Olen tässä jonkin aikaa ihmetellyt, että miksiköhän sydämeni syke tihenee huomattavasti välillä, erityisesti olen huomannut tämän tapahtuvan syömisen jälkeen. Sydän hakkkaa selvästi kovemmin kuin yleensä ja hengittäminen on vähän hankalaa. Oireet eivät kuitenkaan ole mitenkään älyttömän suuria eikä mihinkään satu. Tupakanpolton lopetin 1,5 kk sitten, oireet ovat kyllä ilmaantuneet vasta tämän jälkeen. Kellään muulla vastaavaa?
sydämen tykytys
11
11866
Vastaukset
- minä
..nousee yleensä syönnin jälkeen ja kahvin juonnin jälkeen joksikin aikaan. nehän myös nostattavat tilapäisesti myös verenpainetta. minulla itsellä rupee syönnin jälkeen sydäntä tykyttämään, enkä usko että sydämmessäni olisi mitään vikaa.
- oireet
... niin että tietääkö joku mistä voisi olla kys.
ajattelin mennä lekuriin kysymään- Mia
mullakin sydän tykyttää välillä ihan älyttömästi. Lisäksi "ahdistuksen" tunnetta ylävatsassa, sekä kuristava tunne kurkussa...Olen miettinyt että mikäköhän vaivaa...
- minä
Mia kirjoitti:
mullakin sydän tykyttää välillä ihan älyttömästi. Lisäksi "ahdistuksen" tunnetta ylävatsassa, sekä kuristava tunne kurkussa...Olen miettinyt että mikäköhän vaivaa...
ajatellut paniikkihäiriötä/ahdistuneisuutta, minulla on se ja oireet ovat samanlaisia..
- Mia
minä kirjoitti:
ajatellut paniikkihäiriötä/ahdistuneisuutta, minulla on se ja oireet ovat samanlaisia..
olenhan minä sitäkin vaihtoehtoa miettinyt, mutta torjunut sitten ajatuksen...eihän minulla mitään ahdistusta ole...Muuten elämä mallillaan...
- bpm
Omien kokemusteni mukaan aina kannattaa tarkistaa tuollaiset oireet ihan erikoislääkärillä. Itselläni on täysin vastaavat oireet ja minulla on todettu lievää verenpainetta, johon minulla on lääkitys joka poistaa mm. tuon ongelman ja muut tykyttelyt. Olen muuten aikoinaan lopettanut tupakoinnin myös.
Ehkä kannattaisi pyytää yleislääkärin vastaanotolta lähetettä jollekin spesialistille. Korkea verenpainehan rasittää sydäntä, jolloin siitä tulee ajan kanssa ties mitä harmeja. Usein se terkkarilla kuitataan kuitenkin pelkkänä stressinä tai jännittämisenä. Siinä vaiheessa kannattaa kuitenkin itse olla kriittinen asian suhteen.
Itselläni on ollut tuo korkea verenpaine varmaan jo nuoruusiästä asti, aina oli tarkastuksissa verenpaine koholla, mutta kukaan ei uskonut että mulla olisi verenpainetta, kun oli niin nuori ja muuten oireeton ja hyväkuntoinen.
Mene ihmeessä lääkäriin ja vaadi kunnon veri- ja EKG-kokeet. Älä kuittaa asiaa selväksi ennen kuin asia on tutkittu. Saat asian pois vaivaamasta oli vikaa tai ei. - Kaisa
Mä kärsin myös yhtäkkisestä sydämen tykytyksestä. Voi ilmaantua milloin vaan, esim levossa.
Noin pari vuotta sitten hakeuduin lääkärille joka onneks otti mut tosissaan ja laittoi lisätutkimuksiin. Kaikkien verikokeiden yms. sydänkäyrän jälkeen ei löytynyt mitään selitystä. Sit otettiin keuhkokuva jossa ilmeni et sydän on pullistunut hieman vasemmalle puolelle, olin aivan pihalla et mistä syystä? Lääkäri totesi että jo vuonna -95 otetussa edellisessä keuhkokuvassa tämä näkyi !! Minulle kukaan lääkäri sitä ennen ei ollut maininnut asiasta.
No, sitten menin jollekkin sydänspesialistille joka kattoi ultralla sydämen ja mittas kaikkia arvoja ja tuli siihen tulokseen et se on joko ollut syntymästä asti tai johtuu siitä et pienen kokoni vuoksi sydän ei ikäänkuin mahdu kunnolla olemaan??!! Mutta tykyttely ei lääkärin mukaan johtunut siitä.
Puoli vuotta kuljin säännöllisesti kaikis testeissä mut kaik oli ok. Lopulta sitten lääkäri määräsi spesicor nimistä lääkettä otettavaksi tarpeen vaatiessa (on kai jonkinlainen beetasalpaaja). Koska korkea syke vanhentaa sydäntä ennenaikaisesti muihin elimiin nähden ja ikään nähden, siksi hän määräsi tuon. Sanoi myös et kun vika ei ole rakenteellinen, tykyttely voi hävitä milloin vain.
Lääkkeitä olen sitten ottanut aina kun on tarvetta ollut. Mutta nyt on ollut pari kuukautta että mitään ei ole tapahtunut. Kaipa vaiva siis paranee.
Että mulla näin. Kannattaa ehdottomasti tutkituttaa itsensä!!! - Olli
Kannattaa tarkistaa, ettei ruokavalioon kuulu aspartaamia, se saattaa aiheuttaa juuri tuollaisia sydämentykytyksiä.
- Nitta
Mistä vois johtua kun mulla sydän hakkaa koko ajan liikkuessa ei tunnu ollenkaan, mut silloin kun on paikallaan ja illalla kun menee nukkumaan ja yöllä tuntuu että sydän hakkaa tosi paljon ja että jää lyöntejä väliin onko tää vaarallista? Oon käynyt lääkärissä ja multa otettiin EKG ja veri kokeet ja mulla todettiin anemia nyt syön beetasalpaajia ja rauta tabletteja.
- Nitta
Niin ja sit mulla on molemmat rinnat kipeet vasen enemmän ja sit on vaikee nukkuu kyljellään kun rupee sattuu kylkiin ja sit vasen käsi puutuu ja on kipee onko tää vaarallista? Mitä tää on?
- 11 v
Itselläni on ollut tuota sydämen tykytystä jotain kuukauden ja oon 11 v. Kun saan kohtauksen, sydämeni alkaa jyskyttää, vasemmassa rinnassa alkaa tuntua tosi ikävältä, kaulan vasenta puolta alkaa ahdistaa ja vasemmassa jalassa alkaa heikottaa. Itse voin välttää kohtauksen niin että rentoudun, hengitän hitaasti ja ajattelen rauhallisia lauluja. Joskus tämä ei kuitenkaan riitä. Olen käynyt jo jotain 4 kertaa sairaalassa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822