esittää mitään myyntipuheita. Katkaie kaikki yitykset huutamalla päälle. Esitä huijarille kysymyksiä ja vaadi niihin vastaus. Älä katkaise puhelua vaan anna huijarin kuluttaa aikaansa.

        Huijarit eivät aina tiedä olevansa tyhmiä, joten se pitää kertoa heille useilla eri tavoilla.


    • Anonyymi

      https://www.lansivayla.fi/paikalliset/6390935

      Tarjotkaa korujanne ja muita jalometalliesineitänne aina ensin jollekin yksityiselle koruja valmistavalle kultasepälle. Saatte moninkertaisen hinnan pelkän romumetallin (erittäin alhaiseen) hintaan verrattuna.

      Monista vanhoista esineistä saa ammattilainen pienellä vaivalla uudenveroisen tai paremman. Nettohinta on tietysti kullan ja kivien todellinen hinta + työ + suunnittelu.

      Kultaseppä voi myydä ne sitten jollekin asiakkaalle vähintään tuplahintaan.

    • Anonyymi

      Minulle on tullut usein sieltä puhelua mutta 3m ole edes vastannut koska en ole ikinä ollut missään yhteydessä kyseiseen paikkaan ikinä! Niiin vähän ihmettelen että pommitetaan mutta miksi!!!

    • Anonyymi

      Huijareita, ihan törkeästi valehteli minulle puhelinmyyjä vaikka kerroin selvittäneeni oikeuteni, niin ei siltikään myöntänyt virhettään! Suosittelen ilmoituksen tekemistä kaikille ketkä kykenevät. Vanhuksethan eivät enää jaksa itse ja jäävät näiden huijareiden uhreiksi. Alla vastaus kuluttajaneuvonnasta.

      "Kiitos yhteydenotostasi kuluttajaneuvontaan koskien puhelinmyyntinä tehtyä jalometallien arviointipalvelua.

      Lakimuutoksen myötä puhelinmyynnissä otettiin käyttöön kirjallinen vahvistusmenettely 1.1.2023. Olitko hyväksynyt myyjän tarjouksen kirjallisesti? Puhelinmyynnissä yrityksen on puhelinkeskustelun jälkeen toimitettava tekemänsä tarjous kirjallisesti tai muulla pysyvällä tavalla kuluttajalle. Sinun on hyväksyttävä tarjous puhelinkeskustelun jälkeen kirjallisesti tai muulla pysyvällä tavalla, jotta sopimuksesta tulisi sitova. Sinulle on tarjouksen toimittamisen yhteydessä ilmoitettava myös siitä, että jos et hyväksy kyseistä tarjousta pysyvällä tavalla, et tule sidotuksi sopimukseen eikä sinulla ole velvollisuutta maksaa hyödykettä tai palauttaa tai säilyttää sitä. Riitatilanteessa yrityksen pitää todistaa, että tarjous on toimitettu sinulle laissa säädetyllä tavalla ja olet saanut edellä mainitun ilmoituksen.

      Jos et ole puhelinkeskustelun jälkeen hyväksynyt elinkeinonharjoittajan tarjousta, et tule sidotuksi sopimukseen eikä sinulta tällöin saa vaatia maksua, tuotteen palauttamista, tuotteen säilyttämistä tai muuta toimenpidettä.

      Huomaa kuitenkin, että jos olet omasta aloitteestasi ottanut yhteyttä elinkeinonharjoittajaan tai jos elinkeinonharjoittaja on ottanut sinuun yhteyttä nimenomaisesta pyynnöstäsi, kirjallista vahvistusta sopimuksen syntymiseksi ei vaadita. Esimerkiksi jos elinkeinonharjoittaja soittaa sinulle nimenomaisen yhteydenottosi tai soittopyyntösi vuoksi.

