Visual Studion älyttömyydet

VS=välttämätön paha

Olen käyttänyt mm. eclipseä ja borlandin kehitysympäristöjä (delphi ja builder) enkä pysty ymmärtämään miten moni ns. perusasia on onnistuttu kusemaan VS:ssä.

- Ei mahdollisuutta nopeasti siirtyä headerin ja implementaation välillä. Siis WTF? Yksi yleisimmistä asioista mitä ohjelmoija tekee on .h:n ja .cpp:n välillä siirtyminen, eikä VS tue tätä natiivisti. Way to go, mikkisofta!!!

- Kun kääntää koodin niin lootassa vilistää läjä varoituksia ja virheilmoituksia eikä mitään mahdollisuutta siirtyä nopeasti ensimmäisen virheen omaavalle riville, vaan se pitää tonkia itse virheilmoitusten joukosta. Toinen ns. täydellinen megaälyttömyys!

- VS:n helpit ja dokumentaatiot on aivan järkyttävän puutteelliset ja huonosti tehty. Monenmonessa kohdassa ei lue sanallakaan mikä headeri on liitettävä jotta koodi toimisi vaan se pitää etsiä kissojen ja hiirien (google) kanssa. Ja ne pirun expand-napit joita saa aina olla klikkaamassa auki!

- Jos lisäät tabulaattorilla tabin niin et voi pyyhkiä tätä tabia pois kerralla vaan jokainen välilyönti pitää pyyhkiä yksitellen pois, vaikka asetuksissa olisi että käyttää tabbeja välilyöntien sijaan. Logiikka?

Lisäilen epäkohtia sitä mukaa kun niitä palautuu mieleen mutta tässä nämä kaikista ärsyttävimmät mitkä muistaa aina.

9

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Troll detector

      Et taida olla ihan välkky.

    • ffffffffffgggggg

      Valitat ilmeisestikin sitä että uusi työkalu ei toimi täsmälleen samalla tavoin kuin aiemmin käyttämäsi vai ymmärisinkö ihan väärin? Kädet nyt vaan likaiseksi ja eikun opettelemaan

    • vs rullez

      Visual Studio on tarkoitettu vakavaan ohjelmistokehittämiseen, toisin kuin mainitsemasi delphit yms. LELUT. Joten uskoisin että visual studion kehittäjillä on paljon tärkeämpiäkin kehityskohteita kuin paneutua jonkun aloittelijan joutavanpäiväisiin narinoihin.

      PS. Käytä makroja.

    • samaa mieltä..

      Olen kyllä samaa mieltä. Microsoftin kehitystyökalut on aina tuntuneet jotenkin jäykiltä käytää, eka kerran kokeilin jo Visual Studio 4:sta aikoinaan, mutta Borlandin tekeleet tuntui jotenkin miellyttävimmältä käyttää. Onneksi ei ole tarvinut VS:n koskea kuin kokeilumielessä joskus.

      Kokeileppa Qt Creatoria, on jotenkin saman oloinen käyttää kuin Delphi.

      • QtCreator

        Itse olen vasta tutustumassa tähän Qt:hen (QtCreator ide), mutta tässä saa kätevästi näkyville sekä cpp- että h-tiedostot jaettuna kahteen näkymään, esim. yläpuolella h ja alapuolella cpp-tiedosto. Puunäkymästä klikkaamalla eri tiedostoa, molempaan näkymään päivittyy sekä h- että cpp-tiedostot. Varmaan muissakin kehitysympäristöissä lienee tämmöinen ominaisuus?


    • 8+5

      Oletko kuullut koskaan hiiren oikeasta. Valikossa on suoraan Go to Header File tai Go to definiton jos kursori sattuu lomaan oikeassa kohdassaja sitten F12 jos hiiri on liian hankala käyttää.

    • rotta hukassa

      Hei 8 5
      Ketjun aloittaja ei vissiin ole ennen hiirtä käyttänyt....

      • yksisilmäinen

        Ehkä aloittajalla on vanha mäkki, jonka hiiressä oli vain yksi nappi.


      • nabpi
        yksisilmäinen kirjoitti:

        Ehkä aloittajalla on vanha mäkki, jonka hiiressä oli vain yksi nappi.

        Eihän noissa uusissakaan ole kuin yksi nappi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe