kouluihin lisää seksivalistusta?

angry kukkahattutäti

Mietin tässä vaan, että annetaanko teille siellä koulussa enää nykyään ollenkaan seksivalistusta kun jokatoinen tenu näyttää pamahtavan paksuksi nykysuomessa? Vai oletteko muuten vain niin helvetin tyhmiä ettette osaa huolehtia ehkäisystänne? Annatte varmaan lapsillenne parhaan mahdollisen elämän elättämällä ne käymällä sossun luukulla.. miettikää vähän ennen kuin alatte hommiin tai jos ette ole ehkäisystä vielä kuullukkaan niin pitäkää ne housut jalassa... kiitos, olen puhunut! :)

12

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuukkeli20

      Tai ehkä voisimme kerätä yhdessä kolehdin pennuille tukeaksemme heidän harrastuksiaan, niin että heillä on muutakin tekemistä kuin heilutella peittoa päivät pitkät :)

    • Tinyminy

      Tilastojen mukaan teiniraskaudet ovat harvinaisia Suomessa. Sadan teinitytön joukossa on 1 teiniäiti, joka tämäkään ei välttämättä pidä ihan paikkaansa, eli vähemmänkin voi olla kun otetaan huomioon kuinka monella on päätynyt keskenmenoon.. Juuri oli lehdissä juttua jossa jollain paikkakunnalla on pulaa ihmisistä koska asukasluvut ovat niin pienet. Ja no tottakai tuollaisella peräkylällä on suuri paine toteuttaa haaveensa nuorena, vauva. Joten sekin kylä on varmaan kohta historiaa. Yksi asia mikä minua suuresti kummastuttaa on se että sinäkin kukkahattutäti tulet tänne solvaamaan meitä, vaikka palsta on selvästi tarkoittettu teini-ikäisille vanhemmille. Minä olin 18 saadessani lapsen, ihan suunniteltu siis. Ja vaikka parisuhteessa ei kaikki onnistunut suunnitelmien mukaan, ni olen tyytyväinen elämäänin näin. Elämäni laatu ei siis huonontunut miehen lähdettyä, oikeastaan paranikin hieman.¨

      Ja kyllä, minä tiedän että Suomessa on paljon vastuuttomia nuoria äitejä, mutta kyllä niitä löytyy vanhemmastakin sukupolvesta. Suomessa on muutaman vuoden aikana tapahtunut surullisen kuuluisia perhesurmia, ja tietääkseni nämäkin vanhemmat ovat olleet vanhempia ihmisiä, ei alle 20-vuotiaita. Surullista ettet osaa kukkahattusi alta nähdä kaikkea täysin.

      Älä perusta mielipiteitäsi sen mukaan että jotkut nuoret äidit voivat olla huonoja, koska kaikki eivät sitä ole!

      • mama34

        no eipä tunnu enää nykyään olevan kovin harvinaisia.. miltäköhän vuosi tuhannelta toikin tilastotieto mahtaa olla? säälittävää, että jotkut nuoret jotka eivät ole hommanneet ammattiakaan vielä, alkavat pusertamaan lapsia tähän maailmaan. nuorten tehtävä on käydä kouluja, eikä notkua sossunluukulla kerjäämässä tukia tukien perään.. niin se yhteiskunta vaan toimii :) enkä usko siihen löpinään että teiniäiti voisi olla yhtä hyvä äiti kuin elämää kokeneempi äiti. miten kasvattaa lasta, kun itsekkin on vielä kasvua vailla?


      • Tinyminy
        mama34 kirjoitti:

        no eipä tunnu enää nykyään olevan kovin harvinaisia.. miltäköhän vuosi tuhannelta toikin tilastotieto mahtaa olla? säälittävää, että jotkut nuoret jotka eivät ole hommanneet ammattiakaan vielä, alkavat pusertamaan lapsia tähän maailmaan. nuorten tehtävä on käydä kouluja, eikä notkua sossunluukulla kerjäämässä tukia tukien perään.. niin se yhteiskunta vaan toimii :) enkä usko siihen löpinään että teiniäiti voisi olla yhtä hyvä äiti kuin elämää kokeneempi äiti. miten kasvattaa lasta, kun itsekkin on vielä kasvua vailla?

        Vuosi 2012 on tuo tilasto (: Tietty teistä tuntuu että niitä teiniäitejä on hirveesti kun keskitytte siihen niin. Ja sinä voi uskoa mitä haluat, mutta tosi asia nyt vaan on se että kyllä se vanhempi äiti edelleenkin tai isä voi olla ihan yhtä paska, ellei paskempi. Tiedän monta lähipiiristäni, jotka on äitejä, yli 30, ja hakee edelleen rahat sossusta sen takia että on jäänyt yksin lapsen/lapsien kanssa. Niin minäkin jäin vaikka raskaus oli ihan suunniteltu. Minä täytin 19-vuotta kun lapsi oli 2kk, ja hyvin ollaan pärjätty kahestaankin, ehkä vahvuuteni lapsia kohtaan johtuu perheoloista missä kasvoin, paljon lapsia. Ja ei, en ole Jehovan todistaja. Onko sinulta pois se että joku voi olla nuorenakin onnellinen lapsesta, ja on voinut jopa haluta sellaisen? Tulee väkisinkin mieleen että oletko kenties itse kokenut teiniraskauden, vahinkolapsen mitä et olisi tähän maailmaan halunnut mutta et halunnut aborttiakaan tehdä. Juu kyllä myönnän ettei elämä ole näin aina ruusuilla tanssimista, mutta millonhan se sitten olis ? Minä olen ystävieni toimesta nähnyt kuinka alkoholi ja huumeet turruttaa nuoren ihmisin elämään vain niille. Että kumpi nyt sitten on parempi? Teiniäiti joka hakee tukia, vai teini nisti joka käyttää kaikki tuet narkkaamiseen? Näitä asioita kun ei voi liian kapeasti katsoa eikä lähteä yleisesti arvostelemaan muutaman tapauksen kuullessaa. Kyllä mä tiedän että niitä huonojakin nuoria äitejä löytyy, mutta tiedän myös monta jotka on hoitanut lapsensa todella mallikkaasti. Ei kukaan ole täydellinen

        Voisin kirjottaa vaikka kuinka paljon lisää mutta en mä jaksa kun tiedän että noin kapeakatseisen ihmisin silmiin ei mahdu se että nuori äiti voisi olla hyväkin lapselleen


    • mama34

      Luitkohan edes kokonaan kirjoittamaani tekstiä..? En ymmärrä nuoria, jotka heittävät nuoruutensa hukkaan alkamalla äidiksi. Joo ymmärrän, jos on tapahtunut "moka" ja tietysti on oikein kantaa vastuu. Mutta eikös alunperinkin olisi hyvä huoletia siitä hemmetin ehkäisystä?! :) se ei nykymaailmassa kovin vaikeaa ole.. Ja entäs sitten ne teinitytöt, jotka oikein haluamalla haluavat tulla raskaaksi? Sitten ajattelevat että kyllä lapsi on helppo hoitaa ja kyllä sossut maksaa asunnon ja elämisen, eikä tarvitse käydä kouluja... joo no ei se ihan niinkään mene. Tytöt jotka tekevät teininä lapsia, syrjäytyvät. Ei ole kavereita ja poikaystäväkin lähtee usein menemään. Ja tuskin niillä teineillä sitten myöhemminkään kiinnostaa se koulunkäynti, koska on syrjäytynyt ja kaikki voimat menevät kotona lapsen hoitoon. Ei siitä yksinkertaisesti vain tule mitään. SIKSI on tärkeää, että ensin käy ammatin ja sitten vasta on aika perheen perustamiselle. Vaikka hyvähän on hankkia myös itselleen vähän työkokemusta. Lapsen kanssa on TODELLA tiukkaa rahasta, niin ehkä sitten saa paremmin myös niitä töitä ja elämän mallilleen. Ja ei, en ole kokenut teiniraskautta. Olen AINA osannut huolehtia ehkäisystäni, ja ehkä muillakin teinitytöillä ois syytä :) Monet tytöt keplottelevat itsensä raskaaksi, mutta unohtavat ajatella sitä teinipoikaa josta tekevät isän. Miten hän ottaa asian ja onko valmis siihen? Ja joo nyt ajattelette että "tottakai hän voi aina lähteä pois, eikä hänen ole pakko jäädä", mutta on se sille pojallekkin iso asia. Hänestä on jumalauta tulossa isä! Ei ne pojatkaan niin tunteettomia otuksia ole, ettei asia olisi mielessä. Mutta ehkä se on hieman pelottavaa että tyttö sanoo ehkäisyn olevan kunnossa, muttei sitten olekkaan. Miten te tuntisitte siinä tilanteessa? Eikö tulisi hieman petetty ja hyväksi käytetty olo? :)

      • Tinyminy

        En koe että olisin heittänyt nuoruuttani hukkaan millään tavalla. Minun kaikki voimat ei menen lapsen hoitoon. Minä aion mennä vuoden päästä kouluun takaisin, ei ole kuin 4kk käymättä. Olen huolehtinut ehkäisystä. Mieheni otti puheeksi että haluaisi nuorena lapsen. Olin itsekkin haaveillut lapsesta, mutta jäin miettimään asiaa. Mies vakuutteli pysyvän rinnallani. Tulin raskaaksi, mutta 8:lla viikolla mies muutti pois. Eikä ole sen jälkeen ottanut yhteyttä ollakseen vanhempi. Että niin. Kyllähän mä oon miettiny sitä että miten se ihminen kykenee elämään itsensä kanssa kun tietää että sillä on tyttö mutta ei halua olla missään tekemisissä, surullista. Meillä ei ole tiukkaa, ja kyllä, joudun hakemaan tukia koska olen yksinhuoltaja ja näin pientä (4kk), en vielä hoitoon aio viedä. Se on mielestäni väärin. (oma mielipide siis). Ja joo kyllä, multa on hävinny paljon kavereita, mut se kertoo niiden kapeesta katseesta jotain, jos kaveri tuollaisessa tilanteessa jätetään. Eihän se maksan tuhoaminen niin tärkeetä voi olla, tai etenkään se että jos minä en sitä enää tee niin onko se muiden ongelma. Ystävät on kyllä pysyny eikä lähde kulumallakaan.

        Ja tuohon viimeiseen.. Minulla on petetty ja hyväksikäytetty olo. Mutta silti en ole katkera siitä että mies lähti, oikeestaan vaan onnellinen. Koska muutama kuukaus lähtönsä jälkeen minulle kertoi eräs tyttö että mies oli käynyt hänellekkin ehdottelemassa perheen perustamista ja kihloja, samat jutut kuin minulle.

        Tilanteita ja ihmisiä on erilaisia. Toiset pärjää toiset ei. Mä kuulun niihin jotka pärjää (:


    • mama34

      No voi herttinen.. vai että jäit yksin? Tajuatko etten puhu tuossa tekstissäni sinusta, vaan teiniäideistä ihan yleisessä muodossa? Kaikista se ei ehkä ole niin hyvä asia että "iskä" lähtee lätkimään, eikä niin helpottava asia kuin sinusta tilanteessasi. No etkö voinut poikaystävällesi sanoa että odottaa vielä pari vuotta vauvahaaveittensa kanssa? Ja kun poikaystävä sitten päätti lähteä nii tais karu totuus iskeytyä vasten kasvoja? sitähän tässä juuri yritän nuorille vauvahaaveilijoille päähän takoa ettei se vauva-arki mitään luksusta ole eikä niitä parkuvia kakaroita kannate hankkia nuorena, mutta sinä tulet siihen lirkuttelemaan kuinka koulut voi jatkaa myöhemmin loppuun ja sossusta saa yksinhuoltajana tukia jos toisia.. yllytätkö oikein nuoria hankkimaan lapsia? taidat kuulua niihin jotka tekevät lapset nuorina ja kun lapsi on 2vee laitat vanhemmille hoitoon ja painut bilettämään kun oma nuoruus on jäänyt elämättä...

      • mama34

        Mutta ymmärrän siis täysin niitä poikia, joita on käytetty hyväksi eivätkä he halua jäädä äidin ja lapsen luo... vaikka se onkin lasta kohtaan väärin.


      • Tinyminy
        mama34 kirjoitti:

        Mutta ymmärrän siis täysin niitä poikia, joita on käytetty hyväksi eivätkä he halua jäädä äidin ja lapsen luo... vaikka se onkin lasta kohtaan väärin.

        No mä en oo törmänny vielä yhteenkään raskauteen jossa nainen olisi miehen tietämättä hankkiutunut raskaaksi. Juu ei se kaikille oo helpottavaa kun lähtee lätkimään, eikä se alkuun ollut mullekkaan. Olo helpotti siinä vaiheessa kun kuulin jälkeenpäin asioita. Ja miksi olisin sanonut ei poikaystävälle kun itsekkin tahdoin lapsen? Lirkuttelen? Miten vaan :D En minä yllytä todellakaan nuoria hankkimaan lapsia. Minun eräs ystäväni oli hankkimassa mutta hänelle selkeästi viihteellä käyminen ja alkoholi niin tärkeä osa elämää että huomautin siitä että sitten siel ulkona ei enää käydä ainakaa ekaan puoleen vuoteen. Lopetti siihen lapsi haaveilut. Minä tiesin että minun harva ulkona käyminen jää siihen, silti päätin haluta lapsen. Ja minun vanhempani ovat halunneet ottaa lasta hoitoon, mutta en oli antanut kuin siksi aikaa kun olen käynyt lääkärissä tutkimuksissa joihin en ole voinut lasta ottaa pitkien aikojen takia. Tottakai minä ulos aion mennä jossakin vaiheessa kavereiden kanssa, mutta ei todellakaan tarkota sittä että siellä joka viikonloppu ravataan. Max. 1krt kuukauteen. Kyllä sitä kuule vanhemmatkin käyvät viihteellä. Jotkut jopa lähipiirissä siihen asti että lapsi otetaan huostaa, tai juodaan itsensä kuoliaaksi. Surullista mutta totta.

        On ikävää että sinä kiinnität niin kovaa huomiota nuoriin äiteihin jotka tahtovat onnistua, ja onnistuvatkin. Kun täällä Suomessa on tälläkin hetkellä paljon narkki/alkoholisti äitejä (VANHEMPIA ÄITEJÄ), joilta otetaan lapsi pois kun ei kykene sitä hoitamaan. Tai mikä pahempaa, narkki hankkiutuu raskaaksi. Että mun mielestä on ihan normaalii jos nuori haluaa lapsen. Toki alle 18-vuotiaana sitä en itsekkään olisi harkinnut missään nimessä. Mul ei ollu vahinko mutta tiedän että niitäkin monille sattuu. Niin nuorille kuin vanhemmallekkin polvelle. Ja suuri osa heistäkin päätyy aborttiin. Joten mitä keksitään niille aikuisille naisille jotka löyttäytyvät raskaaksi ilman että mies tietää, koska tiedän että niitäkin on.


      • Tinyminy
        Tinyminy kirjoitti:

        No mä en oo törmänny vielä yhteenkään raskauteen jossa nainen olisi miehen tietämättä hankkiutunut raskaaksi. Juu ei se kaikille oo helpottavaa kun lähtee lätkimään, eikä se alkuun ollut mullekkaan. Olo helpotti siinä vaiheessa kun kuulin jälkeenpäin asioita. Ja miksi olisin sanonut ei poikaystävälle kun itsekkin tahdoin lapsen? Lirkuttelen? Miten vaan :D En minä yllytä todellakaan nuoria hankkimaan lapsia. Minun eräs ystäväni oli hankkimassa mutta hänelle selkeästi viihteellä käyminen ja alkoholi niin tärkeä osa elämää että huomautin siitä että sitten siel ulkona ei enää käydä ainakaa ekaan puoleen vuoteen. Lopetti siihen lapsi haaveilut. Minä tiesin että minun harva ulkona käyminen jää siihen, silti päätin haluta lapsen. Ja minun vanhempani ovat halunneet ottaa lasta hoitoon, mutta en oli antanut kuin siksi aikaa kun olen käynyt lääkärissä tutkimuksissa joihin en ole voinut lasta ottaa pitkien aikojen takia. Tottakai minä ulos aion mennä jossakin vaiheessa kavereiden kanssa, mutta ei todellakaan tarkota sittä että siellä joka viikonloppu ravataan. Max. 1krt kuukauteen. Kyllä sitä kuule vanhemmatkin käyvät viihteellä. Jotkut jopa lähipiirissä siihen asti että lapsi otetaan huostaa, tai juodaan itsensä kuoliaaksi. Surullista mutta totta.

        On ikävää että sinä kiinnität niin kovaa huomiota nuoriin äiteihin jotka tahtovat onnistua, ja onnistuvatkin. Kun täällä Suomessa on tälläkin hetkellä paljon narkki/alkoholisti äitejä (VANHEMPIA ÄITEJÄ), joilta otetaan lapsi pois kun ei kykene sitä hoitamaan. Tai mikä pahempaa, narkki hankkiutuu raskaaksi. Että mun mielestä on ihan normaalii jos nuori haluaa lapsen. Toki alle 18-vuotiaana sitä en itsekkään olisi harkinnut missään nimessä. Mul ei ollu vahinko mutta tiedän että niitäkin monille sattuu. Niin nuorille kuin vanhemmallekkin polvelle. Ja suuri osa heistäkin päätyy aborttiin. Joten mitä keksitään niille aikuisille naisille jotka löyttäytyvät raskaaksi ilman että mies tietää, koska tiedän että niitäkin on.

        Ja niin siis puhun nyt nuorista äideistä tuossa alussa. En siis ole törmännyt yhteenkään nuoreen joka olisi tahallaan hankkiutunut raskaaksi. Niitäkin varmasti on.


    • mama34

      Etkös itse juuri sanonut, että halusit raskaaksi vaikka koulut kesken ja vasta 18 vee? Ja se että nuori haluaa lapsen EI OLE NORMAALIA!! Tähän on nyt tultu: Nuorille annetaan nykyään paljon vaihtoehtoja mihin he voivat lähteä jatko-opintoihin, mutta silti useampi ja useampi teini heittää mielummin elämänsä hukkaan ah niin ihanissa ruusuissa vauvaunelmissa! En voi ymmärtää tuollasta.. Mitä kaikkea on tehty että nuorilla on tuollainen mahdollisuus mutta EI! Mielummin tehdään se vauva ja istutaan sitten sen kanssa kotona ja leikitään kotista... Ja tiedätkös että useimmat äidit käyvät viihteellä max kerran parissa vuodessa, näköjään on päästävä vetämään sidukkaa naamariin ainakin kerran kuussa... ja milläköhän rahoilla? ;) Meillä ainakin taloudessa sen verran tiukkaa vaikka kummatkin töissä että eipäs paljon rillutella. Asia tietysti toinen jos juot vähän lapsilisistä sun muista;) Enpä voi muuta tähän enää sanoa kuin että VOI VOI!

    • Tinyminy

      :D En voi kun nauraa sinulle! En ole ikinä törmännyt noin ahdasmieliseen ihmiseen vaikka kaikenlaista oonki nähny. Entäs jos on oppimisvaikeuksia ja kaikista yrittämisistä ja tukiopetuksista huolimatta amiksessa jotkin aineet ovat menneet niin alas että ei vaan ole mahdollisuutta jatko-opiskeluun. Sehän olis pelkkää pänttäämistä, ja miksi tekisin sitä kun en siihen pysty. Masentuisin vain. Siinäkin tapauksessa en kykenisi tekemään töitä. :D Ja niin, no sehän "rillutteluun" tarvittavan rahan määrä riippuu siitä mitä tekee kun lähtee kavereiden kanssa. Mulla se tarkottaa että otan muutaman juoman, ja sitten tanssin jossain klubilla läpi yön. Rakastan tanssimista mutta harrastus muodossakaan en pysty sitä viikottain harrastaan enään koska selkä on ollut jo noin 6 vuotta vaivana eikä mikään auta. Ja mitä se sua haittaa jos joku haluaa lapsen ja haluu leikkii kotia ja leikkii sen kaa kotona? :D Vihaatko lapsia? Että voi voi vaan sulle. Jos sinulla niitä lapsia on niin voi raukkoja. toivottavasti heistä ei kumpikaan tule saamaan lapsia ettet pääse heitä ikinä arvostelemaan. Äläkä sano että heidät kasvatetaan niin ja näin ja blaa blaa. :D Jos se oma sydän sanoo niin että haluaa sen lapsen ja se tuntuu oikeelta ne se tapahtuu. Vahinkojakin sattuu mutta minun tapauksessa se ei olisi ollut mahdollista ikinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe