Vanhemmuus on sen verran rankka juttu, että sellaiseen/tällaiseen ei ole kaikista.
Olen 100-varma, että ainakin 80 % nykyisistä vanhemmista ei ole sopivaa sorttia vanhemmiksi. Jos työelämää, vanhemmuutta ja ulkoista statusta ei pystykään hoitamaan niin siinähän on selvä osoitus siitä, että rahkeet eivät riitä. Vanhemmuutta on turha ihailla ja asettaa sitä tavoitteeksi, jos pää ei kestä.
Minua vit***aa ruikutus väsymyksestä, uupumisesta ja masennuksesta. Miksi hakitte lapsia, jos ette niitä jaksa kasvattaa?
Kyllä viimeistään nyt pitäisi lastensuojeluviranomaisten ja lainssäätäjän puuttua asiaan ja vaatia vanhemmuutta suunnittelevilta ns. stressitesti (vrt. pankkien, valtioiden, yritysten....testit). Jos testiä ei läpäise, niin sitten vehkeet pois tai ainakin siihen kuntoon, ettei raskaaksi tule tai pysty saattamaan paksuksi.
TESTAA KYVYKKYYTESI VANHEMMAKSI
1
151
Vastaukset
- Miiru
Itse ainakin kosahtaisin pahemman kerran moisessa testissä :D Onneksi sitä ei ole olemassa, niin sain minäkin lapsen :).
Välillä väsyttää, ärsyttää, ahdistaa... ja siitä kun puhuu, niin se olo jo hieman helpottuu. Ikävä kyllä vastapuoli ei sitä tiedä :(. Vrt. omalle äidilleni olen avautunut monesti, ja kuulin erään kerran hänen voivan pahoin minun pahoinvointini puolesta ja valvovan öitä minun huonoa oloa miettien. Hän ei vain ollut ikinä tietoinen, että minun oloni parani aina 80% jo pelkästään sillä, että sain jollekin sanottua tuntemuksiani.
Minä kyllä kestän, jos joku valittaa perheen hoitamisesta tai työelämästä tai molemmista yhtä aikaa. Kestän myös, kun jotkut valittavat sääkarttojen paikkansapitämättömyydestä, autojen huonosta kylmänkestävyydestä, ruokatavaroiden hintojen jatkuvasta noususta tms. En mene heille sanomaan, että ala itse ennustamaan sitten vaikka sammakoista, osta hevosia jos et talvella autolla pääse, lopeta syöminen jos kerran on niin kallista...
;) ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446