Työkyvyttömyyseläke 30e/kk!!

n-25

Jäin pois työstä n. vuosi sitten. Kela maksoi minulle sairaspäivärahaa, joten pärjäsin tähän asti joten kuten. Nyt valitettavasti sairasrahan maksaminen päättyi, ja saan nyt sairaseläkettä. Minulla ei ollut tietoa paljonko minulle maksettaisiin kuussa, mutta en jaksanut ottaa stressiä asiasta, koska kuvittelin, että etuus olisi suurinpiirtein sama kuin mitä minulle on aikasemmin maksettu. Tänään tuli vihdoin päätös, ja ei ole kehumista:(. Vointini oli vihdoin alkanut menemään parempaan suuntaan, mutta nyt pelkään että romahdan taas!!nyt joudun stressaamaan miten tulen pärjäämään.Avopuolisoni tienaa kuitenkin sen verran, että en usko, että saan sossultakaan mitään..Ostimme vuosi sitten oman asunnon ja pitäis velkaakin pystyä maksamaan. Miten tässä nyt pärjätään. En jaksais tämmöstä :(!

7

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttas1

      no kai hait kelastakin eläkettä jos kerran sun työeläke on noin pieni?!? sieltähän sen minimin sit saa kaikki joilla työeläkkeet jää pieniksi.

    • Köyhiä sorretaan

      Työeläkeyhtiön pitäisi kyllä automaattisesti lähettää paperit myös Kelaan, tosin siellähän tuo päätös voi venyä vaikka 1/2 vuoden mittaiseksi. Tuo saamasi summa on niin pieni että olet oikeutettu takuueläkkeeseen, mutta se takuuosuus pitää itse hakea! Selvennyksenä: kansaneläkeosuuden saat Kelalta, mutta se takuusumma pitää itse hakea, niin hassulta kuin kuulostaakin. Monelta siihen oikeutetulta jää hakematta sen byhrokratian takia ja osa ei edes ymmärrä omaavansa oikeutta siihen.

    • älä hermostu

      http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/090608133924HN?OpenDocument

      Takuueläke

      http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/271010144910HN?OpenDocument

      Määrä

      Täysi takuueläke on 738,82 e/kk. Sen voit saada vain silloin, kun sinulla ei ole lainkaan muita eläkkeitä.

      Takuueläkkeestä vähennetään kaikki muut eläketulosi bruttomääräisinä eli veroja vähentämättä.

      Takuueläkettä määrättäessä siihen vaikuttavien muiden eläkkeiden vuotuinen yhteismäärä otetaan huomioon pyöristettynä täyteen euroon.

      • kys kys

        Mitenkä muuten, saan eläkettä 608 105, eli suunnilleen 713€. Miksiköhän se jää alle tuon 738€, vaikka ei ole muita tuloja tai eläkkeitä?


    • juttas1

      kyllä se menee niin että kelasta paperit menevät työeläkelaitokseen mutta työeläkelaitokselta harvoin kelaan päin jos paperit on vain sinne toimittanut. kannattaa käydä kelasta kysymässä.

    • itse haettava

      Takuueläkkeen saat ja puolison tulot ei vaikuta siihenkään enään vuoden alusta.Eli haettava itse ja takuueläke maksetaan myös takautuvasti eli heti paperit vetään saat rahasi.

    • w.d.

      Kela arpoo päätöstään pitkään mullakin, Ilmarinen ilmoitti jo 12.12. että eläke myönnetään.
      Jos ilmarisen päätös olisi ollut kielteinen kela olisi jo kolme viikkoa sitten ilmoittanut oman kielteisen kantansa.
      Eläkehakemus tehty 20.7.2012.
      Ilmarinen toimitti muuten päätöksensä kelaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1419
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe