Me isovanhemmat menemme nyt viettämään joulua lapsemme perheen luo, jossa he ovat valmistaneet omanlaista jouluaan lapsilleen. Ihan mukava näin päin, kun aina ennen lapset tulivat meille joulun viettoon. Mukavaa, kun me nuortemme molemmat isovanhemmat on kutsuttu.
On hauska nähdä, mitä perinteitä tyttäreni jatkaaa omissa joulun valmisteluissaan, kun nuoret ovat aina halunneet tulla lapsuudenkotiinsa joulun viettoon. - Sen ainakin tiedän, että tyttäreni ei valmistele jouluruokia alusta asti, hän on sen verran kiireinen työssään ja toimissaan, mutta perinteiset tortut ja piparit valmistetaan lasten kanssa ja ehkä koristellaankin, samoin kinkkukin on itse paistettu. Mutta tiedän, että heillä on kevennetty versio jouluruuista ja se on ihan OK.
Ihanaa kuitenkin, kun vietämme yhteistä aikaa.
jouluaattona
4
221
Vastaukset
- Joulumieltä!
Hyvää Joulua kaikille isovanhemmille!
Lapsille ja lastenlapsille! - mummikka
Mekin olimme tyttären perheen luona jouluaaton vietossa ja söimme ihanat tarjoilut, jotka tytär oli tehnyt alusta loppuun asti ihan itse, laatikot, graavit lohet, grillasi lohta, rosollit, kinkku, leivonnaiset ja mitä kaikkea siellä olikaan, Kiitos, oli tosi ihanaa. Tietenkin kaikki isovanhemmat veivät mennessään perinteisiä ja toivottuja tuomisia heidän toivomustensa mukaan yhteiseen ruokapöytään.
Noniin, eihän se kaikki niin suloisesti sujukaan. Aina on mukana mielensä pahoittajia ja toisten mielen pahoittajia. Suku on pahin, ei siitä mihinkään pääse. Kyllä taas naurattaa (kun itse en töpännyt) kun taas tuli puheeksi, missä ensi jouluna ollaan. Itse olisin hiton kaukana kaikista sukulaisista, voisin ottaa lapsenlapset mukaan ja köllötellä jossain missä ei olisi joulusta tietoakaan. Kyllä tämä on jo niin nähty ! - Menolippu
Perhe on pahin. Nähty on.
Naurettavaa, että mennään yhden ihmisen kotiin, joka on itse tehnyt roosollit ja loorat, naurettavaa, kuka niitä haluaa, ikäviä ihmisiä, kamalia lahjoja.
Lapsenlapsia pitää ohjeistaa, etteivät innostu tästä hössötyksestä. Pitää viedä ne pois jouluttomaan paikkaan ensi vuonna. Täällä on niin ankeaa ikävää ja tylsää.
Kyllä joulu on nähty! - ja niin joulu joutui
Minusta on mukava nähdä rakkaimpiaan näin pitkän, sateisen ja kiireisen syksyn jälkeen. - Maisemakin on niin kaunis - jouluinen ja rauhaisa. Pakkanen verottaa ulkoilijoita, on mukava istua sisällä, lämpimässä joulukuusen tuoksussa ja kynttilänvalossa ja nauttia kiireettömästä tunnelmasta - lastenlapsetkin tutkivat uusia joululahjojaan ja leikkivät aivan sovussa keskenään.
Meidän joulumme on sujunut mukavasti, ei turhaa stressiä jouluruuista, lahjoista tai ylettömästä rahanmenosta. Kiva vaan nähdä rakkaimpiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303701Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131503Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2291371Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1501066Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht248930Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34923- 62918
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ72916Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98859Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56744