jouluaattona

joulumieltä kaikille

Me isovanhemmat menemme nyt viettämään joulua lapsemme perheen luo, jossa he ovat valmistaneet omanlaista jouluaan lapsilleen. Ihan mukava näin päin, kun aina ennen lapset tulivat meille joulun viettoon. Mukavaa, kun me nuortemme molemmat isovanhemmat on kutsuttu.

On hauska nähdä, mitä perinteitä tyttäreni jatkaaa omissa joulun valmisteluissaan, kun nuoret ovat aina halunneet tulla lapsuudenkotiinsa joulun viettoon. - Sen ainakin tiedän, että tyttäreni ei valmistele jouluruokia alusta asti, hän on sen verran kiireinen työssään ja toimissaan, mutta perinteiset tortut ja piparit valmistetaan lasten kanssa ja ehkä koristellaankin, samoin kinkkukin on itse paistettu. Mutta tiedän, että heillä on kevennetty versio jouluruuista ja se on ihan OK.

Ihanaa kuitenkin, kun vietämme yhteistä aikaa.

4

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joulumieltä!

      Hyvää Joulua kaikille isovanhemmille!
      Lapsille ja lastenlapsille!

    • mummikka

      Mekin olimme tyttären perheen luona jouluaaton vietossa ja söimme ihanat tarjoilut, jotka tytär oli tehnyt alusta loppuun asti ihan itse, laatikot, graavit lohet, grillasi lohta, rosollit, kinkku, leivonnaiset ja mitä kaikkea siellä olikaan, Kiitos, oli tosi ihanaa. Tietenkin kaikki isovanhemmat veivät mennessään perinteisiä ja toivottuja tuomisia heidän toivomustensa mukaan yhteiseen ruokapöytään.

      Noniin, eihän se kaikki niin suloisesti sujukaan. Aina on mukana mielensä pahoittajia ja toisten mielen pahoittajia. Suku on pahin, ei siitä mihinkään pääse. Kyllä taas naurattaa (kun itse en töpännyt) kun taas tuli puheeksi, missä ensi jouluna ollaan. Itse olisin hiton kaukana kaikista sukulaisista, voisin ottaa lapsenlapset mukaan ja köllötellä jossain missä ei olisi joulusta tietoakaan. Kyllä tämä on jo niin nähty !

    • Menolippu

      Perhe on pahin. Nähty on.
      Naurettavaa, että mennään yhden ihmisen kotiin, joka on itse tehnyt roosollit ja loorat, naurettavaa, kuka niitä haluaa, ikäviä ihmisiä, kamalia lahjoja.

      Lapsenlapsia pitää ohjeistaa, etteivät innostu tästä hössötyksestä. Pitää viedä ne pois jouluttomaan paikkaan ensi vuonna. Täällä on niin ankeaa ikävää ja tylsää.

      Kyllä joulu on nähty!

    • ja niin joulu joutui

      Minusta on mukava nähdä rakkaimpiaan näin pitkän, sateisen ja kiireisen syksyn jälkeen. - Maisemakin on niin kaunis - jouluinen ja rauhaisa. Pakkanen verottaa ulkoilijoita, on mukava istua sisällä, lämpimässä joulukuusen tuoksussa ja kynttilänvalossa ja nauttia kiireettömästä tunnelmasta - lastenlapsetkin tutkivat uusia joululahjojaan ja leikkivät aivan sovussa keskenään.

      Meidän joulumme on sujunut mukavasti, ei turhaa stressiä jouluruuista, lahjoista tai ylettömästä rahanmenosta. Kiva vaan nähdä rakkaimpiaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1230
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      967
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      890
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      787
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe