Eli aloin tekemään tuollaisia tossuja kuin tuossa alla olevassa linkissä. Oli tarkoitus vähän suurentaa kokoa ja laitoin puikoille 22 silmukkaa ja tein palat n. 9 cm korkuisiksi. Kasaamisvaiheessa vasta tuli mieleen että eihän ne olekaan ihan neliöitä ne neulomani palat. Kun aloin kokoamaan tossua niin siitä tuli aika omituisen mallinen. Onkohan tuo malli ihan OK, kun en ole itse mikään kummoinen käsityöihminen, ymmärtääkö joku tuosta ohjeesta? Eli jos kokoaa ohjeen mukaan niin pitäisikö siitä ihan kunnon tossu tulla? Ja mitenkähän korjaan ne omituisen kulmikkaat tossut jotka olen kokoa suurentamalla onnistunut aikaansaamaan?
http://www.yhteishyva.fi/viihde-ja-vapaa-aika/neuleohjeet-ja-askartelu/pirteat-palatossut/0218010-82435
Pirteät palatossut ei oikein nyt onnistu!
8
2458
Vastaukset
- Jatka vaan sitkeesti
Kyllä niiden palojen pitää olla neliöitä, ei ne tossut muuten näytä kuvan mukaisilta. Jos olet kutonut pelkkää oikeaa, on ne kyllä venyvät ja saattaa olla ihan mukavat jalkaan, vaikka näyttävätkin ehkä hassuilta.
Tee toiset niin, että palat on neliönmalliset, älä anna heti periksi. Kaikki kässyilijät on joskus aloittaneet ja tehneet omat hassutuksensa. Niitä on sitten myöhemmin mukava muistella.- peukalokämmen
Minä leikkasin paperista neliöitä tuon verran kuin niitä on ohjeessa ja kokeilin niitä yhteen teippaamalla, tulisiko tuolla tavalla tossut, mutta ei oikein siltä näytä. Onko siis ohjeessa jotakin vikaa? On tietysti eri asia kokeilla paperilla kuin oikeilla neulotuilla paloilla.
- peukalokämmen
peukalokämmen kirjoitti:
Minä leikkasin paperista neliöitä tuon verran kuin niitä on ohjeessa ja kokeilin niitä yhteen teippaamalla, tulisiko tuolla tavalla tossut, mutta ei oikein siltä näytä. Onko siis ohjeessa jotakin vikaa? On tietysti eri asia kokeilla paperilla kuin oikeilla neulotuilla paloilla.
Joku on onnistunut samalla ohjeella:
http://saaranprojektit.blogspot.fi/2011/02/neulotut-palatossut-ja-kutistumisen.html
- väkrääjä
Ainakin joskus oli jossain kokoomisohjeessa virhe, mut ei ny tu mieleen missä, googleta uus ohje ja katso onko erilainen
- neulova
Tässä toinen ohje tasan samoihin tossuihin - tällä niistä ainakin tulee ihan tossut, mutta tosi tarkkana pitää olla siinä, että pistää aina oikeat reunat vastakkain.
http://www.kaspaikka.fi/neulonta/asusteita_vaatteita/palatossut.html- palatossut
Hei, olen muutamia noita tossuja aikaisemmin tehnyt. Vielä itselläni yhdet käytössäkin.
Neulon ne kaavan mukaan ´yhtenä kappaleena´, en siis jokaista palaa erikseen. .
Niissä on aikamoinen ompeleminen yhteen.
Ja vinkiksi voin sanoa, että melko napakkaa neulosta ja vähintäänkin tuota Seiskaveikkaa sen langan on oltava, että tulevat tukevat tossut.
Kyllä se hyvät ovat käytössä.
Kuten joku aiemmin mainitsikin, niin jokaisen palan on oltava samankokoinen neliö!
- palatossut
Saako kunnon palatossujen kokoamisohjeen pakko saaba ohje heti sitten voisi vähän neuvoa
- Neulova
Kiireisiin juttuihin auttaa yleensä Google paremmin kuin tällainen vanha ketju (hakusana "palatossut"), mutta kun nyt tämän huomasin, niin tässä tossujen perusohje: http://teeitse.punomo.fi/cat/neulonta/asusteita_vaatteita/palatossut.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006