208 menestyi loistavasti startin koeajossa

oli 207 nyt astra

Eilen 22.12 ulostullut koeajo paljasti uuden pikkupösönloistavat ajo-ominaisuudet. Kehuttiin myös uusia taloudellisia 3-sylinterisiä moottoreita. "Täys kymppi" oli viimeinen toteamus autosta.

15

883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pököttikuski

      Itse ostin kevään tarjouskampamjasta Peugeot 206 auton. Pääsin liki kahdeksi viikoksi koeajamaan 208:n kun peura oli rysäyttänyt päin omaani. Laina auto oli kaikin puolin mukava mutta yhteen asiaan en tottunut. Eli erittäin herkkään servo ohjaukseen ja ohjaus ei jäykistynyt miellestäni riittävästi kovassakaan vauhdissa. Eli ajo oli hieman epävakaata. Kun sain omani takaisin tuntui auto huomattavasti jämäkämmältä kuin laina auto. Varmaan tottumuskysymys sen ohjauksen kanssa ja minulle ei ainakaan kaksi viikkoa riittänyt 208 suhteen.

    • ksdfksjfsfsdf

      Kehuttiin taloudellisia moottoreita... okei... tässähän on ilmoitettuja kulutuslukemia:

      - kaupunki 5.1 l/100km
      - maantie 3.8 l/100km
      - yhdistetty 4.3 l/100km

      Sitten tulee väkisinkin mieleen että paljonko se oikeasti kuluttaa? Varmaan keskikulutus on se 6 litraa satasella niinkuin vuosikymmeniä on pikkuautoissa ollut.

      Hämmästyttävää miten saadaan todella pieniä kulutuslukemia paperille, mutta käytännössä mikään ei muutu. Tulee mieleen kun 406 mallissa siirryttiin XU moottorista EW moottoriin. Kulutus piti alentua 10%. Nyt kun vuosia myöhemmin katsoo suhteellisen laajaa saksalaista sivua, johon autoilijat saavat kirjata kulutuksiaan niin mites kävikään.... EW vie vähintään saman, ellei aavistuksen enemmän kuin XU.

      Sitten kun siirryttiin 407 malliin, kulutus kasvoi!! Ja nykyinen 508 menee todellisessa kulutuksessa vain muutamaa kymmennystä pienemmällä kuin 406. Vaikka ne EU kulutukset onkin huomattavan paljon pienemmiksi merkitty.


      Mukavahan se olisi jos se menisi noin pienellä kuin ilmoitetaan mutta epäilen...

      • ksdfnksjdnfksdf

        "Kulutuspuolella hyöty kuitenkin jää yllättävän pieneksi, jos ajotietokoneen lukemaan on luottaminen. 6,2 litran yhdistetty keskikulutus ei ole paljon, mutta ei vähänkään."

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288522180220.html

        Siinähän se tuli todistettua... jälleen kerran.


      • 7. pösö
        ksdfnksjdnfksdf kirjoitti:

        "Kulutuspuolella hyöty kuitenkin jää yllättävän pieneksi, jos ajotietokoneen lukemaan on luottaminen. 6,2 litran yhdistetty keskikulutus ei ole paljon, mutta ei vähänkään."

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288522180220.html

        Siinähän se tuli todistettua... jälleen kerran.

        Minulla on 208 HDI 1.6 92 hv autom. ja ajettu 2600, josta suurin osa maantieajoa pakkaskeleissä ja lisäksi käytössä päivittäin webasto. Kulutus tietokoneen mukaan 4.2 l/100km. Ei mielestäni kovin paha, kun luvattu keskikulutus on 3.8.
        Mielestäni myös aivan loistava ajettava pikkuautoksi.


      • kiinnostunut 208
        7. pösö kirjoitti:

        Minulla on 208 HDI 1.6 92 hv autom. ja ajettu 2600, josta suurin osa maantieajoa pakkaskeleissä ja lisäksi käytössä päivittäin webasto. Kulutus tietokoneen mukaan 4.2 l/100km. Ei mielestäni kovin paha, kun luvattu keskikulutus on 3.8.
        Mielestäni myös aivan loistava ajettava pikkuautoksi.

        Mites ajo epätasaisella lumipinnalla, röykyttääkö ja muuttaako suuntaa. Millainen melu talvirenkailla.


      • 7. pösö
        kiinnostunut 208 kirjoitti:

        Mites ajo epätasaisella lumipinnalla, röykyttääkö ja muuttaako suuntaa. Millainen melu talvirenkailla.

        Melu on pikkuautoksi alhainen ainakin kitkarenkailla, nastarenkailla (ei ole kokemusta) tietysti on kovempi. En ole huomannut lumella sen erikoisempaa röykytystä tai suunnan hakemista.


      • sdfjskdfnskdskdfsdfs
        7. pösö kirjoitti:

        Minulla on 208 HDI 1.6 92 hv autom. ja ajettu 2600, josta suurin osa maantieajoa pakkaskeleissä ja lisäksi käytössä päivittäin webasto. Kulutus tietokoneen mukaan 4.2 l/100km. Ei mielestäni kovin paha, kun luvattu keskikulutus on 3.8.
        Mielestäni myös aivan loistava ajettava pikkuautoksi.

        Dieselit pääseekin lähemmäs luvattuja kulutuksia. Noi laittamani ilmoitetut oli siis bensakoneelle, kuten tuo testattu autokin.

        Itsehän minä luonnollisesti ajan bensa-autollakin alle luvattujen kulutusten mutta kaikki ei vaan osaa :-D


      • no profi
        ksdfnksjdnfksdf kirjoitti:

        "Kulutuspuolella hyöty kuitenkin jää yllättävän pieneksi, jos ajotietokoneen lukemaan on luottaminen. 6,2 litran yhdistetty keskikulutus ei ole paljon, mutta ei vähänkään."

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288522180220.html

        Siinähän se tuli todistettua... jälleen kerran.

        Startin koeajossa ei varsinaisesti koskaan testata kulutusta. Ajellaan vaan ja kerrotaan fiiliksistä ja penkkien ja nappuloiden käytöstä. Kulutuslukemat heitetään vaan niinkuin ohimennen, kertomattamatta esim ajomatkan pituutta, keskinopeutta ajoprofiiilia yms tietoa, joka antaisi edes vähän vertailukelpoisuutta kulutuslukemien vertailuun. Koeajot tehdään silminnähden huolimattomasti ja epäammattimaisesti.


      • cxgfchvjbkn
        no profi kirjoitti:

        Startin koeajossa ei varsinaisesti koskaan testata kulutusta. Ajellaan vaan ja kerrotaan fiiliksistä ja penkkien ja nappuloiden käytöstä. Kulutuslukemat heitetään vaan niinkuin ohimennen, kertomattamatta esim ajomatkan pituutta, keskinopeutta ajoprofiiilia yms tietoa, joka antaisi edes vähän vertailukelpoisuutta kulutuslukemien vertailuun. Koeajot tehdään silminnähden huolimattomasti ja epäammattimaisesti.

        Ehkä se on ihan hyvä että on tuollainenkin "koeajo" tarjolla....

        Se takapenkille mahtuminen ja penkin tuntuma voi olla hyvinkin oleellisia asioita sille auton ostajalle, ennemmin kuin se, että kuluttaako se auto 6,5 vaiko 6,8 litraa satasella.

        Ja... ohjelmahan on viihdeohjelma. Jos alettaisiin mittanauhalla ja pipetillä autoja käsittelemään otsat rypyssä niin katsojat kaikkoaisi.

        Kieltämättä sitten on näitä mainosjaksojakin, kuten uuden vw golfin "koeajo". Toimittajalla meinasi lurahtaa housuun jo ennenkuin pääsi autoa lähellekään, ja sen jälkeenhän se olikin yhtä hurmiota siitä miten hyvä auto onkaan...

        Voihan se toki hyvä olla, mutta näen jotenkin merkkifanaattisuutta ilmassa kun kyseisellä henkilöllä on nimenomaan vw omistuksessa...


    • jalle1

      Bensakoneella pääsevät vain osaajat luvattuihin lukemiin ellei ole automaattia auttamassa vaihtotapahtumien oikea-aikaisuuden kanssa. Itse olen aina päässy litroje pienemmällä kulutuksella testiajoillani kuin Start!:in Antti. :)
      En usko että noin raskaskenkäistä kuskia on edes olemassa, paitsi tietysti tämä toinen sankari, Lauri Puintila. Se vasta todellinen "automies" onkin! ;)

      • lgjnlsdfsdfs

        Raskaskenkäisyyshän nimenomaan auttaa pienemmässä kulutuksessa...


    • Viimeinen Pösö

      Ensimmäinen ja viimeinen Peugeot meidän taloudessa. Uusi auto ja alusta lähtien rikki. Aina, kun bensiinivalo syttyy, syttyy myös samalla ESB valo ja se lakkaa toimimasta. Herttoniemen Laakkonen on kertaalleen koittanut korjata, mutta ei onnistunut. Nyt ei ole tiedossa korjausaikataulua. Jos vaan voimme, niin vaihdamme pois ja ostamme AUTON!

      Myös takaikkunan pesin ei alkuun toiminut, koska tämän osalta pesimen vesiletkun suunnittelu on varsinainen insinöörin taidonnäyte. Aina kun takaluukun laittaa kiinni, menee vesiletku "ruttuun" ja vettä ei tule. Tämän saimme korjattua itse.

      • hchjkuvuvuj

        Juu, vaihtoon heti ja välittömästi.

        Boschin valmistamassa sähköjärjestelmässä kun on vikaa niin sitten vaihtamaan vaikka "viattomaan" volkkariin jossa on täysin erilainen sähköjärjestelmä johon ei vikaa voi tulla koskaan....

        Kallista autonpitoa kyllä, vaihdella hetken mielijohteesta ja suutuspäissään, mutta hyvä että joku pitää suomalaisesta veronmaksamisesta vielä huolta.


    • paskaapaketissa

      120tkm ja kone räjähti se siitä kestävyydestä

      • Ketsup

        Hyviä ranskalaisia saa edelleen grilliltä. 😂🐩🐱🐭💄👟


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe