Väsyny koska ei saa rauhaa

Poika ilman rauhaa

Olen 11-vuotias poika ja minulla on 13-vuotias veli, joka ei anna minulle hetken rauhaa... Minulla ei ole omaa huonetta (jaamme veljen kanssa), eikä sitä ainakaan vähään aikaan ole tiedossa.. Veljeni huutaa/meluaa IHAN KOKO AJAN, eikä minulla ole MITÄÄN tilaa, jossa voisin olla rauhassa. Olen väsynyt esimerkiksi siihen, että en saa koskaan unta kun isoveljeni huudattaa musiikkia nukkumaanmeno aikana, olen kyllä puhunut asiasta vanhempieni kanssa. En saa KOSKAAN edes tehtyä läksyjä rauhassa, mitä teen?

14

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palstan seriffi

      Taidat olla tuleva kirjailija tai jo valmis äikän ope, kun on noin virheetöntä tekstiä, ja oikein sulkujen kanssa. On possessiivisuffiksit yms. kunnossa. Kirjoituksesi olisi edes vähän uskottavampi, jos olisit tehtaillut joitakin kirjoitusvirheitä. Olen 100 %:n varma, että nykynuoriso (11-vuotiaat ----) pysty kirjoittamaan tuollaista.

      • 11-vuotias

        Olen 11-vuotias, mutta haluan kirjoittaa asiallisesti, ja niin että tekstin ymmärtää paremmin. Olen pahoillani jos itse et 11- vuotiaana ole osannut vielä kirjoittaa, mutta jokainen kehittyy omaan tahtiin.


      • .............

        Palstan seriffille: kyllä minä ainakin löysin avaajan tekstistä virheitä.


      • 11-vuotias
        ............. kirjoitti:

        Palstan seriffille: kyllä minä ainakin löysin avaajan tekstistä virheitä.

        Ei niistä virheistä tartte välittää, koittakaa ny kertoo vaa mitä tehä :DD


      • ...........
        11-vuotias kirjoitti:

        Ei niistä virheistä tartte välittää, koittakaa ny kertoo vaa mitä tehä :DD

        Jos menisit vaikka soskuun tekemään lastensuojeluilmoituksen? Tai voit ainakin pelästyttää vahempasi uhkaamalla ilmoituksen tekemisellä, jos et saa läksyjentekorauhaa ja tarpeeksi unta. Voit myös pyytää päästä esimerkiksi lastenkotiin, niin saisit nkuttua.


      • 11-vuotias
        ........... kirjoitti:

        Jos menisit vaikka soskuun tekemään lastensuojeluilmoituksen? Tai voit ainakin pelästyttää vahempasi uhkaamalla ilmoituksen tekemisellä, jos et saa läksyjentekorauhaa ja tarpeeksi unta. Voit myös pyytää päästä esimerkiksi lastenkotiin, niin saisit nkuttua.

        Ilmoittaa en uskalla, enkä vanhemmista päästä eroon. :D Uhkaillu monta kertaa mutta isää ei kiinnosta mikään, ainakaan välillä...


    • metsienlapsi

      HEI sepä surullista. voisitko tehdä läksyt olohuoneessa. osta kokeeksi korvatulpat.. kun alat nukkua ajattele kauniita asioita esim, jos tykkäät vedensolinasta , istu ajatuksissa puronvarrelle ja kuuntele tämän solinaa tai muuta vastaavaa ,,opetin lapsilleni kun eivät saaneet unta. teen itse samoin. Poistun ajatuksissani kauas metelistä ja kaikesta mikä rasittaa unen tuloa.. olen nyt yli 60 vuotias ja en pidä että toisia häiritään jatkuvasti

      • 11-vuotias

        Olohuoneessa kokeiltu, mutta isoveli tulee sinnekkin. Korvatulpat, kokeiltu. Mutta otan neuvosta vaarin ja kokeilen tuota "veden solina" neuvoa. Kiitos, ja hyvää joulua!


      • ...........
        11-vuotias kirjoitti:

        Olohuoneessa kokeiltu, mutta isoveli tulee sinnekkin. Korvatulpat, kokeiltu. Mutta otan neuvosta vaarin ja kokeilen tuota "veden solina" neuvoa. Kiitos, ja hyvää joulua!

        Onko isoveljesi kehitysvammainen, autisti vaiko vain tunnevammainen?


      • 11-vuotias
        ........... kirjoitti:

        Onko isoveljesi kehitysvammainen, autisti vaiko vain tunnevammainen?

        Ei mikään noista, vaikka kyllä sitä luulisi..


      • ............
        11-vuotias kirjoitti:

        Ei mikään noista, vaikka kyllä sitä luulisi..

        Pitäisiköhän se sinun veljesi siirtää esimerkiksi koulukotiin? Oletko ehdottanut vanhemmillesi tätä? Kerro koulussa koulukuraattorille, jospa hän saisi siirron veljellesi.


    • mumis49

      mitä sinä itse harrastat. onko kavereita, miten loma ajat sujuu.
      asutteko osakkeessa vai omakotitalossa. kaupungissa vai maalla.
      voisit mennä vaikka itse puolustuskurssille, voisitko jutella koulukuraattorin kanssa, onko veljesi samassa koulussa, paljon kysymyksia..

      • 11-vuotias

        En harrasta tällä hetkellä mitään koska on loppunut kausi jalkapallossa, on paljon kavereita, lomat sujuu ulkoillessa ja kavereiden kanssa ollessa, asun omakotitalossa, kaupungissa. Mutta tässä on nyt sellainen muutos että sain alakertaan sellaisen pienen huoneen, mutta parempi sekin on kuin ei mitään.. Veli tosin sai meidän vanhan huoneen koska ei uskalla nukkua alakerrassa.. Joo tiedän, isoveljeni on pelkuri.


      • mumis49
        11-vuotias kirjoitti:

        En harrasta tällä hetkellä mitään koska on loppunut kausi jalkapallossa, on paljon kavereita, lomat sujuu ulkoillessa ja kavereiden kanssa ollessa, asun omakotitalossa, kaupungissa. Mutta tässä on nyt sellainen muutos että sain alakertaan sellaisen pienen huoneen, mutta parempi sekin on kuin ei mitään.. Veli tosin sai meidän vanhan huoneen koska ei uskalla nukkua alakerrassa.. Joo tiedän, isoveljeni on pelkuri.

        Hyvä että olet saanut omaa tilaa. äläkä turhaan ärsytä eli kiusaa ketään.
        kavereita on kiva olla, kaupungissa on yleensä enemmän harrastuksia.
        pelaatko paljon pelejä. on tosiaan hyvä että ulkoilet. osaatko luistella.
        itse asuin maalla lapsena, jouduin 3 kanssa jakaa saman sängyn. nukuin jalko päässä kun toiset riiteli. onneksi ei kestänyt kauan..
        sain omansängyn vasta sinun iässä. eipä siihen aikaan ollut kuin 40 neliön mokki. ymmärätkö......hei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe