Masennuslääke lihottaa vaikka treenaan joka päivä

FatnessFitness

Hyvät suomi24:n lukijat, onkohan teillä vinkkejä seuraavaan ongelmaan...olen 33 -vuotias nainen ja treenaan säännöllisesti ja kovaa. Viime elokuussa minulla aloitettiin mirtazapin -masennuslääkitys masennukseen ja uniongelmiin. No, mieliala on hyvä MUTTA olen lihonut noin 8 kiloa ja tahti jatkuu. Koska olen itse liikunnanohjaaja, niin olen viimeisen viikon pitänyt oikein kirjaa syömistäni kaloreista ja toisaalta treenistä. Kaloriylimäärää ei ole, mutta painonnousu vain jatkuu! Eilen treenasin mm. kaksi tuntia, ja tänä aamuna vaaka näytti jo 70 kiloa (olen 173cm pitkä). Mitä ihmettä teen? Muita lääkkeitä on kokeiltu minulle, mutta ainakaan toistaiseksi eivät ole toimineet.

28

4681

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tzentse

Vaihda lääkkeet tai jätä pois lääkitys kokonaan, jos haluat välttää lihomisen. Masennuslkääkkeet vaikuttavat aineenvaihduntaan niin, että mikään syömättömyys tai treenaus ei auta tuohon lihomiseen.

• .......

Olen syönyt mirtatsapiiniä kohta viisi vuotta eikä painoni siitä ole miksikään noussut. Päinvastoin pari kiloa on pudonnut, kun jätin alkoholin pois. Syötättää se kuitenkin lääkkeen ottamisen jälkeen, ei kuitenkaan samalla tavoin kuin alkuaikoina. Ja kun otan lääkkeen illalla ja menen sänkyyn, yleensä nukun enkä syö. Jos on pakko ahmia, niin sitten hedelmiä.

Oletko Efexoria kokeillut? Se ei ainakaan lihota. Tai no jos se painon nousu on aineenvaihdunnasta johtuvaa, niin kai sekin sitten voi lihottaa. Minua ei.

• Anonyymi

Luonnon masennuslääke - https://tonzes.com/deprfi.htm Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luonnon masennuslääke - https://tonzes.com/deprfi.htm Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.

Irti onkin sitten vaikeampi päästä kokemusta tämmöisestä yhdestä luonnon omasta estopilleristä, nimim. Kokemusta on. Kaverit mutustelivat kiteitä luonnollisen veden kanssa, vieroitusoireiden takia ajattelivat vähentää. Osa yrittänyt useita kertoja, eivät pääse lainkaan irti. Hyvä, että näitä luonnon tuotteita saa sekä pitkälle vaikuttavana ja salamannopeasti tehoavina ja Monessa luonnon kemikaalittomassa!!! Luonnontuotteessa on se hyvä juttu, että jokaista vahvuutta saa sekä deepot-luonnontuotteena ja salamatuotteena. Se on sitten helppo maallikonkin lopetella turvallisesti, voi vaikka itse laskea pieniä palleroisia ja ottaa tänään vaikka 60, huomenna 59 jne. Kun ei sillä kuorella ole vaikutusta!,,Onneksi luomulääke ei aiheuta Mitänn sähköiskuja, mikreeniä tai muutakaan koskaan. Se on siitäkin turvallinen, kun on kemikaali-vapaa. Pupillit on mitä on ja silmän väriä ei erotu lämpölaajenemisen vuoksi, mutta yksi luonnollinen keskustelija (ei lainkaan koulutusta Luonnon omista tuotteista, ilm. opiskelemassa Uimamaisteriksi) ehdotti, että jos sanoisin kaikille, että olen rakastunut, jos joku ihmettelee mustia silmiä???

• 12+1

Mirta lihottaa ja nopeasti. Mulla tuli kahdessa kuukaudessa 10kg. Suurina annoksina sen ei pitäisi lihottaa mutta pieninä kylläkin

• bisnes1

Masennuslääke: Vedät masennuslääkkeitä - > lihoat -> masennut entisestään -> vedät lisää masennuslääkkeitä.

Koko masennuslääke on vittu bisnestä ja kusetusta. Pitää löytää niitä oikeita ilon aiheita elämästä, eikä napostella niitä nappeja.

• kokemusta on

Ei kaikki masennuslääkkeet lihota. Seronil jopa vähentää ruokahalua.

• Tulkoon ilo!
        kokemusta on kirjoitti:

Ei kaikki masennuslääkkeet lihota. Seronil jopa vähentää ruokahalua.

Myös venlafaksiini vähentää näläntunnetta.

Bisnes1 ei ilmeisesti ymmärrä, että lääkkeet eivät ole mitään ilon aiheita eivätkä onnen tuojia, vaan joillekin ihmisille välttämättömyys. "Pitää löytää niitä oikeita ilon aiheita eikä napostella niitä nappeja" - sillä tavalla. Vähän kuin sanoisi yläraajahalvaantuneelle, että "Virkkaa!".

• --->

Itse söin parisen vuotta Mirtazapinia, annos koko joku 30-45mg. Ei vaikuttanut painoon mitenkään. Auttoi nukkumaan mukavasti. Itse vielä söin tuona aikana tosi surkeasti; valmisruokia, limsaa, karkkia jne...

Ilmeisesti jokin eroavaisuus aineenvaihdunnassa sitten aiheuttaa toisilla lihoamisen. Auttaisiko lisätä ravintoon jotain ruoka-aineita, jotka kiihdyttävät aineenvaihduntaa, vihreää teetä yms mitä lie, löytyy googlella? Onko varmaa, ettei kilpirauhasessa jotain ongelmaa?

• WERATSTUFIGUOIP

Treenaaminen lisää lihasmassaa, siitä se painonnousu johtuu. Luulisi aloittajan sen tietävän.
      kaikkea ei voi laittaa lääkkeen piikkiin.

• 10+4

No ei sitä lihasmassaa noin kerry. Läskiä tuo on ja turvotusta.

• popsi porkkanaa...
        10+4 kirjoitti:

No ei sitä lihasmassaa noin kerry. Läskiä tuo on ja turvotusta.

Mistä ihmeestä sitä läskiä sitten noin kertyy, jos ihminen ei syö liikaa? Meinaatko, että mirtatsapiinipilleri sisältää niin paljon kaloreita, että se kerryttää kehoon läskiä?

Jos kyseessä on turvotus, se lähtee kusena pois, kun pitää lääkkeessä tauon. Painon pitäisi palata entiselleen. Helppo tarkistaa.

Yleensähän mirtatsapiinia käyttävät yksinkertaisesti lihovat, koska lääke varsinkin aluksi panee syömään, jopa ahmimaan. Siihen ei ole muuta vastalääkettä kuin suunnitelmallisuus ja itsehillintä.

• Nainen 160cm/55kg

Mulla lisääntyi ahmiminen, kun aloitin Mirtazapiinin syömisen. Päätin kuitenkin, etten liho. Heti kun pääsin "jaloilleni", aloin käymään päivittäin 1 - 3 tunnin reippaan lenkin ja lisäksi kovan punttitreenin salilla 4 kertana viikossa. Vapaapäivänä kävelin metsässä puoli päivää kesät talvet. Lisäksi tein raskasta fyysistä työtä 8 tuntia päivässä. Pidin koko ajan tarkkaa ruokapäiväkirjaa.

Söin päivittäin ainakin 3000 - 4000 kaloria, mutta en lihonut. Sen sijaan kroppa on nyt aika timmissä kunnossa.

Pelkät kalorit ei määrää painoa, vaan myös se mitä syö ja miten syö. Ei sovi syödä mässyjä eikä mitään nesteenkerääjiä. Säännölliset ruoka-ajat, hyvät hiilarit, terveelliset rasvat ja proteiinit sopivassa suhteessa, korkeintaan kerran viikossa jotain herkkua.

Olethan huomioinut, että naisella voi paino heitellä helpostikin kk-kierron, kovan treenin ja vuorokauden ajan vuoksi viisikin kiloa? Jatka ruokapäiväkirjan täyttämistä ainakin parin kuukauden ajan, syö terveellisesti ja liiku kovaa. Viikko ei vielä kerro mitään.

• 8+16

Aloittaja ei kärsi kliinisestä depressiosta koska se aiheuttaa aina vaikeita fyysisiä oireita ja voimattomuutta koko kehossa jotka estävät elimistön voimakkaan fyysisen rasituksen. Aloitus on siis provo ja todella typerä sellainen.

Sitäpaitsi painoindeksi aloittajalla on täysin normaali kuten itsellänikin eli paino 67 ja pituus 171

http://www.painoindeksi.org/

ja vain tyhmä alottaa syömään Remeronia "masennusoireistoon", jossa fyysinen kova treenaaminen onnistuu.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mirtatsapiini

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00042

• lllöööäää

Onko kellään muulla mirtazapiini aiheuttanut ahmimista? Itselläni on hieman syömishäiriötaustaa masennuksen, sosiaalisen fobian ja yleisen ahdistushäiriön lisäksi, mutta pikemminkin ollut syömättömyyttä nuorempana. Viime vuosina syöminen ennen mirtaa on ollut normaalia. Nyt lopetin mirtazapiinin syönnin, sillä kukkaroni eikä arkeni kestä enää tätä että elämä pyörii vain syömisen ympärillä. Ennen lääkettä ruokaan meni vuosikausia n. 50 euroa viikossa nyt 140! Arkikin menee vaan siihen että odottaa että pääsee syömään, ja syöminen ei ole tavallista syömistä vaan ahmimista! En ole ikinä ennen ahminut enkä voinut ymmärtää sellaista. Ahmimisen kohteena on niin terveysruoka kuin mässyruokakin. Ihan käsittämätöntä. Minulla painoindeksi on jotain 22-23 mutta nyt on ainakin vaatteet käyneet pieniksi eikä ole varaa ostaa uusia.

Edelliselle sanoisin, että minulla masennukseen liittyy hirvittävää uniongelmaa, väsymystä ja voimattomuutta useina päivinä viikossa, jopa niin että ei pääse sängystä ylös, mutta joinakin päivinä jaksan tehdä rankkaakin liikuntaa. Liikunta on minusta tehokkaampi lääke masennukseen kuin nuo pari lääkettä mitä olen kokeillut. Esim. kävely raikkaassa ilmassa on sopivaa ja antaa virkeyttä myös seuraavaan päivään.

• F32.2 F32.2 F34.1

"minulla masennukseen liittyy hirvittävää uniongelmaa, väsymystä ja voimattomuutta useina päivinä viikossa, jopa niin että ei pääse sängystä ylös, mutta joinakin päivinä jaksan tehdä rankkaakin liikuntaa"

Paskaa.

• niinpä niin

Et kai aikuinen ihminen kuvitellut, että masennuslääkkeet toimisi?

Jos joku olisi keksinyt morfiinin lisäksi toimivan masennuslääkkeen täällä olisi enää masennusta kellään. Tää on vähän sama juttu ikiliikkujan
      kanssa, masennuslääkettä ei ole. Itse ihminen luo ongelmansa ja itse on
      ihmisen ne ratkaistava. Nesteen/painon nousu on kaikkein vaarattomien rotanmyrkyn vaaroista,odottele seuraavaa tai kehittele jotain parempaa.

• 12-45

Hitto vie. Taidat olla oikeassa, ettei depislääkkeitä tosiaan ole.

Ilmeisesti ketamiini voisi myös toimia ja jossain päin tällaista on lähdettykin tutkimaan.

Kahden operaation yhteydessä huomasin saman, että morfiini vie ns. depiksen pois. Vei kyllä pitkälti muistinkin mutta oli jännää olla hetki ilman p:skaa oloa.

• 15+20

Ahaa, nyt tämä aihe vetäistiin esiin, oli näet ollut "piilotettuna" jo aikaa muutamien viestin osalta. Aika kieroa toimintaa ylläpidolta.

• wrwq

8mg riittää siitä jos on univaikeuksia, vaikka joka toinen tai kolmas päivä.
      Muuhun siitä ei ole kuin haitaksi.

• Selvinnyt ja oppinut

Ei mirtatsapiini saa ottaa vain silloin tällöin. Se on ehdottomasi väärin ja voi johtaa oiekasti vaarallisiin tilanteisiin. Sitä on käytettävä koko kuuri ja himmailtava pitkään.

Masennuslääkkeet ovat erilaisia. Toiset (SR-lääkkeet) ovat tunteita leikkaavia ja toiset aktivoivia kuten mirtatsapiini. Näitä ei voi vaihdella keskenään noin vain. Mirtatsapiini ei välttämättä sovellu esimerkiksi kaksisuuntaisen hoitoon, koska tällöin on iso vaara, että mopo karkaa maanisessa vaiheessa.

Älkää kirjoittako sellaista, mitä ette varmuudella tiedä.

• kliininen depressio
        Selvinnyt ja oppinut kirjoitti:

Ei mirtatsapiini saa ottaa vain silloin tällöin. Se on ehdottomasi väärin ja voi johtaa oiekasti vaarallisiin tilanteisiin. Sitä on käytettävä koko kuuri ja himmailtava pitkään.

Masennuslääkkeet ovat erilaisia. Toiset (SR-lääkkeet) ovat tunteita leikkaavia ja toiset aktivoivia kuten mirtatsapiini. Näitä ei voi vaihdella keskenään noin vain. Mirtatsapiini ei välttämättä sovellu esimerkiksi kaksisuuntaisen hoitoon, koska tällöin on iso vaara, että mopo karkaa maanisessa vaiheessa.

Älkää kirjoittako sellaista, mitä ette varmuudella tiedä.

Opettele kirjoittamaan oikealle palstalle. Kaksisuuntaisuuden eli vakaviin mielenterveydenhäiriöihin luettavan sairauden hoidossa käytettävä Remeron on hengenvaarallinen kliinisestä depressiosta kärsivälle. Jos bipo pystyy sen avulla (mitä pystyy tekemään ilman lääkitystäkin maniasssa) rankasti ko. lääkkeen vaikutuksen alaisena harrastamaan rankkaa liikuntaa on se osoitus siitä, ettei hän tiedä vakavan pitkäaikaisen masennuksen tuomista toimintarajoitteista yhtään mitään.

• Selvinnyt ja oppinut
        kliininen depressio kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan oikealle palstalle. Kaksisuuntaisuuden eli vakaviin mielenterveydenhäiriöihin luettavan sairauden hoidossa käytettävä Remeron on hengenvaarallinen kliinisestä depressiosta kärsivälle. Jos bipo pystyy sen avulla (mitä pystyy tekemään ilman lääkitystäkin maniasssa) rankasti ko. lääkkeen vaikutuksen alaisena harrastamaan rankkaa liikuntaa on se osoitus siitä, ettei hän tiedä vakavan pitkäaikaisen masennuksen tuomista toimintarajoitteista yhtään mitään.

Ensinnäkin tiedoksi lukijoille, että Remeron on nimenomaan se originaali mirtatsapiinituotemerkki ja sitä annetaan useinkin masennuspotilaille - ja esimerkiksi minulla se toimi erinomaisesti palauttaen päivärytmin ja halun elää. Sain itseäni niskasta kiinni sen avulla. Painoa on tullut joka kerta lisää, kun on aloittanut ja se on lähtenyt pois kun on lopettanut. Himmailun tärkeyden olen havainnut itsekin.

Jos et usko minua, niin lue sitten tämä:
        http://www.tohtori.fi/laakeopas/laake/12111-REMERON SOLTAB#

Ja yleisempää tietoa mirtatsapiinista vaikka täältä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Mirtatsapiini

• 4+2

Täyttä paskaa täynnä koko ketju täynnä.

Yksikään kliinisestä depressiosta kärsivä ei ole kykenevä harrastamaan rankkaa liikuntaa.

Pelleilijöille kivaa jatkoa ja mukavia treenejä.

• Selvinnyt ja oppinut

Ei tuo pidä paikkaansa lainkaan!

Masennuksellakin on yksilöllisiä piirteitä. Jossain vaiheessa masennukseen voi esimerkiksi liittyä ahdistus ja se on oiva moottori liikunnalle, kun ainoa lepohetki on liikunnasta saatava fyysinen kipu, joka pistää unohtamaan muun elämän.

Vaikean masennuksen läpikäyneenä olen myös lukenut yhtä ja toista ja saanut selville jopa lääketehtaan kliinisten kokeiden tuloksia. Liikunnalla on kaikkein suurin parantava korrelaatio kaikista hoitomuodoista.

Ongelma on toki, jos masennus on vain antautumista surumielisyydelle ja laiskuudelle. Silloin ei anna liikunnalle edes mahdollisuutta. Miten sen kertoa ihmiselle, joka ei ota vastaan mitään? Masennus on kuin alkoholismi: parantuminen alkaa vasta aidosta omasta tahdosta.

• lllöööäää

On mullakin ollut kausia että ei ole voinut edes ajatella mitään sellaista kuin liikunta, kaikki valveillaolo on mennyt vaan päivästä selviytymiseen, kaikki muu on ollut jossain todella kaukana muussa maailmassa.

Nyt on asiat, luojan kiitos, taas paremmin ja liikunta taas kiinnostaa ja sitä teen aina kun vointi sallii koska endorfiinit on ainoa asia mistä tulee vähän parempi olo.

Lääkkeisiin en enää koske. Niistä ei ollut mitään hyötyä.

• Selvinnyt ja oppinut

Minulla on käynyt aivan samoin joka mirtatsapiinikuurilla. Joka kerta elämä paranee, nukkuminen paranee, virtaa on enemmän, mutta myös painoa alkaa tulla 5...8 kg joka kerta, varsinkin alussa.

Mutta kun kuurin (3 ...6 kk) lopettaa niin paino kyllä tippuu takaisin.

Mirtatsapiini antaa myös virtaa liikunnalle. Monesti olen miettinyt, että minnekähän asti se paino nousisikaan, jos ei juoksisi, kävisi salilla jne.

Toinen mirtatsapiinin ikävä piirre on se, että kun kuuria lopettelee, niin unet ovat aika kauheita ja ahdistavia. Olenkin oppinut lopettamaan kuurit leikkaamalla tabletista aina isomman ja isomman sirun pois. Viimeksi lopettelin 3..4 vkoa.

Mutta on se vaan hyvä lääke. Ihan muuta kuin nuo seron takaisinkytkennänen estäjät. Ne ovat ihan huuhaata.

• toimii mullakin

Mulla on toiminut myös toi mirtazapiini hyvin masennukseen. Olen saanut pidettyä painon nousun kurissa voimaharjoittelulla. Olen kasvattanut lihasta määrätietoisesti, ja siinä samalla on läski sulanut. Liikunta pitää pois jääkaapilta, siitä se on huippuhyvä. Olen myös ollut tosi tarkka ruuan suhteen. Kovasti nälättää ja tekisi mieli suklaata ja muuta mättöä... Saa ihan tosissaan näyttää itsekurinsa.

Mulla ei ole tullut mitään oireita lopettamisesta. Söin 15 mg, ja puolitin sen jo ainakin pari kk ennen kuin viimeisen murun söin. Eli jatkoin puolittamalla puolikkaan ja sitten vielä senkin.. :-). Luin jostain, että lääkkeen lopettamisesta voi tulla kamalia vieroitusoireita, ja siksi pelasin varman päälle. Ei tullut mitään ongelmia.

Nyt syön puolikasta univaikeuksiin. Tuntuu kyllä vaikuttavan myös mun mielialaani. Jotenkin paremmin pysynyt tunteet kurissa, kun on ollut töissä vaikeuksia. Näyttää vähän siltä että pitää uusia resepti...

Mirtazapiinia ei syödä kuurina masennukseen. Sitä kyllä suosittellaan syötäväksi vähintään 6 kk, jotta masennus ei uusiutuisi vaikka oireet helpottaisi.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6314
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3793
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3150
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1706
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe