Miten kissan luonteeseen vaikuttaa se, jos sillä ei ole mahdollisuutta tutustua tai seurustella toisten kissojen kanssa? Tuleeko siitä jotenkin arempi, pelokkaampi, aggressiivisempi tms. tämän johdosta? Asumme kerrostalossa, isossa kaupungissa, eikä meillä valitettavasti ole juurikaan mahdollisuuksia tutustuttaa kissaamme toisiin kissoihin. Kyse ei ole aivan pennusta enää.. Neuvoja?
Onko kissalla oltava kissakontakteja?
3
267
Vastaukset
- piu
tulee siitä semmonen ettei se osaa olla muitten kissojen kanssa.
käytätkö kissaasi ulkona esim. valjaissa?
helsingissä malminkartanossa on ihana ankkalampi ja sielä käytän
ulkona omia kissojani ja aina sielä on joku muukin
kattinsa kanssa.
jos asut lähellä nii tule ihmeessä käymään=) - Peitonaluslämmittimen kaipaaja
Mulla oli ennen sama tilanne, muutaman vuoden vanha leikattu kolli. Se oli ERITTÄIN seurallinen, koko ajan kulki mukana, edes vessaan ei saanut mennä yksin. Se naukui, jutteli, kiehnäsi, nukkui mun vieressä, oli sylissä aina kun istui alas. Rupesin ajattelemaan, josko se on vähän yksinäinen, kun oli niin ylitsevuotavan ihmisrakas. Noh, hankin sille tyttöystävän, samanikäisen ja leikatun. Nyt narttu käyttäytyy kuin kolli ennen, kolli on selkeästi masentunut, ei tule koko sänkyyn, sohvalta hyppää pois jos akka tulee siihen, Mörökölleilee yksikseen toisissa huoneissa kuin muu porukka on. Eli, ei tainnut naikkonen olla mieluinen, tai sitten akka rupesi pomoksi, en tiedä miten päin. Poiskaan en viitsi akkaa laittaa, siinä ne nyt ovat, mutta ei se ainakaan meillä kollia onnellisemmaksi tehnyt, että nyt on kissakaveri. Viime viikolle kävin ostamassa Feliway- haihduttimen, saa nähdä auttaako se murjotukseen... Eli, mun kokemuksen mukaan, eivät ne kaikki ainakaan kaipaa kaveria, vaan sinua, seuraasi, huomiota... Yksilöitä ovat tietysti jokainen.
- eija
Jos et oo ottamassa itellesi toista kissaa, niin mitä se haittaa jos sun kissa ei muista kissoista piittaa. Ja kyllä vanhaki kissa tottuu pentukissaan jos ottaisitki toisen kissan..Annat vaan niille aikaa tutustua toisiinsa aivan rauhassa, älä mee väliin vaikka näyttäis tulevan kovakin tappelu. Vanhemmasta kissasta saattaa muuten tulla melko nössö ku uus kissa tulee taloon! Älä sillon unoha vanhusta!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2802898Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka482284Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1141723
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051654Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771161