2.Tess
2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
Jumalan lähettämän väkevän eksytyksen takia vanhoillislestadiolaiset uskovat käsittämättömät valheet, jotka ovat täysin taikauskoa ja ihmisviisautta.
Tuon tämän taas esille siksi, että aina on joku JOKA on vastaan ottanut JUMALAN LÄHETTÄMÄN RAKKAUDEN TOTUUTEEN
Huomaa että kirjoitan tämän täysin vailla melperiläistä vihaa ja kiihkoa..
Jumala eksyttää v-lestadiolaiset
45
413
Vastaukset
- pöööö...
Jumala on Rakkaus. Hihhulointisi aiheella huvittaa.
Usko yhtä asiaa: tässä ei Raamatuita tarvita. Ihminen ei tullut tänne omasta tahdostaan, vaan Luojan. Hän pitää meistä huolen, ilman sinun teatteriasi, jonka käsikirjoitus on satukirjassasi.- pöölö....
Devoit kirjoitti:
Luonnollisesti sinulla on esittää todisteet väitteellesi?
Kyllä. Olen tässä ja sinä olet siinä. Mitä muuta todistetta kaipaat? Pidätkö Luojaa niin lapsellisena pellenä että kaikkivoipana loi ihmisen saivartelemaan kivikautisen kirjan pykälistä ja pisitämään siitä paikkoja - Raamatuita! :D
Ei. Järjellä ei ole mitään tekemistä ihmisen olemassolon kanssa. Ei mitään. Jumala on kaikkivoipa ja Hän ei tarvitse mitään ihmisten tekemiä järjellisiä kaavoja yhtään mihinkään. Elämällänme on tarkoitus ja se tarkoitus on __Jumalan oma juttu__. Järki ei sitä tavoita, vaikka kuinka yrität sitä Raamatuistasi esiin kaivaa.
Unohda koko juttu ja kiitä Jumalaa elämän lahjasta. Tosin sitäkään kiitosta Hän ei ole vailla ;) pöölö.... kirjoitti:
Kyllä. Olen tässä ja sinä olet siinä. Mitä muuta todistetta kaipaat? Pidätkö Luojaa niin lapsellisena pellenä että kaikkivoipana loi ihmisen saivartelemaan kivikautisen kirjan pykälistä ja pisitämään siitä paikkoja - Raamatuita! :D
Ei. Järjellä ei ole mitään tekemistä ihmisen olemassolon kanssa. Ei mitään. Jumala on kaikkivoipa ja Hän ei tarvitse mitään ihmisten tekemiä järjellisiä kaavoja yhtään mihinkään. Elämällänme on tarkoitus ja se tarkoitus on __Jumalan oma juttu__. Järki ei sitä tavoita, vaikka kuinka yrität sitä Raamatuistasi esiin kaivaa.
Unohda koko juttu ja kiitä Jumalaa elämän lahjasta. Tosin sitäkään kiitosta Hän ei ole vailla ;)1.kor
1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
1:20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
1:22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
1:25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
1:29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
1:30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
1:31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."- pöölöö..
Devoit kirjoitti:
1.kor
1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
1:20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
1:22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
1:25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
1:29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
1:30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
1:31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."Juu, noilla ihmisiä pelotellaan. Kuulut aivopestyihin joihin pelottelu on tehonnut. Surullista. Toisaalta elämä on niin suuri mysteeri, ettei se mikään ihme ole, että ihminen hakee järjellisiäkin selityksiä. Ja kun näin on, niin ai että on helppoa ohjata ihmistä pelolla.
Itseäni huvittaakin lähinnä teidän hihhulointi, kun tappelette keskenään satukirjanne tulkinnoista yms. :D pöölöö.. kirjoitti:
Juu, noilla ihmisiä pelotellaan. Kuulut aivopestyihin joihin pelottelu on tehonnut. Surullista. Toisaalta elämä on niin suuri mysteeri, ettei se mikään ihme ole, että ihminen hakee järjellisiäkin selityksiä. Ja kun näin on, niin ai että on helppoa ohjata ihmistä pelolla.
Itseäni huvittaakin lähinnä teidän hihhulointi, kun tappelette keskenään satukirjanne tulkinnoista yms. :D***Itseäni huvittaakin lähinnä teidän hihhulointi, kun tappelette keskenään satukirjanne tulkinnoista yms. :D ***
Miksi majailet sitten tällä, tai näillä uskontopalstoilla jos kantasi on tuo?- pöööö...
Devoit kirjoitti:
***Itseäni huvittaakin lähinnä teidän hihhulointi, kun tappelette keskenään satukirjanne tulkinnoista yms. :D ***
Miksi majailet sitten tällä, tai näillä uskontopalstoilla jos kantasi on tuo?Odotinkin, että milloin tuo perinteinen kysymys tulee :D:D:D
Vastaukseni sisältää myös kysymyksen. Ja se tulee tässä: Miksi sinä majailet vaikka kantasi on tuo? :D
Mutta, miksi minä... Ajattelen siten, ettei vain joku tietty kanta ole ehto keskusteluun osallistumiselle. Huvittaa entisestään tuo rajoittuneisuutesi, joka toki on vahva merkki onnistuneesti suoritetusta aivopesusta.
Toisaalta, uskon Jumalaan!!! -täydelliseen Rakkauteen ja Rakkauden ohjaamaan tarkoitukseen. Minä siis uskon, mutta erotuksena perinteisesti uskoviin, kuten esim sinuun verraten on se, että uskoa ei tarvita pelastumiseen, koska ei ole mistä pelastua. Uhka puuttuu, jos noin voi asian ilmaista.
Meidän askeleita ohjaa tarkoitus, kaikki on ennalta määrätty.
Seuraappa esim. omaa elämääsi, niin huomaat täydellisen synkronoinnin. Sattumia ei ole, on vain loppuun asti suunniteltua tarkoitusta... Jumalalla on joku suunnitelma, järkemme ei sitä tavoita, mehän sekoaisimme jos ymmärtäisimme järjettömyyden.
Mutta toki kaikin mokomin hyväksyn, että haet selitystä Raamatuistasi, mitäpä se mua haittaa ;) pöööö... kirjoitti:
Odotinkin, että milloin tuo perinteinen kysymys tulee :D:D:D
Vastaukseni sisältää myös kysymyksen. Ja se tulee tässä: Miksi sinä majailet vaikka kantasi on tuo? :D
Mutta, miksi minä... Ajattelen siten, ettei vain joku tietty kanta ole ehto keskusteluun osallistumiselle. Huvittaa entisestään tuo rajoittuneisuutesi, joka toki on vahva merkki onnistuneesti suoritetusta aivopesusta.
Toisaalta, uskon Jumalaan!!! -täydelliseen Rakkauteen ja Rakkauden ohjaamaan tarkoitukseen. Minä siis uskon, mutta erotuksena perinteisesti uskoviin, kuten esim sinuun verraten on se, että uskoa ei tarvita pelastumiseen, koska ei ole mistä pelastua. Uhka puuttuu, jos noin voi asian ilmaista.
Seuraappa esim. omaa elämääsi, niin huomaat täydellisen synkronoinnin. Sattumia ei ole, on vain loppuun asti suunniteltua tarkoitusta... Jumalalla on joku suunnitelma, järkemme ei sitä tavoita, mehän sekoaisimme jos ymmärtäisimme järjettömyyden.
Mutta toki kaikin mokomin hyväksyn, että haet selitystä Raamatuistasi, mitäpä se mua haittaa ;)Nimerkki pöööö... Vahva asenteellisuutesi estää rakentavan keskustelun kanssasi. Jos voisit suhtautua minuun ilman ennakkoasenteita, niin voisit tulla näkemään ettei minua ole kukaan, eikä mikään aivopessyt.
- pöööö...
Devoit kirjoitti:
Nimerkki pöööö... Vahva asenteellisuutesi estää rakentavan keskustelun kanssasi. Jos voisit suhtautua minuun ilman ennakkoasenteita, niin voisit tulla näkemään ettei minua ole kukaan, eikä mikään aivopessyt.
Anteeksi jos pahoitin mielesi. Ei tämä ole henkilökohtaista. Kun puhun sinusta tässä yhteydessä, tarkoittaa kaikkia Raamatuilla hihhuloivia. Sorry! Kerroin vain ajatuksiani...
pöööö... kirjoitti:
Odotinkin, että milloin tuo perinteinen kysymys tulee :D:D:D
Mutta toki kaikin mokomin hyväksyn, että haet selitystä Raamatuistasi, mitäpä se mua haittaa ;)>>>>>Minä siis uskon, mutta erotuksena perinteisesti uskoviin, kuten esim sinuun verraten on se, että uskoa ei tarvita pelastumiseen, koska ei ole mistä pelastua. Uhka puuttuu, jos noin voi asian ilmaista.
- pöölöö....
sectori1 kirjoitti:
>>>>>Minä siis uskon, mutta erotuksena perinteisesti uskoviin, kuten esim sinuun verraten on se, että uskoa ei tarvita pelastumiseen, koska ei ole mistä pelastua. Uhka puuttuu, jos noin voi asian ilmaista.
Olet oikeassa ja väärässä - mielestäni! :)
Jumala antoi elämän lahjan ja hitusen järkeä. Ihminen tietenkin käyttää järkeä, mutta eihän siitä oikein mitään järkevää synny. Kirjoittelee ja tulkitsee mm. Raamatuita - järjellä!
Olet oikeassa, että uhka on ihminen itse. Kun ihminen järkeilee ja elää järjen mukaan, niin tarkoitus ei pääse toteutumaan, vaan kohtalo ottaa ohjat, ja sitä ei enää ohjaakaan Rakkaus, vaan pelko. Pelko aikaansaa kaiken pahuuden...
Mutta, lopulta kuitenkin tarkoitus toteutuu. Tuolla ulkona, luonnossa se tarkoitus toteutuu täydellisesti. Me ihmiset saatiin vähän "hyvän miehen lisää", eli tuota järkiparkaa ja siksi tästä "ihmiskokeesta" tuli vähän kivulias, mutta uhka on vain ajallinen ja kuten sanoin pelastua ei tarvitse koska uhka puuttuu. Tietenkin tarkoitin tuossa aiemmin, että ns. kuoleman jälkeinen uhka puuttuu :) pöölöö.... kirjoitti:
Olet oikeassa ja väärässä - mielestäni! :)
Jumala antoi elämän lahjan ja hitusen järkeä. Ihminen tietenkin käyttää järkeä, mutta eihän siitä oikein mitään järkevää synny. Kirjoittelee ja tulkitsee mm. Raamatuita - järjellä!
Olet oikeassa, että uhka on ihminen itse. Kun ihminen järkeilee ja elää järjen mukaan, niin tarkoitus ei pääse toteutumaan, vaan kohtalo ottaa ohjat, ja sitä ei enää ohjaakaan Rakkaus, vaan pelko. Pelko aikaansaa kaiken pahuuden...
Mutta, lopulta kuitenkin tarkoitus toteutuu. Tuolla ulkona, luonnossa se tarkoitus toteutuu täydellisesti. Me ihmiset saatiin vähän "hyvän miehen lisää", eli tuota järkiparkaa ja siksi tästä "ihmiskokeesta" tuli vähän kivulias, mutta uhka on vain ajallinen ja kuten sanoin pelastua ei tarvitse koska uhka puuttuu. Tietenkin tarkoitin tuossa aiemmin, että ns. kuoleman jälkeinen uhka puuttuu :)>>>>Tietenkin tarkoitin tuossa aiemmin, että ns. kuoleman jälkeinen uhka puuttuu :)
- pöööö...
sectori1 kirjoitti:
>>>>Tietenkin tarkoitin tuossa aiemmin, että ns. kuoleman jälkeinen uhka puuttuu :)
En, miten ihmeessä siihen johtopäätökseen tulit? Juurihan ajattelin ääneen mitä järkeily saa aikaan. Olen yksi muiden joukossa.
Kuolemanpelko kyllä on poissa, se kai jokaisella joskus on ollut.
Mutta "automaattiohjauksessa" me olemme, sitä ei tarvitse uskoa, sen voi todeta, jopa järjellä :D pöööö... kirjoitti:
Anteeksi jos pahoitin mielesi. Ei tämä ole henkilökohtaista. Kun puhun sinusta tässä yhteydessä, tarkoittaa kaikkia Raamatuilla hihhuloivia. Sorry! Kerroin vain ajatuksiani...
Et pahoittanut mieltäni, mutta totesin vain vahvan asenteellisuutesi, joka estää täysin rakentavan keskustelun.
Näen että mitätöit Raamatun koska koet sen uhkana itsellesi. Se että miksi näet Raamatun uhkana on se että se asettaa sinut valintatilanteen eteen. Sinun kannattaisi tutustua Raamattuun niin voisit muodostaa mielipiteesi tiedon, -ei luulojen pohjalta.
Miksi muuten kirjoitat aina "Raamatuita"?pöööö... kirjoitti:
En, miten ihmeessä siihen johtopäätökseen tulit? Juurihan ajattelin ääneen mitä järkeily saa aikaan. Olen yksi muiden joukossa.
Mutta "automaattiohjauksessa" me olemme, sitä ei tarvitse uskoa, sen voi todeta, jopa järjellä :DSillä perusteella, että sinulla ei ole tarvetta katumukseen. Jos ei tarvitse katua mitään, ei ole koskaan erehtynyt.
- pöööö
pöööö... kirjoitti:
Mutta "automaattiohjauksessa" me olemme, sitä ei tarvitse uskoa, sen voi todeta, jopa järjellä :DPelosta.
Voin kuvitella että mm tämä ketju aiheuttaa pelkoa. Aivopestyt ihmismielet pelästyvät ja alkavat puolustautumaan kun herätetään epäilys, ettei ihminen olekaan itsensä herra, kaikkine järkeilyineen, vaan ehkä joku muu päättää askeleistamme.
Lopussa kuitenkin pelko väistyy ja tieto vapauttaa.... pöööö... kirjoitti:
Mutta "automaattiohjauksessa" me olemme, sitä ei tarvitse uskoa, sen voi todeta, jopa järjellä :D****Olen yksi muiden joukossa.
Mutta "automaattiohjauksessa" me olemme, sitä ei tarvitse uskoa, sen voi todeta, jopa järjellä :D****
Jesaja:
28:15 Koska te sanotte: "Me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa ja tuonelan kanssa sopimuksen; tulkoon vitsaus kuin tulva, ei se meitä saavuta, sillä me olemme tehneet valheen turvaksemme ja piiloutuneet petokseen" -
28:18 Teidän liittonne kuoleman kanssa pyyhkäistään pois, ja teidän sopimuksenne tuonelan kanssa ei kestä; kun vitsaus tulee niinkuin tulva, niin se teidät maahan tallaa.- pöööö...
sectori1 kirjoitti:
Sillä perusteella, että sinulla ei ole tarvetta katumukseen. Jos ei tarvitse katua mitään, ei ole koskaan erehtynyt.
Kadun minä. Kadun jopa sitä että sanoin D:tä hihhuliksi ;)
No Joo!
Moraalitajuani järki ei ole onneksi kokonaan vienyt... - pöööö..
Devoit kirjoitti:
****Olen yksi muiden joukossa.
Mutta "automaattiohjauksessa" me olemme, sitä ei tarvitse uskoa, sen voi todeta, jopa järjellä :D****
Jesaja:
28:15 Koska te sanotte: "Me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa ja tuonelan kanssa sopimuksen; tulkoon vitsaus kuin tulva, ei se meitä saavuta, sillä me olemme tehneet valheen turvaksemme ja piiloutuneet petokseen" -
28:18 Teidän liittonne kuoleman kanssa pyyhkäistään pois, ja teidän sopimuksenne tuonelan kanssa ei kestä; kun vitsaus tulee niinkuin tulva, niin se teidät maahan tallaa.Kyllä kyllä. Niin siinä varmaan lukee. Kalevalaakaan en ole lukenut :)
pöööö.. kirjoitti:
Kyllä kyllä. Niin siinä varmaan lukee. Kalevalaakaan en ole lukenut :)
Suhtaudun sinuun ymmärryksellä, etsikon aikasi on selvästi meneillään. Olisi mukava keskustella asiasta kanssasi esim kymmenen vuoden päästä.
- pöööö...
Devoit kirjoitti:
Et pahoittanut mieltäni, mutta totesin vain vahvan asenteellisuutesi, joka estää täysin rakentavan keskustelun.
Näen että mitätöit Raamatun koska koet sen uhkana itsellesi. Se että miksi näet Raamatun uhkana on se että se asettaa sinut valintatilanteen eteen. Sinun kannattaisi tutustua Raamattuun niin voisit muodostaa mielipiteesi tiedon, -ei luulojen pohjalta.
Miksi muuten kirjoitat aina "Raamatuita"?Raamattu ei ole uhka minulle, uskon että Siinä on paljon Jumalan sanaa ja totta. Kaikki kirjat ovat syntyneet Jumalan lahjoilla. Myös Aku Ankka Raamattu antaa lukuisille ihmisille toivon. Se on hyvä asia.
"Raamatuita" on täällä foorumissa joskus esiintullut hauska repliikki :D:D Sen alkuperä liittyy ilmeisesti jotenkin hoitokokouksiin ja siellä hoitomiehen toteamukseen, ettei tässä Raamatuita tarvita.
Ettei ollut sinun kirjoittama viesti aikoinaan? Nauratti silloin ja jotenkin se jäi sitten vaan päälle. Näkyy sitä moni muukin käyttävän.
Mutta, sitä en osaa sanoa miten pääset rakentavaan keskusteluun ja ajatuksesi pois asenteellisuudestani. Usko jo ettei ole kyse henk.koht. jutuista. :) pöööö... kirjoitti:
Raamattu ei ole uhka minulle, uskon että Siinä on paljon Jumalan sanaa ja totta. Kaikki kirjat ovat syntyneet Jumalan lahjoilla. Myös Aku Ankka Raamattu antaa lukuisille ihmisille toivon. Se on hyvä asia.
"Raamatuita" on täällä foorumissa joskus esiintullut hauska repliikki :D:D Sen alkuperä liittyy ilmeisesti jotenkin hoitokokouksiin ja siellä hoitomiehen toteamukseen, ettei tässä Raamatuita tarvita.
Ettei ollut sinun kirjoittama viesti aikoinaan? Nauratti silloin ja jotenkin se jäi sitten vaan päälle. Näkyy sitä moni muukin käyttävän.
Mutta, sitä en osaa sanoa miten pääset rakentavaan keskusteluun ja ajatuksesi pois asenteellisuudestani. Usko jo ettei ole kyse henk.koht. jutuista. :)****"Raamatuita" on täällä foorumissa joskus esiintullut hauska repliikki :D:D Sen alkuperä liittyy ilmeisesti jotenkin hoitokokouksiin ja siellä hoitomiehen toteamukseen, ettei tässä Raamatuita tarvita.
Ettei ollut sinun kirjoittama viesti aikoinaan? Nauratti silloin ja jotenkin se jäi sitten vaan päälle. Näkyy sitä moni muukin käyttävän.***
Ilmeisesti oletkin jo vuosien takainen tuttu, kun muistit tuon. Minähän sen tänne kirjoitin. Sanoja oli legendaarinen H.Saari kun piti hoitokokoustaan Ruukissa, joskus vuonna -78. Muistan henkilön nimenkin kenelle Saari sanansa kohdisti. Huomautettakoot että äitini oli läsnä kuulemassa tuon.
Tavallaanhan me jo päästiin rakentavaan yhteisymmärrykseen :)pöööö... kirjoitti:
Kadun minä. Kadun jopa sitä että sanoin D:tä hihhuliksi ;)
No Joo!
Moraalitajuani järki ei ole onneksi kokonaan vienyt...Noo, vähän leikiksi laitetaan sitten, jos alkaa mennä liian henkilökohtaiseksi.
Jos sinä oletkin onnistunut elämässäsi hyvin, miten arvioisit, minkälainen uhka kuolema on koulusurmaajalle, joka ei ymmärrä virheitään tai katua tekoaan?
Tässä vähän samalla testataan sinun moraalitajuasi.- pööööö...
Devoit kirjoitti:
Suhtaudun sinuun ymmärryksellä, etsikon aikasi on selvästi meneillään. Olisi mukava keskustella asiasta kanssasi esim kymmenen vuoden päästä.
Tai jos se on nyt ohi ;). Kestikin sitä yli 40 vuotta.
Jumala on Rakkaus! - pööööö....
sectori1 kirjoitti:
Noo, vähän leikiksi laitetaan sitten, jos alkaa mennä liian henkilökohtaiseksi.
Jos sinä oletkin onnistunut elämässäsi hyvin, miten arvioisit, minkälainen uhka kuolema on koulusurmaajalle, joka ei ymmärrä virheitään tai katua tekoaan?
Tässä vähän samalla testataan sinun moraalitajuasi.Jumala on Rakkaus!
Siinä moraalinvartijalle vastausta ;)
Mä mitenkään hyvin ole onnistunut...
- Brita Kajsa
suloinen sana
Kristuksen kuolemasta
sovituksesta
ylösnousemuksesta
synnin voittajasta
anteeksiantajasta
Vapahtajasta
laupiaasta
uhrikaritsasta
viattomasta
nuhteettomasta
alttiiksi asettujasta
sijaiskärsijästä
lunastajasta
pelastajasta
armosta
Jumalasta
lahjasta
taivaasta
ikuisesta elämästä
voittopalkinnosta
ilosta ja riemusta
vapaudesta
suloinen sana
Kristuksesta
täynnä Jumalan viisautta
pistää päälaelleen
arvot järjestykseen
ihmisjärkeily ja -viisaus
ristin hullutus ja kauhistus
aina keskenään sodassa
vaan minä rauhassa
uskon tätä sanomaa
lasten julistamaa
en taikauskossa
vaan totuudessa
rakkaudessa
Kristuksen sylissä
BKMikä on Brita Kajsalle "suloinen sana"?
Odotan että tulisi edes yksi, joka tajuaisi aloitukseni pointin.. Eli siis sellainen joka on ottanut sydämeensä Jumalan lähettämän Rakkauden Totuuteen.- Brita Kajsa
Devoit kirjoitti:
Mikä on Brita Kajsalle "suloinen sana"?
Odotan että tulisi edes yksi, joka tajuaisi aloitukseni pointin.. Eli siis sellainen joka on ottanut sydämeensä Jumalan lähettämän Rakkauden Totuuteen.Devoit ystäväni,
minulle suloinen sana on Kristuksen vakuutus: kaikki sinun syntisi on annettu anteeksi. Ilman tuota sanaa minä en jaksa.
Minä vaistoan sinussa palavan halun palvella Kristusta, vaistoan palavan halun antautua hänelle. Tuota halua ja intoa pitäisi kadehtia.
Sitä minä en käsitä, että sinä uskot eksytyksen tulevan vanhoillislestadiolaisten keskelle. Minä kun itse uskon, että Herra Jeesus rakastaa niin tätäkin laumaansa. Minä uskon, että vielä tulee väkevä herätyksen henki, tulena polttava, kuonan hävittävä, sillä meissä kaikissa on paljon puhdistettavaa. Ja minä uskon, että sitten tulee voiman henki, me kaikki väsyneet ja uupuneet saamme uuden voiman ja varustuksen. Ja saamme uuden tuoreen rakkauden Häneen.
Kyllä minä Devoit, tajusin pointtisi. Se pointtisi on vain kovin ahdas. Astu ystäväni avaralle ja katsele Kristuksen armahtavin silmin. Meitäkin onnettomia vanhoillisia.
Sinua syvästi siunaten
Brita Brita Kajsa kirjoitti:
Devoit ystäväni,
minulle suloinen sana on Kristuksen vakuutus: kaikki sinun syntisi on annettu anteeksi. Ilman tuota sanaa minä en jaksa.
Minä vaistoan sinussa palavan halun palvella Kristusta, vaistoan palavan halun antautua hänelle. Tuota halua ja intoa pitäisi kadehtia.
Sitä minä en käsitä, että sinä uskot eksytyksen tulevan vanhoillislestadiolaisten keskelle. Minä kun itse uskon, että Herra Jeesus rakastaa niin tätäkin laumaansa. Minä uskon, että vielä tulee väkevä herätyksen henki, tulena polttava, kuonan hävittävä, sillä meissä kaikissa on paljon puhdistettavaa. Ja minä uskon, että sitten tulee voiman henki, me kaikki väsyneet ja uupuneet saamme uuden voiman ja varustuksen. Ja saamme uuden tuoreen rakkauden Häneen.
Kyllä minä Devoit, tajusin pointtisi. Se pointtisi on vain kovin ahdas. Astu ystäväni avaralle ja katsele Kristuksen armahtavin silmin. Meitäkin onnettomia vanhoillisia.
Sinua syvästi siunaten
BritaEn tiedä kiitetäänkö siunauksen toivotuksesta BritaKajsa, mutta nyt kiitän. Näin jäyhänä suomalaismiehenä aina häkellyn, jos joku toivottaa siunausta ja näin ollen siunauksen äänellinen toivottaminenkin tahtoo jäädä sanomatta.
***minulle suloinen sana on Kristuksen vakuutus: kaikki sinun syntisi on annettu anteeksi. Ilman tuota sanaa minä en jaksa.***
Periaatteessa noin, mutta vl-tapaan toteutettuna siihen sisältyy valhe, suuri eksytys. Voisi sanoa että that is the point..
*****Minä vaistoan sinussa palavan halun palvella Kristusta, vaistoan palavan halun antautua hänelle. Tuota halua ja intoa pitäisi kadehtia.*****
Voi että tuo tuntui hyvältä :) Kiitos. Tällaiselle tunnustukselle annan tosi paljon arvoa kun se tulee vieläpä" vastapuolelta". Saman vaistoan sinustakin BJ
****Sitä minä en käsitä, että sinä uskot eksytyksen tulevan vanhoillislestadiolaisten keskelle.***
Ymmärrän ettet käsitä, koska asia on jopa järkyttävä. Mutta muista että jopa paratiisiin luikerteli eksyttävä käärme. "Valvokaat alati ettette kaadu". Vl-paratiisiinkin on tullut käärmeen oppeja
****uskon, että Herra Jeesus rakastaa niin tätäkin laumaansa.***
Oikein uskot BritaKajsa, siksi olen tullutkin varoittamaan teitä Jumalan Valittuja, sillä opetuksella jonka olen Kristukselta saanut.
***** Astu ystäväni avaralle ja katsele Kristuksen armahtavin silmin. Meitäkin onnettomia vanhoillisia.*****
Näin teen, nostamatta itseäni mitenkään teidän yläpuolelle.- Pidä ittes miehenä
Devoit kirjoitti:
En tiedä kiitetäänkö siunauksen toivotuksesta BritaKajsa, mutta nyt kiitän. Näin jäyhänä suomalaismiehenä aina häkellyn, jos joku toivottaa siunausta ja näin ollen siunauksen äänellinen toivottaminenkin tahtoo jäädä sanomatta.
***minulle suloinen sana on Kristuksen vakuutus: kaikki sinun syntisi on annettu anteeksi. Ilman tuota sanaa minä en jaksa.***
Periaatteessa noin, mutta vl-tapaan toteutettuna siihen sisältyy valhe, suuri eksytys. Voisi sanoa että that is the point..
*****Minä vaistoan sinussa palavan halun palvella Kristusta, vaistoan palavan halun antautua hänelle. Tuota halua ja intoa pitäisi kadehtia.*****
Voi että tuo tuntui hyvältä :) Kiitos. Tällaiselle tunnustukselle annan tosi paljon arvoa kun se tulee vieläpä" vastapuolelta". Saman vaistoan sinustakin BJ
****Sitä minä en käsitä, että sinä uskot eksytyksen tulevan vanhoillislestadiolaisten keskelle.***
Ymmärrän ettet käsitä, koska asia on jopa järkyttävä. Mutta muista että jopa paratiisiin luikerteli eksyttävä käärme. "Valvokaat alati ettette kaadu". Vl-paratiisiinkin on tullut käärmeen oppeja
Oikein uskot BritaKajsa, siksi olen tullutkin varoittamaan teitä Jumalan Valittuja, sillä opetuksella jonka olen Kristukselta saanut.
***** Astu ystäväni avaralle ja katsele Kristuksen armahtavin silmin. Meitäkin onnettomia vanhoillisia.*****
Näin teen, nostamatta itseäni mitenkään teidän yläpuolelle.Olisit jättänyt tuon "läyryämisen" vähemmälle, jos oot jonkunkaan näköinen mies.
- Heino1
Mieleeni nousi Abraham, kun Devoit kirjoitti:
”Odotan että tulisi edes yksi, joka tajuaisi aloitukseni pointin.. Eli siis sellainen joka on ottanut sydämeensä Jumalan lähettämän Rakkauden Totuuteen.”
Abrahamilla oli myös ikävä semmoisia uskovia, jotka vahvasti uskoivat ja luottivat Jumalan lupauksiin. Abrahamille oli luvattu perillinen, mutta perillistä ei vain kuulunut – oli tullut vanhuus. Missä oli Jumalan lupaus?
Jumala kuitenkin pitää aina lupauksensa, niin nytkin:
1 Moos. 18:1 ”Herra ilmestyi Abrahamille Mamren tammistossa. Abraham istui telttansa ovella päivän ollessa kuumimmillaan,
2 ja kun hän kohotti katseensa, hän näki kolmen miehen lähestyvän. Heti heidät nähtyään hän juoksi teltan ovelta heitä vastaan ja tervehti heitä kumartaen maahan asti.
3 Hän sanoi: "Herrani, suothan minulle sen kunnian, ettet kulje palvelijasi ohi.
4 Saanko tuoda teille vähän vettä, jotta voitte pestä jalkanne ja levähtää puun varjossa?
5 Minä haen hiukan syötävää, niin että voitte virkistäytyä ennen kuin jatkatte matkaanne. Levähtääksenne te varmaan poikkesitte minun, palvelijanne luo." He sanoivat: "Hyvä on, tee niin."
Kun, Abraham löytää uskovia joitten sydämessä asuu Elämän Herra. Hänelle tulee aivan samanlainen tunne kuin Johannes kirjoittaa nähtyään Jeesuksen: ” Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Jos uskova on seuraamassa Kristusta, hänelle ei kelpaa ihmisopit, vaan hän etsii totuutta, totuus löytyy vain Jumalan sanasta. Jumala kyllä näyttää ihmisille, missä kulkee valheen ja totuuden raja, mutta kun totuuden kertojina on ”piskuinen lauma”, he mieluimmin seuraavat suurempaa laumaa ja tukkivat sydämensä ja korvansa ja jos epäilys tulee he pyytävät epäilyksensä anteeksi, eivätkä kätke sydämiinsä Jumalan sanaa niin kuin Maria kätki ja tutkisteli niitä. Viimein he saavat Paavalin toteaman Jumalan tuomion: ”Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,”
Devoit tyytyisi yhteen uskovaan, Abraham tinkasi Jumalalta kymmentä uskovaa Sodomasta, jotka olisivat halunneet uskoa totuuteen, eikä heitäkään löytynyt. Näin hän rukoili:
1 Moos. 18:32”Mutta Abraham sanoi: "Älä suutu, Herra, vaikka puhun vielä tämän kerran. Entä jos sieltä löytyy kymmenen?" Herra sanoi: "Niiden kymmenen takia jätän sen hävittämättä."
Mitä teki Abraham – hän jatkoi uskomistaan Jumalan lupausten päälle ja sai perillisen. Näin meidänkin Devoit tulee tehdä – kulkea tämä maallinen aikamme uskoen ja luottaen Jumalaan lupauksiin. Mutta uskomme ei estä meitä rukoilemasta kaikkien eksytettyjen uskovien puolesta. Tuo sinun toivoma määrä on ihan hyvä, parempi kuin Abrahamin kymmenen, joten pyydetään edes yhtä.Kiitos Heino, täytyy sanoa että olet todellinen Jumalanmies. Nyt voin sanoa että se yksi löytyi jo.
Toit todella raskaansarjan todistuksen aloitukseni tueksi:
******Jos uskova on seuraamassa Kristusta, hänelle ei kelpaa ihmisopit, vaan hän etsii totuutta, totuus löytyy vain Jumalan sanasta. Jumala kyllä näyttää ihmisille, missä kulkee valheen ja totuuden raja, mutta kun totuuden kertojina on ”piskuinen lauma”, he mieluimmin seuraavat suurempaa laumaa ja tukkivat sydämensä ja korvansa ja jos epäilys tulee he pyytävät epäilyksensä anteeksi, eivätkä kätke sydämiinsä Jumalan sanaa niin kuin Maria kätki ja tutkisteli niitä. Viimein he saavat Paavalin toteaman Jumalan tuomion: ”Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,”*****
Tähän perään vain Aamen.
****Mitä teki Abraham – hän jatkoi uskomistaan Jumalan lupausten päälle ja sai perillisen. Näin meidänkin Devoit tulee tehdä – kulkea tämä maallinen aikamme uskoen ja luottaen Jumalaan lupauksiin. Mutta uskomme ei estä meitä rukoilemasta kaikkien eksytettyjen uskovien puolesta. ****
Juuri näin, ymmärrät tämänkin asian täsmälleen oikein. Minä olen monesti ollut toimissani kiivas kuin Pietari, silloin kun hän sivalsi ylipapin palvelijan korvan pois.- pöööl..
Devoit kirjoitti:
Kiitos Heino, täytyy sanoa että olet todellinen Jumalanmies. Nyt voin sanoa että se yksi löytyi jo.
Toit todella raskaansarjan todistuksen aloitukseni tueksi:
******Jos uskova on seuraamassa Kristusta, hänelle ei kelpaa ihmisopit, vaan hän etsii totuutta, totuus löytyy vain Jumalan sanasta. Jumala kyllä näyttää ihmisille, missä kulkee valheen ja totuuden raja, mutta kun totuuden kertojina on ”piskuinen lauma”, he mieluimmin seuraavat suurempaa laumaa ja tukkivat sydämensä ja korvansa ja jos epäilys tulee he pyytävät epäilyksensä anteeksi, eivätkä kätke sydämiinsä Jumalan sanaa niin kuin Maria kätki ja tutkisteli niitä. Viimein he saavat Paavalin toteaman Jumalan tuomion: ”Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,”*****
Tähän perään vain Aamen.
****Mitä teki Abraham – hän jatkoi uskomistaan Jumalan lupausten päälle ja sai perillisen. Näin meidänkin Devoit tulee tehdä – kulkea tämä maallinen aikamme uskoen ja luottaen Jumalaan lupauksiin. Mutta uskomme ei estä meitä rukoilemasta kaikkien eksytettyjen uskovien puolesta. ****
Juuri näin, ymmärrät tämänkin asian täsmälleen oikein. Minä olen monesti ollut toimissani kiivas kuin Pietari, silloin kun hän sivalsi ylipapin palvelijan korvan pois.On teillä jutut :D
Korvien irrotuksista juttelette!
- Voi kauhistus
"Minä olen monesti ollut toimissani kiivas kuin Pietari, silloin kun hän sivalsi ylipapin palvelijan korvan pois."
Kiivas tunnut olevan, ettet vain olis ympäristöllesi vaarallinen.- -.-
Ei hän ole. Sen sijaan sinä melperi1 olet vaarallinen myös itsellesi.
- Kuis on?
-.- kirjoitti:
Ei hän ole. Sen sijaan sinä melperi1 olet vaarallinen myös itsellesi.
Vainoharhaisissa kuvitelmissasa, näet Melpereitä, joka kulman takana.
Oletko niitä lahkolaisia, joilla on sama isä ja isoisä. - tenoxia huuleen
Kuis on? kirjoitti:
Vainoharhaisissa kuvitelmissasa, näet Melpereitä, joka kulman takana.
Oletko niitä lahkolaisia, joilla on sama isä ja isoisä.Viitannet melperi sukurutsaan? Kukaan muu siihen ei ole täällä viitannut!
Menehän jo lääkekaapille, ota yliannos, saat siten nukuttua jopa 7 asti, onhan sunnuntai ja eläkeläisen vapaapäivä. - -.-
tenoxia huuleen kirjoitti:
Viitannet melperi sukurutsaan? Kukaan muu siihen ei ole täällä viitannut!
Menehän jo lääkekaapille, ota yliannos, saat siten nukuttua jopa 7 asti, onhan sunnuntai ja eläkeläisen vapaapäivä.Tule nyt rekattuna kiistämään kaikki. Tai jätä se myöhemmäksi, ettei ihan kaikki näy läpi.
- Sivusta heitin
tenoxia huuleen kirjoitti:
Viitannet melperi sukurutsaan? Kukaan muu siihen ei ole täällä viitannut!
Menehän jo lääkekaapille, ota yliannos, saat siten nukuttua jopa 7 asti, onhan sunnuntai ja eläkeläisen vapaapäivä.Mulle äitimuori aikoinaan varoitteli, että "lestat on sitä laitimmaista porukkaa," näkyy pitävän paikkansa.
Sivusta heitin kirjoitti:
Mulle äitimuori aikoinaan varoitteli, että "lestat on sitä laitimmaista porukkaa," näkyy pitävän paikkansa.
Toivon että jokukaan vl sai tästä aloituksesta ahaa-elämyksen itselleen.
- dad.
Devoit kirjoitti:
Toivon että jokukaan vl sai tästä aloituksesta ahaa-elämyksen itselleen.
Onko muita toiveita? Toiveessa ja houreessa on hyvä elää.
- Melperin
dad. kirjoitti:
Onko muita toiveita? Toiveessa ja houreessa on hyvä elää.
Nimi voisi olla leegio, sillä niin monella nimimerkillä hän tähänkin ketjuun on kirjoittanut.
- cewwe
En tiedä kiitetäänkö siunauksen toivotuksesta BritaKajsa, mutta nyt kiitän. Näin jäyhänä suomalaismiehenä aina häkellyn, jos joku toivottaa siunausta ja näin ollen siunauksen äänellinen toivottaminenkin tahtoo jäädä sanomatta.
Näin teen, nostamatta itseäni mitenkään teidän yläpuolelle.
VASTAA
Ilmoita asiaton viesti
Pidä ittes miehenä
31.12.2012 23:12
2
Sulje
Olisit jättänyt tuon "läyryämisen" vähemmälle, jos oot jonkunkaan näköinen mies.
VASTAA
Ilmoita asiaton viesti
Heino1
29.12.2012 18:46
0
Sulje
Mieleeni nousi Abraham, kun Devoit kirjoitti:
”Odotan että tulisi edes yksi, joka tajuaisi aloitukseni pointin.. Eli siis sellainen joka on ottanut sydämeensä Jumalan lähettämän Rakkauden Totuuteen.”
Abrahamilla oli myös ikävä semmoisia uskovia, jotka vahvasti uskoivat ja luottivat Jumalan lupauksiin. Abrahamille oli luvattu perillinen, mutta perillistä ei vain kuulunut – oli tullut vanhuus. Missä oli Jumalan lupaus?
Jumala kuitenkin pitää aina lupauksensa, niin nytkin:
1 Moos. 18:1 ”Herra ilmestyi Abrahamille Mamren tammistossa. Abraham istui telttansa ovella päivän ollessa kuumimmillaan,
2 ja kun hän kohotti katseensa, hän näki kolmen miehen lähestyvän. Heti heidät nähtyään hän juoksi teltan ovelta heitä vastaan ja tervehti heitä kumartaen maahan asti.
3 Hän sanoi: "Herrani, suothan minulle sen kunnian, ettet kulje palvelijasi ohi.
4 Saanko tuoda teille vähän vettä, jotta voitte pestä jalkanne ja levähtää puun varjossa?
5 Minä haen hiukan syötävää, niin että voitte virkistäytyä ennen kuin jatkatte matkaanne. Levähtääksenne te varmaan poikkesitte minun, palvelijanne luo." He sanoivat: "Hyvä on, tee niin."
Kun, Abraham löytää uskovia joitten sydämessä asuu Elämän Herra. Hänelle tulee aivan samanlainen tunne kuin Johannes kirjoittaa nähtyään Jeesuksen: ” Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Jos uskova on seuraamassa Kristusta, hänelle ei kelpaa ihmisopit, vaan hän etsii totuutta, totuus löytyy vain Jumalan sanasta. Jumala kyllä näyttää ihmisille, missä kulkee valheen ja totuuden raja, mutta kun totuuden kertojina on ”piskuinen lauma”, he mieluimmin seuraavat suurempaa laumaa ja tukkivat sydämensä ja korvansa ja jos epäilys tulee he pyytävät epäilyksensä anteeksi, eivätkä kätke sydämiinsä Jumalan sanaa niin kuin Maria kätki ja tutkisteli niitä. Viimein he saavat Paavalin toteaman Jumalan tuomion: ”Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,”
Devoit tyytyisi yhteen uskovaan, Abraham tinkasi Jumalalta kymmentä uskovaa Sodomasta, jotka olisivat halunneet uskoa totuuteen, eikä heitäkään löytynyt. Näin hän rukoili:
1 Moos. 18:32”Mutta Abraham sanoi: "Älä suutu, Herra, vaikka puhun vielä tämän kerran. Entä jos sieltä löytyy kymmenen?" Herra sanoi: "Niiden kymmenen takia jätän sen hävittämättä."
Mitä teki Abraham – hän jatkoi uskomistaan Jumalan lupausten päälle ja sai perillisen. Näin meidänkin Devoit tulee tehdä – kulkea tämä maallinen aikamme uskoen ja luottaen Jumalaan lupauksiin. Mutta uskomme ei estä meitä rukoilemasta kaikkien eksytettyjen uskovien puolesta. Tuo sinun toivoma määrä on ihan hyvä, parempi kuin Abrahamin kymmenen, joten pyydetään edes yhtä. Lestadiolaiset palvovat Lars Leevi Laestadiolaista, joka oli naisia vihaava homopedofiili, joka tykkäsi pienistä pojista. - sisar*
Etsivä on löytävä, kolkuttavalle avataan ja anova on saava.
Tutki vilpittömällä mielellä ja rukoile Isä meidän on täydellinen rukous! - Heino.
Nimimerkki. "cewwe" On lainannuit kirjoitustani ja lisännyt loppuun oman mielipiteesä niin, että lukija luulee tekstiä minun kirjoittamaksi. Hä kirjoittaa:
"Lestadiolaiset palvovat Lars Leevi Laestadiolaista, joka oli naisia vihaava homopedofiili, joka tykkäsi pienistä pojista."
Tämä on nimimerkki "cewwen" oma mielikuva, en allekirjoita tätä. Oleppa rehellinen ja kerro perustelusi näin rumalle väitteellesi.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271904
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561246Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?521131Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51883Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet42837Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798