      Vastaavasta asiasta on kuluttaja-asiamiehen ratkaisu jalometallien arvon arviointipalvelua koskien: https://www.kkv.fi/paatokset/kuluttaja-asiat/kkv-672-14-08-01-05-2016/

      Ratkaisun mukaan Suomen jalometallikierrätys myy puhelimitse kuluttajille kullan arviointi- ja ostopalvelua ja lähettää siitä laskun. Näin ollen yritys harjoittaa kuluttajansuojalain mukaista etämyyntiä, johon tulee soveltaa kuluttajansuojalain 6 luvun etämyyntiä koskevia säännöksiä. Kuluttajansuojalain 1 luvun 1 §:n mukaan kuluttajansuojalaki koskee kulutushyödykkeiden tarjontaa, myyntiä ja muuta markkinointia elinkeinonharjoittajilta kuluttajille. Toisin sanoen lakia ei sovelleta tilanteisiin, joissa kuluttaja myy jotakin elinkeinonharjoittajalle. Suomen Jalometallikierrätys Oy:n toiminnassa voidaan kuitenkin erottaa toisistaan jalometallien arvon arviointipalvelu ja kuluttajalta elinkeinonharjoittajalle tapahtuva jalometalliesineiden myynti. Arviointipalvelun käyttö ei edellytä sitoutumista esineiden myyntiin. Koska esineiden arvon arviointipalvelu on luonteeltaan elinkeinonharjoittajan kuluttajalle tarjoama palvelu, voidaan sitä arvioida kuluttajansuojalain nojalla.

      Voit välittää tämän elinkeinonharjoittajalle tiedoksi ja vedota edelleen asiassa siihen, että jos et ole puhelinkeskustelun jälkeen hyväksynyt elinkeinonharjoittajan tarjousta, et tule sidotuksi sopimukseen eikä sinulta tällöin saa vaatia maksua, tuotteen palauttamista, tuotteen säilyttämistä tai muuta toimenpidettä.

      Lisätietoja puhelinmyynnistä: https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/puhelin-ja-kotimyynti/puhelinmyynti/

      Tee kirjallinen reklamaatio myyjälle. Reklamaation tekemisen apuna voit käyttää kuluttajaneuvonnan reklamaatioapuria: https://reklamaatioapuri.fi. Jos palaat asiaan, liitäthän viestiin tekemäsi reklamaation sekä myyjän siihen antaman vastauksen."

    • Anonyymi

      Melojantalli on paras. Kiertää kaukaa koko keskusta.

    • Anonyymi

      Kuluttajansuojalain rikkomisesta ja harhaanjohtamisesta on annettu julkinen tuomio Suomen Jalometallikierrätykselle jo vuonna 2017.

      Teen palvelus suomalaisille ja tee yrityksestä selvitys rikoksentorjunta.fi osoitteeseen tai/ja Kuluttasuojaviranomaiselle.

    • Anonyymi

      Suomen jalometallikierrätys Oy

      Toimitusjohtaja Herbert Paul Anthony ??
      Hallituksen puheenjohtaja Johan Patrick Ejnar Lindqvist ??

      Näillä hepuilla on useita eri yrityksiä!

      Täytyy tutkia kuka on kiristänyt mua aiheettomalla laskulla. Aloitan verotiedoista..

      • Anonyymi

        Ei kannata tutkia mitään. Riittää olla maksamatta mitään.

        Jos on aikaa ja osaamista, niin tyhmiä huijareita on helppo vedättää äärimmäisen sekavilla virallisen asiallisilla viesteillä. Huijareiden työllistäminen ei ole rikos.


    • Anonyymi

      Tulin huijatuksi. Kaikki viittaa siihen.

    • Anonyymi

      Minulle soitettiin kyseisestä firmasta. Kuuntelin mitä myyjällä oli sanottavaa ja kun kysyi lähdenkö mukaan, sanoin, että en lähde, että ei ole kierrätettävää. Varmisti vielä, että ei mitään kierrätettävää ole. Vastasin, että ei täällä taloudessa. Hyvää päivänjatkoa. Hän totesi samoin ja puhelu lakkasi. En siis halunnut lähteä tähän mukaan ja tämä meni kivuttomasti. Puhelinnumeron merkitsin häirikköpuheluksi, tokikin uusia numeroita varmasti tulee.

    Ketjusta on poistettu 95 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe